Nazdárek vespolek.Jezdím už 14 let na stejném kole. Je to takový prehistorický mtb bez odpružení občas na něm něco vylepším- ráfky, kazeta a tak. Jezdím na tom většinou po okrskách a musím upozornit, že i kdybych měl superkolo za stotisíc jel bych na tom někde v terénu a z kopce stejně posraně jako na tom co mám páč se prostě po různých nepříjemných zkušenostech trošku bojim.Pochlubte se , jste na tom někdo stejně nebo se mám považovat za exota ? A máte někdo ještě staršího veterána?
Mám kol několik, jedno z nich pochází z 30. let minulého století, takže tě asi s dost velkou rezervou trumfnu:-) Potom mám cca 15 let starý MTB, 10 let starý MTB, cca 15 let starou silničku a 4 roky starej ležák. Všechna tato kola jsou víceméně funkční a na každém z nich občas jezdím.
Momentalne jezdim na mtb z cervna 1994 (za chvilu budem mit ty 14. narozeniny).. Uz tehdy to byl jeden z nejlevnejsich kousku. Momentalne jsem ve stavu kdy setrim na nove a tak jsem odmitl do neho cpat jakekoliv penize (krom spalku a dusi), takze to hrka, vrze, rachta, radi pulku puvodnich prevodu, brzdi jen naznakem, chybi vetsina pravyho slapatka apod - ale jezdi to..
Skutečně je původní? Mám také kolo z roku 1994 - Marina. 4x jsem měnil prasklý rám, 2x kompletní kola, 1x sedlo, 2x vidlici, 1x představec, 1x pravou kliku, 3x středové složení. 2x hlavové složení, 2x přehazovačku, 1x přesmykač, 2x ořech a 1x brzdové čelisti, (pneumatiky, řetězy, pastorky, brzdové gumičky a kazety nepočítám), takže z původního kola zůstala sedlovka, řidítka, levá klika a brzdové páky s řazením.
ty bláho, to už je materiálu na /nejmíň/ dvě nový kola, mariňák byl v hliníku? nebo se takto nespolehlivě projevovala ocel? Myslím, že v těch letech, kdy jsi ho kupoval, to byla docela prestižní značka
První dva rámy Bear valey SE a Eldrigde grade byly ocelové, další dva Nail trail a Palisades trail duralové. Teď zatím rok jezdím na Bobcat trailu. Všechny rámy praskly samovolně po najetí vzdálenosti v rozmezí cca 12 000 - 30 000 km.
Bear Valey byl muj sen. V tech letech byl Marin spolecne se Scottem nejznamejsi znacka. Marina mela i Eva Orvosova - nase tehdejsi reprezentantka, ted myslim zije v USA. Jednou jsem s ni nahodne jel stejnym smerem a to uzasne zelene kolo se mi strasne libilo, tka jsem se ji ptal kolik stoji takove kolo a ona zcela bezelstne odpovedela "Neviem, to mam od sponzora" ... mi to pak doslo :-)
Ach ta nostalgie.
Je to Trekiking fox-původní je rám, hlavové sl., střed, přesmykač, přehazka ,brzdy a řídítka.Co se týče těch říditek, chtěl jsem pořídit nový, ale tenhle patvar co mám už se asi nikde neprodává a mě se dobře drží, takže nevím jak bych si zvykal na nějaký vlašťovky nebo rovný řídítka.
Sestra provozuje kolo, ktere jsem si poridil nekdy kolem r. 1991 - MTB Velamos. Po doplneni par navarek vymene mustku zadni vidle to byl supr stroj. Jsou tam nejake ceske vysoke rafky z tehdejsi doby, naboje, sedmikolo a saltr Shimano 500 LX - kdopak z Vas tuhle sadu pamatuje :-) A ma uzasny lak, to se musi videt :-)))
Cim dal casteji uvazuji, ze to od ni koupim a postavim z toho singla.
Moc pěkný námět na téma, ale jinak "řešení neřešitelného". Pokud nejde o vrcholové výkony (jedno jestli marathon nebo downhill), pak na kole nezáleží. A každý normální jezdec pro radost, pohodu, rekreaci či nezávodní sport ti to potvrdí. Umění jezdce dělá podle mého skromného odhadu víc jak 905 výsledku, a právě proto nejezdím závody ani na kole, ani v autě, ani na motorce.
Víš proč si většina lidí pořizuje "fulla" ? Protože se jim nechce vstávat ze sedla na nerovnostech. Ne kvůli tomu skutečnému důvodu, tedy lepší adhezi na zadním kole. To samé u odpružené vidlice. Ta má přinést lepší vedení stopy u předního kola na nerovném povrchu. Ale lidé si to kupují aby jim řidítka nemlátila do rukou.
Malinko jinak řečeno, většinu současného trhu by uspokojily odpružené sedlovky a představce.
Ten tvůj pocit zažívá spousta lidí. Někdo má celopéro za 100 hadrů a kopce přes 25 promile tlačí dolu i nahoru. Jiný to samé sjede na favoritu s pologaluskama.
Je to ale podstatné ? NE, není ! Podstatné je, jak se ty sám cítíš. Baví tě jezdit na kole ? Máš dobrý pocit z toho, že sjedeš něco, co jsi vloni nesjel ? Těší tě, když ujedeš za rok 2x víc kilometrů než vloni ?
Přesně o to tu jde. Jízda na kole musí člověku dělat radost. Pokud k tomu patří překonávání vlastního strachu a zdánlivě vlastních možností, proč ne.
Hlavně bez křečí a nezapomenout na to hlavní: děláme to proto, že nás to baví a máme z toho radost. Jinak by to nemělo smysl.
To jsi napsal moc hezky.Něco takývo jsem potřeboval slyšet, resp. vidět.Díky.Jinak musím ještě podotknout, že to kol už skončilo dvakrát pod autem po takřka totožné srážce s ženskou. Mám pocit, že kdyby byl rám z hliníku,je z toho hromada zmuchlanýho alobalu.Proto nedám dopustit na Cr-Mo.Některý věci jako třeba přehazovačka ,nebo hlavové složení jsou původní a za ta léta prakticky netknuté jakoukoliv údržbou.Přesto chodí jak hodinky.
a co teprv kdybys mel karbonovy ram, to bys teprve brecel .. a pritom na nej nekteri absolutne nedaji dopustit ;o))) .. kazde ma sve
Táta jezdí přes zimu na klasickým modrým Favoritu, který pochází někdy z přelomu šedesátých a sedmdesátých let. To se taky počítá??:)
Favorit, to je něco jako Mládkova PRAGOVKA BABI - zbytečně moc najezdí a neví co je šlůs...Vlastním taky takový kousek,slouží mi už 32 let a cca 70k km a pravděpodobně ještě nějaký čásek vydrží.