zdravim vsetkych. Potrebujem poradit s vyberom full XC ramu. Rozhodujem sa medzi:
Specialized FSR XC
Canyon Nevere XC
Giant Trance
malo by ist zruba o ramy tej istej kategorie, potrebujem zistit ako je to s hmotnostami a funkcnostou zadnej stavby
Puzitie: XC, celodenne vylety po horskom terene, moja hmotnost 80kg.
Vdaka.
A to chceš kupovat samotný rám? U Canyonu to finančně vyjde úplně na nic.
Tam určitě koupit XC3 (jen o 100euro dražší než samotný rám) nebo nejlépe XC4 (o 300euro dražší, což je ale cena jen té Reby, kompletní zbytek osazení, které je dost slušné je tedy oproti samotnému rámu vlastně zdarma).
A pokud nebudu brát v úvahu cenu (kdyby ano, tak Canyon XC4 je jasná volba a není vůbec co řešit), tak bych určitě nevzal Spešla. Ten je chodem celkem blízký Canyonu XC, ale lépe nechodí (řekl bych že je to dost vyrovnané, Canyon o malinko lepší chod), akorát má navíc tlumič na ráně bordelu a raději bych i 115mm zdvihu na Canyonu.
Do Spešla bych nešel osobně do žádného, funkce slušná (ale ta se najde i jinde stejné nebo i malinko lepší) a za ty prachy málo muziky.
Ohledně funčknosti bych se rozhodoval tedy pouze Trance x Canyon. A tady se nedá říct, že jeden je lepší, každý je to jiný systém a chodí trošku jinak a má jiné výhody a nevýhody. Maestro (Trance) jde o malinko více za pedálem, zato ale se o malinko více zamyká při šlapání a má výrazně větší pedalkick.
Pedalkick se projevuje z principu hlavně na nejlehčím převodu a pár o něco těžších na malé placce; na těžkých převodech a střední a velké placce už nebývá až tak znatelný ani u kol, kde je obecně větší; tedy větší pedalkick jako nevýhodu Maestra bych uvažoval především pokud jezdíš ve výjezdech hodně nejlehčí převody. Třeba pro mě je to jeden z hlavních důvodů proč nemám rád vpp systémy (na Maestru to ještě není tak hrozné, třeba SC Blur nebo Intense jsou na tom s pedalkickem ještě mnohem hůře), které jsou jinak skvělé.
Trance byl hrozně těžký na svůj zdvih, ale doznal výrazného odlehčení, takže to už problém není.
Váhově na tom budou ty rámy všechny cca podobně (+- pár gramů), možná Trance bude i po odlehčení trošku těžší (ale už ne výrazně).
Rám Canyonu XC bez tlumiče váží 2390g (a myslim, že je to pro velikost M).
Osobně bych volil Canyona XC4 a nechal Rebu přehodit na 115mm a jezdil to tedy na 115/115mm. Menší zdvihy jsou na výlety v horském terénu podle mě zbytečně málo (stejně třeba ten Spešl nepojede lépe a přitom komfort bude menší; jediná kola kolem a pod 100mm zdvihu, která jedou oproti Canyonu nezanedbatelně lépe jsou závodní rakety typu Epic - ale tam už je to zase úplně někde jinde s pohodlím).
Trancem samozřejmě také chybu neuděláš a je to dobrá volba, hodně je to o tom, co za vlastnosti preferuješ. Ideální si oboje vyzkoušet.
Vdaka za radu.
Cenu som tu neuvadzal, pretoze chcem kupit aj tak cely bike a potom ho doladit, kupovat iba ram sa samozrejme neoplati. Este teda jedna podstatna vec:
uvazujem o modelovej rade 2007 pre tie 3 znacky. mam vyhliadnute nejake vypredaje, ciastocne aj preto mam takyto vyber.
Teda ked beriem do uvahy Trance 3 2007 je bude ten ram tazsi ako Canyon (uz som o tom cital viac krat)
No a ako je to s tlmicmi pre:
Trance 03, 2007
Canyon Nevere XC.30 2007
Su porovnatelne? su uzamykatelne?
Vdaka.
U tlumičů je to jednoduché. Canyony XC mají všechny RP23 a to i ty nenlevnější a to je asi nejlepší XC tlumič na trhu. Úplné zamykání nemá (to je na tlumiči stejně na nic), má ale propedal, který se páčkou zapne/vypne a pro zapnutou polohu nastavuješ kolečkem úroveň propedalu (čím vyšší, tím méně to houpe, ale je potřeba větší rána aby šel tlumič do zdvihu, takže pak to samozřejmě nežehlí; poloha 3 je celkem už blízko locku).
Trance má ošizenou verzi jen Float R a ten má propedal nevypinatelný natvrdo nastavený, což mě by se ani trošku nelíbilo, protože v terénu nemůžeš jezdit na plně aktivní mód s vypnutým propedalem (samozřejmě u Floatu R není propedal na moc vysoké úrovni, odpovídá to poloze jedna na RP23, možná o kousek více, ale i tak bych tlumič s nevypinatelným propedalem určitě nechtěl).
Nevim za kolik můžeš mít Canyona XC3 07, toho bych vzal jen při hodně velké slevě. Jinak bych šel do XC4 08 (to vyjde na 35tis. Kč včetně poštovného a krabice, což je myslím pohoda).
vychadzal som zatial z Canyon cennikovych cien 2008. XC3, alebo XC 4 tak ci tak je tam kopec komponnetov, ktore by som hned menil. Je to uz len otazka prepocitania. Podstatne je to, ci su vsetky ramy identicke.
Rámy jsou stejné. Pouze se liší povrchová úprava, kde u XC4 v černé je anodizace, což je tak 150-200g za dolu (oproti klasickému laku). XC3 je v černé i bílé klasický lak. A u XC3 08 je jen RP2 tlumič, což nijak zásadně nevadí (liší se pouze tím, že nemá kolečko úrovně propedalu a je nastavený natvrdo stejně jako kdybys na RP23 dal polohu 2; ale páčku na vypínutí/zapnutí propedalu má a to je důležité).
Mlok,
velka vdaka za radu. Priznam sa, ze som sa sem zaregistroval hned ako som videl niektore Tvoje prispevky. Inac som si to prepocital, mas pravdu XC 4 sa oplati o mnoho viac ako XC 3. No a k tomu este nejaky gram za farbu a o nieco horsi tlmic. Este snad ma napadaju otazky ohladne niektorych komponentov XC4:
ako je to so SRAM 7.0 radenie, presmykac v porovnani so Shimano LX/XT (sam to neviem posudit, SRAM som nikdy nejazdil)
to iste aj s brzdami, je tu Formula Oro K18. Ake su tie brzdy v porovnani s Avid Juicy 7?
Vdaka.
Řazení se těžko porovnává. Ani jedno není lepší nebo horší, každé chodí trošku jinak a je to na subjektivním vkusu, komu co sedí více.
X9 je kvalitativně cca XT a X7 je cca LX. U přesmykačů je to jedno, tam není rozdíl téměř žádný.
Já mám nejraději Sram, protože mi nejvíce sedí řadit pouze palcem (jezdil jsem všechno, tedy jak rapidfiry, tak Sram páčky, tak Sram gripshift, tak duály), ale spoustě lidem zase více sedne Shimano (a navíc když nové Shimano páčky umožňují odřazování palcem také - ale pořád chodí pocitově trošku jinak než Sram).
Ty brzdy, tam to také není tak jednoduché, oboje jsou výborné. Má doma na jednom kole J7, které jsem rok jezdil a na dalších dvou kolech K24ky s karbonovou pákou (od K18 se liší pouze regulací mrtvého chodu páky, která má ale stejně krátký rozsah, tedy skoro zbytečné a pak karbonovou pákou - ta normálně u K24 také ještě není, to je taková specialita Cubu; po funční stránce jsou K18ky totéž co K24ky).
No a když mám srovnat J7 x K24:
- K24 brzdí o malinko lépe (ale ten rozdíl je malý, třeba rozdíl 200 x 180mm kotouč vepředu je větší než rozdíl v těch brzdách)
- K24 mají nepatrně lepší dávkoní, ale opět je rozdíl velmi malý
- J7 mají větší mezeru mezi destičkami a kotoučem (skoro největší z hyder vůbec, K24 mají standardní jako spousta dalších); to je mírná výhoda pro štelování a škrtání za jízdy
- K24 jsou malinko lehčí
- J7 jsou trošku robusnější a možná jim déle vydrží páky
- páky mají jiný tvar a pocitově mají ty brzdy dost rozdílný chod; tohle je asi největší a nejzásadnější rozdíl; jenže nejde určit, že by byla jedna lepší, tohle je zcela subjektivní záležitost a chce to vyzkoušet;
mě osobně sedí subjektivně páka i chod brzdy u K24 lépe, proto jsem po zkušenostech s oběma pořídil K24ky i na podruhé na nové kolo
V každém případě chybu neuděláš ani s jedněma.
Podle mě v cenové relaci kolem 5-5,5tis. Kč je trojice nejlepších brzd na trhu a to:
K18, J7, XT
A výborné jsou všechny z nich.
Netuším jaký máš cenový strop, ale dle finančních možností bych ještě do seznamu přidal Ghost AMR.
strop je cca 40k na cely bike s tym, ze chcem uz mam vytipovane nejake akcie a chcem ten bike vo finale trocha poladit lepsimi komponentami. Napriklad Rebu Race uz mam doma.
Pokud je strop 40kkč vzal bych to AM-ko od Canyonu AM 5 na hory by to bylo lepší http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/index...
Ghost AMR je výborné kolo, ale osobně bych ho nezařadil, protože i když někdo sežene Ghosta za lepší cenu, tak pořád poměr cena výkon tak moc dobrý není.
Funčkně je ten rám hodně podobný Canyonu a oba hodnotím jako výborné. V poměru cena/výkon ale Ghost nemá žádnou šanci.
Mě se Ghost také líbil a nejdřív jsem ho zařadil na podzim do výběru nového kola, ale pak jsem ho kvůli ceně musel vyřadit.
Měl jsem ve výběru Ghosta AMR Plus 9000, který je osazený přesně jak jsem chtěl (tedy až na řazení, to bych raději Sram, ale úrovní to XT odpovídá). Ale i když se sežene výrazně levnější cena než doporučená, tak je kolem 100tis., což je za to kolo šílená pálka (nakonec jsem koupil Cuba Stereo a to hlavně kvůli rámu, ale když vemu, že je osazený přesně na úrovni toho AMR Plus 9000 a stál o hodně méně...). U AMR 5500 i 5700 je to s cenou také podobné, prostě moc vysoká za dané osazení.
Proto jsem se ptal na tu cenovou hranici. Normálně tady na dotazy ohledně kol nereaguju, ale tenhle konkrétní mi vyjímečně přišel jako že na peníze tolik nehledí :-))) Mít ty peníze, u AMR bych neváhal. Takhle tady za chvilku budou jezdit samý Canyony a GTčka :-))