Zajímá mně proč skoro všichni haní náboje DEORE.Já ho mám asi 7 let(cca 25 000km) a zatím OK.Bohužel mám problém s praskáním drátů v zadním kole (náboj je pouze na 28 drátů),jezdím většinou "na těžko"+ moje váha100 kg a tak chci zakoupit náboj s 36 dráty.Uvažuji o DEORE LX.Myslíte že by se to mohlo zlepšit?Nebo by jste volili jinak?Ještě - jaký je rozdíl mezi DEORE a DEORE LX,kromě ceny?
Nemám zkušenosti s LX a vyšší ty se ke mě na opravu ještě nedostaly ale modely Shimano M-495, Deore HBM 525, Deore FHM 525, DEORE - HBM535, DEORE - FBM535 měli všechny přetažené konusy, ale lidově jako prase, dokonce u jednoho náboje se vydřely po 2 měsících, proto u Shiman těchto řad doporučuji si konusy zkontrolovat, dost blbě se shání a jsou o proti obyč konusum podstatně drašší.
Někdy ani to nepomůže. Kotoučové Deore 525 se mi zadřeli i po seřízení a to tím že se z nich prostě po půl roce zcela vyvařila vazelína a dostal se do nich prach. U ložiskových Maviců se mi tohle ještě nestalo. Nové LX se mi přidřely i na silnici. Zlatá ložisková Campagnola. Zajímavé je že když jsem u Deore náby nahradil zmršené konusy kalenýmy no-name konusy, po 2 x větší porci kilometrů nevykazují žádné známky opotřebení. Můj závěr? Materiál konusů Shimano = sračka. Náboje Shimano už do smrti nekoupím. :-(
Jj dají se nahradit no-name konusy ale ty mají jiné rozměry než shimana resp. shimana mají své specifické rozměry, průměr u náběhu ložiskové dráhy, tak že se stává že klasický rozměr kuliček není v ideální dráze a pak délku, kterou musíš kompenzovat podložkami, nebo jiným rozměrem kontramatek, aby jsi dosáhl přesný rozměr osy hlavně u přední vidle pokud máš odpruženou a neměl ji staženou popř. roztaženou a pak ještě shimano u předních náboju má průměr osy 10mm, ktežto klasika předních os je 9mm což tyto konusy jsem vůbec nesehnal a musel jsem měnit celou osu.
Já jsem na kompatibilní konusy narazil úplnou náhodou v kameňáku ve Strakonicích. Jediné co bylo jiné je délka. Musel jsem to kompenzovat jinými podložkami. Po tom ovšem fungovaly spolehlivě cca. 20000 km na těžko většinou s brašnami a opotřebení žádné. Kolik mají teď si netroufám odhadnout protože jsem je prodal i s kolem. Podle mých známých ale dotyčný jezdí jak drak a ty staré náby už přeplétal na nové ráfky. Takže drží dál.
Jj i origoše když se seštelují na správnou vůli a dobře namažou aby se knim nedostal prach a H2O vydrží přes 10000km a víc pár mě jich taky takhle slouží jo ale vím o jiných na které se nemuselo šáhnout a slouží již hrubo přes 10000km v létě zimě a nejsou to DT či jiná zvučná značka dokonce jsem do teďka nezjistil kdo je má na svědomí, http://www.bike-forum.cz/forum/identifikace...
Levné ložiskové náby dneska dělají Čínští soudruzi ve velkém. Navíc to ložisko seženeš v každé mototechně. Nebo za babku i s osou :
http://www.cyklosvec.cz/?akcia=detaily&shop...
O důvod víc ignorovat Shimano-shit :
http://www.cyklosvec.cz/?akcia=detaily&shop...
Stačí přidat pár korun a máš náby jak víno :
http://www.cyklosvec.cz/?akcia=detaily&shop...
http://www.cyklosvec.cz/?akcia=detaily&shop...
Atd. atd. atd. Prostě nevidím jediný důvod proč kupovat Shimana.
To je fakt ještě taky ta cena u těch SH kuželů http://www.cyklosvec.cz/?oddeleni_id=52.5
Me na Deore odesla trikrat volnobezka - orech. Predni byl lepsi, cca 20 kkm na nem a jeste jsem ho nechal v supliku. Takze nehanim, ale ze bych byl nadsen, to taky ne.
Kvuli te volnobezce jsem si nakonec poridil oba DT Onyx a od te doby nevim, ze nejake naboje na kole jsou.
http://www.aukro.cz/item308285797_naboj_shimano...
http://www.aukro.cz/item308282016_naboj_shimano...
Nadavat na Shimano je proste dneska takovej folklor, i kdyz na nem stejne jezdi vetsina lidi. Zena ma Deore diskovy naby asi 3 roky a jsou vyborny. Stejne tak jsi tady uslysel dost dalsich lidi, ze byli se Sh. Deore naby spokojeni.
Naopak znam spoustu tech, co jim na MTB opakovane odchazi naby a orechy u Mavicu. Znami silnicari, i kdyz maji kolo komplet na Campagnolu jsou zase zaprisahlymi odpurci nabu od stejne znacky a vozi Fulcrum nebo Mavic.
Ja mam na MTB jednu sadu kol s XT naby, druhou American Classic (prumysly). Na silnicce mam zatim jenom origo Shimano WHM550. Kvalita vsech kol mi prijde odpovidajici jejich cene.
U toho Shimana to ale komplikují ty konusy. Obecně špatné nejsou, ale musí být dobře seřízené. To sice není problém, ale spousta lidí koupí náby s konusy a kašle na ně a ty jsou často od výroby přetažené a problém se objeví brzo.
Pokud jsou konusy seřízené dobře, tak většinou vydrží dlouho a fungují dobře.
Teď jsem se zbavoval nedávno kola, kde byly XT náby 1998, které měly najeto přes 30tis. km a fungovaly pořád dobře a to na nich nebylo nic měněno (pouze pravidelné čištění a mazání a kontrola správného dotažení).
Ja bych Shimano hned neodsuzoval. Pokud náboj občas seřídíš a vyčistíš vydrži opravdu hodně - tedy aspoň ty dřív vyrobené. Mám zkušenosti s Aliviem.
Na horáku (r. 1997) najeto 33kkm za jakéhokoliv počasí (např. slaná břečka) bez výměny konusů - žádná sláva, ale pořád se točí.
Na krosu (r.2002) najeto 25kkm, provoz podobný, po 20kkm výměna konusů vpředu, jinak zadek bezvadný, oba po sařízení chodí jak nové.
Sice vlastne rikas to stejny jako Mlok, ale spis me zaujaly tvoje najety kilometry (konusy nekonusy), mne to u tebe s kalkulackou vychazi na skoro 8300 km rocne a to jenom za poslednich 10 let, uff :o)
Jinak mam ještě silničku! Ročně nejedu tak 7000 až 11000km,zdá se to dost, ale měsíčně je z toho tak asi 500km do zaměstnání. Teď mame ale malé dítě, tak je to slabší. Ale na jaře už osedláme sedačku.
Tak to jo. Kdo pouziva kolo i jako dopravni prostredek, dokaze najet hrozny kvanta kilometru. Ja jsem treba loni najel ciste treninkove a na zavodech kolem 12000 km, ale to byl asi zatim muj rekord. Takhle vazneji nejezdim nijak dlouho, tak mi ten udaj- zvlast s poctem roku za sebou- prijde uctyhodny :o)
Nejsem moc velkej odborník, ale 2x vymlácený konusy u 525 za sebou u zadního kola je docela dost. Tento týden přepleteno na novatec a paráda. Po sezoně, to je cca 6000 km se uvidí.
přední Deore stojí kolem dvou stovek, zde může nějakou životnost očekávat jenom velký optimista, zadní je kolem pětikila? - realista šetří síly, nenadává a okamžitě nechá naplést něco odpovídajícího / na druhou stranu - kdo najede přes léto pár set kilometrů o víkendech, může být s nábami Deore spokojený i několik let - přesně pro takového uživatele jsou určené/
S tímhle bych souhlasil. Ve svém okolí jsem si všiml, že lidé kteří pořizují kolo adekvátně vybavené svému km nájezdu jsou pak spokojení. Velmi hrubý nástřel cirka do 1000 km/rok - Deore, do 2000 km/rok LX a nikdo si ani po pár letech nestěžuje.
Je možné že XT fungují dobře ale Deore je sračka. Original konusy mají horší materiál než No-Name náhražka.
K tomu čištění a seřizování. Když máš zapouzdřený průmysly tak tohle odpadá a ušetřený čas můžeš věnovat bikování. Výměna ložisek = 15 minut. Dokážeš tohle s kónusy?
Já také nejsem moc zastáncem konusů, osobně také raději kvalitní průmysly a raději nemuset nic řešit.
Jen jsem chtěl ukázat, že v případě slušné péče jsou vyšší náboje na konusech také skvělé.
Ze 4 kol, co máme doma už jsou konusy pouze na jednom a to na HT, které už nebude ani moc ježděno (tam jsou XT náby), jinak 2x Mavic (Crossmaxi ST a Crossridy) a 1x DT (Onyxi).
Ono zase na těch Mavicách je nutno o malinko častěji mazat ořech origoš Mavic olejem (což je tak 1-2x ročně; 2x pro větší nájezdy km typu 10tis. km+).
Ale zase na druhou stranu je to otázka 2 minut ten ořech rozebrat, vyčistit a namazat.
S konusy jsem vždy cokoliv dělal nerad. Nemám moc cit na dotahování věcí, které je třeba dotahnout tak akorát a kde se vymezuje vůle a vždy jsem s utahování konusu dost bojoval.