A to k akvaristice. Ale - pro začátek - nic velkýho, zatím jedna nádrž 30 lt + pár živorodek, asi paví očka, ty se mi vždycky líbili...
Je mezi vámi snad někdo, kdo taky dělá do rybiček a s kým bychom mohli pokecat na tohle téma? (zatím jediná cykloakvaristka, kerou znám, je cami - sice má jen jednu rybu, ale zase pořádně velkou :-))) ).
Mám na prodej nádrž 500 lt, 150 cm dlouhou, nechceš? Už v ní skoro nic neplave, nedávno přestalo chodit osvětlení, tak mi ty 4 druhy anubiasů a nějaký kryptokoryny asi odejdou. Nějak mě to přestalo bavit. Váhu toho monstra odhaduju na 700 kilo, tak mě pronásleduje noční můra, že se to propadne k sousedům. Už to tam stojí od roku 89.
než jsem dočetla, chtěla jsem se ti přihlásit, ale nemusím :oD
nicméně prásknu vetteho! já jsem pouze amatér, on je odborník ;o)))
Vona ta camičí ryba je taková živá konzerva - kdyby bylo nejhůř, tak zasytí 2 - 3 lidi :-)))
Teďka se starám o dvě slunky nalezené v létě v kaluži. Nějaký rybář je hodil do vysychající kaluže. Nemohli jsme je tam nechat. Bylo jich víc ale většina záhadně uhynula, zbyly jen ty dvě - jedna normální a druhá rekordně veliká. :o)
S 30 lt. bych doporučoval ani nezačínat. Je to cca rozměr 40x25x30 cm, to jsou 2 kýble vody. V nich je fuška udržet alespoň nějakou rovnováhu. Jenom kolísání tepla je značné, o dusičnanech ani nemluvě. Topení s termostatem se zapoti. Já osobně bych začal tak na 110 lt (např. 90x35x35 cm). To není ani moc velké a bude dobře fungovat pro většinu ryb. Tedy ne pro toho tady zmiňovaného vrubozobce. Akvaria se prodávají v sadě nebo se dá koupit na inzerát do 1000 Kč i s horním deklem a osvětlením. Jinak optimálních je alespoň těch 500 lt. Mám něco podobného a k sousedům jsem se ještě nepropadl.