Ahoj všem,
Koupil jsem kolo Rock Machine cross ride 900 a vybavené koutočovými mechanickými brzdami. Po ujetí (mezitím garanč.kontrola u prodejce) 300 km praskl drát ve výpletu zadního kola. Bylo mi řečeno, to se stává. Dostal jsem nový drát. Po ujetí dalších 200 km tuto sobotu praskly rovnou dva. Máte zkušenosti s tímto jevem? Jdu k prodejci dnes odpoledne, tak chci být "chytřejší"
kotoučovky mám , a vzdadu 32 2mm špic DT a vepředu 36 špic 1,8mm DT a tento jev jsem nikdy nepozoroval. Máš pravděpodobně buď nekvalitně provedený výplet nebo nekvalitní dráty.
Zeptej se na:
1. jsou dvojité ráfky?
2. nezeslabované nerez dráty 2 mm?
Jestli to tam máš - a já myslím, že ano - tak fakt nevím. Ale nějak to nedávám tak úplně do souvislosti s Tvou vahou - já mám tak cca 100, k tomu náklad na zadním nosiši a nic nepraská. Jestli na to má vliv kotoučovka - nevím, nevím...
je to přesně tak, jak jsem to koupil. Už mám těch závad plný zuby. Stejný šmejd by byl i někde z marketu....a ještě by mi 20 tis zbylo ...
Udělal bych - asi - tenhle závěr: ještě jednou investovat, nechat přeplést zadní kolo (nějaký kvalitní dvojitý ráfek, to by tu někdo poradil jaký), 36 děr, kvalitní 2 mm nerez dráty (žádný tajvan, ale českou kvalitu, třeba Hvězdonice). Když by ani tohle nepomohlo, a to si dost dobře nedovedu představit, tak - je to blbý, to je mi jasný - uvažovat o prodeji, bohužel se ztrátou a koupit něco jiného. Já vím, je to o penězích, ale než být pořád naštvanej a strachovat se dojedu - nedojedu...
Ahoj, dnes v podvečer jej vezu k prodejci. Ráfky jsou dvojité, tak budu žádat vrácení peněz. To ostatní, předělat výplety (raději oba), atd. tak to beru jako nouzový řešení.
Jen mi připadá těch problémů na jeden výrobek moc.
Nejdříve jsem měl pernamentně píchnuto - nesprávné pásky na ráfku+ostré nezbroušené okraje otvorů v ráfku. Tak jsem tlačil s 3 - 7 dírama v jednom kole a kupoval jako osel nové duše.
Poté po 300 km jsem kupoval do "superbrzd" nové destičky. Teď to relativně přibržďuje, ale není to vůbec to co mi bylo vylíčeno a co jsem od toho čekal.
A finále je, že opět tlačím, ale s popraskanými dráty. Stát se mi jen jedna věc, tak řeknu stane se. Ale co ještě vyplave za nekvalitní věci? Kolik ještě nepořádků je tam ukryto?
Já ti možná trochu poradím...My máme tandem a když jsem na něm skoro přejeli celou republiku, tak nám na konci etapy praskly dráty. S přetíženým nosičem a natvrdo nahuštěnými koly je veškerá váha jezdce i nákladu přenášena do výpletu. A my na tom kole vezli nás dva = 150 kg + 30 kg náklad = 180 kg. Uvezlo to všechno, ale jak říkám ke konci cesty praskly dráty. Zašel jsem k jednomu servismanovi zde a ten dal silnější dráty a přesadil je o jednu díru dopředu oproti klasickému výpletu. Takže v dolní úvrati nejsou dráty do X ale do zkoseného X. Tím se veškeré rázy nepřenášejí přímo kolmo na výplet, ale jaksi zkoseně více do zbytku výpletu. Říkal, že tímto způsobem se vyplétají klasická kola se standardním počtem děr v ráfku pro lidi s velikou váhou ( 100 kg a více) a zatím prý neměl jedinou reklamaci. Taže doporučuji spojit 3 faktory: Silnější dráty se zkoseným způsobem výpletu + méně hustit zadní kolo (ne zcela na tvrdo) a použít odpruženou sedlovku, aby část rázů od váhy tvého těla pohlcovala právě ona. Tak jsme to řešili i v našem případě na tandemu a od té doby s výpletem žádný problém a je to už více než 2 roky, co na něm jezdíme. Přitom nové kolo jsem v záruce nechával původně klasicky přelétat 3xv prvním roce kvůli prasklým drátům!!!, než jsme ho nechali přeplést zkoseně.
VEliký dík, vezmu si Tvůj návod sebou.
Tak tahle rada Martyho je dobrá - výsledek zaručeně kladně vyzkoušen. A ještě jeden momentální nápad - k těm brzdám: jestli Ti je kvalitně vylíčili prodavači, nešlo by - s podporou toho zástupce hayesů - uhrát třeba nové ráfky + véčkové brzdy?