Zdravím všechny příznivce a hlavně stavitele. Při stavbě nového kola jsem se dostal do fáze montáže hlavové trubky. Správný trail se uvádí kolem 2", takhle to mám na stávajícím kole, ale i tak je poměrně dost neklidné v zatáčkách. Co se stane když udělám výrazně větší závlek? Asi tak 10 až 15cm? Metoda pokus - omyl je sice moje oblíbená, ale raději bych to sfouknul napoprvé :-)
Děkuji za pomoc.
Ta neklidnost nemusí být jen závlekem, tam bych šel na max. 5cm, ( záleží taky jakej typ leháče stavíš) může to být sklonem řidítek, geometrii rámu, tuhostí, těžištěm - rozložení váhy na přední a zadní kolo a já nevím teď čím vším.
Já jsem u svého prvního lehokola se závlekem dost experimentoval. Zkoušel jsem nastavit závlek od 0 cm až po asi 13-14 cm (už přesně nevím). Koukal jsem na různá doporučení o velikosti závleku. Nakonec jsem se na měření závleku vybodnul a udělal jsem jinou věc. Na několika klasických kolech (horáky, treky, jedna stará Favoritka) jsem změřil úhel hlavové trubky - byl v rozmezí cca 70-72 stupňů. Takže jsem hlavovou trubku na leháči taky přivařil v úhlu cca 70-72 stupňů a je to, řek bych že je to tak nejlepší. Vyplynulo mi z toho následující - na leháči nastavit takový úhel hlavové trubky, jaký je na kole, ze kterého jsem použil přední vidlici. Podotýkám že u mne šlo o klasickou konstrukci lehokola ala Azub (ale bez odpružení).
Trochu jiná situace asi bude u u různých konstrukcí typu "harlej", tam se to asi musí "vyexperimentovat".
Když tak se koukni na můj web - http://jihrab.googlepages.com/home - tam jsem o tom taky něco málo psal (a jsou tam obrázky).