Chcete si zdarma vyzkoušet a porovnat s ostatními osvětlení vašeho biku, lehokola či jiného, lidskou silou poháněného, stroje? Nic jednoduššího. Připněte blikačky a vyjeďte v sobotu 2.2. směr vrch Kosíř / oblíbený cíl na Hané, u Slatinic/. Sraz je tentokrát dvoufázový - fáze 1.- sraz v 16,30 na nádraží Třebčín a pak společně na vrchol, fáze 2. - sraz přímo na kopci /spíš kopečku/ v 17 hod. Jízda opačným směrem by měla dát příležitost všem těm halogenům, ledkám, kandelám i luxům. Lehce pivní relax, spojený se závěrečným hodnocením je součástií propozic.
Hlavně opatrně sebevrazi, mám se rád, zpáteční cesta potmě po silnici, kde jezdí auta se mi vůbec nelíbí. Chci se dožít Hodonína.
Pokud počasí vydrží, jak je, tak pojedu a můžu tě zpátky doprovodit. To bys potmě nejel a aut by ses taky nemusel bát.
to je velkorysý návrh a stojí minimálně za zvážení. noční vyjížďky mají svoje kouzlo a já jen doufám, že i počasí nám zůstane nakloněno. těším se /jako ostatně na každou akci, kde se sjede pár skalních fandů/
To je pravda, moc si vás - kamarádi vážím, budu to muset fakt ještě zvážit - nalomili jste mně.
nalomenej ano, zlomenej / jako žebř/ už raději ne
Tak pro ty co se zalekli zimy nebo tmy,vyjíždka ve tmě se velice vydařila.Radek překvapil svými 3-mi světly.Vladaza nepřekvapil ale má dobré spolehlivé světlo,já překvapil nespolehlivostí Fénixe.Ale stejně to byla perádní jízda.
neřekl bych nespolehlivostí. přesněji - nedostatečnou kapacitou akumulátorů na delší vyjížďku. v praxi se tak jenom potvrdilo, že každý typ osvětlení má svoje pro a proti. ostatně, co je ideální? nejdál je s výzkumem Radek, ale jeho cesta elektronického mága rozhodně není pro každého smrtelníka, ten zůstává odkázán na konfekci z obchodu.
Mě ta výdrž Fénixu docela překvapila, na to, jak jsou tam malé akumulátory. Tak jsem si konečně prostudoval všechno o těch Cree Led, co tam dávají a co jsem zjistil - sice to svítí o nějakou čtrvtinu víc, ale při poloviční spotřebě než ty moje dva staré luxeony! To znamená, že kdybych je vyměnil, svítil bych 2,5 krát víc. Zatím o tom neuvažuju, protože by to znamenalo rozdělat světlo do základů a nedávno jsem ho dodělal. Počkám, až se tam něco pokazí.
Právě proto jsem si objednal Fénixe L2D Q5 kteří žerou 2 x AA. Na turbo (180 lm) je sežerou až po 2,5, hod. To je skoro nejdéle ze všech podobných světel. Navíc vždy vozím 4 náhradní, výměnu už zvládám i s rukavicemi v naprosté tmě za méně než 2 minuty.
Muzu poradit, ale na to asi prijde kazdy. Osobne jsem radsi koupil Fenix L2D prave kvuli tomu, ze je na 2x tuzkove baterie. Prave proto, ze jsou levne a maji vetsi kapacitu nez R123A. Koupil jsem jich 8 a vsechny vozim s sebou. Fenix na turbo rezim vydrzi svitit tak 2 hodiny. Kdyz proste svetlo zacina slabnout, baterie vymenim.
Idealni je oznacit kazdy akumulator fixem (najeke cislo) a pak vzdy najednou pouzivat jeden konkretni par, tim clovek zamezi tomu, ze by napr. jednu baterii pouzival 500x a druhou pouze 70x. Navic pokud zjistim, ze v baterce mam baterii cislo 3 a 4, pak je vymanim za c. 5 a 6. To z toho duvodu, ze NiMH akumulatory bohuzel casem ztraceji kapacitu, aby se mi tedy nestalo, ze mi v batohu zustava napr. jeden par, ktery jsem nepouzil 3 mesice ;). Jednoduche jak facka, ale je to asi dobre reseni.
jaké aku používáš? díval jsem se na jednotlivá světla od Fenixu, to nejvýkonější / které ,z toho důvodu , koupil Pedro/ je právě na 3 V baterie. používáš držák na řidítka , který Fenix nabízí /suchý zip nebo pevné uchycení s objímkou a maticemi? - nebo něco jiného/. Když jsme na začátku srovnávali světla v temnotě lesa byl Pedrův Fenix svítivější než moje 10 W Sigma, navíc bílé světlo ledky působí jasněji než žluté halogenu.
Používám aku Sanyo 2700 mAh. Baterie s vyšší kapacitou jsem u nás nesehnal. Původně jsem taky měl objadnaného toho Fenixe P3D, ale odradily mě právě ty LiOn akumulátory (mají tuším kapacitu jenom kolem 750mAh, což je dost málo). Takhle mám sice světelný výkon jen asi 180lm místo 240, ale nemusím tak často měnit baterie, navíc ty LiOny jsou ještě dost drahé a prý se taky nesmějí vybít tolik co NiMH, jinak se dost ničí. Mají nějaké stanovené minimální napětí, pod které by se neměly dostat.
Držák na řídítka používám ten na suchý zip a musím říct, že to drží perfektně. I když jedu s hardtailem v hrozném terénu, drží na svém místě. Asi 2x se mi ten držák v extrémním terénu trochu pootočil, ale to bylo jenom tím, že jsem ho neutáhl tak, jak bych měl. Můžu vřele doporučit. Jednoduchý mechanismus a celý držák i se světlem sundáš během 2 vteřin.
Jinak Fenix mě pěkně nadchl, po silnici nebo v lehčím terénu s ním nemám v noci problém. Trochu mi ale vadí příliš úzký kužel světla, např. v neznámém a těžším terénu by to byl už risk používat jenom Fenixe.
Proto taky plánuju koupi samostatné 4 LEDky a vše ostatní potřebné a postavit vlastní světlo napájené proudem až 1A. Podle mých výpočtů by to mělo mít něco pod 1000lm.
Ty Sanya taky používám do L2D Q5. Je zajímavé že na nabíječce s mikroprocesorem se zcela nové baterie ještě 20 minut vybíjejí než se začnou nabíjet. Udělal jsem to tak raději 2 x abych je naformátoval jako baterie z mobilu a vydrží svítit 2,5 hodiny. jinak držák na sucháč se mi na klasice točil jak káča, dal jsem ho na oversize berany a drží jak přilepený. na klasiku jsem použil držáky Fénix na 4 šrouby. Musí se ale do nich narvat 2 gumičky aby nechrastily. 1 Fénix je opravdu úzký a proto vozím 2 šilhající. Pak je pokrytí ideální. Jezdím s tím v 6,00 ráno 20 km do práce a jsem v poho :-)
pozor na tie liion a kapacitu "iba" 750mA ... treba zobrat do uvahy ze maju 3.7V ... cize 3.7V*750mA uz nie je taky rozdiel voci 1.2*2500mA ...
ale inak 4 ledky a bastlenie ti mozem iba schvalit ... je to neporovnatelny svetelny vykon voci vselijakym tym fenixom ... a za urcite nizsiu cenu ... a pokial ich spravne nasmerujes do priestoru, nema na teba nikto sancu ...
Ty 750mAh RCR123 v testech vychazeji kolem 2Wh energie a dobry ni-mh AA i lehce pres 3Wh. Takze na kolo, kde chce clovek delsi vydrz se podle me svetla na RCR123 baterie nevyplati
prehadzovanie aku za jazdy som kedysi prevadzkoval ... ale je to dost komfortne ... dolezite je spravne si nadimenzovat akupack ... ono je uz potom uplne jedno ci vozis na biku 2, 4, alebo 8 baterii ... na vahe sa to neprejavi ale to pohodlie a ziaden moment prekvapenia sa neda zaplatit ...
Proc zrovna ten titul 'sebevrazi'? Muzu ti rict, za dobre osvetleny cyklista ve v noci videt naopak daleko lepe nez ve dne, kdy ho muze nekdo prehlidnout. Snazim se jezdit denne do prace i z prace (z prace to mam 26 km potme), tak jsem se na to radne vybavil. Vzadu silna blikacka, ktera sviti skoro jak brzdove svetlo auta, vepredu zatim jenom Fenix (180lm), ale budu mit 1000lm na prilbe, na prilbe reflexni samolepky z boku a zezadu, na nohach reflexni pasky, na batohu reflexni nasivky. Svitim jak vanocni stromecek.
Hlavne ten Fenix sviti tak dobre, ze auta zavcas i preblikavaji z dalkovych svetel na potkavacky. Nekdy na me taky blikaji dalkovyma, to kdyz mam svetlo nahodou trochu nahoru. Chtel bych videt ridice, ktery by me prehlednul, musel by byt totalne slepy a nebo mit v krvi tak 8 promile alkoholu ;)
1000lm na přilbě? Není to překlep? Jestli není, prozradíš světlo?
Není to překlep, musíš si to ale zbastlit. Jde o to použít 4x vysoce svítivé CREE XR-E Q5 nebo R2 led diody napájené proudem 1A.
Celé to chci zapojit do série, čímž ale zaplatím daň v podobě cena + hmotnost akupacku. Bude to totiž vyžadovat akupack o napeti cca 19.2V, což u C (BABY) článků vychází na zhruba na kilo a čtvrt tuším. Kapacita 4000 - 5000 mAh, takže světlo vydrží svítit na plný výkon něco kolem 4 hodin.
Při použití tak vysokého proude je už ale nutné chlazení, ale z různých fór jsem vyčetl, že bude stačit pasivní hliníkový chladič pod každou LED diodu.
Jinak jedna Q5 LEDka má při proudu 1A svítivost tuším kolem 240lm, což při použití 4 ledek udělá v součtu něco pod uvedených 1000lm.
trosku prehanas ... zapojenie 4 led do serie nie je moc stastne ... mne napriklad na 2/3 casu staci svietit iba s dvomi Q5 ... ked urobis pekny reflektor a nebude stracat svetlo hore v priestore tak by to malo stacit aj tebe ... a dalsie 2 led sa niekedy zidu ... ale svietit 100% casu na 4 led moze byt zbytocna strata energie ...
Souhlasim, je to uz mozna velky komfort, ale to zapojeni do serie nevadi, pokud planujes pouzit potenciometr na regulaci proudu. S tim samozrejme pocitam, protoze 1A je opravdu az prilis. V pripade potreby to muzu samozrejme klidne za jizdy stahnout na nejakych 350mA...
Pokud ale budu vedet, ze nepojedu na delsi vyjizdku nez 3h (toho vecer vetsinou nedosahnu), klidne to pustim na plny vykon bez kompromisu. AKU vydrzi neco kolem 500 nabiti, nez to 500x otocim, uplyne spousta casu a pak koupim akupack novy, takze to nechci zbytecne resit a omezovat se.
Jinak ohledne regulace proudu - daji se dnes sehnat docela sofistikovane drivery LED diod -mam vyhlidnuty nFlex - pan Google napovi. Ten nFlex ma v sobe uz tusim resenou i ochranu pred podpetim akumulatoru, coz je velice dulezite, pokud bych chtel jet na plny vykon 1A, jinak bych ty baterie pri velkem poklesu napeti asi odrovnal.
co se tyka stavby svetla, spousta tutorialu a dokumentu ohledne bastleni svetel s CREE XR-E LED se da najit na http://www.cutter.com.au/links.php
viz bike lights.
Pro inspiraci - zaujal me tento navod: http://nobmob.com/node/1043
Uz mam temer rozhodnuto, z jakych komponentu to vykonne svetlo poskladam, jeste resim, jake reflektory pouzit (resim uhly svetla). Pak to vsechno objednam zrejme v Australii. Uvazuju o tom, ze bych to umistil na prilbu, ale to se rozhodnu asi az pri stavbe svetla a po otestovani, zda nebude vyhodnejsi ho umistit spis na kolo a na prilbu dat jen toho dosavadniho Fenixe kvuli rozhledu do stran, pripadne za sebe a kvuli pohledu na cyklocomputer apod. Hlavne ten pohled na computer mi zatim v noci docela chybi.
Jinak znam perfektni web, kde maji vynikajici vyber baterii a akupacku (www.batteryspace.com), ale je to e-shop sidlici v USA a bohuzel zasilaji zbozi jen pres UPS a Fedex, takze postovne cini asi 150 USD :(. Lepsi obchod jsem zatim nenasel.
Maji tam slusene akupacky 19.2V, 5Ah, slozene z akumulatoru typu C. Podle me s vyssi kapacitou se uz ani nevyrabeji. D-ckove MONO aku jsou uz pro muj ucel nepouzitelne, protoze jeden vazi cca 2x vic nez C-ckovy, batterypack by pak vazil asi 2.5Kg.
tak to uz mas asi premyslene dobre ... predpokladam ze aj moj bastl si videl ... tak som zvedavy co poskladas ... ja si myslim ze fenix na hlave ti bude stacit a zbytok by som dal priamo na bike ... inak osvetlenie computeru asi doriesim jednou bielou ledkou pre ktoru vyvrtam dieru z boku bastla ... len neviem ako to zapojit na tych 6-9V a aky to bude mat vplyv na spotrebu ...
Kdyby se nějaká podobná akce pořádala v okolí Prahy, hned bych se přidal taky ;).
Nieje problem, staci povedat. :) V poslednej dobe som si oblubil chodit von az vecer, prazdne cesty a pohoda.. Ale zvladam len par desiatok km, mam nieco s kolenom a neviem na to prist co, vzdy ma zacne po 2-3 hod strasne boliet. :-/ Ale staci to na to, aby sa preliezlo napr. prokopakom, z tadial okolo Trebotova, Radotin, Zbraslav a spet, mimochodom velmi pekne kolecko na kratsiu chvilu, doporucujem!
a uz si zahodil halogen ?
Este nie, stale ho tam mam, ale asi tomu neunikne casom.. Zatial sa neviem rozhodnut, ci nakupit dalsie 606ky, alebo si nieco zbastlit. Laka ma hlavne moznost nemenit baterky pocas jazdy a spravit si zapinanie viac po ruke, nie stlacat 3 cudliky pred kazdym zjazdom..
606 je fajn, ma vyborny pomer vykon cena, ale je slaba ... ja ju vozim iba na prilbe ... asi nic lepsie nemozes kupit ako si poskladat vlastny bastl ...
ja som zatial nedoriesil akumulator, nabijanie AA baterii ma zacina pomaly otravovat ... mozno si rovno kupim toto ..
http://www.batteryspace.com/index.asp...
alebo sa vykaslem na cenu a kupim si priamo toto a este mozem pridavat dalsie ledky ...
http://www.batteryspace.com/index.asp...
Nabijat AA mi nerobi problem, riesia mi to 3 pomale a lacne nabijacky. Po prichode to do nich nahadzem, dalsi den vecer je nabite.
Tie packy asi maju nieco do seba, ale neslo by to vyrobit z tych vodoinstalacnych trubiek? Maju k nim aj zatky, podla mna teda akurat staci prevrtat dieru, pripevnit na miesto drziaku na flasu na sedlovej trubke ramu a dnu dat koncovky co su na 9V bateriach a k nim potom uz len nacvakas AA clanky v puzdre po 2, alebo 4 ks. Neskusal som to este, zatial mam takto pripevnenu iba plechovku od tuniaka, ale ak budem bastlit, tak sa asi vydam touto cestou.
Teraz ma asi najviac pred spanim trapi, z coho a ako spravit rozumne reflektory..
ved aj takto riesim nabijanie AA ... ale to ma bavilo pol roka a uz ma nebavi :-) ... snad ked sa zmeni cas na letny uz to nebudem musiet robit ...
No ja mam oblibene "kolečko" cestu do Práce a zpátky. Chýně - Václavák, takže Prokopák si vychutnám, i když sám potmě nerad jezdím terénem, přece jenom s tím úzkým kuželem světla to není úplně ono. Ne že bych snad neviděl, ale trošku mě stresuje ten úzký kužel světla (nevidím moc do stran) a mám blbý pocit, že mě tam někdo přepadne.
jirik na ledmanii testoval rozne optiky ... ten typ oval by mohol svietit do stran a mohol by sa ti hodit ...
jj, pocitam s tim pouzit ovalny diffuser s horizontalnim rozptylem svetla, protoze svetelne ztraty kruhove optiky jsou zbytecne velke (nepotrebujes svitit moc nahoru a dolu)
uhly optiky + reflektoru bych videl na nejakych 10 - 15 - 15 - 25
jak spravne podotkl Pepko, Ledmania je taky dobrym zdrojem inspirace a ziskani prehledu ohledne vysoce svitivich LEDek. (http://ledmania.ceskyblog.cz/)
Snad to nezakriknem, ale pride mi, ze su aj efektivnejsie sposoby prepadnutia ako cakat o pol noci niekde v krikoch v lese na cyklistu..
U mna tento strach opadol po tom, co som uz raz davno takto v noci stretol cupitat 2 male divocaky v lese vedla mna, som si celkom slapol najblizsich 5 minut. :)
A posledne, na tej spominanej trase, som videl srnky na poliach v okoli Trebotova, som nevedel, ze taketo zverstvo je aj tuna v okoli prahy. Co mi pripomina jelena, ktory skocil znamemu par metrov pred kolom pocas zjazdu z jednej strany cesty na druhu.
Zaverom len tolko, ze vacsi respekt mam z tejto lesnej havede, nez z nejakeho uchylaka, klop, klop. A to nehovorim o psoch, alebo vlkoch, alebo co to tam v noci niekedy vyje a steka, brrr.
a ja som uz videl vselijake zvieratka vonku pri bratislave ... no bojim sa vecer a mam respekt pred vsetkym ... ale cim mam silnejsie tym sa bojim menej ... tych 1000lumen je uz celkom dobre proti strachu :-)))
Jsem klikař
Dostal se ke mně anglicky psaný dotazník spokojenosti zákazníka od společnosti Fénix.
Vyplnil jsem ho a odeslal do světa. Teď mi přišel anglický mail od Fénixů s tím že jsem vyhrál třetí cenu v jejich soutěži!
Od 3. do 15. února mají nějaký jarní festival a pak mi pošlou domů cenu. Když se daří, tak se daří :-)
Tady jsou výsledky : http://www.fenixlight.com/viewcnews.asp?id=7
tak byl jsi to nakonec ty:-) uz jsem ti kvuli tomu psal maila.
Jelikoz jezdim na kole casto do prace do centra Prahy, obcas se nevyhnu pouziti silnic (i kdyz nastesti s malym provozem). Proto jsem si rekl, ze kolo radne ozdobim aspon reflexnimi pasky (jeste bych mel dokoupit odrazky do kola ;) ). Na vidlici pridam jeste jeden pasek, at je to siroke aspon jako na tom ramu.
Foto zde: http://www.flickr.com/photos/14010326@N04...
Je to pouze nasviceno Fenixem L2D, ktery jsem umistil teste vedle objektivu, takze jsem docilil prakticky velmi podobny pohled tomu, co vidi ridic ze sveho auta (diva se skoro pres kuzel svych svetel).
Expozicni cas je 1/6s s tim, ze jsem z objektivu nesundaval polarizacni filtr, ktery tedy radne prodluzuje expozici.
Umyslne jsem to podexponoval, aby vynikl odraz z tech reflexnich pasku. Z vetsi vzdalenosti by ridic vubec nevidel kolo samotne, ale pouze svitici reflexni pasky. V naproste tme to vypada uchvatne ;).
Nekdy se schvalne necham nekym vyfotit, jak jedu v noci na kole, musi to vypadat velmi zajimave (na nohach reflexni pasky, vepredu Fenix, vzadu BlackBurn, batoh ma taky spoustu reflexnich pruhu uz od vyrobce ;).
Mate jeste nejaky tip, jak to vylepsit? Mozna bych mohl jeste do dratu dat krome odrazek taky ty tycinky, co se nasazujou na draty, jak tu nekdo jiz popisoval.
vylepšovat můžeš až do alejujá ;o)
můžeš dát ty tyčinky do drátů Svítí skvěle viz: http://jurimir.rajce.idnes.cz/cyklopriprava_na... (stmívalo se, ale ještě bylo světlo a je to jen s bleskem na cca pět metrů)
můžeš dát odrazky. Můžeš dát svítící/blikající odrazky. Můžeš dát svítící/blikající čepičky na ventilky. Můžeš jezdit v reflexní vestě. Můžeš tam dát těch samolepek víc a lepší.... Je ještě spousta věcí, které můžeš... ;o)
Ty tyčinky vypadají hodně dobře, zkusím.
ty tyčinky mají oproti klasickým odrazkám tu výhodu, že nemusíš být kolmo k tomu autu. Odkud jsi? nejsi z Prahy a okolí? My to tehdy objednávali z Brna z Eshopu a nenašli jsme to nikde jinde. Ještě bych potřeboval dokoupit, ale nechce se mi platit poštovný. Hromadná objednávka jako minule, by byla fajn.
Jarda by se možná taky ještě přidal. Co Jardo?
Když to objednáte, tak bych si jich asi dalších 20 vzal také ;-)
Já bych se přidal a vzal bych na všechny dráty.
kolik máš drátů? Já nevím, jaký máš výplet...
Musím zkouknout, kolik jich ještě potřebuju já a snad už bychom my tři byli přes ten litr.
Nebo se přidá někdo další?
přidal bych se taky mě stačí 30 kusů dej vědět ja zaplatit vyzvedl bych po dohodě
Večer to spočítám a písnu sem. Určitě už to bude přes 1000,- a bez poštovnýho tím pádem.- Spočítám, kolik potřebuju já a objednám to. Zaplatit na velikonoční. To by mohlo být nejjednodušší ne? V případě že bys ty nebo Kubjajs nejel , tak budem muset vymyslet něco náhradního ...
...jenže se i přesto vždycky najde nějaký "blbec" v autě, který tě prostě přehlédne, jak širé rodné lány... :-(
ale jo, to já vím. ALe mám vlajčku, tři blikačky vzdau, fénix dopředu, všude spoustu odrazných samolepek, reflexní tyčinky na drátech, blikající potvůrky ve výpletu a mám čisté svědomí. Víc udělat nemůžu.
Blbce můžeš potkak vždycky a všude. S tím se holt musí počítat....
Bohužel máš pravdu, s tím my moc nezmůžeme. Ale aspoň eliminjeme to riziko, což v našich silách je. Přece jenom bez pásků, se špatným světlem a bez odrazek je to úplně "o hubu".
Právě... já teda za tmy (raději) nejezdím... Jinak "odrazové materiály" mám "všude", takže při nasvícení vypadám jak vánoční stromeček - teda ne přímo na kole (tam by to moc dlouho nevydrželo) - podsedlovka, tretry/návleky, bunda (ta je celá z "odraz" materiálu), případně na dresu (reflexní pruhy ze zad přes ramena až na "prsa"). Blikačku vzadu vozím jen přes zimu, případně když vyrážím v létě navečer a hrozí dojezd za šera - ale nechávám ji blikající v dresu; už jsem jich totiž zepár poztrácel:-).
Ovšem přesto mám občas pocit, že jsem asi neviditelný (přes den); a to jezdím zásadně metr od kraje; no, občas někoho vyfakuju... do škarpy jsem letěl zatím jen dvakrát; díky perfektní práce kavalerie andělů strážných jsem zatím nikdy nedoletěl, nějakým záhadným způsobem jsem to ustál. Ale nic moc pocit, když tě 10 cm od "xichtu" míjí zadní traverza tatrovky...
Co se tyka samotne viditelnosti, mam spis pocit, ze me ridici aut lepe vidi v noci nez ve dne. To totiz musim upoutat jejich pozornost uz na velkou vzdalenost. Ale pres den cyklista muze svitit jak chce, ale stejne zanikne, protoze neni oproti okolnimu prostredi nikterak vyrazny. V noci - hlavne v mensim provozu, snad ridic dobre osvetleneho cyklistu nema sanci prehlednout.
Mne se nejlépe jezdí v "zimě". Bohužel místní oblast se přezdívá, a zcela oprávněně, "Saigon" od počtu kolařů... Takže v létě člověk "zaniká", v zimě přeci jenom trochu vyčuhuje...
Jinak nízké slunce je opravdu chuťovka... Těžko říct, jakou taktiku "přežití" zvolit. Jo, jedna vlastně je - nejezdit...
sím!můžeš sem hodit link eshopu na ty odrazné tyčinky do drátů?Vypadají moc dobře!Dík
A nejezdí ty tyčinky po těch drátech?? Myslím když se to kolo točí.
Nejezdí, je to nacvaklé dost fest. Ale zaručují to jen u drátů 1.8 a 2.0 mm. Slabší by už asi mohly cestovat, a na silnějších bych se bál, že to na ně ani nepůjde správně dát.
Tady máš na ukázku průřez těma tyčkama...
http://img530.imageshack.us/img530/1617...