Hlavní a jediný důvod, proč Budapešť již není cyklistickou metropolí, je nedostatek politické vůle. K takovému závěru došel ve své práci Greg Spencer z maďarské Central European University po srovnání s jinými městy, především s Paříží.
Asi tak nějak jako u nás..že??? Tady je taky vůle podporovat především aut´áky. U nás na sídlišti stojí už nejen na parkovištích, na chodnících, ale už i na pískovišti pro děti a pod houpačkama. Za chvíli budou stát auta i ve vchodech a v poštovních schránkách a pořád budou mít málo!!!Fuj tajbl!Piksly jedny nenžraný roztahovačný! A lidi tlustý a neudělaj krok pěšky. Z baráku rovnou skočit do auta a jet za roh do krámu. Na tu lenost jednou zajdem!:-(
řekla bych že jsou o kus dál, Budapešť se dá na kole projet poměrně komfortně ... i když pravda dojížděli jsme za tmy a bez mapy tak jsem poslední úsek volila poměrně rušnou ulici a modlila jsem se ať přežijem - na ulici jeli srovantelní agresoři jako u nás a na chodníku bylo moc lidí , metr a půl za dcerou a půl metru doleva ale byli to nervy...na projížďku po měste jako ve Vídnijsme ale nejeli :-( . Např na mostě u Margaretina ostrava měli pruh ale úplně oddělený včetně pásky, to na Štefánikově mostě frajerovi nestačí klaksony jak se dožaduje průjezdu autem v cykloupruhu ...
Dotázal jsem se místních ve skandinávii, jak je možné, že tam tak hladce probíhá zavádění nepopulárních opatření jako omezování silničního provozu, zpoplatňování parkovacích míst, radarové kontroly ..... Odpověď jsem dostal takovou, že místní protestantská mentalita si váží svých představených a akceptuje každý takovýto rozmar bez remcání. Ostatně tam byl dříve pastor a přestavitel obce jedna a tatáž osoba - proto možná ta úcta ke komunálním politikům a jejich rozmarům.
Díky za článek, velmi zajímavé.