Uˇž to tu bylo X-krát. Helma. Nosit x nenosit, toť otázka. Záleží na každém, na jeho prioritách.
Mám Mango, jsem spokojen. "Skoro snacha" má Uvexku - prý na inlajny - která chrání větší část zátylku. Z hlediska ochrany mi přijde lepší, ale netuším, jak větrá ...
Ona Petra jezdí pohodově a pomalu, já většinou spěchám a potím se jak vrata od ...
Nemáte někdo zkušenost s tímto typem helmy?
8-)
Na větrání je rozhodující velikost, tvar a upořádání otvorů. To udělá mnohem více, než jak je přilba hluboká. Mám Uvex Wing RS a větrá dobře.
Kdysi před x lety jsem měl o něco mělčí levnou přilbu s hůře udělanými otvory a hlava se v tom potila mnohem více.
Jezdím v ní také a oceňuji na ní systém IAS 3D - mohu ji mírně zdvíhat v upnutí kolem hlavy vzhůru a tak v létě mám "bramborové řádky ve vlasech mírnější".Tím pak neleží žebra helmy natvrdo na hlavě a větrá i pod nimi. Ale stejně se raději střihám na krátko.
Ahoj, nevím zda se nebudu po někom opakovat, možná už to téma tady i několikrát prošlo, jelikož jsem mnoho diskusí jaksi "obešel". Chtěl bych jen pro zájemce o přilby zdarma , v hodnotě do 1 200 Kč a kteří jsou zároveň klienty RBP pojišťovny (tedy hlavně SM kraj), že mají tuto možnost, v rámci nějakého programu na ochranu zdraví. Více na stránkách RBP. Já už pomalu vybírám značku a byrvu.
pravda a je to i na lyžářské přilby ale tyto peníze se dají využít i na jiné věci pernamentky tabletky léky je toho strašně hodně.Škoda že to nebylo o rok sřív když jsem si kupoval helmu na kolo a letos před vánocema i na lyže škoda že to platí až od letošního roku
To, že Petra jezdí pohodově a pomalu, je sice hezký ale spíš napiš, o jaký typ se konkrétně jedná. Já mám od loňského léta Supersonic RS, http://www.bikecentrum.cz/images/img.php?id...
a oproti KEDce, kterou jsem měl před tím, je o dost lepší.
Ano, ano, přijde mi, že je to ta její helma. Já bych si byl helmu neprohlížel, ale zarazila mě velikost - XL. Já mám titiž taky hlavu jako Vodňanskej starosta a i když jsem měl vyhlídnutou Bell-ku, asisispíš koupím tu Uvex-ku (budou-li ji mít).
8-)
je helma do 1000 kavlitní? já mám tuhle http://www.super-nakup.cz/jizdni-kola/prilba... a uvažuju jestli ji radši nevyměnit za něco dražšího kvůli bezpečnosti já sem letos přešel na MTB z krosu takže bude víc hor lesů a podobně tak se bojím aby případný náraz vydržela.Děkuji za názory
Vypada docela kvalitne, technologie in-mold apod. . Jednou jsem cetl test na nejlevnejsi helmy a vyslo, ze bezpecnostni pozadavky splnuji prakticky vsechny prilby na trhu, rozdily byly ale v hmotnosti, upnuti a tim dobrymu napasovani na tvar hlavy a v odvetrani, to je alfa a omega vsech helem. Neni problem udelat tlustou plnou a pevnou kokosku, co vydrzi, ale lehoucka prilba s minimem materialu a funkcnimi vetracimi otvory stoji podstatne vic. Ale taky se daleko prijemneji nosi.
Sam jsem driv vozil Bell Alchera, ted mam Giro Atmos s karbonovym skeletem (tu variantu v cerne barve). http://www.cykloexpert.cz/prilby/giro-atmos-1
Mám Giro a nemohu si stěžovat
http://www.cbike.com/images/atmos_dblue_white.jpg
prosím poraďte jakou přilbu na typicky slovanskou hlavu ( velkou,kulatou),cena do 2000 Kč, síťka proti hmyzu je +.
nejlépe pokud budete vycházet z vlastních zkušeností, dík
Nemám žádnou, stačím s šátkem nebo čepičkou. Jezdím silnici, stezky a zpevněné cesty. Ale Vašek s tou novoročenkou mne těžce rozhodil. Asi do něčeho půjdu, přílbu pořídím. Ještě nevím co, ale jdu do toho. Fakt. A Vašku díky, už jsem to měl udělat dřív.
podle brouka pytlíka je nejlepší hokejová na fšechno něco jako univerzální prezervativ
Ja jezdim i na silnicce a ani tam bez helmy nevyjedu. Mozna tam nehrozi takove riziko kvuli terenu/povrchu, zato pribyvaji rizika diky provozu, ktera sam vubec nemusim ovlivnit.
V běžném provozu na silnici hrozí mnohem víc úraz končetin, kloubů a páteře než hlavy.
To je vic nez pravdepodobne i v terenu, nechapu tvuj prispevek.
V terénu to bude jinak a ohrožení hlavy bude určitě mnohem vyšší. A to co jsem napsal byla reakce na tvoji zmínku o přibývajícím riziku úrazu vlivem zvyšujícího provozu na silnicích.
Nevim, nemam zadne statistiky, ty ano? Primo na palici se pada podle me v terenu i na asfaltu vyjimecne, jenom je zraneni hlavy ponekud vaznejsi zalezitost nez odrene lokty a kolena. Na druhou stranu mam na silnici treba skoro 2x vyssi prumernou rychlost nez v terenu.
Ja to psal zase proto, ze ubyva rizika dopadu na terenni "nerovnost", zato se muzes nekomu prehnout pres kapotu nebo te nekdo vytlaci treba na kruhovem objezdu. V jakem pomeru je jedno riziko k druhemu me nezajima.
(O zvysujicim se provozu jsem nepsal nic).
Když přibývají rizika díky provozu, tak to může být jedině kvůli vyššímu provozu.
Je rozdíl mezí tím když padáš sám bez přispění jiného, i tak je riziko úrazu hlavy vyšší v terénu vlivem nerovností a překářek než na hladkém povrchu vozovky, a když padáš po nárazu vozidla, tehdy to v naprosté většíně odnesou končetiny (náraz z boku) a nebo páteř (náraz zezadu), čelních nárazů je minimum. V terénu když se ti zasekne, zvrtne nebo na překážce smekne přední kolo tak pravděpodobnost pádu na hlavu je velmi vysoká a to se ti na silnici téměř nestane, pokud jenom trochu koukáš na cestu kam jedeš.
Helma jako bezpečnostní prvek je určitě dobrá, ale na silnici bych ji nepřeceňoval a jako důležitější a účelnější bezpečnostní prvek považujil chránič páteře.
Nemohu porovnávat s ježděním v terénu, ale všechny pády na hlavu, ke kterým došlo mezi mými kamarády, se odehrály na silnici. Byly tři: při dvou odešla helma, třetí - shodou okolností ten nejnevinněji vypadající a v první chvíli i dost legrační - se odehrál bez helmy a skončil zlomeninou lebeční kosti. Je ale fakt, že ani v jednom případě nehrál roli provoz aut.
Já měl vítr ve vlasech vážně hrozně rád, ale po těch zkušenostech a se třemi dětmi doma už mám jasno: helma i za roh do krámu... :-)
To jsou zase moudra. 99% procent pádů na silnici je kvůli rychlosti a většina těchto pádů letíš přes řídítka, hlavu a ramena. Nejčastějším zranění silničních cyklistů jsou zlomené klíční kosti a bývaly tržné rány na hlavě. Pročpak asi i profíci nosí helmy. Oni proti nim brojili nejvíc. Jeden čas měli povoleno, při Tour de France , do kopce přilbu sundat, ale nahoře jí zase museli mít. Dnes to mohou udělat pouze v závěrečném kopci s cílem na vrcholu (ale oni už to dnes ani nedělají).
Při smeknutí kola (zase bývá příčinou rychlost) a pádu na bok si většinou pěkně klepneš kebulí o silnici a bez přilby to sakra bolí. Ty silničáři asi budou děsně hloupí, když oni jezdí jenom v helmě a nevozí páteřák, že ?
Zaměňuješ rekreační a cestovní jízdu na kole s výkonostním sportem a v tom je sakra rozdíl. No a pokud vím tak právě špičkoví rozumní cyklisti chránič páteře vozí.
Věř, že většina úrazů cyklistů (NE výkonostních sportovců) na silnici jsou způsobena v souvislosti s provozem vozidel (nepočítám děti a opilce, kteří se přerazí sami) a tyhle úrazy jsou tak jak jsem je popsal.
A mě osobně je úplně jedno jestli si myslíš, že to jsou moudra nebo ne. Každý jezdí a vozí co sám uzná a co je pro něho vhodné.
Nic nezaměňuji, uváděl jsem profíky jako nejmarkantnější příklad. Pročpak asi "hobíci" , kteří najezdí tisíce kilometrů po silnici nevozí páteřák ??
Při kolizích cyklistů s autem to odnášejí nejvíc končetiny (pokud tedy cyklista přežije). Pokud si cyklista poraní páteř, nejačastěji je to v pásmu krčních obratlí a tam ani páteřák nepomůže.
S poslední větou souhlasím.
Přesně tak, polet přes řídítka je na silnici nejčastější. A u občasných výletníků to bývá i jen z důvodu, že neumí ostřeji brzdit, takže tady se oproti profíkům jeden významný faktor naopak ještě přidává.
Na silnici jsem zažil už více pádů přes řídítka a většina to vzala i hlavou o asfalt.
A nic z toho nebyl ani profík, ani vyloženě nezkušený cyklista a nejčastější příčina byla auto, které vyjelo z vedlejší a nedalo přednost.
V několika případech to byl čelní náraz do auta, ale naštěstí vždy dotyčný stihnul hodně přibrzdit, takže už při malé rychlosti, stejně vždy polet přes řídítka, dvakrát zlomená klíční kost, s hlavou se nikomu nic vážného nestalo (ale bylo to vždy s helmou).
Jeden případ byla třeba myška, kterou dotyčný téměř auto dokázal objet, ale bohužel ne zcela a škrtnul pedálem.
V terénu jsem viděl na počet pádů toho mnohem více, na hlavu toho bylo kupodivu spíš méně. Ale zase v terénu je to riziko, že můžu letět na šutr a špatně dopadnout i když jedu krokem.
no, vzhledem k tomu, že jsi psal, že to většinou odneskou končetiny, tak bych myslel, že spíš chrániče loktů. A zápěstí. A kolen. A kyčelních kloubů. A ..... a nejlepší by byl takový ten obleček, jak měla Klapzubova jedenáctka a jaký má panáček Michelin, ne? ;o)
Nedají mi spát (obrazně i skutečně) ty Vaškovy fotky, hlava i ty zkrvavené šutry. Jak se to stane? Já si nabil 3x, 2x na silničce a jednou na koloběžce. Pokaždé jsem šel držkopádem přes řídítka a stroj na mne zezadu, ale natáhl jsem ruce a odřel dlaně, lokty, kolena a záda (do masa přes triko i dres). Černej palec u nohy ještě. Ale hlavu jsem reflexivně uchránil těma nataženýma rukama. Uvažoval jsem helmu pro ochranu hlavy jenom před patníky, zábradlím mostku apod. Ale dle těch krvavých šutrů šel Vašek hlavou do země, kde zůstaly ruce a reflex? Vašku, držel jsi do poslední chvíle řídítka nebo to byla taková rána, že to ruce rozhodilo?
Když totiž OPRAVDOVĚ letíš přes řídítka, tak je to takový fofr, že ty ruce (resp reflex) už nestíhají... :-)) Nevím. Letěl jsem obdobně a taky jsem dopadl na "kokos". Asi jsem se toho reflexu díky x-krát sedraným dlaním a loktům zbavil... :-))
Hlava je docela těžká část těla, i když reflex většinou pracuje spolehlivě, může se stát že krční svalstvo tu kebuli neudrží a ty s ní klepneš více či méně o zem. Pak stačí kámen velikosti vlašského ořechu a je malér. Každopádně si přilbu kup, je to velmi dobrá investice.
Kolo zustalo nekde za mnou. Pred hlavu jsem ruce urcite dal, protoze mam poradne navalene zapesti na prave ruce. Bylo to ale v prudkem svahu a v rychlosti, takze toho clovek rukama moc neudrzi. Navic jsem se zastavil skoro na fleku, nejak blbe jsem se zarazil.
Vsechno bylo na useku, co jsem uz sjel. Jenom je potreba na horni hrane sjezdu prakticky stat, protoze diky sklonu svahu a sypkemu povrchu potom uz nejde brzdit. A kdyz se clovek rozjede moc rychle, tak ze stejneho duvodu ani nezatoci, a tam to bylo potreba, jinak se vjede do velkych sutru. Coz se mi bohuzel podarilo.
To zas je jednou téma... Málem náboženskej konflikt :-(
Prostě - helma je při pádu na hlavu určitě dobrá. Ale jako všechno, není samospásná. A někdo ji nosí i do dílny na výměnu ventilku a někdo ji prostě vůbec nemá a basta. Co na tom dál pitvat ? :-)
Jiste, je to kazdeho vec. Treba ja prispivam jenom konkretni veci o helmach, nikomu tu snad nikdo necpe, ze helmu musi vozit a kdyz ne ze je vul, ne? :o)
Na tom se dá pitvat mnoho věcí - zejména pak např. dotyčný po smrti, pokud už se rozhodl si zariskovat:
http://www.novinky.cz/diskuse?id=167958&...
Jinak...přilbu jsem začal nosit v 27 letech na tandemu, kvůli strachu z pádů. Na siglu jsem jí začal nosit až na leháči - rovněž ze strachu z pádu, než se naučím jezdit. Naučil jsem se ji nosit a dnes bych bez ní nevyjel nikam do většího provozu nebo sám do terénu - rovněž ze strachu, že tam zůstanu - podobnou shodou okolnosti jako je v odkaze výše - ležet bez pomoci s proraženou hlavou. Přilby jsem koupil i svým dvěma dětem (1,5 roku) a jen co jim dorostou kebulky na min. míru. mají ji na šešulích taky - mladý je totiž skokan a kaskadér.;-)
Další dravec bez kokosáku
http://www.novinky.cz/krimi/168969-cyklista...
njn, po strmé kamenité stezce... tam bych si vzal blembák i já.
Ono ten terén není tak rozhodující. Když to vidím dle sebe, tak pokud je těžký technický terén, tak je malá rychlost. Samozřejmě spatnou na šutr na hlavu je problém i v malé rychlosti.
Mně zachránila helma život právě naopak mimo technický těžší terén, kde to začínalo dokonce asfaltem. A problém byla rychlost, kterou bych si nikdy v těžkém terénu nedovolil.
Škoda, že nemám žádné fotky, možná by to byla pro některé dobrá motivace, dopadnul jsem ještě hůře než vasek. Na nějaké fotky nebylo ale ani pomyšlení, odvezla mi sanitka.
A měl jsem slušný otřes mozku a rozštípanou helmu i přes to, že náraz nebyl zcela přímo na hlavu a žádné velké šutry na cestě nebyly.
Tak jste mě už taky přesvědčili a pořídil jsem si helmu.Po 20 letech a cca 120k km na kole (většinou dojíždění do práce) jsem si taky pořídil helmu a slibuju,že ji budu poctivě používat.
Před třemi týdny jsem se s těžkým srdcem rozloučil se svou patnáctiletou bellkou a koupil zbrusu novej kus - a pořád se ještě divím, proč jsem to neudělal dřív. Musím říct, že výrobci se dostali o HODNĚ dál. Přilba je výrazně lehčí, o moc lépe se šteluje, skoro nevím, že ji mám na hlavě, větrá... Ještě se těším na zimní test, ale jinak spokojenost. A cena byla zhruba srovnatelná s tou starou - "nižší střední třída" za 13 stovek.
Takže v případě přileb nerad uznávám, že neplatí "stará dobrá", ale spíše "nová dobrá" :-)))
Nová helma potěší. Já si ji koupil právě včas. Měl jsem cca 7 let starou helmu (možná by byla ještě plně funční, ale kdo ví) a novou jsem koupil měsíc před tím pádem, co jsem popisoval výše. A těch peněz (hned jsem po pádu kupoval tu samou novou) jsem opravdu nelitoval.