no ja sem si ted poskládal novou silnici a dal do 35 tis ,
Všechno něco stojí...a peníze se vydělávají na to, aby se utrácely, né? (utrácely i za jiné věci než elektřina, plyn,...)
A jelikož vůbec neuznávám kratochvíli někde nad pivem, při tlachání o 3,14čovinách, tak neřeším, jesti dám za sebe do kola / cestování 30 000 ročně nebo 3000 ročně...protože tyto peníze jiní propijí. A co z toho. Pokud investuju do sebe a vím, že mě to v nějakém směru obohatí, tak peníze neřeším
S globalizací a uniizací půjde cena piva nahoru. Investovat do piva je prozíravé!
Až cenu za podpory pokryteckých mravokárných pravd vyšroubují na několik euro, mohu přestat pít, začít šetřit a u nadnárodní limonády ušlechtile hovořit o necenových rozdílech mezi loňským XT a letošním LX. Zeměkoulohospodáři ze mě konečně budou mít radost.
Prozatím dám přednost národnímu, čistě přírodnímu nápoji a obohacení plynoucímu z příjemně uvolněné nálady s přáteli u piva. Zejména hlouposti se samovolně vyplaví a nečeří pak hladiny všedního života.
No normálně v podstatě už nic. Jen odmašťovač a mazání na řetěz.
Letos jsem se rozhodl vylepšovat, zahodit přehazovačku s devítikolečkem a pořídit si Rohloff. Už ho kluci z Azubu objednali. Taky mě to vyjde skoro na tolik co tebe.
Tahle převodovka mě začala poslední dobou zajímat...bylo by fajn, kdyby ses tu nezapomněl pochlubnit, až ji budeš mít.
Zajímalo by mě jak se s tím jezdí, zda počet rychlostí dostačuje i na ježnění na dlouhé tratě v jakémkoliv terénu a tak...zatím jsem neměl možnost vyzkoušet.
rád. ALe nejsem jediný. Co vím, tak ho má Jeník a Zoop a možná i další, jen to o nich nevím....
Pokud jsi odněkud poblíž (rozhodl ses vystupovat zde jako anonym, takže netuším), tak není problém se pak sejít a vyzkoušet si.
No, jsem ze Zlína, jako anonym, jsem tu původně nevystupoval, ale pak nastala nějaká rozepře s medvědem ohledně údajů v profilu, tak jsem ji šalamounsky ukončil tak, že jsem údaje vymazal. Toť na vysvětlenou.
Akorát ta cena je poněkud závratná. Obdobnou převodovku (8 rychlostí) má Superior Flight City, jennevím nakolik je takový počet rychlostí dostačující, zdali by nebolo možné toto vyřešit záměnou převodníku za trojtalíř.
místo trojtácu mám v současné době DUal drive. Trojstupňovou převodovku. Jsem s ní a s jejím fungováním naprosto nadšen. právě proto jsem se rozhodl pro Rohloff. Převodovka je téměř bezúdržbová věc. Řadí vždycky bez problémů, naprosto přesně, za jakéhokoli počasí a vrstvy bahna a bez ohledu na to jestli jedeš nebo stojíš.
Rohloff je 14ti stupňový a má stejný rozsah a stejný počet rychlostí jako kombinace trojtalíře a devítikolečka!
Záruka je na 100.000km což je pro mne cca do 55ti let:o)) Přehazovačku každých bych do té doby měnil několikrát. D9ky ideální lince se bude méně vytahovat řetěz a bude moci být širší a masivnější, takže ho nebude potřeba měnit tak často. Zkrátka ty prachy se mi časem vrátí.
A to pohodlí řazení bude nesrovnatelné. Měl jsem možnost se na tom svézt a to můj názor na koupi utvrdilo.
Do 55 let nebo do ukradení kola ;) Vůbec jsem tuhle převodovku neznal a když jsem si ji našel na webu, tak jsem žasnul. Moc se mi to líbí.
Jestli všechno vyjde jak má, tak ti jí na Mácháči ukážu. Můžeš omrknout a vyzkoušet.
Já jí taky neznal. Tady to někdo jednou nadhodil. MGT mi poslal nějaký obrázky a materiály v češtině. Pak si to pořídil PavelŠ a psal mi pozitivní zkušenosti. Pak jsem se na srazu lehokolo projel na Zoopově azubu s Rohloffem a bylo rozhodnuto. Šlo jen o peníze, který jsem neměl:o(
Rohlhoff:
mě by strašně zajímalo jestli by někdo vyráběl ty planetový převodovky aji do zadního kola mopedu/motorky pro zvětšení převodového rozsahu rychlostí. Jenom by se to překreslilo, zvětšilo.
Takový moped s třírychlostní převodovkou v motoru+3stupně SRAM vzadu, + vypínatelná volnoběžka(kvůli možnosti roztlačení) to by se mě moc líbilo :)
mám ji (podle některých zasvěcených mám první lehokolo s rohloffem v čr:-) ). Rozsah převodů je úplně stejný, jaký jsem měl předtím s MTB 3x9 (dual drive má myslím ale ještě větší rozsah), takže žádný problém. Navíc teď používám dvojtác, takže mám o dvě rychlosti dolů a o jednu nahoru víc. Zatím mám najeto jen asi 3.000 km, za tu dobu jsem ale na řazení ani pohon vůbec nešáhl (akorát párkrát vyčistil řetěz prošplíchnutím odmašťovače a následně namazáním). Zázrak to není (mezi 7 a 8 rychlostním stupněm se nedá úplně snadno řadit v záběru), ale jinak je řazení nesrovnatelně pohodlnější než s klasikou, žádné přeskakování řetězu nebo nepřesné řazení při zatuhlém lanku, polohování se děje až přímo v náboji v olejové zázni. Navíc pokud to má skutečně takovou životnost, jako by mělo mít (tedy prakticky neomezenou:-) ), tak to dlouhodobě vyjde levněji než přehazka (počítám, že po 20.000 km si řeknu, že odteď jezdím zadarmo - a hlavně bez údržby:-) ).
A co se týká jakéhokoliv terénu: původně jsou tyto převodovky myšleny pro DH. A hlavně v terénu se využije řazení bez nutnosti šlapat.
Nóóó´- loni to bylo opravdu hodně (kupoval jsem dvě kolečka + vidlici), v "běžný" rok tak cca 15 tis. (běžný náhradní díly), letos jsem si dal limit: chci jen jeden představec, krátký černý elasťáky a černobílou přilbu (+ řetězy + kazety + destičky + .... :-))) ).
Zajímá mě tvoje silnička - za tuhle cenu předpokládám Al rám + karbonovou vidlici - jaks to osadil ?
no v ramu ses trefil je to merida road905 no a zbytek ultegra +kola obyč shimana wh-r500
Dobrá volba - mám tuhle meridu taky :-)
Do kola cpu co nejméně, třeba vloni sem si koupil z bazošu trekinga s kompletní generálkou(seštelování přehazovaček, výměna zapouzdřené osy) mě to vyšlo na cca 3500(včetně tachometru+blikátka svítítka).
No a su spokojenej, kolo jezdí.
A k vánocům sem si koupil kompletní zadní kolo na horáka s rychlým silničním vzorkem(chtěl sem osmikolečko :)) = tuším cca 2000Kč.
Kolo za víc jak 6-8tisíc bych si asi nekoupil ani náhodou, asi sem škrt skrblík, ale mě kolo za třicet tisíc rozhodně nevozí desetkrát lépe než kolo za tři tisíce. Někoho možná ano a tak ten si to superkolo koupí a je spokojenej taky.
Já třeba kolo za 30 tisíc mám, a rozhodně má do superkola daleko. Ale záleží na tom, na co to kolo máš. Na ježdění do hospody a do práce ti možná stačit bude. Ale v lese se asi nepotkáme :-) A k tématu: Jelikož moc nevydělávám, cpu do kola půlku svých peněz, tu druhou do auta.
Kolo za 3000 tisice to je marketove kolo,ktere nemu vydrzet anni kazdodeni jizdu do prane.O lese ani nemluve.Kazdy ma jiny zebricek hodnot.Ja do kolo vrazim,tak to co potrebuje,momentalne budu kupovat nove zapletene kola a nejake obleceni.
jde o to, jakým stylem se jezdí. Mám teď na ježdění po městě vysloužilý MTB, které bylo v té době těžký low-end, do kterého jsem za posledních 15 let neinvestoval ani korunu (nepočítaje těch pár korun za olej..) a stále jaksi jezdí. Jen je potřeba přizpůsobit styl jízdy technickému stavu vozidla (předpokládám, že kdokoliv jiný, kdo nezná jeho záludnosti (nesmí se řadit nejmenší pastorek, jinak by upadl, volnoběh občas zatuhuje tak se musí šlapat furt, řazení funguje i přes zbytky polohování velmi přibližně atd.) by se na tomto kole asi zabil - já na něm ale jezdím celkem úspěšně i relativně bezpečně).
Cena kola v bazaru nemusí nutně odpovídat jeho ceně pořizovací, klidně to mohlo být před mnoha lety kvalitní kolo, které většinu času jen stálo v garáži, tak ho majitel prodal. Takže bych z té ceny neodvozoval, že to nemůže vydržet.
Přesně. Já svou silnici koupil za 2000 od známého, jeho mohla vcelku stát i desetkrát tolik... Ale jezdí báječně, padne mi do ruky (vysoký a krátký rám), je spolehlivá, rychlá, nebojí se ani mimo asfalt, uveze vzadu komplet náklad... Pohoda. Některé roky do ní nevrazím doslova nic, jindy něco vyměním - vždycky ale tak do 2000...
Jenom za posezonni servis svyho bika jsem dal skoro 9000 :o( Nahradni dily za to, co jsem na kole rozmlatil, nebo co doslouzilo, potom spotreba- retezy, plaste, .. + co jsem dokoupil navic atd.atd. nepocitam. A to moje druhy kolo, silnicka- delnice :o) spolykala loni zatim docela malo. A naklady na cestovani, ubytovani apod. kvuli zavodum vlastne po cele Evrope.
Zalezi jenom na tom, jak a kde jezdis, jak kolo pouzivas. Potom nekomu logicky staci 3500, jinymu muzou byt desetitisice malo.
no cpu do toho fakt hodne...
loni sem vymenil defakto temere vse krom ramu (vidle, pedaly, kazeta, brzdy, naboje, rafky, svetla, plaste...)... ted uz jen cekam, az mi dovezou ram... tech tvyj 35 za cele kolo je jeste v pohode, me samotnej ram stoji 32 :)
jsem klidny diky
No, Canyon sezere ted asi 2200 za novou zadni nabu (dt 370), protoze do stare asi nesezenu novy orech (sun ringle) + prepleteni, novy stredni tac (gebhart 800) a uz mam 4 retezy na vymenu + 2 novy RR (3200,-). Jeste navic kontrola vidlice, tak 500,-
Pak jsou v uvaze M540 misto M520 a novy sedatko od Spesliku.
To je asi tak vsechno na novou sezonu.
Lepší to nevědět :-) a raději nepočítat :-)
Proč nevědět a nepočítat ? Je potřeba počítat a také porovnávat. Někteří moji spolupracovníci vykouří minimálně krabičku cigaret denně.
50*365 18250 kč
V průměru vypijí denně pět piv.
20*5*365 36500 kč
18250
36500
--------
54750 kč minimálně propijí a prokouří za rok.
Já si letos koupím.
SPD pedály 1000
SPD boty 2500
Pláště 2000
------------------------
5500 kč
Za rok 2008 utratím 5500 kč. Možná to bude o něco více v případě nějakých oprav.
Cyklistika není zase tak drahá, jak se na první pohled zdá. :o))))
A co kdyby kouril, pil pivo a jeste jezdil na kole ? ;o)))))
už jsem to tady kdysi psal a někteří tomu nevěřili, takže se k tomuto tématu nebudu raději vyjadřovat:-)
Ale bylo by za to docela slušné auto (jeté; i když možná nějaký hovně levný korejský či obdobný šroto-krám už by se možná pořídít dal)
Já už to raději ani nechci říkat. Jeden kamarád mi řekl že jsem ho od cyklistiky odradil když viděl mé celkové náklady za 11 let poctivě do haléře vypsané v Exelu. Na každý měsíc to dělá přibližně 2500 Kč. Půlku z toho sežerou kola a druhou půlku krámy okolo kol ;-)
2500kc mesicne co vsechno kupujes to neni zas tak malo.Ja jem ted koupi zapletene kola Mavic Crossride ale zase mam na nejaky cas vystyrano.
Tak já mám momentálně 3 kola. Počet se samozřejmě neustále mění podle toho co nového stavím a co starého rozebírám na díly. Ty kola vyžadujou údržbu a průběžnou modernizaci. Navíc když člověk jezdí 365 dnů v roce utratí víc za oblečení a doplňky. Přesto že se snažím zbytečně neutrácet a nakupovat co nejlevněji. To ale neznamená nakupovat levné věci. Ty totiž nakonec stejně vyjdou dráž než kvalitní věci. Naposledy jsem kupoval 2 Fénixe + 3 držáky a 8 nových bateriií (4450,-).
He. To je dobrá otázka. Někdy na podzim jsem posbíral doma paragony, který mám poschovávaný (a to nemám asi všechny za všechno) a nestačil jsem se divit. Když nebudu počítat cca 20 000 na podzim 2006 za kolo, tak vpodstatě za oblečení, dvě helmy, nějaký to světlo, pumpa + něco navíc to dělá v rozmezí asi dva a půl roku cca 30 tisíc. Bez běžného servisu kola, ten nepočítám, čistě jen výbava.
Zajímavé...:))
No co nejmíň, ale loni mě opravy a dovybavení kola stálo 7 KKč, hadry na kolo 12 KKč. No a to je síla, ani si to člověk neuvedomuje dokud to nezpočítá.
Letos už budou opravy malinké, doufám že nic kromě běžné údržby a hadříky ne sebe tak do 6 KKč a výbava by měla být kompletní, pak už jen obměna.
Asi hodně. Hlavně všechno musím vynásobit x3,5. Ta 0,5 je za manžela - on moc nejezdí.