Nazdárek vespolek. Já vím, že se to řeší furt, ale nemůžu se rozhodnout pro pláště na MTB. Je to tedy spíš takový neodpružený hybrid jezdící z 90% po silnici.Priorita je pro mě tedy rychlost na silnici, ale abych se s tím nemusel bát zajet i na polní cestu. Nevyhledávám bahno, šutry ,kořeny apod. Nechci vyloženě extrém typu Ritchey tomslick. Zvažuji mezi Ritchey speedmax alfa,omega a nebo Ritchey speedmax 1,4 semislick , ale od toho mě zase prodavači zrazujou, že je to už skoro taková nepohodlná galuska.Už fakt nevím , prosím poraďte. Dík
na Tebou uvažované pojetí jízdy vyhovuji pláště Schwalbe Marathon, jezdím je a proto je doporučuji v rozměru 26x1,50, ... dovozce imexpo.cz, rychlé, kvalitní, odolné, do náročnějšího terénu ovšem nevhodné
Nevím jak se ty Schwalbe jmenují ale taky jsem nějaké skoro slicky zkoušel a byly suprovní, hlavně se pomalu sjížděly.
A prodavač řekl že 1,4 pláště jsou nepohodlné jo? Hold prodavač nikdy nejel na silničce:-)
těch plášťů ze skupiny Marathon je celá řada a záleží na výběru, dostupnosti a hlubokosti kapsy zájemce
A ty marathony se dělají v šířce 1,5??? Já myslel jenom
dvojky.
nesouhlasím s odolností 1,5" marathonů. Měl jsem celkem 3 a na všech samovolně uprostřed praskl běhoun. Ale je pravda, že jsem je nešetřil, ony totiž i na šutrech celkem dobře drží. Nevhodné jsou akorát do bláta, boří se a prokluzují.
Schwalbe Marathon 1,5 nebrat. Zajedeš do bahýnka na cestičce a už ležíš. Kdepak, Schwalbe 1,5 ne. Možná ty širší.Ale celkově i ten vzorek nic moc stabilita. 1,5 se mi sjela za 1200 km na kost. Za tu jejich cenu je to neadekvátní trvanlivost.
V létě jezdím Ritchey Beta Pro. Je to sice tvrdé ale letí to pak jak raketa :
http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie...
Do 1,4" bych nikdy nešel. Ta Beta je 2,0" a z kopce ujedu v pohodě všem Crossům.
A co myslíš ty Ritchey 1,9 semislicky ?
Myslím tyhle :
http://www.global-sport.cz/cyklo/dily-mtb...
Zrazuji te nejspis proto, ze cim uzsi plast, na rychlosti neziskas prakticky nic, zato citelne ubyde tlumeni mensich razu diky malymu obsahu vzduchu v plasti (v dusi, chces-li).
Pokud si das na bika neco skoro bez vzorku klidne v sirce ke 2 palcum, pojede ti to v podstate stejne rychle, o poznani pohodlneji a navic nemusis mit takovy strach o procvaknuti o rafek na kamenech nebo obrubnicich, jako by tomu bylo v pripade uzkych a nizkych plastu.
Navic bike s takovym pidiplastem v rozmeru 26" i dost hrozne vypada :o)
V klidu se podivej po necem skoro bez vzorku v sirce +-1,85" - 2,1", a spis nez samotnou jejich sirkou bych se zabyval hmotností, zrovna na rotujicich castech jako plaste, rafky atd. to jde hodne poznat i na akceleraci a rychlosti, nehlede na to, ze lepsimi plasti muzes usetrit klidne skoro az 1 kg :o)
Nemám zas tak moc zkušeností, ale určitě bych doporučil Schwalbe Hurricane. Jsou "normálně" široké (snad 1,9 či kolik), ale na běhounu bez vzorku, po stranách jsou menší drapáky. Mám je na lehátku, jezdím cca 70-80% asfalt. Když byl teďka sníh, zíral jsem, jak dobře drží na sněhu (i při trochu ostřejší jízdě). Jsou celkem rychlé (i když třeba 1,5" 7 bar schwalbe marathon jsou rychlejší), na asfaltu v ostře projížděných zatáčkách (velký náklon) trochu plavou (přece jen jsou tam drapáky). Výhodou je, že se ze "silničního" pláště udělá "terénní" pouhou změnou tlaku. Mám je asi rok a zatím žádný problém (ani nejsou nijak moc viditelně sjeté). Naproti tomu výše zmíněné marathonky mi všechny tři, co jsem kdy měl, samovolně praskaly (asi nejsou konstruované pro velké zatížení a hrubou jízdu v terénu).
souhlas, švalbe je fakt dobrý,rychlý, a i v terénu dobře drží a nekloužou. To gumy od Ričího(spídy),sice taky, ale na asfaltu moc lepí a do rychlosti se jim moc nechce. Holt měkká směs. Ale i IRC je dobrý, rychlý i na hrubým vzorku.
mám teď vzadu na lehu Marathon Racer/což je podstatně odlehčená verze klasického Marathona, taky má mírně jiný vzorek/, vážím 85 kg, jezdil jsem ho již vloni, hustím přes 5 atm. a spokojenost, do terénu ovšem nejezdím /naopak klasický marathon, který snese v 1,5" ještě vyšší tlak jsem reklamoval kvůli mikroskopickým trhlinkám z boku pláště/. za perfektní univerzál považuji na celoroční ježdění Marathon Cross 1,75", využívám denně při jízdě do práce
Ta reklamace se zadařila? Ty trhlinky pozoruju na Marathonkách taky. Neevím, jestli je to normální jev anebo vada.
ano, zdařila, plášť jsem předal Azubu / byly namontovány na "pětce"/ a požádal o výměnu za typ Racer, který mi přišel obratem poštou / tím jsem na transakci mírně profitoval. Racer je dražší/
Hmm, to je zajímavý. Když mě se ale nechce to sundavat a jezdit s tím sem a tam. Navíc nevím, jestli by to uznali i po cca roce a skoro 5.000 km.
No, pro příště, teď už je nějak dojedu, nepozoruju, že by ty trhlinky měly nějaký vliv na funkci. Plášťů teda:)
hel já bych byl v klidu Míro, já je tam měl taky a řešil jsem to tím, že jsem si jich nevšímal. Najel jsem na nich cca 18.000 km a pak je vyměnil protože jsem ojel vzorek, když se mi zablokovalo kolo a jel jsem cca 50m ve smyku. Já bych byl v klidu...
ještě dodám, že jsem je vyměnil samozřejmě opět za marathonky...
Taky si myslím, že to zásadní vliv na nic mít nebude.
Nicméně ty trhlinky tam jsou a být by tam neměly...:))
Za co bude výměna ještě nevím, docela bych radši na zadní kolo něco s hrubším vzorkem, přece jenom Marathonka a horší povrchy nebo ještě líp mokrý horší povrchy není úplně ideální kombinace. To si ale asi už poznal taky...:))
Nevím, proč všichni honí v pláštích jen cizinu. Já mám např. velmi dobré zkušenosti s normálními Rubenami. Pro tvůj MTB bych doporučoval 1,9 Cobru. Pohodlí širšího pláště si zachováš a přitom plášt´je s velmi nízkým valivým odporem. Navíc lze zakoupit provedení s postranními reflexními pásky a odolností proti průrazu a přitom příplatek za toto nic závratného. Cena naprosto přijatelná. Na svůj nový leháč jsem zvolil právě tento plášt´. Všichni na Rubeny nadávají, ale já je mohu jen chválit. Jezdím je třetí sezonu a jsou naprosto OK. Mám právě RS + RPS. Dříve jsem jezdil Ritchey, Kendy - všechny možné deseny a tedy fakt nic moc. Za ty prachy odešly co by dup. A mně neštvalo ani tak to, že se sjely rychle, ale ta věčná práce s přezouváním plášt ´ů. To je fakt otrava.
Rubena Cobra? Měl jsem je taky - na crosu, rozměr 35-622. Lehký a rychlý plášť... Ale rychle se ho zbavit...
Množství defektů, několikanásobné proti jiným plášťům.
Zadní jsem prorazil asi po 2000, zadní po 5000 km. Oba na hlavní silnici 1. třídy, kde jezdím bez problémů roky na silničce. I když to byla jen obyč verze.
já jsem byl roky věrný rubenám, ale taky jsem měl pocit, že přibývá defektů při běžných jízdách do práce /domnívám se, že u těch levných verzí je to dáno i řídkým kordem použitým na kostře pláště/, proto jsem přešel k cca trojnásobně dražším maratonům, které se i mnohem méně ojíždějí, proto nebude výsledný finanční rozdíl velký