Ahoj, zdravím na začátku nové sezóny. Sehnal jsem prachy a chci investovat do kola, koukal jsem na Kellys Exquisite s mech. kotoučema, ale neumím si představit jízdu bez zadního nosiče. Myslím tím expediční od Arsenalu. V létě absolvuji většinou stakilometrové štace. Mám dvě otázky: zaprvé jestli jsou mech. kotouče lepší než v-brake(myslim obecně, účinností, údržbou) a druhá, zda tu máte někdo zkušenosti s montáží nosiče na kolo s kotoučema. Bylo mi řečeno, že to jde, ale jsou s tím spojené urč. problémy=nedostatek místa na uchycení. Předem díky moc
Poslal jsem ti pár fotek mailem.
jj díky moc, jen ještě otázečka, kdo je výrobcem? Asi to bude celkem jedno, ale už vim alespoň po jakym typu konstrukce nociše se mám kouknout.
Art. 205 mírně upravený http://www.sportarsenal.cz/zaloha/nosice_zadni...
Ahoj, to s tím nosičem by mě teda taky zajímalo. Chci kupovat kolo od Kellysu (definite), resp. mám ho objednaný na prodejně, ale neplacený. A má kotoučovky. A jako nerad bych zjistil, že nemůžu jet s nosičem, protože často jezdím několikadenní expedičky... Jak to teda je?
Našel jsem toto:
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=3154...
a vypadá to, že máš pravdu. Tak to jsem dost rozladěnej a už jsem psal mail distributorovi, jak to ve skutečnosti je v mém případě. Jelikož chci taky Kellys (i když s hydraulikama) tak to třeba bude podobný. Pokud mi odpoví, dám to sem.
Hodil jsem fotky na Rajče tak to můžeš ošlehnout, dávám ti authorská práva :-) http://jipi.rajce.idnes.cz/Dema_Deor/
Jinak u hydraulik není takový problém aspoň u gianťáckých MPHáčkách tam se nosič nijak nemusí upravovat ani podkládat tedy aspoň ty SportArzenaly, montoval jsem celou jejich kolekci http://www.sportarsenal.cz/zaloha/nosice_zadni... a u žádného nebyl problém. Až udělám fotky tak to sem taky hodím.
Spíš by mě zajímalo, jestli někdo je dlouhododobě s mechanickýma kotoučema spokojenej...
Mě přijde ten princip nesmyslný - čelist z jedné strany, na druhou destičku se to přitlačí deformací kotouče. Pár jsem jich vyzkoušel na kolech kamarádů, ale mi přišly výrazně horší než jakýkoliv slušný véčka.
Proti hydraulice nic nenamítám, ale na výlety mám na svým kole véčka XT, pořádný kleště na pořádný kleštění, čas od času vyčistím ráfek a přebrousím špalky od kamínků a spálenin a nemůžu si stěžovat.
Problém nastal jenom jednou, ale to jsem za 2 hodiny naklesal skoro 2000 metrů, na konci už to fakt nešlajfovalo:-(
Já taky preferuji hydrauliky jelikož za 11000km jsem na ně nešáhl ani na desky jsou pořád dobrý, musím ještě dodat že jezdím jenom expedice, ale zase vezu většinu nákladu kolikrát to mělo 35kg, ale u véček by to obnášelo minimálně druhý výplet jelikož by ráfky už byly probržděný, ženskejm a děckám jsem dal zatím mechaniky, jednak nic nevezou a sami taky moc neváží tak jsou spokojený a kluci ty preferujou dirt a pořád je něco urvanýho, páčky, patky, bovdeny, tak by asi hydry dost trpěly.
U mechanik je to jednoduchý. V postatě jediné dobré a použitelné jsou Avidy BB5 a BB7. Ty bych bral raději než v-čka. Jakékoliv jiné mechaniky bych nebral.
Jenže ty mechanický Avidy se také moc nevyplatí, protože levné hydry se k nim cenově hodně blíží, takže bych vzal rovnou raději hydry. Levně BB7 mají třeba zde:
http://www.tandem-bike.cz/zbozi/1189-kotoucova...
Komplet tedy kolem 2500.
A tady některé levné a přitom výborné hydry pro srovnání:
http://www.tandem-bike.cz/zbozi/1062-kotoucova...
http://www.koloshop.cz/kotoucove-brzdy-99/deore...
Jj, ke stejnému závěru jsem dospěl taky. Když kotoučovky tak v podzimním výprodeji nějakou pěknou hydrauliku.
v-brzdy brzdej velmi slusne, az moc, tak ucinejsi brzdy uz mi prijdou celkem zbytecny. rozhodne je snazsi a levnejsi vymenit par spaliku nez kotouc. u kotouce je alfa a omega jeho rovinnost, coz je nekdy tezke pri provozu kola udrzet
jestli teda kotouc nefunguje pri brzdeni neco jako abs
no máš pravdu že levnější špalíku jsou na trhu než destičky ale ty jednak moc nebrzděj nebo probrušují ráfek a ten už za pár kaček nevymněníš a drašší špalky jsou už na urovni destiček jinak zatím žádný v-brake mně nevydrželo 11000km bez udržby jako hydry MPH od Giantu a kotouč ten snad pokud ho někde mehanicky neohneš vydrží životnost kola tedy aspoň ten můj jinak http://www.bike-forum.cz/forum/vydrz-rafku... apod. vlákna co se brzd týká
Škoda, že jsem ještě na ty v-brzdy, které brzdí až moc v životě nenarazil (a to jsem tak 8 let slušná včka jezdil - XT ve více verzích a s více slušnými špalíky).
Ještě jsem nenarazil ani na hydraulický kotouče, který brzdí až moc a to už jsem jezdil J7, XT, teď K24ky a ty K24tky jsem jezdil i s 200kou kotoučem vepředu nějaký čas. A stále tedy rozhodně nebrzdily příliš, i když to jsou nejlépe brzdící brzdy, které jsem jezdil dlouhodobě.
Při koupi rámu jsem se díval na uchycení kotoučovky, ale přehlédl jsem, že nemá úchyty na zadní nosič.
Naštěstí v profilované zadní vzpěře jsou otvory, takže jsem nosič upevnil tak, že jedním z otvorů (po obou stranách) jsem protáhl (všechno nerez, dál už neuvádím) inbus M6 s plochou podložkou po každé straně a řádně dotáhl maticí (s těsnicím umělohmotným kroužkem). Podložka a matka téměř zaplnily prohlubeň v rámu, takže následovala další obráceně (větší plochou ven) našroubovaná matka s podložkou kvůli vytvoření vhodné rozteče pro vzpěry. Následovalo navlečení vzpěr nosiče, další ploché podložky a dotažení stejnou maticí M6.
Obrázek http://www.volny.cz/olla/Nosic.jpg zobrazuje v levé části pohled zevnitř, v pravé zvenčí.
Nosič je cizí výroby, podstatně bytelnější než u nás vyráběné. Moc se mně líbil na kole v jedné ze spřátelených prodejen a objednal jsem si jej (kdyby se podařilo jej sehnat). Přálo mně štěstí, protože asi po 2 či 3 letech čekání jej nechal z nového kola odmontovat zákazník, který chtěl kolo bez nosiče. Protože nechtěl ani zadní světlo, získal jsem s nosičem i to.