Tak to som ešte nevidel, zaujímavo odpružené a ešte aj riadítka vysúva.
http://motoride.sk/?P=phorum&tema=zabava...
to už forem proběhnulo, nemám příliš v oblibě univerzální věci a toto bude jedna z nich - tedy ani dobré lehokolo, ani dobrá klasika, těžko říct pro koho, s vyjímkou, vynálezce je kolo určeno. ale na výstavu je to každopádně dobré oživení, to jo.
Mohl by mi někdo vysvětlit výhody a nevýhody v různém umístění tlumiče ?
http://www.rebel-cycles.com/Ghostphotos/Gallery...
http://www.wademan.com/VisionQuest/Bike...
http://www.outsideconnection.com/gallant/hpv...
Díky
to první je asi jejjednodušší možnost
to druhé má výhodu, že čep, na kterém se kýve vidlice, se může posunout blíže k ose kola (vidlice je jakoby kratší, takže tužší, bude se asi méně kroutit)
to třetí je nějaký úlet, evidentně domácí stavba, žádný tlumič tam patrně není, je to jen pružina.
Jasně, to poslední je domácí stavba, ale zaujalo mě to umístění té pružiny.
Pokud je pružina(tlumič) nahoře, tak se kvůli tomu musí často posouvat sedlo dopředu a kolo je tak "zbytečně" delší. Tohle mě zaujalo z toho důvodu, že v místech kde je umístěná bývá naopak místa poměrně dost.
Jenom nevím jaké umístění a konstrukce má nejlepší vliv na funkčnost tlumení a pružení.