Mám přehazovačku LX na 9 kolečko i páky jsou LX a 9 kolečko je taky LX,
Tak že by to mělo šlapat ale není to žádná sláva. Aby to přehodilo tak tomu
musím pomáhat. Výměna lanka a bohdenu pomůže jen na chvíli.
Bohden u přehazovačky se otáčí víc jak o 90° a to bude ten největší zádrhel.
Na tomto fóru před pár lety někdo propagoval kladku která lanko otáčela o
90° a já to nemůžu za nic na světě najít prosím pomozte.
Předpokládám, že máš na mysli tohle
http://www.cyklosvet.cz/brzdy--brzd-paky/avid...
Ja som s tym tiez mal problemy, bolo to tym, ze sa dovnutra dostaval bordel, a v tom ohybe sa zhorsovalo trenie, chodil som s tym kazdu chvilu do servisu ( ked som mal este bezplatny zarucny servis), aj som im hovoril o tej kladke, ale to mi mechanik povedal, ze sa v praxi velmi neosvedcilo a namontoval mi na koniec lanka taky kovovy utesneny bowden za par korun a odvtedy voda bahno sneh je to jedno, prehadzovacka funguje ako hodinky (tiez LX ale na 8 kolecku). bude to tak rok mozno 6000km, este som ju nesteloval a zda sa ze ani nebudem musiet.
Ten 90° ohyb na konci by neměl být problém, pokud bovden je dostatečně dlouhý, aby rádius nebyl moc malý. Tato část bovdenu je náchylná na zanášení nečistotami, protože bordel má tendenci zatékat do toho bovdenu po zadní stavbě. Používáš na lanku ten gumový nástavec, který se dává před začátek posledního bovdenu a zabraňuje jeho zanášení. Pokud se ti to zanáší, tak ti ta kladka nepomůže.
Je to toto http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?DPG=18680
Chtělo by to fotku, protože z popisu moc nepoznám co myslíš otáčením o 90°. Prostě Shimano dělá to vedení tak, že na konci je jakoby "smyčka". Sram má bovden rovně.
Tak buď to není seřízeno na 100% nebo může být chyba klidně v rámu. Např. ohlý držák přehazovačky, nepřesný rám s křivými patkami apod. Jinak nastavit kladky do roviny na nejtěžší převod s nejmenším pastorkem natáhnout lanko a utáhnout ho. Pak už jen doladit tím plastovým bazmekem, který prodlužuje/zkracuje dráhu lanka a není možné, aby to s novými lanky a bowdeny nefungovalo.
Ono to muze byt klidne i o 180 stupnu, pokud je lanko vedeno po spodni- vodorovne trubce zadni stavby.
I pokud by byla nepatrne kriva patka ramu, utazenim kola se stejne srovna, to uz bych spis tipnul ohlou vymennou patku prehazovacky.
Serizeni prehazovacky se zda sice jednoduchy, ale obcas da slusne zabrat, kdyz clovek nezna vsechny moznosti nastaveni a vsechny mozne duvody nepresneho razeni. Mechanikovi v servise to trva chvilinku a nestoji to az tak moc.
Mechanik v servisu taky dokáže "seřídit" přehazovačku na kazetě, která není utáhlá :-). Tyhle základní věci by měl ovládat každý, kdo jezdí trošku víc. S takovými prkotinami se do servisu nechodí.
Těch 180° je klasika jako na silničce, takže taky žádný problém.
V tom úhlu to není. Mám lanka vedený spodem a dělá to 180 stupňů, přehazka LX řazení DEORE a žádnej problém. Lanka měním preventivně po 5000Km a při tom promažu bovden. Toť vše.
O tom kladkovým mechanizmu jsem chvíli uvažoval ale protože ho nikde neměli k prohlídnutí tak jem to vzdal a celkem ani nelituju :-)
ja mam tiez lx 2007 a navyse dualcontrol ... o tom som cital, ze je nachylnejsi na necistoty ... ale zatial ziaden problem, prehadzovacka fachsi jedna basen ... ono treba mat aj kvalitnejsie bowdeny aj lanka, podla moznosti ich nemazat, nerobit ich moc kratke s prudkymi ohybmi ... a ta utesnovacia koncovka by mala byt samozrejmost ...
Ještě jednou všem děkuji máte pravdu není to 90° ale 180°
no a gumový nástavec tam taky nemám. Kladka je vyprodaná
tak jsem koupil soupravu BBB kde jsou lanka bovdeny i ty gumové
nástavce tak že to příští týden vyměním a jak se teplota posune
k +10° tak to hned vyzkouším. Při seřizování přehazky jsem
nikdy neměl problém až u LX ono je hodně citlivé.
Nemusíš čekat na +10°, funguje to i pod nulou :-))
Jedna perlička : Nedávno jsem se domníval že mám na inverzním šaltru LX pružinu v hajzlu. Na největší 2 kolečka na kazetě už to špatně a zdlouhavě řadilo. Rozhodl jsem se pro jistotu vyměnil bovden a lanko. Lanko ale nešlo za žádnou cenu ven. Povolil jsem tedy 3 šroubky na řazení a vyjmul celý mechanizmus ven. Lanko bylo roztřepené a namotané skoro v celém žadícím mechanismu! Divím se že to vůbec ta pružina utáhla :-)
Tohle znám :-)
Nejdřív to začne divně řadit jak se postupně rozplétá to lanko uvnitř a když to uživatele včas netrkne tak to lanko praskne. Někdy je problém potom ty fragmenty z řazení dostat pryč.
Od tý doby pravidelně preventivně měním lanko dřív než mi udělá tuhle věc.
Neda sa tu nejak hodit foto? Poslal by som ti fotky co tam treba dat aby to dobre fungovalo. Ta kladka ze vraj moc nefunguje, lebo sa to tiez zanasa.
Skus mě poslat fotku na můj mejl
[email protected] díky