Ahoj všichni. Rozhodl jsem se udělat si radost a koupit si kvalitní kousek kapesního multifunkčního nářadíčka. Mám tyto dvě základní podmínky: mělo by být vybaveno funkčním (=použitelným) nýtovačem a mělo by obsahovat maticový klíč 15 mm. Kromě toho musí mít další potřebná želízka (imbusy apod.). A mělo by být kvalitní, žádná "šufánková ocel". Vaše tipy? Díky.
A není lepší si koupit jednotlivé klíče samostatně? Myslím že je to praktičtější při použití i v případě poškození jednoho klíče.
Je to lepší, samozřejmě. Samostatné nářadí mám. Jenže chci něco, co můžu vozit v pohodě s sebou - co moc neváží a nezabere moc místa. Pro rychlý servis na cestách, první pomoc sobě a ostatním (proto ten klíč 15 - na matice kol když nejsou rychloupínačky).
Já to vozím všechno v sáčku pohromadě, mám spoustu kol, takže si to dycky přendám i se sáčkem do příslušného kola. Měl jsem kdysi taky univerzální klíč, ale něco s ním nešlo dělat - je to příliš velký a neobratný. A jestli tam chceš i nýtovač a klíč patnáctku, tak si myslím, že na některý menší věci to bude nepoužitelný.
Ale di, vím co chci. Určitě nemyslím takový ten výlisek z tlustého plechu, co jsem asi před 30 lety vozil v kožené brašničce pod sedlem (spolu se šroubovákem z ohnutého drátu a dvěma klíči na konusy - ty jediné používám dodnes) a prováděl jím údržbu celého kola. Prostě chci něco moderního, co poslouží v nouzi. Kdysi jsem četl v časopise Velo recenzi na takováto udělátka, některá měla vše co bych chtěl, jenže ten časopis nemám ...
ja nemyslim vylisek z plechu. Myslim takovej jakoby sroubovak, v jehoz rukojeti bylo misto na ruzne nastavce - hlavne imbusy a trubkove klice. Bylo to celkem maly (asi jako krabicka od sirek a pul), ale presto prilis velky a neobratny na to, aby se s tim dalo normalne pracovat. Krome toho jsem musel vozit nektere klice i jednotlive. Nakonec se to rozbilo a problem byl vyresen:-) ale porid si co chces, ja jsem jen napsal svuj nazor na tyto veci.
Jestli mas ale na mysli nejakou krabicku, ve ktere budou jednotlive klice (tedy ne multifunkcni) nejak rozumne naskladane, tak je to samozrejme jiny pripad.
Štastný to člověk jsi.
Já už ty konusáky mám několikrát zklepávané a omačkané.
A když se řekne multifunkční nářadí, víme, že se nejedná o multifunkční klíč. :-))
Uf, lek jsem se, že jezdíš v sáčku. 8-)
Tak Ti povím, Petroline, že v tomhle mám stejný názor jako McTorpedo - jsem pro všechny možný blbůstky na kolo s vyjímkou těch "zázračných" multiklíčů. Třeba "15" klíč - já když dělám něco s pedály, tak je musím povolit stranovým klíčem, který navíc prodlužuji speciální nasazovací trubkou. Nebo jsem zkoušel nýtovat řetěz na meridě tím malinkatým nýtovačem z tohodle multiklíče - bylo to hodně obtížné. Takže já vozím sólo klíče, imbusy, kleště, šroubovák. Je to sice těžší a neskladnější, ale dobře se mi s tím dělá. Nicméně - je to jen má zkušenost a názor.
Taky by mohlo být zajímavé multifunkčním klíčem sundavat šlapací páky a klíč na jeho utahování mít taky na multifunčním klíči.
Ale zní to hezky: "multifunkční". sakra, já se do toho slova taky začínam zamilovávat. :-))
Petrolin: já mám samozřejmě nářadí plnou pracovnu v podkroví a plnou garáž ... ale
... na cesty jsem si koupil skvělou věcičku. Multifunkční nářadi od Meridy (na jejich webu bohužel není) za cca 450,-Kč
Nic nechrastí, zabere minimum prostoru a obsahuje vše potřebné, včetně nýtovačky a ostrého pevného nože.
Už jsem ho několikrát použil, i doma a jsem maximálně spokojen.
jo, našel jsem ho v inzerci v časopise Velo.
Takže se jedná o nářadí Merida (označení 2137001633) za 420,-Kč
Jo, díky, to je přesně odpověď na mou otázku (hledám skvělou věcičku na cesty). Je tam taky klíč 15? Ne že bych ho nezbytně potřeboval pro sebe, ale znáte to - pěkná slečna na kraji cesty, píchlá duše, smutné oči, lepení máte, ale to kolo bez klíče zkrátka nesundáte ... :o)
I ty kujóne... Kvůli tomuhle bys tu patnácku moh vozit i sólo, ne?
nojo, jenže slečna pak asi neocení zvědavé ručičky když budou od šmíru. pokud ti jde vo tohle, tak si pořiď místo "15" takovej ten vychytanej sprej a blondýny budou omdlévat :-)
Jo, vím co myslíš. Je to pak dost tvrdý?
Já jsem si prošel na kole, jaká typy imbusů potřebuji. Vyšli mi tři (největší - na uvolnění klik - sebou neberu).
Pak nýtovač na řetěz, malinký šroubovák, něco na špice a to je vše.
Mám airlina.
Zkus mrknout na http://eshop.bikezone.cz/index.php?switch...
nebo http://www.bike-eshop.cz/index.php/Naradi,...
popřípadě http://www.koloshop.cz/index.php?volba... a nebo na http://www.progresscycle.cz/zamereni.asp?ID... - snad tam něco najdeš. Osobně taky něco takového vozím a musím říct, že v těch zřídkavých momentech potřeby použití je tahle sada k nezaplacení.
Tak, prošel jsem webem křížem krážem (díky za doporučení), mám vybraného favorita: SIGMA PT16. Někde bych si ho rád osahal - obejdu okolní koloshopy. Ohlasy a recenze jsou dobré, snad nesáhnu vedle. I ten klíč 15 tam je, upřímně - nedoufal jsem, že něco takového opravdu existuje.
Tak to Ti gratujuju, myslím k tomuhle výběru. A ještě Ti přeju, abys tu patnácku aspoň jednou při každé vyjížďce užil - znáš to - pěkná slečna, sedí v příkopu u cesty, píchlý kolo ... A nebuď hamoun, kdyby těch píchlejch cyklistek bylo hodně, řekni jim o mně, já bych pak vyjel kliďánko i s celou Gola sadou v plechovým kufříku...
Co raději jezdit s vybavenou skřříňovou P - V3S?
... i s gaučem !
:-)))
Na ponku to de taky . A kdyz je hezky tak u prikopu kdyz neni velky trafic a nikdo necumi taky .....
Tak, včera došlo na "zřídkavý moment potřeby použití" - ztratil jsem rolnu od přehazky. Třebaže jsem skoro všechno posbíral, nářadíčko se ukázalo býti k ... (ničemu). Klíč 10 je proveden jako výsek do kruhu o průměru cca 20mm, takže když něco vedle šroubu/matice překáží, nedá se klíč kvůli příliš širokému okraji nasadit. Naštěstí se to ale dalo přitáhnout pouze prsty a pravidelně kontrolovat.
Je příjemné zjistit, jak jsi šikovný, oč lepší než "vymakané" udělátko, viď !
Na jednodenní vyjížďky jsem vozil asi 5 imbusů, křížovej šroubovák, stranovej klíč 10/8, nýtovač a kousek řetězu. Montpáky, lepení a duši. A plastovou izolačku. Samozřejmě že nosič a blatníky jsem měl uchyceny imbus šrouby. Multifunkční vercajk mě nijak nenadchnul.
To vozim ja na dlouhy streky , vozim key na centrovani kol a 4 spare spokes . Jinak na bicycle v dnesni dobe jiny sroubky nez ty na hex key nepatri .
Co je na všechno, to je na h......
Co víc dodat. Multifunkční nářadí mám, vozím ho s sebou, ale nepoužívám. Vždycky raději při opravě vytáhnu plátno s jednotlivýma klíčema.
Jsou místa, kam se s multifunkčním nářadím pořádně nedostaneš a při utahování mám pocit, že si ho zničím.
Tady je pomerne vyber , vozim se sebou multi tools specialne designated na kolo , jen pro pripad emergency , ale delat si s tim multitools neco na kole doma bych rozhodne nechtel ..... Resim to trochu jinak , udrzuju bicycles furt v cajku abych venku nemusel neco opravovat i kdyz cas od casu se to taky stane .......
Udržovat kolo v cajku je samozřejmě podmínkou.
Direct question , direct answer . Najdi si na computeru rijnovy cislo MTB vydavany v GB a USA , byly tam testy na ten multifunkcni minicajk for bicycles a to vim jiste ........
TopPeak Alien za cca 1200 Kč - od té doby co ho mám tak se mi kolo skoro neporouchalo.
Já si teď, ale nemůžu uvědomit jestli je na něm 15 klíč. Určitě je na něm klíč na oddělání pedálů od klik a to snad je 15 ? Zatím znamenám jediný problém - právě s tím klíčem na pedály se pedály oddělat nedají - malá páka. Jenže oni se obvykle nadají oddělat ani se speciálním (plochým a dlouhým) klíčem.
Je to patnáctka. Vyčisti a namaž závity a nedotahuj pedály na krev, není to třeba. Když ale máš strach z povolení, navlíkni na konec závitu vhodnej "o" kroužek.
Ja 15 vozim kdyz beru kolo do letadla nebo nekdy beru nastavitelny klic , na pedaly to staci . Ja je mam rad radne dotazeny , aspon 35 let na to dbam , jednou jsem si jako kluk kvuli povolenymu pedalu , to jsem mel Favorita cestaka poradne rozbil cifernik z kopce dolu ze Zlatyho navrsi kdyz jsem si chtel prislapnout .
Ale pokud si tak vzpomínám - tak ta "15" na multiklíči bývá očková, ne stranová (aspoň takhle jsem nějaký multiklíč viděl), takže to na sundání pedálu stejně - asi - není, potom taky ten malý moment (pedál se přitom nemusí nijak utahovat na krev, on se prostě při jízdě na tu krev dotáhne sám). Na druhou stranu - měl snad už někdo potřebu sundavat pedály během jízdy?
Největší problém s tím fakt je na letišti. Jak na to při zpátečním letu? tahat s sebou těžký klíč s velkou pákou se mi nechce. Obvykle opravdu při jízdě pedál sundávat není potřeba. Chytře se to dá vyřešit, že si někde v posledním železářství před letištěm koupíš obyčejný, dlouhý klíč. Jenže pak zjistíš, že se s ním k pedálu nedostaneš, je moc tlustý.V Malaze vedle letiště byl naštěstí člověk s bruskou a klíč zbrousil. Ale jinde?
co si vzit placatý lehký klíč a na konci zabrousit tak, aby se na něj dala nastrčit sedlovka-trubka jako dostatečná páka ?
u lehopedu je to horší...