Chci koupit kolo Kellys Definite. Prosím o váš názor na toto kolo, zejména na hydraulické brzdy.
Hydry obecně na krosovém kole nejsou zrovna to pravé ořechové, už se to tu omílalo nesčetněkrát, zkus zapátrat v historii.
Před časem jsem zrovna na Definita měl spadeno, a zrovna ty hdraulický brzdy byly jedním ze zásadních důvodů, proč mi to nakonec prodejce rozmluvil.
Téma jak vyšité...celej večír se nad tím kolem rozplývám a silně o něm uvažuji. Takže se připojuji k Tobě a ptám se ostatních na názory....
A jinak Míro, jak Ti rozmluvil prodejce to kolo kvůli brzdám??? Nemám s nimi žádnou zkušenost, naopak je každý vychvaluje, tak teď nevím, v čem by měl být jejich zápor.
No, jak mi rozmluvil. Tak:))
Prostě u krose to není úplně ono a asi nikdy nebude, kotoučový brzdy kladou podstatně větší nároky na tuhost vidlice, kvalitu nábojů, výpletu...
Koupil jsem místo toho GT Nomad Ultra 2006 a určitě nelituju.
Btw, tam jsou véčka Avid SD 5, a ve spojení s brzdovými špalíky Koolstop se mi zatím nestalo, že bych někde nedobrzdil. Prostě zatím tu absenci kotoučů nepociťuju.
Tím samozřejmě netvrdím, že Definite je špatný kolo, i když jsem se nedíval na jeho aktuální osazení, mám v paměti model 2006, nevím, co všechno je tam teď jiný.
Kotouče samozřejmě každý vychvaluje, ale drtivá většina lidí, kteří to dělají, jezdí na MTB:) Tam samozřejmě není co řešit, kdybych si dneska kupoval MTB, taky by tam byly kotouče, už jenom proto, že bych směřoval do cenový kategorie, kde už se dneska nic jinýho neosazuje.
Taky jsem měl dřív zato, že hydraulické brzdy na krossu nejsou zrovna to pravé, ale nějak jsem se myšlenkově vyvinul :-), takže až teď na airlinovi ojedu ráfky, tak to přepletu na hydry.
Já bych spíš řek,žeti ho rozmluvil,protože ho na krámě neměl a potřeboval prodat to GT.To s těma méně tuhejma nábojema a výpletem je blbost,vždyť na horáky se dávaj uplně ty samý náboje a stejně silný dráty jako na krosy.Navíc u výpletu záleží dost podstatně na tom jak je dobře vycentrovanej.
Jenže na krosu kvůli většímu průměru ráfků a delším drátům je pak kolo se stejným průměrem drátů méně tuhé a ten rozdíl není tak úplně malý.
Myslíš že při váze cca100kg a při náročnějším brždění bych s touto sestavou co má Definite mohl mít časem problémy?
No ideální to při tvé váze určitě není. Kola jsou na tom o malinko hůře než u biku, ale tam problém ani tak nebude (přeci jen jsou tam nezeslabované dráty a klasicka plných 32 drátů).
O něco horší to bude s vidlicí (přeci jen na 100kg + kotouče by to chtělo 32mm vnitřní nohy, ale to je u krosů problém, v postatě pouze Reba nebo na některá kola montovaná oem Tora), ale až taková tragédie také ne.
Prostě bych jezdil a neřešil, nějaký čas to určitě vydrží. Stejně za ty peníze v téhle kategorii kol s tím nic lepšího udělat nemůžeš, jedině bys musel vzít bike a to předpokládám nechceš.
Původně jsem jezdil silnici, tak jsem chtěl zkusit slabší terén a proto jsem si vyhlédl cross. Budu jezdit převážně po Brdech ale po přečtení různých příspěvků asi půjdu do bike. Myslím, že moje váha by asi tento cross odrovnala.
Zase vy dva?! Vašek a Mlok...
Vy spolu snad i spíte, ne?
Ještě něco. Kdysi jsem tady na tohle téma debatoval s wewe, která má na Koně ty HFX 9, který tenkrát byly na tom Definitu, tenkrát mi velice pěkně popsala výhody a nevýhody kotoučů. Něco z toho se vztahovalo přímo na ty HFX devítky, něco je použitelný pro kotouče obecně.
Možná ti to téma pomůže jako celek.
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=3327...
A ještě něco jsem k tomu zapomněl. Samotnýho mě potěšilo, že si v tuhle hodinu a po takový době (je to rok a čtvrt zpátky) dokážu vzpomenout, co vlastně chci hledat:)) Vím, že jsme to tu řešili, ale zaboha jsem si nemoh vzpomenout na název toho tématu, ale je vidět, že na tom ještě tak bídně nejsem:))
Občas ještě dokážu účelně použít to okýnko "Hledat..." nahoře:)
Vypadá to na nějakej hybrid mezi CROSS a MTB.
HFX9 jsou minimálně slušný brzdy.
Zde je nejakej test:
http://www.bajkservis.cz/testy/trekking/kelly&...
O Definite jsem před časem uvažoval pro jeho slušnou výbavu. Vloni v tuto dobu jsem ho viděl ve dvou prodejnách téměř s 30% slevou, takže poměr cena /výbava byl velmi dobrý. Odradili mě ale ty hydraulické brzdy. Souhlasím s názory, že je to na krosovi zbytečný luxus. Jejich údržba a opravy a s tím spojené náklady neodpovídají efektu, který na krosovi člověk při brždění získá....
Nemuzes mluvit o necem, s cim zrejme nemas moc zkusenosti. Hydrauliky urcite urovne naopak nepotrebuji takovou udrzbu jako V-cka. O jejich "zbytecnosti" na krose se mluvi z jinych duvodu:
- na krosovi se v drtive vetsine pripadu nejezdi takovym terenem a zatakovych podminek, jako u MTB (bahno, voda, ..), takze casto V-cka bohate staci. Analogicky i na MTB u lidi, co jej pouzivaji spis jako prave takoveho krose.
- cena za schopny hydrauliky je vyssi nez u V-cek, v takove cene, jaka byva u krosu, je lepsi penize dat do neceho v tehle kategorii uzitecnejsiho (viz 1. bod)
- hmotnost- aby byly hydrauliky lehci nez V-cka, das za ne casto castku rovnajici se skoro porizovaci cene vetsiny krosu.
Hydrauliky te tedy vubec nemusi odrazovat, je jenom otazka, nakolik je pri konkretne tvem jezdeni vyuzijes a jestli ti tech neco malo penez navic nebude lito. Zkus si neci kolo s hydraulikama a sam uvidis ten rozdil.
Přidávám se k názoru Vaška. Velice dobře to vystihl a ať chceme, nebo né, budou jednou ty V-éčka možná historií. Ve skutečnosti právě teď záleží na tom jak svého miláčka používáš. Já mám sice právě V-éčka, ale proto, abych brzy nepřišel o ráfky musím vpodstatě po každé jízdě vypucovat právě špalky. Tahle starost by mi na DSC odpadla. Nadruhou stranu si nejsem jist, jestli bych se pouštěl do nějakého upgrade brzd. Asi bych vyměnil celé kolo. Nejspíš by mne to po prodeji toho dnešního vzledem k jeho stavu nevyšlo zas tak draze.
Tak jak Antoníne, budeš kolo kupovat? Nebo už ho dokonce máš? :-)
Kolo jsem zatím nekoupil. Myslím že na moje ježdění hyrauliku asi nevyužiju a tak půjdu asi do nějaké klasky, ale 100% rozhodnut zatím nejsem.
Loni jsem si Definita pořídil a jsem maximálně spokojenej.Řešil jsem úplně stejnou věc a to jesli potřebuju kotouče a nebo ne.Teď po 5000km můžu říct, že bych neměnil.Kotouče jednoznačně ano.Kdo to nevyzkoušel-nemůže hodnotit.Údržba žádná, žádný dotahování lanek,čištění a seřizování špalíků no prostě paráda.Dokonce jsem koukal, že se dá ještě pořídit loňskej model za supr peníze http://www.fajnsport.cz/detail/crossove-kolo...
Jinak koukám na ten odkaz a 5 tisíc je slušnej rozdíl! A liší se to hlavně ve vidlici (nevím, do jaký míry je lepší vzduchová letošní nebo olejová co máš ty - ve vidlích se nevyznám), kotoučovky to má stejný a osázení je prostě loňský, ale to je asi v poho... Takže si mi nasadil dalšího brouka do hlavy :-D
tak právě koukám na stránky kellysu vidim, že to moje kolo je skoro nachlup stejný jako to letošní.Kotoučovky jsou jiný, já mám Hayesy a tady jsou Shimana, v čemž nevidim žádnej podstatnej rozdíl. Vidlice jsou olejový obě dvě-jedná se o lejový tlumení. Ta nová má vzduchový pružení a ta moje klasickou ocelovou pružinu. Vzduch je trochu plus, ale ne u krosu tak podstatný-tam neni vidlice to nejdůležitější.Navíc na tom novym modelu je nastavitelnej představec a odpruž.sedlovka,což je určitě plus, ale za rozdíl 5000kč se dá určitě oželet.Pokud ho sezeneš za tuhle cenu tak se určitě vyplatí ten loňskej.
Tak bezva, díky za informaci. S těma kotoučovka jsem to zblbnul. Ještě jedna věc. Lockout pružení vidlice je normal z řidítek nebo musíš na vidlici? Odpruženou sedlovku budu klidně postrádat, nevím, zda by pro mě byla přínosem.
Nemáš vůbec zač.Ovládání lock-outu se dělá obojí, ale pokud vím, tak od zamykání z řidítek hodně výrobců kol prozatím ustoupilo z důvodu velké poruchovosti. Přitom je to tak jednoduchej systém a nikdo to né a né dovéct k dokonalosti.
Tak už je objednaný, ve čtvrtek by mělo být, tak snad budu spokojen :-)
Vypadá fakt slušně. Škoda, že už mám Axise. S kotoučovkama mám tu čest si příležitostně potykat a určitě bych do nich šel. Ty vzducháče mají o pár gramů menší váhu, ale to je pro běžný sport zanedbatelnou položkou. Co bych Ti ale doporučil jsou kratší rohy.
Kamarád a kolega z práce kupoval Axise dneska. Aniž bychom se nějak na téma kol bavili, tak si ho vybral. Překvapilo mě teda, že taky Kellyse jako já. No a když jsem mu právě včera ukazoval Tvůj příspěvek a jak moc si kolo chválíš, tak už se nemohl dočkat :-)))
TANO nebo POTTERE: Znejistěl jsem v jedný věci. Měřím 180 cm, spíš o cenťák míň, ale to nehraje roli. Vy máte crosse, jakou velikost bych si měl vzít? 19 nebo 21?? Jako zkoušel jsem si obě, ale nějak super velkej rozdíl jsem necejtil a na obou jsem stál nohama na zemi a jelo se mi na nich dobře. Poradil mi prodavač, ale tak vy na nich jezdíte, tudíž jen jestli jsem vybral dobře :-/ Objednávku myslím můžu ještě dodatečně změnit, protože to kupuju z kamenný prodejny a momentálně není skladem, takže mám čekačku 14 dní. Díky za odpovědi...
Já Ti to povím asi takhle. Byl jsem zapřísáhlý silničák. A to i přesto, že jsem vlastnil jednoho z prvních horáků na našem území. To kolo mi nikdy nesedlo a tak jsem dlouho věrně polykal asfaltové kilometry na své Británii. Když jsem si byl okouknout před rokem toho Kellyse tak jsem koukal hlavně na to, abych se na něm cítil od počátku jako na silničce. Složil jsem u Turka zálohu a projel si obě kola. Víc mi sedla ta 21,5. Často s ním vyrazím na polní a lesní cesty Českého lesa a Šumavy vzhledem k tomu, že to mám po ruce. K tomu pak stačí jen o kousek snížit sedlo. Při sjezdech v horším terénu je to bezpečnější. Na to kolo mám pak už jen samá superlativa. Vzhledem k náklonu vidlic a mírně předsazené středové osy mám pocit, že kolo bez vyjímek mám stále pod kontrolou. Dobře reaguje na změnu směru, ale i dává pocit jistoty při nutnosti držet stopu. Díky Axisu jsm vážně pochopil, že u kola existuje pojem akcelerace. Vždycky jsem si myslel, že je to blábol a nebo termín "nadupaných" cyklistů.Jediné, co mne zlobilo u obu kol {Tak mne nadchlo, že jsem jej koupil i své milé polovičce} byl levý pedál. Chyběla mu kulička na venkovním ložisku. A další úpravu jsem provedl u rohů. Zkrátil jsem je po několika pokusech skoro o polovinu.
Až teď jsem se koukal na test, který pro nás našel "Radius" Dík mu za to. Myslím, že si právě po zveřejňování takovýchto testů získá tato značka mnoho zášti {jak jsme se mohli již přesvědčit na vláknu "Kelly´s"}, ale i bezmezných nadšenců. Já sám jsem se setkal poprvé s nějakou recenzí v jednom z loňských čísel VELA. Do té doby to byla pro mne neznámá značka. I tak jsem měl o důvod víc, být hrdý na to, že jsem majitelem takového kola. Nějaký čas jsem měl možnost pracovat jako servisní mechanik v jedné cyklo prodejně a ze své zkušenosti vím, že některé skutečně věhlasné značky mají propastný rozdíl v kvalitě zpracování a komponentů mezi levnějšími, dražšími a prakticky "nedosažitelnými" koly. U Kellysu na něco takového nenarazíš. Prostě bych řekl, že zde vsadili od počátku na správnou kartu a já jim přeji, aby jim to vydrželo.
Co se týče testu ve Velu, pelotonu, cykloservisu atd. tak je jasný, že značku, která tyto časopisy víceméně živý v testech nikdy pořádně kritizovat nebudou. Vždyť proč by to dělaly? To by byly sami proti sobě. Proto veškerý takovýhle testy beru s rezervou. Na druhou stranu souhlasím s tím, že Kellys je v současný době jednou z nejkvalitnějších značek na našem trhu ve své kategorii a to jak výrobou, tak i samotným přístupem k zákazníkům a jiné věhlasné značky typu A... atd..můžou jen závistivě šoupat nohama a učit se jak se obchoduje.
Dělám to nerad a nevím, za se nemýlím, ale jde konkrétně o číslo VELA 7-8 2007 V testech tam "dostali na zadek" značky, které by si mohli z fleku dovolit zaplatit špičkovou reklamu a na svých ziscích by to nepocítili. Ten závěr jsi však trefil opravdu výstižně.
Zdary, objednal jsem si v kamenném obchodě kellyse definite někdy na začátku ledna, rám 19 a ten prodejce mi nejprve tvrdil, že kolo bude koncem ledna, pak začátkem února a nakonec mi minulý týden volal, že vlatně neví, kdy tohle kolo bude, protože ho výrobce ještě nezačal (rám 19) vyrábět. Tak jsem se chtěl zeptat, jestli jste se s tímhle kolem někde už v roce 2008 nepotkali (rám 19 - já se potkal s 21) a tím pádem mi můj prodejce kecá nebo není dost schopný, aby kolo sehnal... (naštěstí jsem neplatil žádnou zálohu nebo něco podobného).
A otázka 2: kde se dá tohle kolečko na netu v současné době nejlevněji sehnat?
Díky za odpovědi.
Nevím, kdes objednával, ale zkus zavolat kellysácké prodejny: Cyklo Seky Praha - 271 913 917, KELLYS bicykles Sedlčany - 318 821 028, Říčany - 323 60 24 12.
Ahoj, viz me tema: http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=6508 Mam stejnou zkusenost. A pekne me to stve.
Dobrý den,
nebyl to planej slib prodejce, ale bohužel máme problémy s komponenty na tento model kola. Omlouváme se, ale bez komponentu Shimano bohužel kolo dohromady nedáme. Prodejce to myslel určitě dobře a jistě tuto informaci měl na základě smlouvy, kterou s námi má podepsanou, ale jak jsem psala, bohužel k tomuto kolu prozatím nemáme termín výroby. Termíny výroby, které zde mám k dispozici jsou do konce příštího týdne 7-3-2008 a Definit se do konce příštího týdne nebude vyrábět. Zkuste se prosím informovat v druhém týdnu v březnu a doufám, že Vám sdělím příjemnější informace.
Omlouváme se.
S pozdravem
Kellys bicycles
----- Original Message -----
From: "Jaroslav Černý"
To: <[email protected]>
Sent: Friday, February 22, 2008 8:47 AM
Subject: Orientační doba uvedení na trh kola Kellys Definite
Dobrý den,
dne 22. ledna jsem si na prodejně objednal kolo Kellys Definite (vel. 19) a bylo mi řečeno, že bude cca do týdne. Týden se již protáhl na měsíc a je to údajně tím, že novinky nejen Vaší značky, ale všeobecně se na trh dostávají např. až v březnu. Beru to tedy jako pochybení prodejce s tím planým slibem. Nicméně rád bych byl v obraze a tímto se ptám, kdy se dá orientačně předpokládat, že bude výše uvedené kolo distribuováno.
Děkuji za odpověď.
S pozdravem
Jaroslav Černý
Tak mi volali z prodejny a kolo už je tady!!!!! Huráááá!!!
ted mi volal prodejce, už mi ho montuje, odpolko se můžu stavit, juchůůů :)))))
KELLYS DEFINITE 2009
PLUS
+ dobre odladeny ram
+ vybava
+ brzdy HAYES Stroker Ryde Hydraulic
MINUS
- lak ramu
- cierne rafiky kolies a cierny vyplet je nachylny na poskriabanie
- sedlovka KBIX PRO-Race v Carbon lite v ciernom prevedeni po prestaveni vysky zanechava vyrazne skrabance
CELKOVE HODNOTENIE: 2