Ahoj, tak jsem se rozhodl že si koupím nové kolečko do 30kkč
A když jsem pročítal Canyony tak jsem zahlíd Nerve XC 3.0
Je to teda full ale je tam kvalitní vidle rám tlumič na ostatním mi moc nesejde.
Máte s ním někdo skušenost ?
Nebo mám jít do HT ?
Už párkrát jsem jel v lese na fullu a prostě pohoda což u ht moc není ..
Hlavně co říkáte na ten tlumič ?
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes...
V téhle cenové kategorii nemá Canyon téměř žádnou konkurecni a XC3 je co vím nejlepší volba za ty prachy.
Určitě jdi do fulla, když už o tom uvažuješ, Canyon XC patří pořád mezi velmi rychlé lehké fully, tam oproti HT téměř žádný rozdíl (myslím v tom, že by to jelo hůře; jinak je rozdíl obrovský).
Tlumič, tam je to jednoduché. Asi nejlepší XC tlumič na trhu. Tedy samozřejmě RP23 je o chlup lepší. RP2 je oem oříznutá verze RP23, kde oprati RP23 chybí nastavení 3 poloh propedalu (RP2 má tedy pouze páčku propedal on/off, což ale nijak zásadně nevadí, ta nastavená hodnota u RP2 je celkem ok).
Za ty prachy máš tedy perfektní rám + ideální tlumič + dobrou vidlici, to je u jiné značky bez šance. A ten zbytek přitom tak špatný taky není.
Normálně bych se ještě u výběru rozmýšlel, zda Canyona XC nebo AM, ale když máš hranici 30tis., tak stejně na AMko nedosáhneš.
Ještě bych zauvažoval o XC4ce, pokud nemáš ten limit striktně 30tis. Tam je velký rozdíl v osazení a podle mě největší ze skoků v osazení mezi sousedními modely. Tím chci říct, že XC4 je možná nejlepší z celé řady v poměru cena/výkon a hodně se vyplatí si připlatit.
U vyšších pak už to připlácení hodně ztrácí na tom, co za to dostaneš navíc.
Také vyšší Canyon od cca 6-7ky výše už mají konkurenci v jiných výborných kolech, kde se dá koupit stejné nebo i vyjímečně lepší osazení za ty prachy.
Ještě je jeden bezkukureční model a to AM5ka. Ta oproti loňsku šla o 100 euro dolu a přitom se ještě pár takových řekněme problematických věcích zlepšilo (jako Deore náboje).
Pro mě dvě kola, která mají vynikající zadní stavbu (patřící k tomu nejlepšímu na trhu) a současně mající nejlepší poměr cena/výkon vůbec a to:
AM5ka a XC5ka.
Pokud nemůžeš připlatit na XC4, tak ale i ta XC3jka je výborná volba a za stejné prachy nic lepšího není, tedy minimálně já o ničem nevim.
A pokud bys Canyona XC koupil, tak doporučuju ještě dvě věci a to zvýšit vidlici na 115mm. Podle mě sedne pak lépe jak k zadním 115mm, tak i kvůli geometrii kola. A pak si nechat případně Rebu ještě upravit u tuning-test.cz a to ze dvou důvodů. První je snížení progresivity, která je u neuturnové Reby příliš velká a to obzvlášť pro fulla a pak ještě úpravou lze dosáhnout lepší citlivosti, která je pak to nejlepší co lze na trhu dosáhnout u vzduchových vidlic (ale tady je fakt, že i v originálním stavu je citlivost dost slušná, určitě patří k tomu lepšímu u vidlic v originálním stavu a překonávají ji pouze některé Foxky a pak některé vidlice po úpravě - tedy pokud samozřejmě Reba není upravená taky, pak se ji maximálně pár dalších upravených vidlic vyrovná).
Díky za příspěvky !
Já se hlavně bojím že bych musel třeba reklamovat vidlici nebo rám a pak to posílat do ciziny + prachy za poštu ..
Ale jinak když se dívám na Canyony není tam nákej háček ?
Třeba ta grand 6 je na Rebě x7 - Lx ultralite rám za 999 euro. ?
Háček tam není žádný.
Pouze připočti k ceně 50euro - 35 euro poštovné + 15 euro krabice.
A pak ta nevýhoda složitější reklamace. V tomhle je dobré, že Canyon dle německých diszkucí (osobně nemám zkušenost, protože i když vím o větším počtu Canyonů, z toho dva jsem pomáhal kupovat a jezdí v naší partě pravidelně, tak nikdo neřešil jedinou reklamaci) je u reklamací velmi vstřícný. Takže třeba když reklamuješ vidlici, pošleš jen vidlici a ono to hned stojí za poslání výrazně méně.
Malinko složitější reklamace za tu cenu ale určitě stojí.
A cena rámů je u Canyonů schválně hrozně vysoká a nevyplatí se. Nemají zájem prodávat samotné rámy.
Nevíš proč ty ceny jsou tak nizké ? ?
Ze samotnyho principu primyho prodeje. Pokud si kola sami vyviji, vyrabi, skladuji, distribuuji i inkasuji, nemusi zivit celej ten business okolo. Plus minimum reklamy- reklamou jim je spis spokojenost zakazniku s dobryma kolama a bezkonkurencni pomer cena/kvalita.
Můžu se tě Mloku zeptat, jestli máš nějaký info ohledně toho, jak kola vypadají po doručení k zákazníkům? Mám na mysli hlavně jejich stav - poškození a míra "nedodělanosti". Na webu Canyon se píše, že jsou posílána přes Deutsche poštu v nějaký spešl krabici, ale víme, jak je to pak u nás s Českou Poštou...:( A co je třeba po rozbalení ještě sestavit? Jenom narovnat řidítka? Dík moc, Petr
Musi ti odpovedet jenom Mlok? :o)
Ty sis silničku i bajka nechal poslat do Česka (nebo dom)? Tak vidíš ... O České poště povídej, přeháněj ...
8-)
Domu do Luxu, ale az takovy rozdil bych v tom nevidel. V krabici je vsechno poskladany tak, aby se nic neposkodilo. S takovymi krabicemi potom lidi jeste nekolikrat prepravuji kolo i letecky, a to dostane zabrat vic, nez u Ceske posty.
Jednoho Canyona jsem pomáhal vyzvedávat a montovat a byl ve velmi dobrém stavu. Uvnitř krabice je vše slušně pojištěné proti mlácení a poškození. Krabice byla v jednom místě lehce poškozená, ale ničemu to nevadilo.
Kolo bylo celkově seřízené dobře a připravené k jízdě. Nejdéle trvalo ho dostat z krabice přes všechna pojištění na přepravu.
Pak jen nandat řídítka a kola a bylo to. Jen jsme hned seřizovali lehce brzdy, což se dalo čekat. Pokud se u hyder nevrátí kolo přesně jak bylo (a to nešlo, protože tam není žádná značka, jako si třeba sám dělám na osu), tak ve většině případů je nutno seřídit znovu brzdu.
To byla ale otázka na 5 minut.
Celá operace nám trvala cca 0,5 hodiny.
A dalšího Canyona co přebíral kamarád, tak si taky nestěžoval na nějaký problém.
Nebál bych se toho.
Tak tak. Vcera za cca pul hodky sestaveno. Prisroubujes akorat riditka k predstavci a rychloupinaky do kol (jsou mimo), vyndas zarazky z brzdicu, nasadis kola, prisroubujes vlastni pedaly a drandis. Jo a v pripade moji vahy jeste dofouknes tlumic, protoze s prescentama nepocitaji :o)
Já ještě zapomněl na vyndání odrazek. To trvalo skoro nejdéle, protože jsme se snažili o metodu vyndat je v celku (i když vlastně ani nevim proč).
A vlastně v té půl hodině bylo ještě vyhození plastové krytu, který byl za kazetou (takže v tom bylo i sundání a vrácení kazety).
Nevim jestli na 08 modelech stále ten plastový kryt za kazetu cpou.
Nevíš prosim význam toho plastového krytu? Kdysi jsem nad tím dumal a nic jsem nevydumal...ale na něco to být musí, jinak by to tam asi nedávali
Je to bezpečnostní pojistka, když by řetěz spadnul za kazetu. V takovém případě, když tam ten plastový kryt není, tak může dojít až k vyčesání celého výpletu a tedy i k pádu. Ale samozřejmě ani bez krytu k tomu dojít nemusí.
Muhehe, zatim je tam mam, ale nesmi me videt nejaky purista z BF nebo budu dozivotne znemoznen :o)
Dokonce jsem v bedne nasel nenamontovanou cervenou s bilou odrazkou.... Ty jsem tam fakt nedal :o)
Jo a co se tacku za kazetou tyce, tak si ho tam just necham, i kdyz doufam, ze se Sram prehazkou snad nebude potreba... A nebo si ho prehodim na Ravo, protoze tam mi prehazka uz parkrat retez do dratu poslala :o(
Kryt řetězu za kazetou ten aspoň ničemu nevadí, ale ty odrazky ve mě nebudí moc důvěru, měl bych strach, že po čase nebudou dobře držet a za jízdy v terénu by se mohly i urvat.
Jinak mám vždy dobře seřízené dorazy na přehazce, takže mi řetěz za kazetu v životě nespadnul ani jednou.
Na urvání přehazky mám štěstí, žádnou sjem zatím nezrušil, vždy jen ohnutá patka a jednou lehce i přehazka.
Ja za minuly rok zrusil 2patky, 2 prehazky a 2 ramy :o)
Dorazy seridit umim, akorat mi pripada, ze se to Shimano musi nejak furt stelovat, coz by se Sramem podle vsech diskusi melo byt o moooc lepsi, takze jsem za nej rad.
No nevim jestli na tom budeš se Sramem nějak výrazně lépe. O malinko lepší to je díky silnější pružině a poměru 1:1, ale zas takový rozdíl to podle mě není.
V praxi se spíš setkávám s tím, že pokud má někdo problémy s Shimanem, tak je má i se Sramem.
Já jsem nikdy na řazení celý rok nesáhnul ani u Shimana, ani u Sramu a po sezone měním vždy preventivně bowdeny a lanka u obou výrobců, aby to řadilo perfektně. A to je jediná chvíle kdy šteluju.
Neprivolavej to: :o)
Jo a bowdeny jsem menil tak 4-5x za lonskej rok.
Ja myslim , ze diky ty silnejsi pruzine to neni nachylny na ten bordel v bowdenech. Proste to ta pruzina pretahne... Cas ukaze.
Joo a dneska kdyz jsem meńil zadni plast na RR, tak jsem zjistil, ze je hodne volnej vyplet...
Ja tam dala kazetu 971 od sramu a musela jsem ten plastovy smejd dat dopryc. Proste to tam vadilo. Navic jsem za par mesicu znicila ten hlinikovy orech (sjete drazky) a od te doby mi posledni kolecko na kazete drzi jen diky pevne utahnutemu sroubu a obcas se protaci :) Coz mi pripomina, ze bych si mela konecne sehnat novy orech a novou prostredni placku..
Tos mi pripomnel, ze mam doma slusnou hromadu odrazek a zvonku ze vsech nasich kol. Ja si myslim, ze Nemci musi kola dodavat v takovy vybave, aby splnovaly bezpecnostni predpisy provozu na verejnych komunikacich, protoze si jinak neumim predstavit duvod toho, ze vsechno takhle oplacavaji odrazkama. Aniz by se o tom dopredu zminili.
Teda zvonek mi tam nedali lumpove!
Budu si muset poridit nejakou tu houkaci kacenku ne tak neco :o)
Videl jsem jednu suprovou zalezitost, kdyz jsme u tech zvonku: byla to mala tlakova lahev na riditka s klaksonem o sile tusim 110 dB, vtipny to bylo v tom, ze to slo bez problemu opakovane naplnit pumpickou na vidlice a tlemice :o)
Na silnicku bych si to i dal :o) Stalo to nejak k 30 €
Zajimalo by me, jestli Radon QLT muze kvalitativne Canyonu konkurovat....http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Radon-QLT...
Osazenim se mi zda lepsi, ale nevim co ty ramy, tlumic Swiss a tak..Ma nekdo nejake zkusenosti?
Ahoj, jsem rozhodnutej pro Nerve XC 4, ale rad bych jej pred zkousi vyzkousel. Nenasel by se nejaky vstricny majitel tohoto nebo podobneho kousku ve velikostech M nebo L v okoli Brna ci Pardubic? Predem moc dik.