Ahojky, mám na Vás na všechny prosbu. Brácha by si chtěl kupovat horáka, měl zájem o kolo z mountfildu - Phoenix SX asi za 12 tis. Já osobně jsem mu to rozmluvila a chtěla bych od Vás radu. Je mu 45, výška 173,váha 76, moc toho nenajezdí - asi tak 200 km měsíčně (spíše ¨roviny a hlavně do práce, občas prý i do lesa)Chtěl by jen tak do 12 tis- Myslíte že by jste mohli něco doporučit? Díky za něj
Pokud jezdí převážně po rovinách( chápu po asfaltu) doporučil bych bych spíš krosové kolo a pokud chce i do lehčího terénu, tak v předu odpružit, ale vždy bych to rozhodnutí nechal na něm. V každé rozumné cykloprodejně mu doporučí, co by bylo pro něj nejvhodnější a mnohdy se dá usmlouvat i cena.
Já to vidím tak, že 45letý chlap by si mohl rozhodnout sám, co si za své peníze koupí.
U Mountfieldu? Proč ne? Zatočí kolem (kolem štěstí) a může to mít zadarmo. Já jsem si tam kdysi před lety koupil mobil v hodnotě 7000Kč za cca 1500Kč.
Na druhou cenu, sekačku nebo něco podobného (motorového) bych tam asi nekoupil, protože jsem slyšel zlé jazyky, jak zrovna nechválili chování servisu při poruchách během záruční doby (P R Ý prakticky vše řeší jako zacházení se strojem v rozporu s návodem)
napsal jsi správně že 45 letý chlap by si mohl vybrat sám. To by si mohl, kdyby dotedka jezdil na nějakém pořádném kole a ne na na skládačcce a tzv. závodničce favoritce, která má alespoň 20 let. JinAK tomu vůbec nerozumí-
No a pokud ti mám říct, na co se při koupi zaměřit:
- pokud jezdí většinou po silnici, volil bych cross nebo fitness
- u crosse v cenové kategorii do 12.000Kč bych rozhodně nebazíroval na kotoučových brzdách - spíše bych odrazoval. Nicmoc kvalita, na crossovi nemají opodstatnění (kromě toho, že jsou hezký), navíc v porovnání s véčky cosi váží a servis, údržba taky něco stojí
- u crosse je odpružená vidlice už standardem, opět v porovnání s pevnou cosi váží. Navíc opět peníze za údržbu + servis
- pokud se chce vyvarovat nákladům výše zmíněným, volil bych fitness
- nebazíroval bych na nějaké sadě Deore a vyšší - stejnou službu odvede kdejaká obyčejná přehazka a on jako obyčejný cykloturista rozdíl nepozná, jen to jde hodně do peněz. Soustředil bych se hlavně na slušnou vidlici, rám, kola
- rám by měl být na výšku jeho postavy - dabulky si najdeš na netu. Pokud bude na rozhraní dvou vlikostí, doporučuju volit tu menší, aby na kole nebyl natáhlý a neničil si záda
- co se týký nákupu, vhodný čas je mimo sezonu. Rozhodně se nevyplatí kupovat kolo z nové kolekce. Daleko lepší je, vyhlédnout si na netu loňskou či předloňskou kolekci, na které sa dá ušetřit i třeba 30% z původní ceny. Jsou značky kol, kde se platí hodně za samotnou značku. To už si udělej obrázek sama, aby mě někdo neosočoval, že nějaké značce nadržuju - i když mi to může být úplně jedno, nic z toho nemám, tak z tohoto pohledu mám dobrou zkušenost se Superiorem. Kdysi jsem si na E-Cyklo.cz pořídil z dva roky staré kolekce se slevou skoro 31%
Kdyby dal o 700 kč víc tak má na kupkolo.cz ve slevě Apache Wakitu 07 a to už je docela slušný kolo.
http://www.kupkolo.cz/produkty/Cela-kola_21...!-Crossove-kolo-Apache-Wakita,-07_2527.html
200km měsíčně, to je 2400km za rok, a to zase není tak málo! Tedy pokud těch 200km nenajezdí jen v červenci a srpnu :-) Ale když jezdí do práce, tak asi ne. A to chce trochu kvalitu, aby to každý týden nemusel seřizovat nebo dokonce opravovat. Řekl bych, že na těch 12tis. Kč by se měl podívat za těchto podmínek z druhé strany, že to je tak minimum.
Podívej, já bych Ti doporučil, aby se na tom kole nejprve určitě povozil. To mi dá za pravdu každý. Kolo musí sednout a musáš se na něm cítit jistě i v zátočinách. To Ti kupodivu každé kolo nenabídne. Tohle mám já... http://www.kellys-bicycles.com/index.php?module... Neviděl jsem v návodu nic o doporučeném věku, ale na to, že jsem byl opravdu sváteční cyklista udělala tahle nádhera ze mne "závisláka"... :)