Nazdar,
koupil jsem jsem nový řetěz, který, jak to bývá, je napuštěn něčím silně lepkavým (musí přímo přitahovat prach a písek) a tak mě napadlo, jestli je to myšleno pouze jako konzervace nebo nepřiliš vhodné mazivo nebo obojí.
Řešíte to nějak (např. umytím v benzínu a namazaním vaší osvědčeným prostřekem) a nebo řetěz nasadíte tak
jak je koupený ?
Dík předem za vaše zkušenosti.
Já tomu nechávám volný průběh, to znamená že původní mazivo nechám tak a pak jak z řetězu mizí, mažu normálně tím co je po ruce.
Taky to jsem to tak dělal, jen mě zajímá, jestli to dělá někdo jinak.
Naředím to Combatem A88 což je lepší než WD 40 a otřu hadrem.
akorát toho Combata koupím kde? v Olmíku jsem ho jednou zahlídnul v obchdě se zámky a trezory, ale jinak je to celkem nedostupný výrobek / pokud so ho člověk nechce objednávat přes net a platit poštovné/, rád bych ho vyzkoušel. nejsi první, kdo dává dobrou referenci
Tak to asi bude problém. Já ho kupuju v Písku v kameňáku :
http://www.firmy.cz/detail/628035-jan-cimicky...
Ještě mně napadlo zkus prodejny zbraní. Na bouchačky prý neexistuje nic lepšího :-)
Já bych oleji s názvem jako nackovská kapela už z principu nevěřil. :o)
Co se týče olejů na zbraně, je to těžké, co střelec to názor. ;-) Obecně platí že žádný univerzálně perfektní olej neexistuje. Jeden je lepší na čištění, jiný na konzervaci, další třeba na spoušťové ústrojí...
To nieco silne lepkave je vazelina a je to praveze najvhodnejsie mazivo na retaz. Skus si porovnat kolko vydrzi takato nova retaz bez zasahu v hociakych podmienkach s tym ako malo vydrzi s hociakym riedkym mazivom.
To, ze sa bezne pouzivaju riedke oleje je len z dovodu dobreho zatekania. Idealne by bolo tam dat znova takuto hustu (\"lepkavu\") vazelinu, ale to by si musel retaz v nej vyvarit (co aj niektori ludia robia).
To, ze to \"chyta bordel\" je uplne nepodstatne, lebo dolezite je, co je vo vnutri retaze. Paradoxne prave ten bordel na povrchu sluzi vacsinou aj ako ochrana. Staci porovnat napr. prvych tak 300 km retaze jazdenych v humusnych podmienkach- zvonku je sajrajt, ale retaz ide hladko. Ked uz zmizne ta povodna vazelina, tak uz v rovnakych podmienkach treba kazdu chvilu mazat a aj sajrajt sa dostava viacnasobne rychlejsie dovnutra.
Takze najlepsie je aby to tam vydrzalo co najdlhsie.
Mozno sa ti to bude zdat divne, ale ti vyrobcovia retazi sa tomu asi tiez trochu rozumeju:)
Tím líp, hned mám čistší svědomí, dík za vysvětlení.
byvaly harleyak nyni biker drive jsme varili retezy v grafitove vazeline a bylo to super vydrzely jenom nevim je-li jeste k sehnani ted mazu motorovym olejem hustym
sorry tam to bylo jednodussi melo to spojku a dal se celkem snadno sundat akorat jsi byl jak cune
SRAM řetězy jsou také se spojkou...
Spojka nenni zase tak velky problem muzes si ji tam klidne dat kdyz chces prodavaji se bezne.
Nebo tak, stojí kolem 20,- ;-)
JAKvy vidite muj system mazani vcetne grafitu
já jsem to tak kdysi dělal / před desítkama/, ale jenom na motorce / Jawa 350/, tam se to docela osvědčilo - navíc byl řetěz schovaný v gumových chráničích a nedostával se k němu prach, voda - vlastně byl pořád v jakési lázni, u cyklistických řetězů se mi hustá maziva neosvědčila /např. sprej na motocyklový řetězy Castrol i jiné/ a mažu tím, co je po ruce, ve spreji - nejčastěji vzpomínané WD, kterého má teď díky akci v Makru docela zásobu
tohle téma se tu probíralo už mockrát a řek bych že co cyklista, to názor:-)
dovolil bych si nesouhlasit s tvým názorem. hustý mazadlo možná tak na silnici, kde se abrazivo jentak nenachytá ale pokud s takovym "namedovanym" řetězem vjedeš na písčitou cestu tak se hned začnou ozívat příšerný zvuky. nejen že v tu chvíli se začíná zamačkávat ted bordel do tý vazeliny ale dochází i k nadměrnýmu opotřebení kazety a převodníků. navíc velmi těžko pak dostaneš ten bordel právě z míst, kde škodí. když použiješ řídký mazivo tak se ti nalepí minimum. je pravda, že musíš mazat častěji ale převody trpí méně. po každý vyjíždce vytřu řetěz suchym hadrem a znova namažu. v přačce myju řetěz pouze jednou za jeho život a to v jeho polovině(života), pak ho sundám, schovám a nasadim novej, vykoupanej v naftě pro odstranění právě toho medu.
No, praveze mam skusenosti, ze s hociakym riedkym mazivom to skripe skor ako s povodnou vazelinou Nevidim dovod preco by sa to malo zatlacat dovnutra viac. Jedine o tom opotrebovani prevodov co su v styku s retazou by sa dalo diskutovat, to si viem predstavit ked clovek jazdi hlavne na nejakych kremicitych pieskoch. Ale staci to len obcas handrou zotriet, netreba ani mazat.Ja sice jazdim aj po pieskoch ale vacsinou skor len prach, hlina a blato, tam to nehra ziadnu ulohu.
Ma nekdo zkusenosti tady s tim,
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
diky za info.
Jo, já ho používám už asi 7 měsíců. Je to hustější olej s obsahem molybdenu. Díky kapátku na vršku se krásně aplikuje na jednotlivé hřídelky řetězu. Pak pořádně protočím klikama a nechám (nejlíp do rána) zaschnout. Chod řetězu je velmi tichý a za normálních podmínek, bez průtrží vydrží odhadem 300 km a lepí se minimum. Pokud není špinavý řetěz tak pak občas přikápnu. Já mám pech, že se často vracívám domů kolem kamenolomu, kde dělají i písek a ten teda přichytne na všechno a nezbývá než vyprat řetěz. Velká výhoda je ta snadná a bezeztrátová aplikace.
Jo dikes, asi to taky zkusim...
Do nenarocnyho suchyho prostredi staci ridky mazivo, musi se ale pocitat s tim, ze brzy z retezu zmizi. Vylozene ridky olejicky typu WD40 (ktery ani na mazani urceny nejsou) jsou pryc na MTB behem par kilaku.
Pokud se jezdi v desti, v bahne, brodama apod., jde o to, aby se mazivo na retezu udrzelo co nejdyl. Takze klidne motorovy oleje, vazelina apod. . Ze se na nej lepi bor..l je vedlejsi vec, zato se da pokracovat v jizde.
Jinak v podstate je uplne jedno, cim se retez maze, jde jenom o to, aby byl mastnej. Takze klidne i uz kdysi zminovanym olejem z plechovky se sardinkama :o) Myslet si, ze vyrazne zvysim zivotnost retezu tim, ze ho budu mazat nejakym super mazivem na palny zbrane bude docela zbytecny.