Co vy na to? V předpovědi dokonce vidím na sobotu POLOJASNO - dal bych nějakou oddychovku - co takhle Český Šternberk? Cca do 100 km. Sraz v 9 (pro Meduzu v 8) na říčanském nádraží.
Byl by zájem?
Ai :-)
tyjo, cele leto mi prislo, ze se nic neporada a ted, kdyz je venku pocasi, ktere pro me neni na vyjizdky delsi jak 2 hodiny, se toho porada hafo... vydrzi ti tenhle elan i do leta? To se urcite na neco pripojim, jen tam bych pak byl pro srazy az kolem 10. Precejen tech 50km z domova mi nejakou dobu potrva a nechci vyrazet pred sedmou :)
Uzijte si ledik, namrzle silnice, auta v prikope, hluboky snih a tak :)))
Nastesti uz neco mam, takze s vama jet nemuzu... :))
to kolo v posledni dobe pekne flakas teda :)
Njn, mam z novorocni 40km a Kona ma na sobe jeste 5kg uschleho bahna :))
no... to mas zas 2x vic nez ja :)
ale hezky v klidu... kdyz nezacnes moc jezdit, budu mit sanci udrzet s tebou krok :)
Vy tam u vas mate min bahna? :) Tos mel jet s nama, taky bys mel 5kg :))
Jinak ja hodlam najet tak 1-2kkm pred kvetnem a na nizke TF.. kvuli zavodum.. no uvidim jak mi to vydrzi :)
Závody sice nejezdím, ale každý rok jsem si také říkaval, že ten první tisíc km bych mohl najet celý v základní vytrvalosti, že to pak bude lépe jezdit.
No a většinou mi to vydrží přibližně ....... než přijedu k prvnímu kopci na první vyjížďce :-)
Nízká TF, základní vytrvalost... Ok, jsem za blba, ale nemohl by mi to někdo vysvětlit? Prosím... :-)
Pro trénink nebo i pro rychlejší zlepšení se u turisty na začátku sezóny je základ najet prvních několik tisíc km v základní vytrvalosti (pokud jde o skutečný trénink, tak to je klidně 80% ze všech celkově najetých km).
Základní vytrvalost je tepové pásmo zhruba v rozmezí 10-20 tepů pod AP až k hodně AP.
AP = aerobní práh a je to pro každého jiná konrétní tepová hodnota. Bývá někde v rozmezí 65%-90% maximální tepové frekvence. Je to hodně individuální a s trénovaností se AP posouvá výše.
Přesně se dá určitě pouze na zátěžových testech (většinou laktátový test).
Přibližně (pro hobíka a i začínající trénink bohatě stačí) si každý může odhadnout AP velmi jednoduše pouze pozorováním.
Do AP musí být každý schopný:
- oddýchat to celé nosem (pokud teda nemá nějaké dýchací problémy nosem)
- naprosto plynule bez zadrhávání mluvit během jízdy (nebo jiné činnosti v základní vytrvalosti)
- a spíš než mluvit tak i zpívat
- jakmile se dech už zadrhává při mluvení, tak je každý už těsně nad AP (pokud se zadrhává hodně, tak samozřejmě může být už i hodně nad AP)
A hlavně pro méně trénované jedince je tedy dlouhodobější trénink v základní vytrvalosti hrozný opruz, protože vyjedeš, přijde kopec a často se může stát, že buď pojedeš na hrozně lehké převody hrozně pomalu, abys držel tep do AP nebo v terénu bys musel i slézet, protože se ti tep udržet nepodaří.
Proto když se trénuje vážně, tak převážně na silnici a ze začátku ještě hlavně na rovinách. Jednak není problém nepřekračovat AP a druhak je snažší na rovině držet stálou tepovku.
Pro hobíka je to ale trošku zbytečné trápení, stejně pro ideální trénink by se museli dodržovat tréninkové dni (tedy např. několik tréninku po sobě, přesné délky, počasí nepočasí).
A pokud je překročení AP jen občasné a není to až do extrémně vysokých tepů (přes ANP), tak ten rozdíl v zlepšování se na začátku sezony není až tak velký.
Všem bych ale doporučil aspoň první 1-2 měsíce sezony nepřekračovat ANP a AP ne moc často. Je to pak hodně znát, že se člověk zlepší mnohem rychleji, i když mu ze začátku přijde, že se hrozně fláká a máknutím by lépe potrénoval. Není to tak a intenzita na začátku sezony vede pouze ke stagnaci a nelepšení se (nebo přinejlepším je zlepšování mnohem pomalejší).
Tak to dělám taky. To přísnější předsevzetí jezdit první km pouze v základní vytrvalosti mi nikdy nevyšlo.
Na vyšší úrovni to už bez toho neustálehé ježdění v základní vytrvalosti nejde vůbec, bez toho se zlepšovat pak už ani nedá.
Na druhou stranu hodně trénovaný jedinec je už pak v základní vytrvalosti jezdit i mnohem náročnější věci a i kopce, takže pro ty to už není tak hrozné tu základní vytrvalost jezdit.
Nejhorší je to pro málo trénované, v extrému ze začátku zcela netrénovaný jedinec se může na kole rozjet a být hned přes AP.
A ještě jsem použil výše ANP, to je anaerobní práh. To je další důležitý zlom.
Do AP tělo jede především na tuky, proto kromě trénovaní je pohyb v základní vytrvalosti ideální i na hubnutí a také je ho možno provozovat hodně hodin v kuse.
Od AP do ANP se postupně zvětšuje s narůstajícím tepem poměr cukrů potřebným pro pohym a klesá podíl tuků až po překročení ANP jedeme pouze na cukry.
Nad ANP nelze vydržet dlouho (samozřejmě dobře trénovaný jedinec tam vydrží mnohem déle než netrénovaný), není to už pro organizmus téměř žádný zdravotní přínos, snadno díky se dostane hlaďák i po pár minutách (jak se jede jen na cukry).
Pro hobíka je tedy zdravé jezdit převážně v základní vytrvalosti, občas (postupem sezonu to může být víc a víc) se dostávat mezi AP a ANP a nad ANP chodit jen zřídka a to především když už je něco najeto.
Pokud chci ale vyjet těžký technicky prudký výjezd, tak třeba tomu, že jdu nad ANP nezabráním, musel bych ho tlačit.
Vecerpavajici :-) Jen doplnim, ze je docela vhodne v obdobi zimy a na jare jezdit s vyssi kadenci na lehci prevody. Pokud to jde, samozrejme. Lepe se uhlida tepovka a prospeje to technice slapani, ktera je u bikeru jezdicich hlavne v terenu dosti bidna.
Souhlas. Navíc dobrá technika frekvenčnějšího šlapání je i výborná na full, zvlášť na vyšší zdvihy, pak se to skoro vůbec nehoupe ani s otevřeným tlumičem (samozřejmě záleží i hodně na konkrétním kole a systému, ale pro stejné kolo udělá technika ohromný rozdíl).
Tohle jsem úplně zapomněl zmínit, protože já jezdím dost frekvečně pořád, i když už jezdím jen fulla a terény. A na rozdíl od fyzičky, kde je na tom většina lidí lépe (a většinou i ti co mají najeto 1/2 co já) i techniky v terénu (tam je na tom také spousta lidí lépe, i když na tom nejsem úplně špatně), tak techniku šlapání mám docela dobrou (přeci jen válce naučily dost a na fullu si to pořád hlídám a jsem rád, že se to i při stále u mě zvyšujících zdvizích houpe zcela minimálně - je to na fullu i skvělá kontrola jak se šlape; jakmile občas šlapu špatně, tak se kolo začne houpat mnohem více).
Já bych dodal jenom takovou drobnost, že čas strávený v ANP je u trénovaných jedinců zhruba stejný a pohybuje se v rozmezí 60 - 90 minut, potom je cukr vyčerpán a tělo se dostane do vážných problémů. Jediné co je rozdílem mezi trénovanými jedinci, netrénovanými a profesionály je ta hodnota TP, při které dochází k přechodu z tuků na cukry.
A vykon, ktery telo dodava - trenovany jedinec na prahu anaerobniho pasma ma treba 1 W/kg, profesional 3 W/kg.
Jinymi slovy, ja jedu na 150 tepech s vykonem 80 Wattů, profik o stejne telesne hmotnosti na 135 tepech s vykonem 240 Wattu.
Díky MOC! Vážně! Takovou práci s vysvětlením pro totálního tréninkového ignoranta, jako jsem já, si snad ještě nikdy nikdo nedal :-)
Tak mě napadá, že asi jezdím úplně blbě... Teda frekvenčně šlapat se snažím, kolik převody na silnici dovolí, ale do práce to mám přes údolí: kilák prudce dolů a tři a půl hodně nahoru, sklon kopce plynule roste, až v posledních metrech stojím. Myslím, že v tom stoupání jsem po ránu na AP tak po 200 m a nad ANP jedu nejspíš posledních 300 :-(
No, ale zase - do práce se dostanu a domů to mám opačně - 4 km zkopce :-)))
Sám za sebe říkám, že jsem asi nějakej divnej proti ostatním, ale v tomhle počasí mi prostě jízda na kole nepřináší ten správný pocit potěšení. Neříkám, že by jsem se nesvezl, ale dát 100 km v těhle sr....ch mě prostě nějak netáhne. Jo a navíc bych si asi prosedl tlumič .-) Světe div se, nějak jsem přibral .-) tak než osedlám fullíka, tak si musím nandat tak 1000km na rotopedu .-))) Tak wert se hlásí až od března :-)) A nebo jedna výjimka asi bude, až meduzovi dorazí mazlík, tak to budu asi zvědavej a přidám se .-))
No, nevím jak tobě, ale mně teda cesta v tomto počasí (ale hlavně teplotě) přináší hlavně bolavá kolena.... a to se počítám (možná naivně:-)) mezi mladší kusy :-D Eště loni sem takové problémy neměl, tak nevim.
Jj, mládí a zvlášť kolena motorkou poznamenané, (holá kolena i v létě) se prostě budou ozývat. Jo a ani holá kolena na kole pod +12 prý také nejsou to pravé ořechové :-)
Návleky na kolena raději už tak pod 18st.C,teda alespoň já.
Jj, myslím, že tím se rozhodně nic nezkazí :-)
A třeba to umožní jezdit i v důchodu,starobním.
Tak první vyhodnocení:
Ad pb) raději se nevyjadřuji :-)
Ad wewe) dtto
Ad Mlok) dtto
Ad wert) dtto
V pátek ráno - když se do tý doby nenajde žádnej tvrdej chlápek ani vopravdovská ženská :-) - to odpískám a jedu sólo :-)
(ale nechápu, co jinýho kromě kola můžete o víkendech dělat :-))) )
F-104C 1:48
Až to budeš mít, tak sem dej fotku :-)
Neke :) To ani nevim, ze neco takoveho delas :)
Jsem jen takovej sváteční kitař.
Jen se nedělej :-) - včera večer jsem Kominikovi psal, jestli lepí - a lepil! :-)))
Hele salate, a co kdybys misto narazek na moji nedochvilnost prijel treba v sobotu do myho rajonu...?
:o)
Kujeme s Jurimirem nejaky pikle na pruzkum Ameriky..
Kdyz to das z domova a tak je to hned 30 sem a 30 zpatky a aspon si prohlidnes Benicky cyklostezky a zejmena doporucuju trasu z Uhrinevsi podel Pitkovickyho potoka na Hostivarskou prehradu... Viz moje trasa na Crempovi minuly tyden. A jestli ti to neni dost, tak te muzu trosku potejrat pres Brdy, treba v nedeli...
Jooo a nad vypletanim zadniho kola jsem jsem zvitezil bez zachrany profesionalem :o), takze muj Semik je opet v plne sile a ready! (nez mu zase zlomim hrbet :o(
Nejsem proti tomu, ale cestu někam směrem na Prahu zvážím zítra ráno podle předpovědi počasí.
Udej prosím bližší údaje - můžu vyjet v 8, srazil bych se s Juri a jeli společně. Chci být veden a nemyslet kudy se tam dostat. V kolik konec akce - přece jenom se rád vracím za světla, t. j. teď tak do 16:15. Lehce naznač délku - za krátkých dnů bych nerad víc než 200. A rozhodně mě nedostaneš do pražského provozu, v tom mi jednou provždy stačila jedna loňská cyklojízda z Jiřáku. Tvou trasu na Crempovi si bohužel nemůžu otevřít.
Bude-li v sobotu ok počasí, tak vyrazím určitě, ale přece jenom preferuji atraktivní krajinu, která mi začíná ve Světicích směrem na jihovýchod, než se cpát někam na Barrandov nebo kamsi.
Brdy velice uvítám až budou delší dny - moc to tam neznám. V neděli se chystám na Žďákovský most podívat se na zamrzlý Orlík.
Dej sem nějaké bližší údaje a zatím si koukej shánět teplý triko a futrál na hadici ke kejmlu :-))).
50 - Ricany -> Amerika, spis vic.
My jsme se tam chystali taky, v nedeli, ale zda se, ze cele okoli je zledovatele a vzhledem k podminkam, ktere byly v okoli Amerik cca pred dvemi tydny se zda, ze to tam bude totez. Pokud se nejak dramaticky nezmeni pocasi a zatim to nevypada. Ale na snehu je tam krasne, na plose cca 9 km^2 se da najet 30 km s prevysenim kilak. Chystam tam tematicky zajezd pro nakolaky s nazvem "Jak nastoupat dva kilaky za odpoledne".
Heh, to mne budou milovat :-)))
Za sucha už se těším .-) hlásím se..
To beru, bylo by dobré to nahlásit aspoň s týdenním předstihem, abych nic neměl.
a tuhle sobotu už máš?
To právě nemám, jezdíme v současné době na hory a konečně si pořádně zaběžkuji, ale když pročítám ty výlety (tuto sobotu, minulou sobotu), tak trpím a jel bych hned, ale v současnosti mají hory přednost, jednak mám rád běžky a letos jsem konečně začal zvládat bruslařský styl a i dcera zase potřebuje natrénovat na sjezdovkách, abychom s ní mohli na pořádný kopce.
Nevím jestli pojedeme příští týden, pokud ne, tak už se na nějaký výlet těším.
S ohledem na to, v jakém stavu "zledovatelosti" byly lesní + polní cesty včera odpoledne za Kostelcem nad Č. Lesy, se domnívám, že v bledě modrým to bude zítra i na té Americe (viz i výše mgt). Takže tam zítra s vámi nepojedu. Zůstanu na známých tratích :-)
A protože se nenašel nikdo, kdo by zítra ráno vyjel na ten Šternberk, tak tímto akci ofiko ruším a pojedu sám.
Tak někdy příště :-).
Tak mi s Jurimirem teda na tu Ameriku jedem, beru lano a svetylka a fotak na fotky ledovych kváápníííkůůů :o)
Kdyby se nekdo chtel pridat, vyrazime v 10:00:00.000 :o))))od metra Stodulky.
Dokonce i malej Meduza pojede jako brzda.
Kdyby to hold neslo, tak dame nejaky silnicni dostih.
To jsem celej zhavej, copak nam v Hlasny Trebani asi pripravi k obedu :o)
Ha Ha.
...puvodne jsem chtel zustat u toho haha, ale Darinka se Te zastala - pry bude kureci rolada s lososem, ale jen za podminky, ze podate komplexni a PRAVDIVE informace o stavu ledovky v okoli Amerik. Pro Jurimira se take neco dobreho najde.
Tak jak ses měl? My takhle:
http://jurimir.rajce.idnes.cz/12.1.2007_-...
Měl jsi jet s náma. Viděl bys Medůzu při zimním plavání. Sice by to mohl pro velký úspěch předvést znova, ale nevím, jestli se mu bude chtít:o)))
Ale že jste si to užili! 8-) A Medůzovi st. mizí úsměv z tváře pouze když jí. 8-)))
On se většinu času usmíval i u toho:o))
Asi z radosti, že se neutopil....
Měl jsem velké cukání vyrazit ráno do Stodůlek, dokonce jsem měl naplánovanou i trasu. Nakonec obava ze zhoršení zdraví mě odradila. Ale na kole jsem přeci vyjel, aspoň pro noviny... Byli jste na těch Bubovických vodopádech a sv. Janu?
Teda Jurimíre, pěkný fotky, pěkný výlet, určitě ste si to užili. Fotky sou pomalu jak komiks a s tvůj popis mi to přiblížil natolik, že mi pomalu příde, jako bych tam byl taky.
My jsme si udělali s kamarádem výlet v pátek a i tu vodu sme měli trochu podobnou. Jackomolo zkoušel jak mu to půjde jezdit po ledu a docela šlo :o)))) Trochu sem to zdokumentoval a udělal malej klip.
http://holfi.pohoda.com/view.php?nazevclanku=po...
Zapomnel jsi ale zdokumentovat komickou scenku o tom jak nejaky aktivni blbec zamkl kola kodovym zamkem a pak je pet minut pred odjezdem vlaku nemohl odemknout.... Malej Meduza mne musi nenavidet :-))))
Ad Jirkovo koupani - z Vaseho vypraveni jsem mel dojem, ze muze byt rad, ze tam nezustal.
tos měl dobrej dojem. Já ho v tý tmě nemohl najít a on nemohl najít jak se dostat ven.
A taky tam ta voda nemusela být, to by bylo horší. Nakonec jsme se cestou shodli, že to vlastně dopadlo ještě docela dobře....
S tím zámkem to bylo dobrý, to je fakt:o) Mě ale víc dostala to, že byl za 15-30sekund přeřezanej pilkou na železo....
Malej medůza byl naštvanej dost. Myslím, že s náma jen tak někam nepojede:o) Měl tolik keců, že se Jirka neudržel jednu mu plácl a David se pak urazil uplně. Ale snad se mu to rozleží:o)
Se nedivím, že se naštval - mně kdyby Meduza v sobotu jednu plácnul, tak ještě dneska hledám svoji identitu :-)))
pěkná kravina co ste provedli.Mám dojem že lést dolů je pořád zákazaný a ještě dete do chodby bez světla.Už tam zařvalo dost lidí měli ste velký štěstí!
To je pravda. Byl jsem tam (v lomech, chodbách i v šachtách) před lety párkrát jako puberťák (taky v zimě) a teď vím, jaký to byl hazard. Dnes už bych nešel a dítě bych tam nepustil. Tenkrát jsem se ovšem taky rodičů neptal...
Tak já to tam tedy svého času opravdu dost prolézal, vím o několika lidech, kteří tam přišli k úrazu. Myslím, že vesměs kvůli nezodpovědným ochranářům a policajtům, co je tam zbytečně naháněli po štolách. Při zachování normální opatrnosti tam nic nehrozilo (tehdy=asi před deseti lety, teď nevím). Osobně se domnívám, že kdyby se tam uvolnil vstup "na vlastní riziko", úrazů by nepřibylo, spíš naopak...
Nesouhlasím, některé štoly zejména mezi Velkou Amerikou a Mexikem byly už tehdy ve stavu velmi nebezpečném - zřícené výztuhy, závaly apod. Takže zpřístupnění by znamenalo příliv lidí, zejména těch méně zkušených a obezřetných (viz Medůza při vší úctě) a neštěstí je hotovo:-)).
Hm, jmenuj aspoň jedno takové místo. Všechny závaly byly starého data a dál už nepohyblivé, pokud někdo neměl ten pitomej nápad a nepokusil se je prohrabat. Nebezpečí hrozilo snad na místech, kde ještě probíhaly práce (zavážka odpadu) v okolí Mexika (ale kdo by do těch sajrajtů lezl), Velká Amerika byla podle mě v pohodě. Jistě, zranit se můžu všude, když se budu chovat jako idiot. Nebo když po mě ve štolách půjdou policajti, co jinak zjevně nemají co na práci.
A že by hrozil nějaký velký příliv lidí, to už jsme myslím úplně v říši fantazie :-)))
no to si nemyslím, že je to fantazie. Byla kosa a nahoře bylo alespoň dvacet lidí. Před pár lety jsem tam byl v létě a bylo jich po okraji minimálně sto. Bylo to už po těch odstřelech, kdy jsou cesty téměř neschůdné, takže dole jsme byli cca čtyři. Ale kdyby to šlo, tak jsou dole všichni.
Když slezeš do Velké od užší strany blíže Mexiku, hned vpravo je štola. Tou když se vydáš a budeš zatáčet pořád doprava, tak tam to bylo fakt na spadnutí. Další místa jsou třeba od Malé Ameriky směrem k Mexiku, tam je jedna odbočka, která taky nevypadá moc bezpečně.
Nádherný fotky i popisky:)
Ostatně, jako vždycky;)
Jo, pěkný fotky, moc pěkný :-). Poznávací zážitky v kombinaci s hlubokými smyslovými vjemy - čímž myslím ten obídek u mgt - se vryjou navždy do paměti...
U mě taky móóóc dobrý, až jsem to přepísknul - chrchlám jak nevím co - vyváženo 5 (slovy: pěti!) gumičkama najitýma včera :-)))
Přišly gumičky, Kubrte?? Asi jo, jak je vidět.
:))
Mirku, pokouším se Ti napsat - už 3 x - nejde mi to odeslat, zřejmě dneska náš ústav brání kapitalismus nějak zvlášť urputně, když přerušil i poštu :-).
Tak hlasim, ze jsem konecne srazil teplotu pod 38. Doktorka mi za 30Kc rekla, ze jsem nachlazenej, ale zapal plic to pry neni. Uz se tesim, az to tam pujdeme doprozkoumat, abych vedel, kam jsem to vlastne spadl :o)
Jeste jednou special thaks Jurimirovi za suchy pradlo, a Michalovi s Darinkou za obcerstvovaci, praci a susici zakladnu!
Fiha, to jsem necekal, ze to odneses az takhle, vypadals celkem "nezmrzle". No, bud rad. Neni zac. Se mi zda, ze David ma jediny z tehle trojky rozum :-)
On už s horečkou vyjížděl!
Jen jestli to nebyla horečka sobotní noci :-)))
Meduzo, dej si na sobotu do kalendáře první narozeniny