Slunovrat je za námi, dny se po malých krůčcích opět prodlužují. I když rok se už přehoupl do svojí světlejší části, každý den je více než šestnáct hodin úplná tma nebo alespoň šero. Pro cyklisty to znamená jediné – svítit, svítit a zase svítit.
V této roční době na ledu a sněhu jezditi - o pořádnou zlomeninu si možno koledovati. Potkati se s vozem možno i když reflexními pásky obložen jsem i na batožno. Dobré je-li svítiti???Dobré, dobré jen ne hlavně bourati anóbrž po ledu se na kolečku voziti.
Hehe...aplikovals napoj proti trudomyslnosti, sleduju :O)
Svítím a blikám tak intenzivně že mi řidiči nadávají. Dnes na mně jeden pitomec hrozil pěstí když viděl strobo :-)))
Vono zase odsať pocať... Když taková imitace svářečky řidiče oslní, hůř odhaduje vzdálenost a odstup. Při vyhýbání na úzké cestě pak jen odhaduje. Je to podobné, jako když si machři na motorkách myslí kdovíjak nejsou bezpeční, když se řítí stopade s dálkovými šajny. Jistěže ten proti ho vidí, ale taky neodhadne... Teď to píšu jako řidič, ale jako kolař mám taky pořádný blikačky, světlo a kromě toho reflexní pásky.
Tak tak, dal jsem ti hlas. Ono je sice pěkný že jsem vidět, ale oslňovat při tom ostatní, nebo jim dokonce pouštět strobo do očí, to smrdí průserem. Může se totiž klidně stát že oslněný řidič sejme třeba nějakého chodce, kterého neviděl, protože prostě neviděl....
A jak mám asi to strobo ztlumit? Má jen jednu intenzitu. To mám vozit na kole 10 světel podle toho jakýho vola potkám?
Je to na tvé soudnosti, nevím přesně čemu říkáš strobo. Jestli je to nějaký předimenzovaný zdroj záblesků, tak to asi jako blikačka nebude nejvhodnější. Dá se vyrobit i strobo s bleskovou výbojkou, vidět to bude hvězdně, ale... Třeba je to, co používáš v pohodě, co já vím. Reagoval jsem spíš tak nějak všeobecně na to, když si psal, že ti řidiči nadávají.
jo ma tyzden fenixa, tak pouzivana nom strobo ... aj ked o tom pochybujem, ze s tym siel dlhsie ako 1 minutu, pretoze to strobo je tak silne a neprijemne aj pre toho kto stoji za svetlom, ze sa to dlhsie ako minutu neda pouzivat ...
ten kto sa musi pozerat priamo do svetla nema sancu vidiet vobec nic ... takze je len otazkou casu, ktory vodic petruna zostreli , davam mu na prezitie mesiac ...
to by se nejdřív musel dostat přes protisměr :) Jezdím s tím už dva měsíce po Pze a žiju :) Na osvětlené ulici a ve dne se to strobo dá vydržet, ale když není jiný zdroj světla a po silnicích nejezdí moc aut, přepínám na nepřerušované světlo.
Dooost dobře to funguje taky na horách- když proti mě jede kokot na skůtru 100km/h se zapnutými dálkovými není nic lepšího než pustit mu diskotéku. Rázem jdou otáčky dolů a pouští potkávačky.
taky dávám hlas. chci ohleduplnost od řidičů a ne je zbytečně oslňovat , tudíž nasírat. něco jiného je trouba netlumící dálková světla, toho je vhodné, po zásluze, "odměnit" dotěrným paprskem do jeho telecího ksichtu
u nás jedna paní jezdí v reflexní vestě...sice to vypadá poněkud bizardně (já bych to na sebe asi nedal), ale zato 100% bezpečně
Taky jezdim po Ostrave v reflexni veste a musim rict, ze kdyz jedu bez ni mam takovy divny pocit, ze fakt nejsem moc videt. Reflexni vestu doporucuji. Navic ted v zime jak bylo pod -5 mi strasne rychle slably baterky v blikacce.
Přidám se s chválou reflexní vesty. Letos jsem si ji vzala v zimě poprvé, když bylo pošmourno, přestože byl den. Ale efekt byl nad všechna očekávání - auta se vyhýbala velkým obloukem, necpala se přese mě do zatáček...Tak uvažuju, jestli je lepší připadat okolí sice jako cvok, ale živý cvok, než být přejetý, ale v ryze cyklistickém. Já volím tu první variantu (ale rozhodně ji nikomu nevnucujï.).
Všeho s mírou. Mne nejvíc fascinují cyklisti co vypadají z dálky jak vánoční stromeček. Jsou sice dobře vidět ale když takové nízkoletící UFO se spoustou světýlek potkáte tak nevíte co to je, co od toho čekat a jestli to jede vašim směrem nebo v protisměru. Dvojnásob platí o ČERVENÝCH blikačkách VEPŘEDU!!
Jojo, jsme na tom stejně, a to chci ještě přejít na výkonnější světlo než jen toho Fenixe :).
Já jsem se dneska málem pro změnu netrefil mezi betonové zábradlí a sloupek, když se asi 5 metrů vedle mě srazila 2 auta ;). Celkem jsem se i lekl :-).
Jinak si myslím, že večer musím být pro řidiče vidět daleko lépe než za bílého dne, asi na silnici působím jako blikající vánoční stromeček s prskavkama :)
Jenom doufám, že to nebylo kvůli oslnění..
to ne, napsal jsem to trochu off topic. Ta havarka se stala rano kolem 8:15 hodin. Jeli v kolone asi 10km/h a slusne zapraskaly plasty. Mozna jsem to prece jenom zavinil ja, protoze na me ten ridic zrejme ziral se slovy "to je blazen, v takove zime jezdit na kole", jak to maji nekteri ve zvyku. No a uz to bylo ;)))
Moh by mi někdo vysvětlit, co to je strobo? Já používám jako přední světlo svítilnu s pěti LED diodami, svítí to dost silně bílým (spíš modro-bílým) rychle přerušovaným světlem. Když tady čtu diskusi, říkám si: není to moje světlo taky "strobo"?
Je jasné, že chci být co nejlépe vidět, ale nepřiměřeně oslňovat jiné účastníky provozu taky není nejlepší..
Jinak díky za užitečný článek. Nedávno jsem si lámal hlavu - jak upevnit reflexní vestu na batoh - a řešení je jednoduché :-)
http://cs.wikipedia.org/wiki/Stroboskopick%C3...
http://www.youtube.com/watch?v=mFaQEn9HbtY&...
Bohužel je to dost mizerný video :-(
3M folie sluší i výpletu
http://nastenkar.webzdarma.cz/P1070351.JPG
Tato je z nevyužité reflexní vesty. Vypadá to lépe než odrazky a více odráží (srv. s odrazkami v pozadí)
3M ma ted zacit prodavat takovy reflexni trubicky do dratu.
http://www.bike-forum.cz/forum/fotky/kola_a...
http://www.bike-forum.cz/forum/fotky/kola_a...
az to nekdo sezenete v Praze, tak dejte vedet:-)
Něco takového měl ve výpletu Žofka / Joe už před dvěma roky... Koupeno tady v republice, ale stálo to snad 200,- za 8 ks, to ať si prodejci laskavě strčí někam :-(
v Olomouci 8 kaček za kus
Fakt?
A nešlo by to poslat?
mají je i v Brně: http://www.velohanak.cz/zbozi.aspx?t=11&sm...
To je sice o kus blíž, ale i tak je to dost daleko:o)
ALe maji eshop, takže asi objednám. Děkuju moc za odkaz!!!!
Hele, nechceš mi taky nějaké vzít ? :-) Ať se zbytečně neplácá za poštovné, které pro jednoho bude asi vyšší než cena za samotné zboží...
Čekám na vejplatu a pak bych objednal. Písni kolik bys chtěl, domluvíme se.
Takže to nakonec budu objednávat já sám... Pražáci a pří-Pražáci, nechcete taky někdo ještě nějaké, ať je toho co nejvíc...
Hoj, tak vězte, že už mi to dorazilo domů a svítí to pěkně. Vyzkoušeno asi před hodinou venku před barákem za pomoci ultramega šajnidla Fénix :-)
Dá se to nacvaknout kamkoli na špice, drží to docela fest a vypadá to, že to ani nebude cestovat odstředivou silou.
Později někam zkusím vystavit fotky alespoň originální krabičky, ve které je to dodávané. Je tam totiž návod k použití ;-)
Takže tady to je:
http://img101.imageshack.us/img101/9383...
http://img101.imageshack.us/img101/1935...
A tady pokus o vyfocení s bleskem na bílém papíře:
http://img253.imageshack.us/img253/4584...
Kvalita se mi moc nevydařila, ale jak to odráží snad vidět je...
Sviti to opravdu pekne :) Skoda, ze to pod sebou za jizdy nevidim :)))
Šlo by to nějak zvěčnit a hodit link pro ty, kdož nemají...? Eventuelně...?:)
Když to vydržíš do dnešního pozdního večera, tak něco vystavím... Kamarád to pro mne předevčírem vyfotil ;-)
Tak dodatečně až dnes, včera jsem to nestihl.
http://img178.imageshack.us/img178/411...
Nemas par navic?
Ty "samosvíjecí" pásky mám už dvě, jednu jsem vysomroval loni na SportPragu u stánku Sigmy (a nebyl jsem sám:) ) a jednu jsem teď nedavno dostal od městských policajtů, kontrolovali ve městě k večeru cyklisty a jako vzorně osvětlený jsem si jí vybral coby malou pozornost:) Je to dobrá věc, kdykoliv použitelné, vozím to na řídítkách stočený kolem lanek.
Ale u těch reflexních trubiček mě zaujalo v popisu výrobku tohle:
"...Homologováno (značka K560). Lze použít místo žlutých odrazek do výpletu kola, pokud je namontováno na všech paprscích v obou kolech splňuje vyhlášku MD341/2002 Sb a předpis EHK88."
Znamená to teda, že aby to bylo opravdu možno použít jako plnohodnotnou náhražku odrazek a odpovídalo to vyhlášce, musí to být na všech drátech? Při ceně 9 káčé za kus to je docela drahá náhražka odrazky...:-/
to se mi moc nezda, normalni odrazky taky prece nejsou na vsech dratech.
JJ, ale odrazky maji mit podle zakona nejake rozmery. Tady ty trubicky jsou mnohem mensi.. ale kdyz jich bude moc, tak to pri jizde bude vypadat jako velka odrazka a policajty mozna ukecas :-)
Ja osobne jsem draty vypletu olepil reflexnimi samolepkami- prouzky cca 5cm siroke, 0.5cm dlouhe a omotat kolem dratu :-) Byla s tim piplacka, zacalo se to odlepovat, ale po aplikaci "sekundaku" uz je to fajne a docela to i dobre vypada :-)
Já jsem si udělal z té reflexní samolepky trojúhelníčky na ráfky a tam to drží dobře a vidět je to taky dost, pokud se nepletu tak v normě je jakou polochu mají ty odrazky zabírat.
Takhle o tom mluví vyhláška:
h) na paprscích předního nebo zadního kola nebo obou kol nejméně jednou boční odrazkou oranžové barvy (autožluť) na každé straně kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2 přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 20 mm, tyto odrazky mohou být nahrazeny odrazovými materiály na bocích kola nebo na bocích plášťů pneumatik či na koncích blatníků nebo bočních částech oděvu cyklisty,
Půl hodiny stará zkušenost : Šel jsem Fénixe ukázat známému. Na zpáteční cestě jsem čekal s pěti lidmi na z dálky zřetelně viditelném přechodu. Díky bezohlednosti chvátajících frajírků jsme se nemohli dostat na druhou stranu. Po tom co jsem napočítal 15 volů kteří ani nepřibrzdili jsem namířil strobo přímo do jízdní dráhy. V tu chvíli se mi povedlo okamžitě zablokoval dopravu a všichni jsme mohli konečně v klidu přejít na druhou stranu. Myslím že například vozíčkáři, důchodci a učitelky z dětmi by je měli fasovat povinně. Zlu se nemá ustupovat, nikdy!
Jen jednu poznámku. Když to budou mít všichni, tak to ztrácí smysl. Bude něco blikat ze všech stran a nikdo tomu nebude věnovat pozornost. Mě se dneska stalo, že jsem (v autě) málem přehlídl blikačku cyklisty, třebaže měl slušně výkonnou. Prostě se v záplavě ostatních světel ztratila:o((
Pro mě je strobo nepříjemný i když stojím za ním. takže ho pouštím jen jako odpověď za dálková světla do očí. Zhasnou hned :o)
Nadšený souhlas! Přesně o tomhle jsem se tady několikrát bavil s Marcelem - a byl jsem za pitomce. Viz http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=3760...
a následující diskuse.
No právě. Když používám obyčejnou bílou blikačku, přehlídne mně každou chvíli někdo. Díky tomu že to nevidí, mně každý den někdo oprasí. Nehodlám odevzdaně a nečinně čekat až mně někdo zabije. Za těch pár dnů co používám strobo mně ještě neohrozil ani jeden!
Tohle byl přesně důvod proč v Rakousku zrušili povinné svícení. Docházelo totiž k častému přehlížení světel motocyklistů a cyklistů. Načež ten náš bývalý komik na ministerstvu Šimonovský uvedl v platnost takový paskvil jako je zákon 411.
V Rakousku to zrušili (opravdu ? neuvažují o tom teprve ?) až poté, co to naši schválili...
Ano, myslím, že to v Rakousku přestalo platit teď od Nového roku. Naprosto jim to schvaluji. Na druhou stranu je to možná zbytečně ode zdi ke zdi. Smysluplné by mi připadalo, kdyby se nadále povinně svítilo ve dne třeba na dálnicích. Za prvé je potřeba, aby bylo vozidlo vidět na větší vzdálenost, za druhé je tam téměř nulová pravděpodobnost, že kvůli svícení všech ostatních přehlédneš neosvětleného nebo hůře osvětleného účastníka provozu (chodce, cyklistu).
me je strobe taky neprijemny jen kdyz se na nej mam divat z pohledu jezdce. kdyz uz chci blikat, tak pouziju dve svetla na riditkach v rezimu SOS, zapnu je napreskacku aby se vzajemne doplnovaly. ty SOS zablesky jsou delsi, takze nejsou tak neprijemny a pozornost upoutaji mozna jeste lip. ale to pouzivam jen ve meste, kde se nastesti vyskytuju jen vyjimecne.
podla mna je strobo extremne neprijemne, mozno az nebezpecne ... ale vidim, ze petrun ma hracku, tak si uziva ...
napriklad budem zajtra jazdit po ceskych krajoch, takze ak na mna zablikas strobom tak ta na mieste sundam ... som zvedavy ako tu budes vysvetlovat policajtom, ak to prezijes ... ja sa budem obhajovat tym, ze si ma ohrozil a kvoli tvojmu ohrozeniu som stratil orientaciu ...
inak presne kvoli takymto trupikom sa zavedenie zakon ako v nemecku o povinnej certifikacii osvetlenia na bike a vacsina takychto svetiel tym neprejde a budu nezakonne ... moj bastl samozrejme tiez ...
Pochybuju že tvůj bastl bude příjemnější. Pokut vyhrožuješ vraždou jsi psychopat a patříš za mříže!
psychopat mozno som, ale som psychopat bez stroba, narozdiel od niekoho ...
Bez stroba ale se schopností bez výčitek vraždit a ještě se tím veřejně chlubíš!
rob ako myslis, ked si ublizis tak sa nestazuj na vodicov ... ja budem dalej pracovat na tom, aby som menej oslnoval protiiducich a neohrozoval ich ... vkladam velke nadeje do dalsej verzie bastla ...
extrémně nepříjemná, možná až nebezpečná jsou prakticky všechny auta která jedou rychleji než 30km/h.
Jinak co se ztráty orientace týče- v autě je takový udělátko které se ráčí vynacházet mezi plynovým pedálem a spojkou.
Nemám problém s německými normami- při kolizi s cyklistou automatické zavinění pro řidiče auta. Tam si dají bacha aby cyklistu nesrazili i kdyby měl nějakou šílenou bludičku...
To by mělo platit vždycky a nejen u cyklisty ale i u střetu s chodcem. Kvalifikoval bych to jako útok či vraždu (podle následků) zákeřnou zbraní.
No, ti neosvětlení chodci na silnicích mezi obcemi jsou moje noční můra. Do chodce můžeš za určitých okolností za tmy vrazit i na kole. Chodí rádi po pravé straně s provozem v zádech.
Párkrát se mi to taky málem stalo. Ale to že jsou neosvětlení mně neomlouvá. Každý musí jet tak aby byl připravený na všechno. Když tam vlítne srna nebo divočák, taky není osvětlený. Může tam být větev, strom, kámen prostě cokoli. Nepozornost neomlouvá!
ale strobo medzi oci to omlouva :-)))
Je lepší být za blbce než za mrtvolu. Dokud si budou frajírci v zatáčkách najíždět přímo proti mně mým jízdním pruhem, řídit jednou rukou a držet při tom mobil u své hovězí hlavy a tvářit se při tom jako mistři světa, budu se bránit. Ty to neovlivníš. Ale jestli tě to baví můžeš to zkoušet klidně dál :-)))
tym svojjim strobom skor ci neskor jedneho z frajirkov vylakas a napali to priamo do seba, alebo urobi smyk a nechtiac ta naberie ... to nie je riesenie ... alebo prve auto vyplasis, zacne prudko brzdit a druhe to nezvladne a mas na ceste karambol v ktorom sa ocitnes aj ty ... ked par dni nenapises, budeme vediet co sa stalo ...
ja uz dlhsiu dobu pouzivam rozumne silne svetlo (nad 100lumen, pouzival som 20W halogen) a nikto ma neohrozuje ani neobmedzuje, viditelny som dostatocne a hlavne som predvidatelny a uz vobec sa na ceste necitim ako ohrozeny druh ...
Ve městě svítí a bliká skoro všechno na co se podíváš. Obyčejné světlo v tom zanikne. Ani auta už v tom světelným smogu skoro nejsou vidět. Pochybuju že si mně se 100lm vůbec někdo všimne :-(((
Jestli ti mezi světýlkama zanikají auta tak zaskoč na oční a při tom strachu o život radši nevylejzej na ulici... :-)))
Mezi "světýlkama" zanikají hlavně ti nejohroženější účastníci provozu - hlavně chodci a většina (standardně vybavených) cyklistů. Čím dál větší počet světelných zdrojů kolem komunikací samozřejmě snižuje šanci, že si všimneš nějakého dalšího světla. Stejného světla v úplné tmě si všimneš daleko dřív než ve změti svítících a blikajících světel všude kolem.
To vede k tomu, že se každý snaží být osvětlen stále více a více, což opět odpoutává pozornost od těch ostatních. Je to prostě začarovaný kruh, který nemůže vést jinam, než k oslňujícím zdrojům všude koelm. Nevím, jak u vás, ale v Praze se přezbrojují semafory na podstatně intenzivnější světelný výkon. Mě osobně už semafory v Praze velmi nepříjemně oslňují. A když je několik semaforů relativně blízko za sebou, daleko hůř se při té oslňující intenzitě světla odhaduje, jestli ta červená svítí na tom prvním nebo na tom druhém, což může být docela problém...
Ja osobne pouzivam strobo vzdy pri verejnem osvetleni a hlavne ve velkem provozu. Sam nepotrebuju tak dobre videt, jako kdyz jedu mezi obcemi a navic jsem si jisty, ze me ridici neprehlednou. Nemyslim si, ze by jim to nejak extremne vadilo. Naopak daleko horsi bude, kdyz jim posivitime plnym svetlem z Fenixe bez pouziti stroba primo do tvare, pak maji problem.
Verim, ze strobo muze trochu vadit pri nulovem osvetleni poulicnich lamp, ale nemam problem svetlo kdykoliv patricne sklopit, cimz vlastne prepinam z dalkovych na potkavacky ;)
Proto nemám rád na silnici špatně seřízená světla, které oslňují. Ten kdo oslňuje ostatní účastníky provozu, ten je zbytečně ohrožuje!
Každý den přijíždím z vyjížďky po okreskách mimo město v naprosté tmě. Každý druhý řidič neztlumí dálková světla když nevidí auto ale jen pouhého cyklistu. Je třeba jim dát pořádně najevo že už jich máme plný zuby.
To já chápu, a sám to řeším tak, že na to pako bliknu tak že na chvilku zvednu svoje světlo. Mám montáž na řidítkách udělanou tak aby to snadno šlo. V Drtivé většině případů to stačí - řidič pochopí.
Vozím blikačku pro město a halogenku do tmy. Pokud jsem jen svítil trvale, tak občas někdo nestlumil (znám to z auta, z dálky není hned poznat, jestli tam někdo svítí bludičkou, nebo je to bílá odrazka na patníku...). Tak používám oboje, světlem si svítím na cestu a na blikačku spolehlivě reagují řidiči.
To jsem nevěděl, že mě vozíš na řidítkách. Mohl bys mi, prosím, vysvětlit, co je to strobo - Fénix? To se dá někde koupit?
To jsou fakt parádní baterky, až na tu cenu, teda. Ideální na cesty. Dík.
Na řídítkách nebo na přilbě. Už od zítřka doufám na obojím.
http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie...
Přesně tohle se mi stávalo dřív, navíc jsem musel vždy zastavit, abych neskončil v příkopu, protože jsem nic neviděl. S Fenixem mi to naopak vůbec nevadí :).
pokračování (omylem jsem odeslal):
Navíc se mi stává minimálně, že by řidič zavčas nepřepl z dálkovek na potkávačky. Jsem vidět na opravdu velkou vzdálenost, protože např. pokud jedu v autě, nepřepínají protijedoucí řidiči světla zdaleka tak brzy, jako když jedu na kole s Fenixem. Musí to být vidět opravdu hodně daleko. Např. od reflexních značek se světlo odráží tak do vzdálenosti 500 metrů naprosto bez problému.
To samé u zadního světla, z dálkovek na potkávačky přepínají už dlouhou dobu před tím, než mě předjedou, blackburn svítí opravdu perfektně. Používám ho někdy i na svícení při výměně baterií ve Fenixu ;)
Výsledky svého úsilí o to abych byl na silnici vidět, jsem popsal a nafotil na svých stránkách:
1) 3W červený luxeon
http://lehosuchoj.blogspot.com/2008/02/zadn...
2) 48xLED
http://lehosuchoj.blogspot.com/2008/02/zadn...
:-)
Jak dlouho na to ti buzeranti budou brát ohled??? když jsem nasadil Smart Superflash tak mně ze začátku skutečně předjížděli s dostatečným bočním odstupem. Postupně se začali vybavovat Superflashy i ostatní cyklisté a řidiči si na ně zvykli. Teď už jim otrnulo a opět se na mně při předjíždění lepí jako buzeranti. Jsem rozhodnutý pro další krok. Fénixe s úhlovým držákem i dozadu, zapnuté strobo a tohle nasazené na něm :
http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix...
Už opravdu nevidím jinou možnost jak je donutit dodržovat bezpečný odstup.
Nevím jestli to bude co platné... Ten luxeon svítí fakt fest, ale není problém se dívat tak ze tří metrů přímo do té diody. Řekl bych že lidské oko je schopné vnímat červené světlo jen do určité intenzity, a pak už nevnímá případné navýšení intenzity světla. To je můj laický úsudek, vycházející z porovnání mých světel.
Zajímavé je že světlo s luxeonem nekomentoval nikdo, zatímco ty dva proužky diod budí velkou pozornost i když je jejich svítivost mnohem nižší...
Tak to je dobře, to znamená že jsou vidět :-)
Boční odstup zajistí, dost přeqapivě, taková ta plastová plácačka s odrazkou uprostřed (já ji koupil v bazaru - reklamní předmět, koupitelný v BRD u pump).
On běžný český řidič netuší, není-li ta plácačka na ocelovém drátu, který by jeho miláčkovi udělal nepěkný šrám (v Česku bych se, mít auto, bál taky ...)
8-)
Dobrý nápad, to by mě nenapadlo. Taky vyzkouším. Ale má to i svoje chyby - pokud střídáš při jedné cestě terén s úzkou pěšinou, silnici, pak zase třeba terén, nebude to asi nic příjemného to neustalé předělávat, abys to v terénu neurazil.
Originál plácačka má pant, dá se sklápět podél nosiče. Viděl jsem (bohužel jsem nesehnal) plácačku na dvou drátech . V uchycení k nosiči nebyly díry pro ty dva dráty nad sebou, takže v obou krajních polohách to drželo "jaxi automaticky".
Ptal jsem se na to uchycení zámečníků - nikdy neviděli, to nemůže fungovat, co si to na nás vymejšlíš ...
Ale já to viděl - v krajních polohách to drželo docela pevně, jen lehce se to kejklalo ...
PS : Z těch fotek se mi nezdá že by ty proužky byly vidět míň než ten luxeon. Minimálně stejně ale tím že svítí větší plocha se mi zdá že víc.
Ano, souhlasím. Snažil jsem se aby světla na fotce vypadaly co nejblíž skutečnosti.
Myslím, že i lidské oko se chová při pohledu do zdroje červeného světla podobně jako foťák, od určité intenzity se světlo prostě přepálí a další přidávání jasu už nemá význam, leda že budeš viděn z větší dálky. Takže je asi výhodnější větší plocha světla, než jeho pouhá intenzita.
myslim ze i kdyby jsme meli na kole v zadu 50 w halogen tak je to k nicemu pokud za nami jede debil ktery nevi o jizde na kole vubec nic obcas takove potkavam a mam docela problem vejit se na silnici tak abych si byl jisty
tak ja som pre zmenu presedlal cez vikend do novej oktavky ... ma to xenony a svieti to ako "prase" ... X nasobne silnejsie ako normalne halogeny na aute ... nadherne a rovnomerne to osvetluje cely priestor pred autom aj po stranach ...
ked som mal doteraz pocit, ze mojich 6 lediek Q5 svietilo podobne ako halogeny na starom aute, tak teraz si to uz nemyslim a lediek by som potreboval aspon 12 ...
a preco to pisem ... z tych par km co som najazdil na tom novom aute, sa mi zda, ze klasicke osvetlenie cyklistu v tom pekne zanika ... na druhu stranu som bez problemou zbadal dostatocne skoro aj neosvetleneho asi krcmoveho bikera ...
klasicke cervene blikacky vo svetle xenonov pekne zanikaju, ale zase dost silno svietia vsetky odrazky ...
ale ako biker asi prejdem aj ja na cervene cree ledky dozadu ... mohlo by to mat zmysel ...
Jasně odrazky jsou základ. Jenže nejsou samospasitelné. Na kratší vzdálenost je podle mě důležitější blikačka, protože odrazka už nemusí být osvětlená pod správným úhlem. Navíc na českých silnicích jezdí spousta bláznů, třeba jen s jedním svítícím reflektorem, spoléhat se jen na odrazky je dost adrenalínový sport. :-)
O Cree jsem taky uvažoval, ale nakonec jsem vzal ty luxeony, protože se dali snadněji sehnat, jsou malé a akorát na dvě tužkové baterky(2,31-3,51V).
ja by som bral tieto, snad by to mohlo 2 tuzkovky prezit, mozno maly odpor k tomu ... su za par korun ... rovno by som pouzil 2ks ...
teda tieto:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1776
Najezdim toho na kole hodne a za to ze blikate jak vanocni stromecek a mate na sobe reflektivni vesty se rozhodne stydet nemusite v kteroukoliv rocni dobu . je lepsi byt v noci viden viden nez byt neviden . Ja kdyz jedu v noci tak blikam jako Las Vegas . Preju vam hodne ujetych km bez nehod .
Refdlexní vestu vozím také.
Co mi ale hlava nebere: Cyklista v reflexní bundě s batohem (dost vysokým, aby ty reflexní pruhy zakryl) na zádech. To opravdu nevím, mám-li se smát nebo mu nadávat ...
(Obvyklá reakce: "Co je ti do toho, ´si to můžu nosit jak chci, tobě do toho nic není." A protože jsou zásadoví, dělají to stále dále ...)
my inteligentnější holt máme problém, že nám nadávají když radíme. Člověk musí být maximálně diplomatickej.
Vestu připevnim na ranec tím způsobem jako trempisti nosí na usárně betla. Další obléct, abych byl vidět i zepředu.
http://www.kolokram.cz/product_info.php...
Jsem zvědavý který vůl si to koupí :-)))))
to snad ani nemůžou myslet vážně :)
No co, to je ještě docela málo :-)
http://www.zyro.co.uk/product_detail.asp?pid=1679
betty ma svoju silu, asi je to fakt jedno z najsilnejsich svetiel co sa da na bike kupit ...
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=367177
vsetko silnejsie si treba vyrobit ... napriklad toto je velmi zaujimava konstrukcia ... http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=379007
Proč vůl? Koupil-li si kdos Fénixe, aby mohl přecházet silnici po přechodu ...
8-)
Fénix stojí 10% ceny toho světla :-)
A jsou i tací, kteří koupí OFF-ROAD ač by jim stačil Matyz ...
Inu, někdo na to má a musí fšem ukázat, že na to má, no a někdo uvažuje hlavou ...
(Normálně vydělávajícímu musí stačit ta hlava.)
8-)
jj, docela se bavím když někdo ukazuje že má prachy a do kopce tlačí drahé kolo :)
radši bych se ale nebavil moc nahlas, nebo se naštve a nechá tam pro sobě podobné postavit lanovku :o)))))
heh ... ze si to napisal zrovna ty ktory si vyvalil peknu kopku penazi za nejakych smiesnych fenixovych 180lumen :-D :-D :-D
big bang nahodou patri k tym lepsie prevedenym svetlam ... nema zbytocne svetelne straty do vysky ako fenix a podobne ...
ale fakt je, ze cena je to obrovska, kedze svetlo na urovni 1000lumen sa da vyrobit doma za jednu az dve tisicky ...
(-8 Ty pacholku, ty nás tu vždycky navnadíš na ňáký supersvětlo za pár šupů. Když po tobě chceme schéma, tvrdíš, že je to tak jednoduché, že to zvládne každý blbec. Asi nejsme ti správní blbci, takže jen zíráme a tiše závidíme ... Přestaň si už konečně dělat srandu ze zasloužilých členů tohoto fóra! 8-)
:-)))
nerozumiem aku schemu pytas ... ja nie som elektrotechnik ... jedine co zvladne je pripojit plus a minus z baterii na plus a minus na ledke ... a elektroniku si viem iba kupit, nie vyrobit ... pripadne zapojit odpor podla tohoto vypoctu ... http://led.linear1.org/1led.wiz
ty tam nemáš žádné regulátory napětí?
najskor som nemal, teraz aj mam ... ale iba ciastocne ... zatial tak ma tie regulatory nepresvedcili ... takze posledneho odporu som sa zatial nezbavil ...
1000 lumen? Jseš zdravej?
ano 1000 lumen ... zo 5 lediek Q5 to nie je problem ... ale uz 2 ledky stacia na to aby pri tom svetlo z fenixa zaniklo :-)))
teda 6
Věřim, tvůj bastl už nejspíš může osvětlovat oblohu při náletu. Narážel jsem na ten Big bang :-)
hehe ... no ja dufam, ze oblohu moc neoslnujem ... rovnako ako bigbang ... je fakt, ze ma "iba" 500 lumen, ale podla fotiek svieti pekne ... plynulo osvetluje siroku plochu pred bikom, nie ako tie vselijake ledkove lampasiky so silnym uzkym kuzelom ... ale nazivo som nevidel ... a pri tej cene je to aj tak jedno ...
Vynásob to pěti a pak bude cena reálná. Taky si chci vyrobit světlo, které bude mít 1000lm, ale jen cena akumulátoru přesáhne 2000Kč. Musíš to totiž napájet 19.2V, 5Ah akumulátor by na to měl stačit. Za tisíc nepořídíš ani driver + 4 ledky...
2xQ2 = 2x6.80$
4xQ5 = 4x8.99$
1xodpor = 2sk
5xvypinac = 1.90$
4xdriver = 6.44$
10xoptika=9.90$
hlinik=200sk
8xAA2500 = 198sk
cize asi 70$, plus nejake slovenske nakupy ... myslim ze som sa dostal pod 2000sk ... za komplet svetlomet na urovni 1400lumen ...
fakt si myslis ze sa to neda ?
No ale jak dlouho ti to vydrzi naplno svitit s 8xAA? Pocitam, ze dyl nez 1 hodinu tezko...
To ani tu hodinu... Navíc pokud to bude napájet proudem 1A - což musí, aby to mělo zmíněných 1400 lumenů, nevystačí si s tak malým napětím ani omylem.
Např. světlo ze 4x Cree Q5 napájené na 1A bude v ideálním případě potřebovat 19.2V.
stale ti nerozumiem naco ti je 19.2V ????
Počítej se mnou: 4 x CREE Q5 v sérii = 4 x 3.7V = 14.8V
Driver si vezme kolem 1V, to máme po zaokrouhlení 16V.
Musíš počítat s tím, že každý článek při svém vybíjení ztrácí také napětí. Četl jsem, že minimální rozumné napětí pro jeden 1.2V článek je 1V. Neměl bych tedy dopustit, aby napětí kleslo pod 16V. Takže 19.2V vychází naprosto přesně. A to už ani nedodávám, 8 x 1.2V = 9.6V...
Menší napětí není rozumné použít, protože bys musel použít stup-up booster (konvertor), který neudělá nic jiného, než že zvýší napětí na úkor kapacity akumulátoru. 19.2V je tedy pro účel 4xCREE světla ideální.
koukám chyb jsem nadělal jak maku, to je tak, když člověk spěchá a nepřečte to po sobě.
Takže na mysli jsem měl Step-up booster.
Jinak 8 x 1.2V = 9.6V
9.6V x 2 = 19.2V. I tento jednoduchý výpočet je dobrý pro jasné vysvětlení, proč zrovna 19.2V.
Navíc když u každého článku ztratíme 0.2V napětí, znamená to, že u 16 článků přijdeme o rovných 3.2V.
A 19.2 - 3.2V = 16V, což je minimální napětí pro napájení těch 4 CREE + driveru proudem 1A.
Jinak co se týká baterií, doporučuji koupit batterypack typu "C" o kapacitě 5Ah. O článcích tohoto typu, ale větší kapacity jsem zatím neslyšel. A "D"čkové mono články jsou už 2x těžší než "C" Baby články. Takže takový akumulátor by už byl příliš těžký.
Cčkový aku má hmotnost cca 85g, což není nikterak moc ani při použití 16 kousků.
znám zajímavý e-shop, kde mají perfektní výběr aku, ale bohužel je v USA, ale poštovné by vyšlo na 150 USD :(.
Nemusis to nutne napajet 19,2V akumulatorem, pri pouziti step-up elektroniky (shark, maxflex..) budes moct pouzit akec s libovolnym napetim v rozmezi cca 7-12V. Kapacitu zvolis podle pozadovany delky vydrze.
no uz som toho popisal dost, nebudem ti odpovedat 2x ... 8xAA nie je ziadna extremna kapacita, ale malokto bude potrebovat svietit celu dobu so 6ledkami ... vacsinu casu svietim s 2ks a to mam vydrz viac ako 2 hodiny ... okrem toho to mam dost univerzalne, takze mozem pouzit aj 3 battery packy podla potreby ... a niektore nemusim dobijat po kazdej jazde ... (ale ak najdes lacny rozumny liion aku, mozes mi napisat, urcite vies ze sa potesim ... cakal som na tie nove D z KD ale nejako ma nepresvedcili ...))
k tomu 19.2V aku ... tiez som nepochopil preco by musel pouzit prave taketo napatie ... dufam, ze nechce zapojit vsetky ledky do jednej serie ... sam so svojej skusenosti mozem povedat, ze niekedy su aj 2 ledky zbytocne vela ... mal by to zapojit minimalne na 2 vetvy ... a vystacil by si potom z nizsim napatim ...
pokud zapojis ledky do serie a pouzijes nejaky driver, kde si muzes regulovat proud ledkama, tak je rozhodne vyhodnejsi mit zapnuty napr. 4x1W led nez 2x2W led.
jinak predpokladam, ze kubajs pise o aku co ma skoro 100Wh vedome, protoze chce aby mu to dlouho vydrzelo. a kdyz mu pak napises 8xAA, ktery budou mit maximalne 24Wh, tak to je trochu mimo misu ne? :-)
je tu toho viac mimo misu ... on naraba s cenou 5 a viac tisic ... moze si odratat 200sk a pripocitat 2000kc ... ceny som mu rozpisal ... ja tolko za svetlo nechcem dat, aku za 2000kc by sa pacil aj mne, ale je to vela a da sa prezit aj bez toho ... som inak zvedavy ako vyrobi 1000lumen zo 4 led, som zvedavy na ten driver ... 4x1W je urcite efektivnejsie ako 2x2W, ale plati to asi iba v pripade kvalitneho a jedineho pouziteho drivera ... v mojom pripade je asi lepsie svietit mensim poctom led ... a tak isto v pripade, ze mam optiku rozlozenu do priestoru, takze si vyberam kam chcem svietit ... v aute tiez svietis vacsinu casu so stretavackami ...
nepozeram na svetlo len cez hrubu silu a matematicky prepocet, ale je pre mna dolezite co najefektivnejsie osvetlenie priestoru predomnou a moznost volby podla potreby ... preto ja zavrhujem vsetky tie riesenia hrubej sily typu fenix, lupine, a ine ...
Musis si uvedomit, ze ruzni lide maji ruzne pozadavky. Nekomu staci, aby mu to vydrzelo svitit hodinu, nekdo potrebuje celou noc. Nekdo jezdi terenem, nekdo po silnici. Ruzny jsou naroky na vahu a odolnost, vodotesnost.. Nekdo ma cas a nastroje na to si neco zbastlit, pro nekoho je vyhodnejsi si koupit jiz hotove reseni. Proti tvymu reseni nic nemam a prijde mi dobry, ale nemusi vyhovovat kazdemu.
Taky cekam, kdy konecne udelas i nejakej popis, jak jsi to zbastlil, at ten komu se to libi se ma ceho chytit:-)
zeby ironia v tvojom prispevku ??? ... ved ja dobre viem, ze dizajn mojho riesenia vela ludi odpudzuje ... to je tak ked zvitazi funkcnost nad vyzorom ...
popis sa robit stale nechystam, po vymene auta som z vykonu bastlu trochu deprimovany ... tie xenony svietia pekelne ... oproti obycajnym halogenom na aute som este mohol sutazit, voci tomuto mi nepomoze ani zdvojnasobenie poctu led :-(((
http://cyklo.szm.sk/bastl/bastl_test_R_txt.JPG
Ironicky jsem to rozhodne nemyslel;-) S HIDama to mas tezky, 10 i 20W HID das ledkama vcelku v pohode, ty maji maximalne kolem 50lm/W, ale se silnejsima uz je potiz. Ty mivaji i pres 100lm/W...
No hlavně si musíš uvědomit, že ty mluvíš sice o 6x vysoce svítivých led a kritizuješ moji verzi se 4x stejnými led. Já mluvím o 1000lm, ty mluvíš o 1400lm. Takže tvoje verze je vlastně skoro 1.5 násobek výkonu mojí verze. Ať počítám, jak počítám, abych dosáhl 1400lm, musel bys ty ledky napájet opravdu téměř maximálním proudem, což je 1A. To bys opravdu s 8x AA neutáhl, ani kdyby ses snažil.
Je možné, že tedy světlo se 6led máš, to ti neberu, ale ber to tak, že těch 1400lm to mít nebude.
heh ... nic ti nekritizujem ... kazde bastlenie podporujem ... ja do svojich lediek tlacim aj 1.4A ... ci to ma naozaj 1400lumen neviem a je mi to jedno ... ale fenix vo svetle mojich 2 lediek dost zanika ...
stale ti nerozumiem s akym napatim a prudom stale operujes ... moje aktualne zapojenie je 8xAA na 2 ledky + 1.5ohm odpor ... ked si taky expert, zrataj si aky to dava prud ... dalsie 4 ledky pouzivaju 4 elektroniky a spolu su napajene zo 4 ale 6AA podla toho kolko baterii mam nabitych ...
tvoje seriove zapojenie moze mat vyhodu vo vyssej ucinnosti pri nizsom prudei ako pisal jirik ... moja konstrukcia vsak nema 6 rovnocennych zdrojov svetla ... a mam moznost vyberu aky typ svetelneho toku pouzijem ... a navyse sa mozem kedykolvek rozhodnut ci zoberiem na bike 2,4,6 ... mozno 8 lediek ...
skus sa este raz zamysliet co si popisal a co popisali ostatni ... moja konstrukcia je funkcna a casto pouzivana, takze mi nemusis vyvracat jej skutocnu funkcnost :-))))))))
Ok, už jsem tě pochopil. Nemám samozřejmě nic proti tvojí technologii, jenom jsem vyvracel tvých 1400 lm. Mluvil jsi taky, že máš zapojených 6 vysoce svítivých ledek, to by prostě na plný výkon těch 8xAA neutáhlo ani se step-up boost konvertorem, který může až zdvojnásobit napětí.
Samozřejmě, že tvoje světlo svítí daleko víc, než fenix. Taky 8xAA je daleko více než 2xAA, na které Fenix jede.
Ale jak říkám, nesedí mi jenom ty tvoje uváděné lumeny - to mě taky dost zarazilo, proto jsem reagoval. Jinak proti tvému řešení vůbec nic nemám.
Opravdu věř, že abys dokázal z toho světla vytáhnout 1400lm, musel bys KAŽDOU ledku napájet proudem 1A.
A tudíž by napětí každé ledky muselo být 3.7V, což je v ideálním případě 22.2V.
Ano, pokud opravdu napájíš 2 ledky, jak jsi v předchozím případě psal, znamená to, že s 8x AA určitě vystačíš. Můžeš je obě mít v sérii na maximální proude 1A a tvoje světlo bude mít nějakých 500lm (téměř). Takže tomu HID světlu se zřejmě vyrovnáš.
Já bych chtěl sestavit něco opravdu extra silného na vyjížďky terénem, a proto se rozhuduji, že zainvestuji do toho 1000lm světla. S tím bude zřejmě opravdu vidět jak ve dne ;). Výdrž na plný výkon by to mělo mít něco pod 5 hodin, navíc samozřejmě počítám s plynulou regulací, takže pokud budu vědět, že by vyjížďka byla další, stáhnu patřičně proud.
Jinak žádný profík nejsem, ale něco jsem si o tom přečetl na různých fórech.
Ohledně toho levného řešení s regulací proudu s rezistorem - to se prý nedoporučuje z důvodu, že proud dodávaný baterií prý není konstantní a ledkám to může škodit, proto doporučují použít driver.
No ja ta stale moc nechapem. Asi preto, ze stale pouzivas slovo musis. A pritom jedine zapojenie ktore uznavas je seriove. Hold ked sa ti chce nosit stale so sebou taky extremny battery pack, je to tvoja volba.
Ja mam napriklad kable zapojene aj s takymto splitterom http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2711 . Takze beriem tolko baterii kolko povazujem za nutne, podla toho na ako dlho idem von. V lete budem nosit zmensenu verziu napajanu tak zo 4xAA.
Co sa tyka odporu, viem dobre co robi s prudom. Preto som si vybral pomerne maly odpor ktory do lediek pusti na zaciatku asi 1.4A a po dvoch hodinach tak 700mA. Pri 700mA to stale svieti vyborne. Hliniku tam mam pomern dost, takze sa prehrievania nebojim. Ale uvidim co to bude robit v lete.
Inak mam na stole aj 2ks tejto elektroniky, uvidim aku to bude mat ucinnost a kolko vydrzia svietit 2ledky zo 4xAA. To by mohla byt taka spravna letna verzia.
A co sa tyka tych lumenov, prepocet som robil len tak laicky:
2 LED po 1.4A = 2x 270lumen
4 LED po 1A = 4x 220lumen
vysledok 1420lumen
ale kludne to moze byt plus minus 100lumen
aj ty casom zistis, ze 1000lumen nie je zase az tak vela a 1400lumen nie je voci tomu nejaky rozdiel ... na osvetlenie z auta sa to stale nechyta a treba zvysit pocet led :-))))
Pocitas to sice spravne, ale pokud bys napajel napr. 4 ledky ve dvou paralelnich vetvich (kazdou na 1A), mel bys spotrebuju 2A/h.
S tuzkovkama ti to tedy bude svitit na plny vykon tak hodinu a neco, a to je pro me dost malo.
Jinak 1000 lm ze neni hodne? Halogenova svetla auta to bez problemu presviti a ver, ze to bude do terenu stacit.
si mimo ... 1000lumen nepresvieti halogeny z auta ...
inak 20W halogen robi asi 300lumen, novsie modely aj viac ... 2x55W halogenovych z auta bude robit mozno aj 2000lumen ... xenony mozno 3000lumen ... ja mam fotiek dost, svetla z auta su ina liga, mozes si to na mojich foto porovnat ...
a potom su halogeny ako osram silverstar a osram nightbreaker, u ktorych pisu o 50-90% viac svetla ako s obycajnymi halogenmi ...
Máš pravdu, přesně takhle jsem to myslel. Jinak k driveru - na candlepowerforums (CPF) doporučují použít nFlex driver. Díval jsem se na jeho parametry, není zrovna nejlevnější, ale asi to bude stát za to. Podle mě u světla tohoto typu (napájení maximálním proudem 1A) je už potřeba dopře ochránit baterie vhodným kontrolním mechanismem, což nFlex prý má. Pokud by celkové napětí kleslo pod určitou hodnotu, ten 1A je všechny odrovná.
To ano, ale step-up boostery se nedělají většinou na proud 1A (aspoň jsem žádný takový nenašel).
Navíc pokud použiju booster a tím vlastně zvýším uměle napětí 2x, znamená to taky, že zvýším dvojnásobně taky proudový odběr. Navíc musím přičíst ztrátu toho step-up boosteru, která bude asi o něco větší, než u buck pucku.
To znamená, že boosterem si nepomůžeš, sice zvýšíš 2x napětí, ale 2x snížíš celkovou maximální dobu svícení.
Maxflex, fatman i shark jsou boost konvertory a umi 1A. Dokonce se daji upravit i na vyssi vystupni proud. Ucinnost mivaji kolem 85%. Je jasne, ze pro zachovani stejne vydrze bys musel misto 19,2V a 5Ah pouzit treba 11,1V a 8,5Ah. Takze je to vcelku jedno jakou konfiguraci baterie + driver pouzijes. Boost konvertory jsou vyhodnejsi, pokud to chces napajet prave treba tuzkovkama. Ale pokud nemas problem se shanenim ty 19,2V baterie, tak to neres:-)
Pravděpodobně budu shánět buď 2 x 9.6V battery pack (ale z www.batterypack.com se mi to moc kupovat nechce ;) ), nebo si to poskládám z 16 baby článků. Tužkovky se dělají nyní tuším s maximální kapacitou 3Ah, takže to je pro mé použití pořád málo. Raději koupím ty "C" články a výsledná hmotnost je pro mě pořád únosná.
Co se týká použití step-up boosteru versus klasického driveru, vyjde to prakticky co se týká baterií nastejně jak cenově, tak hmotnostně.
Pokud např. trvám na kapacitě 5000mAh a použiju 19.2V zdroj složený z C aku, abych to samé utáhl pouze s 9.6V, musel bych mít aku "D" o kapacitě 10000 mAh.
což bude hmotnostně i cenově zhruba v rovnováze.
Samozřejmě tohle ber pouze v rovině teorie, je mi jasné, že abych mohl použít step-up booster, musel bych mít napětí aspoň něco kolem těch 12V.
mrkni na http://www.all-battery.com/ postovne maji tusim 15$
no, to uz je lepsi, nejprve jsem se zhrozil, postovne u Fedexu = 170 USD, ale s Priority Mail International je postovne 31USD. Stejně bych ty packy musel objednat rovnou 2 - na stridacku a i tak to vyjde levneji, nez v CR.
zrejme zalezi na vaze te veci. ty tvoje packy asi nebudou nejlehci:-)
Můžu se zeptat, co konkrétně je ten "driver"?
Elektronika, kterou zapojis mezi baterii a ledky a ona ti upravi napeti resp. proud tak, aby ledky svitily resp. aby se nespalily. Existuji ruzne elektroniky/drivery urcene pro napajeni ruzneho poctu led, pro ruzny pomer vstupniho a vystupniho napeti atd.
to je mi z kontextu jasné, ale pokud někdo píše o "klasickém driveru" tak mě zajímá, co konkrétně ten "klasický driver" je (tedy nejlépe schéma zapojení:-) ). Protože v ČR jsem neviděl prodávat žádné uspokojivé obvody k tomuto účelu (tedy že by to přebytečnou energii neprotopilo, ale využilo -- abych byl konkrétní, chci napájet ledky 6V baterií, ledka má dejme tomu 600 mA na 3,5V, já ale chci aby to při těch 6V žralo třeba (ideálně) jen těch 350 mA (ale do ledky cpalo 600mA).
kubajs asi "klasickym" driverem myslel step-down driver. jestli se step-down drivery bezne oznacuji jako klasicke, fakt nevim:-) schema zapojeni ti neporadim, v tomhle jsem jen pouhy uzivatel hotovych reseni:-)
napriklad toto :-)))
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3256
nebo napr toto http://www.tron.cz./main.php?prodkat=9+4
Ten big-bang je 10W HID a ty maji maximalne kolem 500 lumenu, takze vykonove to bude podobny jak 3 fenixy. Vzhledem k tomu, ze jednoho fenixe das na helmu, tak na tom budes spis lip. Hezka vychytavka u big-bangu je indikace stavu baterie a samozrejme tvarovani svetelnyho kuzelu, tak aby neoslnoval. I kdyz osobne mi to prijde na silnici skoro zbytecne silny.
někdo šetří a nekoupí si ani novou tužkovku do blikačky / musí přece blikat nejmíň 200 hodin bez výměny/, jinej šoupne 16 litrů za pořádný světlo, relativní jako všechno, ale jako řidič, potkám na cestě raději toho druhého
připomíná mě to psychózu kolem těch mrňavých hliníkových koloběžek před pár lety. Prodávaly se za 4000 kaček...když marketingisti přestali s masáží lidu, ustálila se cena na 250 kč.
Bude supr, když se někdo vyjádří k tomuto:
(strobo v textové podobě)
Superflash bílá, přední
http://www.cyklomax.cz/Osvetleni/4444-bl…
za tři sta a něco mi ten život stojí.
čím více se o tom bude psát, tím dříve to bude v krámě skladem :-)
A kruci. změnili link.
Superflash bílá zde:
http://www.cyklomax.cz/Osvetleni/4444-blikacka...
Má to naprosto stejnou diodu jako tohle :
http://www.kupkolo.cz/produkty/Osvetleni_69...
Než jsem nasadil Fénixe, používal jsem to jako přední blikačku. Podle známých co jezdí auty bylo to blikání vidět i ve dne.
To jsou ZLODĚJI. Tomu už se neříká podnikání, ale opravdu zlodějna. Horší je, že nás dnes odrbávají na každém kroku!
Takové světlo za 15 tisíc.... Samotný Fenix má větší výkon. Pokud budu chtít mít minimálně 4x silnější světlo, než je ten předražený nevzhledný šmejd, vyrobím si ho za necelé 4000 včetně akumulátoru...
heh ... to si trochu prestrelil ... myslim, ze fenix sa na to nechyta ... aspon 2x potrebujes, ale asi skor tri fenixy ... a to nehovorim o dost nepouzitelnom svetelnom kuzeli fenixu na biku ...
bigbang robi celkom pekny vysledoch v porovnavacich testoch ... jasne ze za tu cenu ho kupi malokto ... keby to stalo nieco viac ako sigma mirage alebo evo tak by to bol predajny hit ... ale liion je nieco ine ako olovo ... vykonovo aj cenovo ...
Máš pravdu, přestřelil, tak mě to nadzvedlo ze židle, že jsem si neověřil, jakou to má opravdovou svítivost.
3 fenixy tomu podle mě dokázaly v pohodě konkurovat. 500lm za tuto cenu je opravdu směšných, za tuhle cenu je to nesmírně předražené světlo, na kterém musí mít výrobce neskutečný zisk na úkor neznalého zákazníka.
HID svetla jsou obecne hodne drahy a nutno dodat, ze v cyklo branzi se za kvalitni svetla obecne dost plati. Navic o kazdym svetle prodejci tvrdi jak je uplne super, i kdyz je to totalni bludicka.. Hlavne rozhodne nelze vybirat podle ceny, protoze se casto prodavaji tezce predrazeny shity!
Me osobne treba vic nadzvedava napr. Blackburn X3, na dnesni dobu silne predrazeny svetlo s 85 lumenama http://www.progresscycle.cz/firma.asp?ID=320...
Navic ty keci co u toho maji, skoro mi to zavani klamavou reklamou. Cituji: "...Vše se pojí s flexibilitou a výkonem, kterého nemohou nikdy halogenová a HID světla dosáhnout..." "....Jeden Luxeon® světelný zdroj s výkonem 3 W ve světlech System X™ je ekvivalentem 12 - 15 W halogenového zdroje..."
bohužel, my víme své. I podle tvých praktických testů se světly (díky za ně) je vidět, jak jsou na tom CREE XR-E ledky v porovnání s halogeny apod. Nějaké rozumné HID světlo jsem viděl za cenu asi kolem 5000 - tedy zhruba tolik, jaký jsem si stanovil rozpočet pro své 1000lm světlo.
Ale nevýhoda HIDu je jasná. Větší spotřeba, startovací čas, světlo nemůžeš jen tak vypnout a hned zapnout, ale čekat nějakou dobu před jeho opětovným zapnutím. Ale to tobě nemusím asi vysvětlovat, máš větší zkušenosti.
Jinak když jsem se ptal na CPF ohledně optiky, někteří mi radili, že je dobré kromě optiky použít ještě reflektory, že prý optika sama o sobě není úplně ideální, nemáš o tom nějaké info?
Reflektory obvykle maji uzky ohnisko a kolem siroky halo (spill), optiky vetsinou maji jen siroky/uzky ohnisko(dle uhlu vyzarovani) a zadny, nebo slaby halo. Myslim, ze to je dobre videt v testiku co mam na webu. Podle mne, kdyz vhodne nakombinujes optiky, tak reflektor nepotrebujes. Ale to chce vyzkouset ruzny kombinace, kazdymu muze vyhovovat neco jinyho.
Před chvílí jsem si přečetl taky na CPF, že optika je opravdu lepší než reflektory.
Přemýšlím o kombinaci 10, 2x15, 25°, asi nějaké eliptické optiky s vertikálním úhlem 8°, abych předešel zbytečným ztrátám svícením na Měsíc ;).
hod nejake navrhy alebo fotky ako to budes riesit a sko to zapojis ... nech sa mozeme inspirovat ...
Píšu to sem jako reakci na to, jak někteří chcete svítit nejlíp silněji než auto.
Mám staré luxeony 2 x 3 W s optikou s eliptickým vyzařováním a svítím si na pár desítek metrů před sebe na zem. Z mnoha tisíc nočních km mám zkušenost, že když svítím naplno, řidiči sice brzo vypnou dálkové, ale pak mi znovu blikají do očí, abych jakože taky ztlumil. Proto mi obvykle stačí poloviční výkon. I tak občas někdo blikne.
Dnes cestou z práce pršelo a tak jsem svítil pořád naplno svými skromnými 180 lm, abych něco viděl i na mokré silnici. Byl jsem ale nečekaně svědkem toho, jak protijedoucí auto vletělo do díry, až škrknulo podvozkem o silnici. Někdo by si řekl "dobře mu tak", ale napadlo mě, že kdyby někdo vletěl autem do příkopy, protože ho rozptýlila nějaká nehomologovaná atrakce a sváděl by to na oslnění, třebaže zdánlivě nemožné, tak nevím, kdo by vyhrál...
Proto svítím radši jenom tolik, co potřebuju vzhledem ke své aktuální rychlosti.
staci pouzit vhodnu konstrukciu a vhodne optiky a problem s oslnovanim nie je ziadny ... viac lumen neznamena automaticky viac oslnovania ...
Jsou lide, kteri v noci jezdi i terenem a tam se nejakej ten lumen navic vzdycky hodi. Navic tam nemas koho oslnovat:-)
Oslníš-li kance, pěkně ho nas....!
8-)
kancum svetlo vubec nevadi, to uz mam vyzkouseny :-D
To je tvuj problem :-)
Když jsem na podzim na jednoho co řádil v autě na polní cestě blikl světlem z kola, zdálo se mu to být značně proti srsti ...
8-)
Možná že kdybys na něj blikl tímhle, byl by krotký jak beránek :-)))))
http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie...
to je tvoja zakladna vybava na bike okrem fenix double strobo ???
http://gallery.mtbr.com/showphoto.php/photo...
pepko po 20-ti letech :-))))))
ze ta huba neboli ... take uz skoncilo ... staci jedno svetlo ... ale poriadne ...
http://www.bumm.de/?gclid...
Zajimave svetlo, resp. pokrok v osvetleni na kole.
8-)
Někde je chybka - odkaz nefunguje.
Jestli to nemělo být tohle:
http://www.bumm.de/index-e.html
8-)
další možnost vylepšit světelný park :
http://jinoli.me.cz/
- i s nejnovější technologií LUXEON
su tak 100 rokov za opicami :-))))
No, teoreticky by mohli mít Luxeon Rebel, ale nemají... Tu nabídku jsem si poctivě prohlídl a nic zajímavého jsem tam opravdu nenašel.
http://www.aukro.cz/item344178868_led...
majitelia fenixa(xov) ake su vase realne skusenosti co sa tyka vydrze ? ... testujeme s kamosom rozne baterie, nove, stare ... dostal vyreklamovanu novu hlavu ... ale vsetko sa sprava skoro rovnako a nikdy sa nedostaneme s vydrzou cez 1.2-1.5h na turbo ...
mozete este niekto urobit nejake testy vydrze (najlepsie v chladnicke, aby vam nezhorel :-)))
(tymto som nemyslel jirika :-)))
Není třeba chladnička. V Únoru jsem jezdil každé ráno za tmy 20 km do práce se dvěma L2D Q5 vpředu. Na nová Sanya 2700 vydržely lehce přes 2 hodiny, tedy 2 jízdy (rozespalý, po probuzení se ploužím s průměrem 20km/h). Po zjištění tohoto faktu a ujištění že se nemusím bát paměťového efektu, jsem je nabíjel po každé druhé jízdě a od té doby se mi už nastalo že bych měnil baterie na cestě.
takze s novymi sanyo2700 sme dosiahli cas asi 1:50 ... 2 hodiny to nie je, ale uz je to lepsie ...
2h mas plny jas, alebo k stavu je ti to prepne na low ? ... lebo tato verzia fenixu, plynulo klesne s jasom asi na rezim high a po nejakej dobe sa uz neda prepnut na vyssi rezim ako low ...
pri jirikovom teste nebolo vidiet ten pokles na high rezim ... pokleslo to rovno z turbo na low ...
http://ledmania.ceskyblog.cz/data/ledmania...
1:50 uz je ok a odpovida to treba casum co nameril selfbuilt na CPF. Jeste zkuste zmerit vydrz na high, myslim, ze aspon 4 hodiny vam to da.
Jinak u meho kusu to taky plynule klesne z turbo na low, ale hodne rychle behem necelych 5 minut. Kdyz to takhle chcipne, tak uz to nedoporucuju dale stavit, protoze ty baterie jsou prakticky prazdny.
Včera jsem konečně dorazil do Písku a rozbalil dárek od Fénixe (cena v soutěži). Bylo to takové malé nic na jeden AAA akumulátor. K mému překvapení to má 75 lumenů a stejně brutální strobo jako větší modely. Svítí to viditelně víc než těžký a velký Author Xenon! A to strobo je fantastické a naprosto plnohodnotné a využitelné :-)
http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/8048...
Někdy nestačí ani blikat ani svítit ještě by bylo potřeba nějak hlasitě troubit.
A už jsi zkoušela třeba jódlovat ? Je to dost slyšet a když budeš trénovat tak to může být i hezké :-)