Ahoj při zimní udržbě jsem zjistil na zadním kole u krosse,že mám na 8 místech u špic z obou stran podélně prasklý ráfek. V délce asi 1 cm na obě strany. Můžu na tom ještě jezdit, nebo raději hned vyhodit? Jezdím jenom po silnici a vážím 75 kg.
Hmm, a jak je to prasklý? Jsou to jen rýhy na materiálu, nebo opravdu praskliny skrz naskz? Těžko radit, když to člověk nevidí... Nebyla by fotka? Zajímalo by mě to.
Ale jinak - já bych to vyměnil. Vím, že od člověka, který jezdil 15 let na prasklém a svařovaném rámu a který všechno mění, až když to fakt odejde, to nezní věrohodně :-))) Ale ráfek zadního kola... Určitě bych to vyměnil v rámci příprav na delší cestu - náhradní ráfky asi nevozíš :-)
Btw: jestli jezdíš, jak píšeš, tak je dost divný, že se ti to stalo. Já vozím vzadu na silničce i přes 15 kg nákladu, nosič a pláště (a dřív i osy) trpí jako blázen, ale nikdy jsem neměl problém s ráfkem, ani s tím nejobyčejnějším. Máš v kole všechny dráty? A utahuješ dobře výplet?
Ahoj, udělal jse fotky, ale jak ti je mám poslat? Napiš mi svůj i e-mail.
Je to praské skrz, trochu jsem odškrabal darvu. Ráfek má najeto necelých 30000km.
Tak to dej na tuto stránku a potom sem hoď jen link.
http://www.imageox.com/
můžeš to hodit sem: http://www.ukazto.com/
e-mail: [email protected]
Ale lepší je to někam umístit, jak tu navrhují jiní...
A třicet tisíc km? Tak to má ten ráfek celkem nárok na poklidný důchod ve sběru, ne? ;-)))
poslal jsem ti fotky na e-mail.Tak je kdyžtak nekam dej pro ostatní, mě se to nějak nedaří.
Jednou jsem viděl kluka, jak si to "chrastil" pomalu na kole - tyhle praskliny se mu propojily a ráfek se skoro rozpadl na dvě půlky a byl to kvalitní ráfek zn. Mavic s kalíškama. Já bych ho vyhodil bez váhání. Ono jít potom pěšky v mraze je o zdraví.
Podle kilometraze a tvyho popisu jde urcite o normalne probrzdenej rafek. Rafkovyma brzdama se behem brzdeni za nejakou dobu odira material rafku, ktery potom vlivem tlaku vzduchu (v dusi a plasti) praskne. Vyhodit a vymenit.
Dnesni rafky pro rafkovy brzdy maji jinak uz bezne indikaci opotrebeni. bud takovou drazku po obvode (kdyz zmizi- obrzdi se- je cas vymeny) nebo vnitrek rafku obsahuje obarvenou tekutinu- pri probrzdeni "krvaci").
Wow, tekutina zní celkem efketně :) ale není to nebezpečný? Přecejen s mokrým ráfkem se moc dobře nebrzdí...
vytéká nemastná kapalina nehrozí prokluzování brzdových špalků a vesměs červené zbarvení upozorní na spotřebované ráfky.
Po 30000 km jezdit na naprasklém ráfku to je jistá nominace na Darwimovu cenu :
http://trrrdt.blog.cz/0612/darwinova-cena-aneb...
Včera jsem zkoušel ten ráfek mačkat a hejbat s ním ve svěráku. Tak mám zkusit jeho výdrž ještě na jaře co vydrží?
Tak mám dojem, že si tu z nás někdo dělá jen srandu... :-)
Ne, srandu si nedělám, ptal jsem se doopravdy co vy na to.A zda-li se na tom dá jezdit, protože po této sezoně uvažuju o jiném kole tak jestli mám na toto ještě něco kupovat,
Po zátěžové zkoušce ve svěráku? To bych se na to fakt vybod! Neblázni, kup za tři kila nějakej ocelovej blboráfek nebo za tutéž cenu skládačku v bazaru a na tom jezdi, dokud si nekoupíš nový kolo! A ten svůj svěrákovej kus si pověs na zeď nad postel... :-)
Proboha co řešíš ? Tolik najetých km na ráfku, navíc je probržděný a ty nevíš jestli ho vyměnit ?? Chyť ho,vyhoď do kontejneru a kup nový. I když plánuješ nové kolo tak tě snad tři stovky nezabijou... pokud jsi teda opravdu cyklista a neděláš si tady ze všech jen prdel.
No nic ve zlem ale jestli to mas opravdu praskle a chces si uzit poradny karambol tak na nem jezdi dal a mozna se ti to splni.Ale radeji pust jenakou tu stovku a kup si novej je to nejlepsi varianta.Ja osobne bych nesnesl pocit ze jezdim na necem co neni 100%