Ahoj všem. Mám laický dotaz. Doma vlastním již 6 let starého Authora Classic. V době, kdy jsem ho kupoval, byl pro mě drahý i párek v rohlíku, takže jsem se na čas zadlužil, ale po letech na favoritu to byla příjemná změna. Za těch šest let jsem do něj investoval vyjma výbavy minimálně - špalky, pláště apod. jezdil jsem nějakých 12 - 14 tisíc km na jeden řetěz. Mám taky po nárazu ohnutou přední vidlici (pevná) ale na ovladatelnosti nebo jinak se to vůbec neprojevilo. JIANK JEZDÍ KOLO DO DNES ABSOLUTNĚ BEZ ZÁVADY. Vím, šetřil jsem na nesprávném místě. Ptám se tedy. Chci investovat teď na jaře větší finanční injekci - nový řetěz a s tím už i nové kolečka vpředu, vzadu i přehazku, chtěl bych i kotoučovky, ale nevím, jestli se na to kolo dají dát, pak taky řadu drobností opět nové pláště a asi i duše - jsou už dost lepené, nevím jak přední vidlici... Myslíte, že to máš smysl nebo bych měl jít do nového kola jako je AUTHOR SYNERGY nebo levnější AUTHOR MISSION a starého Classica si nechat jen na dojetí do práce či do krámu. Díky za všechny vaše podnětné postřehy a rady.
Já osobně by jsem šel do nového. A toto si nechal na to dojetí a nedával do něj ani vorla :-) Za těch šest let si myslím kola poskočily nějak dopředu. A nové bude o dost lepší. A dávat na to staré kotoučovky a novou vidli a ty další jmenované věci? Vyhozené peníze. Ale to je můj laický názor. Je to ale samozřejmě o penězích :-(
ja som sa tiez dlho rozhodoval, ale novy bike v slusnej vybave som nezohnal, takze som ho cez prazdniny komplet zrenovoval ...
v koloshope som kupil sadu shimano LX 2007 dualcontrol za 7500kc a kolesa mavic aksium za 3200kc ... koloshop mi to poslal zdarma aj na slovensko ... plus k tomu som v kamennom shope kupoval gripy, nove sedlo, lanka a bovdeny ...
za tie prachy je to neskutocny upgrade ... novinky ako dualcontrol, inverzna prehadzovacka, kluky holowtech, priemyselne loziska, ploche droty ... v novom biku za tie peniaze nezozenies ...
Myslím, že dát kotoučovky na Classi nejde, aspoň na původní přední vidlici, protože tam nejsou navárky pro uchycení. Já Classica mám, je to dobrý kolo, ale sám uvažuju o novějším, lepším s tím, že si ho nechám na krátké popojíždění.
ja mam classic sx asi 2002, s odpruzenou prednou vidlou a tam navarky na kotucovky su ... ale je to asi zbytocnost, su rozumnejsie veci do coho vrazit prachy ...
Do čeho bys je vrazil ty? Jsem fakt na vážkách.
no nenapisal si kolko chces preinvestovat ... ja som ti napisal moje naklady, 7500+3200kc je rozumne minimum, ktore bude mat dost velky a viditelny prinost ...
ja nie som expert na kotucovky, nic take na biku nemam, ale ked som vyberal, tak som sa dopracoval k tomu, ze sa hodia hlavne na specialne pripady (dlhe zjazdy-alpy-kvoli prehrievaniu, alebo na sutaziach pri jazde v blate ...), ale pochybujem, ze na krose jazdis v specialnych pripadoch ...
Asi máš pravdu. Ten Synergy stojí 27 tis. Já párkrát v roce jedu z kopce na těžko a naštěstí vždy OK, ale strach mám, protože kámošovi už duše bouchla - naštěstí jen duše. Slyšel jsem, že může bouchnout i ráfek. No nevím, co bych s tím u sjezdu z Čerchova v Českém lese daleko od civilizace dělal. Chladili jsme v jedné části kopce v potoce, tady jsem se nedávno dočetl, že to se taky nemá dělat. Dopadlo to dobře, ale kdo ví, co příště...
no len zase neprehanaj ... pochybujem ze ti vbrake neubrzdia hocijaky kopec v ceskej republike ... ozaj by si musel ist niekam do alp ... ja som nemal problem ani pri zjazde z martinskych holi ani z kralovej hole v nizkych tatrach ... ani nikto kto tam bol so mnou ... prepalit dusu samozrejme mozes, ale treba brzdit rozumne a nic ti nehrozi ani na mokro ani v potoku ... na vylety po CR kotucovky nie su nutne ...
27tisic je uz taka investicia aku som nebol ochotny urobit, takze ak na to mas, kup ... je to nad moj limit a objektivne ti nemozem poradit ...
PEPKO: Děkuju za všechny Tvoje rady. Zatím jezdím jen po Česku, několikadenní dálky a nejraději po horách, myslím, že rozumně brzdím no ale tak... Ne, každopádně díky, asi máš pravdu, investuju do základních úprav a budu spořit na jiné důležité věci (není to o tom, že bych nevěděl kam s penězi - je toho dost) a pár let s nákupem kola ještě počkám. Měj se fajn a hodně najetých kilometrů v tomto roce...
No já ti nevím. Já bych asi na tvým místě šel do lepšího a do starýho kola peníze necpal a nechal ho na dojetí.
Ale je to věc preferencí. Někdo by řekl, že kupovat nový je vyhazování peněz. někdo by řekl, že cpát peníze do starýho je vyhazování peněz.
Jestli jsi s rámem opravdu spokojený a nechceš vrazit do kola tolik peněz, které by ti chyběli jinde, tak to udělej. Já budu letos taky upgradovat:o)
Ale já bych spíš na tvým místě šel do novýho a lepšího kola
Kdyby to mělo CrMo rám tak by ta investice možná nebyla marná, ale takhle bych si ho ponechal jako záložní a vybral něco novýho.
ked ja napriklad ani nemam kde skladovat zalozny bike ... uz s tymto jednym mam problem kam ho umiestnit v byte ...
samozrejme by bol novsi ram lepsi, mozno aj o polkila lahsi ... ale na druhu stranu budme realisti, co mi to pomoze ked som cez zimu pribral 5kg :-)))))
Podle mé zkušenosti je absolutně nejdůležitější, jestli ti sedne tvar rámu. Všechno ostatní je - s trochou nadsázky - estetika. A pokud jsi na něj zvyklý, nedělá ti potíže, záda tě z něj nebolí ani třetí den na konci 100 km etapy, tak bych si ho zatraceně vážil a dost váhal se změnou... Ale jak píší všichni ostatní - jen můj názor :-)
Jo rám mi asi sedí, resp. mě nikdy nějak nic nebolí, max. zadek, ale to jsem si koupil i sedačku za litr a nevím jestli je to lepší. Záda a za krkem, to mě nebolí ani při několikadenní štrece. Díky za názor.
Já bych šel do novýho, nemá cenu rvát peníze do takhle starýho a zanedbávanýho kola.
Nezlob se na mě.Ale nikdo se neptal jak je stare to kolo ale jestli je s nim spokojen a natož v jakem to kolo je stavu.Ja mam s manželkou to same kolo a jsme spokojeni.Po každe sezoně je davam na servis a jezdime spokojeně dal. Tak zatim se mějte. Petr z Olmika.
Nechci Tě lámat, ale vloni jsen přesedlal z Authora Classic na Kellys Sabotage DSC. Doma jsem to sice málem nerozdejchal. Ono 105 táců je tuhá pálka i na baseboll, ale ničehoš nic nelituji. Až teď vím, co znamená u kola akcelerace a vedení stopy. Lítám na něm od dubna 07 a prostě ***** :)
ja mam podobne pocity z upgradu classicu ... je to "nebe a dudy"
105tis. za takový kolo, no to mi pos... Je to samozřejmě tvoje věc, je to sice dobrý kolo ale za prachy bych o něm ani nezauvažoval. Srovnatelná a spíš lepší kola se dají pořídit se stejným nebo podobným osazením tak za 60tis.
Jednoznačně nové kolo. Přestavba na kotouče by tě stála balík. Potřeboval bys nová kola, novou vidlici, na rámu nevim jestli máš navárky na kotouče.
A navíc jezdit s ohnutou vidlicí je velmi nebezpečné. Klidně ta vidlice teď může kdykoliv prasknout, nepoznáš, co se stalo s materiálem při tom ohnutí.