Chtěl bychse zeptat jestli už se někdo zabýval zdokonalením převodu třecím válečkem na plášt kola.Není to sice to nejlepší, ale je nejjednodušší a zároven nejlacinejší.Proto by si zasloužil nějakou tu úvahu jak zdokonalit přilnavost na plášt kola a přitom být šetrný k plášti.
Na klasické konstrukci třecí váleček na zadní kolo mi nejvíc vadí asi tohle:
není tam udělaná volnoběžka takže je třeba jet pořád na plný plyn nebo motor škrtit - v podstatě by na kole s pomocným motorkem nemělo být možné "brzdit motorem", motor je od toho aby mě poháněl vpřed a ne brzdil když to není potřeba.
No a k otázce: váleček by se měl přitlačovat kolmo shora na plášt(ne zboku jako dynamo) a měl by mít V-drážku- lepší přilnavost.
No a jinak mi eště vadí že se nedělají pomocný motorky s integrovanou převodovkou(např. planetovou 3-stupně rozsah 1-3, nebo variátor), motor bez převodovky je jako dinosaurus jednopřevodová skládačka či ukrajina: po rovince se to pak škrtí a vytáčí do otáček, do kopce to zase netáhne. Proč mají auta asi 5-6rychlostí a proč na kola se dávají přehazovačky :) Protože bez převodů se nikam daleko dojet nedá= fyzikální příčiny
nedávno se tu něco podobného řešilo, měl jsem možnost jet kousek na Finnově hondolehokole, které třecí váleček využívá / ovšem upravený. chráněno patentem registrovaným u obecního úřadu Troubky!/ , funguje skvěle a dojedeš klidně až za hranice všedních dnů. jak s oblibou říkám, není nad osobní zkušenost
Mám na stole v dílně motorovou pilu(motor 34ccm, 2Takt) rychlost řetězu cca 30-35km/h(řezná ryhlost 9-12m/s), kolik by stála odborná patentovaná Finn-přestavba na třecí jednotku pro samohyb?
Pila jako pila již fungovat nebude- mám novou a lepší :)
Taky nechápu, proč výrobce nedá volnoběžku s jedním pastorkem do předního kola a motor nad přední kolo. Minimální ztráty, možnost použít volnoběh bez ohledu na běh motoru, vzadu na nosiči zbude místo.
Problémem je, že přední vidlice bývají relativně úzké, to se dá vyřešit buď tím, že najdem nějaký úzký náboj, teď mě napadl třírychlostní sachs a máme to i s převodovkou;-), nebo si nechat vyrobit či upravit vidli. S odpruženou vidlí by to byla technická lahůdka;-)
Jinak bych na převodovku kašlal, rozsah rychlostí 10-20km/h úplně stačí a takový rozsah otáček zvládá většina dvoutaktů v pohodě, převodovka předpokládá spojku, je to váha a věc co se může pokazit navíc.
Na těch malých motorech (Honda GX 25-35, dvoutakty, motorový pily atd- je automatická odstředivá spojka), v kombinaci s volnoběžkou v náboji je možný řadit tímto stylem: stáhnout plyn, zařadit jinej stupeň při volnoběhu bez zatížení (Tuhle myšlenku mám patentovanou v Afgánistánu tak ne aby ste ji někdo obchodně uplatnili).
Ale jinak mít přední kolo zpřevodovaný planetovou převodovkou je šikovný.
Kde se tady takový téma objevilo - na bezpečnost nechodím. No, je fakt, že tím válečkem je to nejjednodušší a váhově nejlehčí a asi i nejlevnější. Mohu posloužit tímhle, co mám vyzkoušené. Povrch válečku křemenný písek (používá se ve vodárnách k filtraci vody), přítlačná síla tažná pružina a za jízdy, třeba z kopce váleček i s motorkem odklopím pomocí lanka a páčky s aretací. Plášť autor slick 26'' mi vydrží asi 2500 km, hrubý povrch válečku přibližně stejně. Potom nanesu nový písek. Důležitá je kvalita ložisek válečku, slovenské ZVL nevydrží skoro nic, cca 500 - 600km, již používám výhradně SKF, životnost cca 3000km. Prokluz mezi pláštěm a válečkem žádný, to je základ, jinak by se za chvíli obrousil plášť. Jinak dvoutakt z pily bych tam nedával - smrad, hluk a malý krout. moment. Já používám čtyřtakt honda a jsem schopen ujet na jeden litr naturalu 100km, průměrem 30km/hod se snesitelným hlukem, ale taky mi vadí. Řekl bych, že nejbolavější místo jsou ta ložiska, (stojí asi 200kč/ks) ideální by bylo, kdyby běžela v olejové lázni. Pokud bude někoho ještě něco zajímat, rád odpovím, pokud budu vědět.
2500 km zní na pláště opravdu dobře, čím písek na váleček lepíš? Epoxid? Montáž na tvůj motor máš z těch motokol.cz, nebo je to tvoje práce? Větší ložiska by asi vydržela víc, ale zas by to celé muselo být těžší.
Ano, epox 1200, ale nejdřív na kov navinu 2 závity sklovýztuže, potom tam natlaším ten písek a po vytvrzení srovnám povrch (obvod) na soustruhu. Z těch motokol.cz jsem použil jen tu duralovou podkovu a zkrátil sem ji a váleček, dá se to koupit zvlášť. S těmi většími ložisky by bylo jedno z řešení, taky o tom uvažuji.
zdravím,
tie motory honda nedaju viac ako 25km/hod?
pochybujem že by to niekto zatie peniaze kupoval ak by to šlo tak pomali
...no tak s těma ložiskama je to dost nesmysl, proč by mělo běhat v olejové lázni, běžné kvalitní ložisko je samomazné a zapouzdřené kryté simerinkem, takže s jeho mazáním není problém po celou jeho životnost. Mám zkušenost se sytémem motokolo Bodeček, tam je jen jedno ložisko a přežije hřídel přítlačného čepu, Většinou se vyběhá dřív čep a začne v ložisku prokluzovat než ložisko samotné. Experimentoval jsem také s pískem, ale moc se mi nedaří, nejprve jsem použil hrubší, ten se však rychle z lepidla vydrolil, pak jsem použil velmi jemnej, ten drži dokonale, ale zase má nízkej odpor a prokluzuje, nyní se chystám vyzkoušet čínskou sadu, která pohání zadní rozetu. Solidní motor je Honda 35 velmi silnej a bezproblémovej, ale má jeden zásadní nedostatek - pro použití na kolo mu chybí automatický sytič, je to bez něj dost otrava, když motor po rovině nebo pod kopec vypnu tak rychle schladne a pak se musi cvíli zahřívat jen na volnoběh na ruční sytič.
Jak schladne tak se dusí nebo co? Myslím že stačí trochu zatůrovat, ze začátku s citem a za chvilku ho řádně vytočit. Jinak budu používat aditivum +3 oktany, to by taky mohlo pomoct. Jo a vatu do výfuku, ta by mohla být taky přínosem, koupil sem vatu do 4-taktních závodních motorek.
Ještě sem si vzpomněl, že tady http://www.motokola.cz/ v galerii, inspirace - lehokola jsou nějaký fotky mé bývalé lehohondy, tak by tam mohlo být něco vidět.
a co sehnat náboj s oboustraným závitem,dolu pevný pastorek a nahoře místo válečku volnoběžný kolečko?Náhon řetězem.
Jo, ale kde ten náboj sehnat... Existuje podobné, primitivnější řešení:
http://www.kingsmotorbikes.com/FA_Q.htm
Z kol na hopsání.
?? Můžeš na to dát nějaký odkaz? Nic mi to neříká..
http://www.kupkolo.cz/produkty/Komponenty-BMX...
Tenhle má osu 14mm,ale viděl jsem někde i 10mm.
Tak tenhle motor mám namontovanej na jednom rámu a asi 3roky mi visí v dílně na zdi. Je to konstrukce asi 50let stará, samozřejmě smradlavý dvoutakt a samotnej motor váží asi 10kg. Naštěstí sem k němu přišel za nějakou protislužbu. Tudy cesta nevede, to už je fakt lepší ten moped.
Maličko mi uniká smysl takového zařízení...
Samotný motůrek stojí 15000,-, za tu cenu pořídím zachovalý moped s nesrovnatelně lepšími jízdními vlastnostmi a zbude i na levnější kolo;-)
Z toho si nic nedělej, já to taky nechápal. Ale když mám přítulku, která je na konci sil uprostřed kopce, který já ani pořádně nezaregistruju, za den ujede tak 50 možná 60 km... Ono by mi to vůbec nevadilo, kdyby neměla řeči že chcu jet na dovolenou na kolech.
Idea je taková, že po rovině bude šlapat, pod kopcem nahodí motor a na kopci na mě možná počká... :o)
Přítule začla chodit na spining a už teď na běžkách jede jak králíček duracell, jen nevím, co budu dělat na jaře v kopcích já:-/
Přítule začla chodit na spining a už teď na běžkách jede jak králíček duracell, jen nevím, co budu dělat na jaře v kopcích já:-/
Každopádně je to levnější a zdravější než motůrek...
mě se to zdá skoro nepoužitelné jako obyčejné kolo jak píše Joe@CUBE je to drahé ten samotný motor a za druhé zbytečně vozit dalších při nejmenších 5kilo jen abych vyjel rychleji nějaký kopec protože jinak to nemá smysl to si fakt radši koupím moped a ktomu ještě kolo a přitom my ještě zbyde třeba na pivo
Souhlasím s tebou, že to je drahé, ale jinak ne. Můj přídavný motorek váží 4kg. V rovinatém, nebo zvlněném terénu to až tak moc nepoznám. Ale pokud přijdou kopce, nebo nepříjemnej protivítr, nebo nějaká krizovka, motorek svoji práci odvede.Navíc není problém za den ujet 200 a více kilometrů, pokud jej máš na leháči. A taky namontování motorku na kolo mi trvá asi 10minut, demontáž podobně, takže já mohu jet někam, třeba 250km na pár dní pobytu na jednom místě, shodím motorek a jezdím bez něj, jedu zpět a zas jej nahodím na kolo.A vem si, že já těch 250km ujedu na 3 litry naturalu s plnou bagáží. Navíc pojížďky co jsem jezdil autem do těch 100km jezdím na motokole,takže si myslím, že se mi těch 10.000 co jsem do motorku vrazil možná za dva roky vrátilo. Jen sem zvědav, jak dlouho vydrží, ůdajně by to mělo být asi 2000 hodin, což je přibližně 50.000km. A navíc někdo vzpomněl tu kamarádku - přesně můj případ, skoro nic neušlape, ale od té doby co jsem ji udělal podobnou lehohondu co mám já, by jezdila a jezdila. No a moped bych ani nevzpomínal, to je jiná kategorie, tam musíš jet jen na motor, šlapání není použitelný.
Na starém Favoritu není problém ujet za den 200 a víc kilometrů i bez motůrku. To máš asi špatný kolo:-)))
Ale jo, dokážu si představit, že si to někdo pro srandu zbastlí ze staré motorové pily, případně že na tom bude jezdit mamina pro rohlíky. Jestli tohle potřebuje mladý zdravý člověk, aby někam na kole dojel, tak začínám mít pochybnosti o správném směřování naší civilizace...
Jen mi přijde technicky jako hloupost vyrábět to jako brusku na pneumatiky, a jako megahloupost za to platit takový nehorázný prachy.
Tvůj názor respektuju, sem jen chtěl napsat něco z praxe a vyměnit si názory, možná nápady, ale ne tímhle stylem, to mě jaksi nebere. Tak si klidně pokračujte, ale beze mě.
Ale jo, já Tvůj názor taky respektuju, jen si dovoluji považovat zařízení, které způsobí životnost pláště na silnicich a dobrých cestách 3000km, a má ložiska se životností 3000km za ne úplně šťastně vyřešené.
Zajímám se o lepší technické řešení, protože, jak jsem již předeslal, nevylučuji, že něco podobného se někdy pokusím vyrobit. Urážet se kvůli takové ptákovině mi přijde opravdu hloupé.
někteří přispěvatelé nechtějí vést diskuzi a něco se případně dozvědět o věci, se kterou se setkali maximálně na obrázku, záhy přechází na konfrontační styl a končí u silných výrazů a univerzální vševědoucnosti vlastní osoby, kterou tlačí ostaní do pozice hlupáků. otravují vzduch, dělají dusno, nasírají ostatní , na víc zřejmě nemají duševní potenciál. proč se zahazují na tomto foru, s námi prosťáčky a nevyhledají něco pro" skutečné intelektuály", je mi záhadou.
Srovnávat jízdu na lehokole s jízdou na mopedu nebo klasickém kole je dost pošetilé. Na lehokole sedím jako v křesle u televize, na mopedu nebo na kole sedím jak na zábradlí. Po 200 km na lehokole (s motorkem) průměrný člověk sesedne a je jak "rybička". Po 200 km na mopedu mne sice nebolí nohy, ale jinak všecko, a po 200 km na klasickém kole z toho průměrný člověk spadne a nevstane a ani si nesedne, jak jej bude bolet zadek.
A vo tom to je to lehokolo.
No tak teť se na to dívám jinak je pravda že někteří lidi to fakticky využijou.Já osobně bych to možná i chtěl na chatu když musím ráno pro rohlíky což se mi po ránu nikdy nechce, ale jinak asi ne neměl bych ztoho takový dobrý pocit že na kole dělám něco pro sebe a neničím ovzduší.A my nedělá problémy těch 250km denně, ale každý na to má jiný názor takže já ti ho neberu je li to pro tebe lepší.Jako ale na ty dlouhé cesty by to mohla být výborná věc když potřebuješ rychle se přemýstit na dalekou cestu to je fakt parádní.Tak ať slouží.zdar
250km za den bych ti možná věřil, ale 250km denně, to nás teda pěkně houpeš.
jo omlouvám se nevnímal sem pozornost tomu jestli je tam napsané denně.to je samozřejmě u mě nereálné.
letos jsem si koupil motor HONDA GX 25 za krátkou dobu jsem si vyrobil už třetí nástavbu s vypínáním válečku mechan.z kopce nebo nastálo vše max.odlehčeno.Ložiska SKF zatim drží u mě zatím celková spokojenost jezdím na váleček pruměr 26 poměrně rychlá jízda.člověk v kopci si musí dořadit na kole a příšlapem vyhovět motoru
podla mna je to moc drahé,lepšie by bolo dat miesto trecieho valčeka záberové koliečko+reťaz a keby niekto vyrobyl rozetu na volnobeh na obyčajnu bicyklovu reťaz tak by to bolo super,tu rozetu som mal od p.Ptáčka má ťiež motorové bicykle kuknite www.motokolo.wz.cz ale škoda že tie motory su čínske a moc kazivé
Informace k Vašemu dotazu na www.translog.cz
POMOCNÝ POHON K JÍZDNÍMU KOLU
Základní informace
Model: CRAB
Typ: T4
Vybavit jízdní kolo pomocným pohonem prostřednictvím motoru elektrického nebo spalovacího není myšlenka nová. Dosud známá řešení však mají poměrně vážné nevýhody. Montáž pomocného pohonu na jízdní kolo většinou vyžaduje trvalé úpravy na konstrukci kola nebo i výměnu celých dílů. Taková úprava je prakticky jednorázová a návrat k původnímu provedení jízdního kola je komplikovaný, časově náročný nebo prakticky nemožný. Častěji než doplňkový pohon je nabízeno již upravené kolo s motorem.
Problematický zůstává i dojezd nabízených motorových kol kdy u elektrického pohonu se jedná o jednotky kilometrů (nedostatečná kapacita akumulátorů při ještě únosné váze) a u spalovacího motoru o několik málo desítek kilometrů (malý objem nádrže pro nedostatek místa) což je nepraktické.
Uživatel tak sice získává jízdní kolo s pomocným motorem, ale prakticky ztrácí jízdní kolo, které má také své nezaměnitelné přednosti. Příčina je v nárůstu váhy jízdního kola trvale opatřeného pohonem, kterou by cyklista při klasickém užívání musel překonávat a i v často nevhodném zvýšení těžiště kola. Spalovací motory instalované nad zadní kolo brání použití nosičů, dětských sedaček atd.
Naproti tomu nabízený pomocný pohon CRAB - T4 je samostatné zařízení, které se za jízdní kolo připojí a umožňuje motorickou jízdu. Zařízení je navrženo tak, aby při spojení s jízdním kolem splňovalo podmínky stanovené ve vyhlášce 341/2002 Ministerstva dopravy a spojů o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích kde je řazeno do kategorie jízdní kola. Není třeba řidičského průkazu. Odpojením se jízdnímu kolu vrací jeho původní charakter. Připojení a odpojení je jednoduché a časově nenáročné. Pomocný pohon lze použít pro jízdní kola s průměrem plášťů 26 a 28 palců. Dojezd s motorickým pohonem je 300 km, těžiště je umístěno velice nízko a na jízdu nemá prakticky vliv a umožňuje užití nosičů, dětských sedaček atd. Pohon lze alternativně vybavit schránou k přepravě nákladů.
Popis
Pomocný pohon CRAB - T4 je přípojné zařízení uchycené na kotevní body zadní osy jízdního kola pomocí vidlice. Je vybaven kvalitním čtyřtaktním spalovacím motorem, dostatečnou nádrží a automatikou pro přenos trakční síly na zadní kolo jízdního kola. Motor se startuje ručně. Rozjezd a rychlost jízdy se řídí otočnou rukojetí na řidítkách jízdního kola. Pokud motor běží ve volnoběžných otáčkách nedochází k přenosu trakční síly a proti pohybu kola setrvačností, s kopce nebo šlapáním není kladen prakticky žádný odpor. Mechanismus pohonu a automatika přenosu trakční síly je předmětem ochrany u Úřadu průmyslového vlastnictví formou užitného vzoru.
Technické údaje
Motor Honda 4 taktní
Výkon 1 kW
Objem motoru 35 ccm
Max. otáčky motoru 9 000 1/min
Max. krotící moment 1,7 Nm / 4800 1/min
Benzin Naturál 95
Olej SAE 10W – 30
Množství oleje 0,1 l
Objem nádrže 5,1 l
Spotřeba paliva 1,7 l / 100 km
Dojezd 300 km
Konstrukční rychlost 25 km / hod
Hmotnost 12 kg
Servis
Na výrobek je poskytována záruku 24 měsíců. Kvalitní servis zaručuje základna náhradních dílů a zkušenosti s opravami. Servis je prováděn zkušenými a kvalifikovanými pracovníky. Ani po uplynutí záruční doby neztrácíte nárok na kvalitní servis.
Dále prodáváme jednotlivé náhradní díly.
Objednávky
Pomocný pohon lze objednat na adrese výrobce písemně, elektronicky nebo telefonicky a dohodnout způsob platby a způsob převzetí.
Shrnutí
- Nový motorový pohon pro prakticky jakékoliv jízdní kolo.
- Uživatel je i nadále cyklistou. Není třeba řidičského průkazu.
- Snadné a okamžité připojení - odpojení pohonu. Pohon opatřen sklopným stojánkem.
- Po odpojení pohonu se jízdnímu kolu vrací původní funkce.
- Možno připojovat k jízdním kolům v rámci rodiny, skupiny.
- Kolo může být i nadále vybaveno nosiči, dětskou sedačkou atd.
- Automatická funkce pohonu. Rozjezd a rychlost jízdy řízená pouze plynovou rukojetí.
- Zanedbatelný vliv na opotřebení pláště kola.
- Připojený pohon nemá prakticky vliv na případnou (nouzovou) jízdu vlastní silou.
- Doplňkově může pohon nést snímatelnou nákladní (nákupní) schránu.
- Motor čtyřtaktní, výkon 1 kW, max. konstrukční rychlost 25 km/hod, stoupavost 12 %, palivo Naturál 95, spotřeba 1,7 l/100 km, dojezd 300 km, hmotnost 12 kg.
- Návod k obsluze, údržbě a bezpečnostní předpis.
- Tuzemský výrobce, servis, náhradní díly, záruka.
- Řešení chráněno u Úřadu průmyslového vlastnictví.
- Informace na tel: 283881118, e-mail: [email protected]
www.translog.cz
TRANSLOG s.r.o.
Transportní a logistické systémy
Stoupavost 12% ??? Můžete tento údaj garantovat? Pro mě je to neuvěřitelná hodnota. Pokud je to pravda - smekám.
´sis nevšim´, že to má kroticí moment? Nemít ho, lezlo by to po zdi ...
8-)
Že to moje neleze. Ale vážně - pokud to má převodový poměr, že jede po rovině 25km/hod, tak bez převodovky nemůže mít stoupavost 12% . Za tři roky zkoušek s tímto motorem již znám jeho možnosti. Ale pokud se mýlím, tak je to bomba a smekám.
Pomocný motor Crab T4 se mi nejeví jako solidní řešení.
1. Není možnost tahnout jiné zařízení, vozík
2. Veškerou nečistotu především pak za nepříznivého počasí schytá od zadního kola motorová jednotka, které sat snižuje životnost a zvyšuje poruchovost.
3. Cena je velmi nepřiměřená (cena samotného motor jeněco málo přes 6t.) výrobce přípojného zařízení su za toto účtuje víc než výrobce motoru Honda.
4. Startování nelze provádět během jízdy.
Kdo budete potřebovat náhodou nějakej dobrej motor tak nejlevnějc seženete zde: honda GX 35, včetně poštovného a DPH za 7700 Kč
http://motory.stavba-stroje.cz/629/honda-gx-35... .
Poslali mi typ ST3 (kultivátorový typ). čistej váží 3.690 kg krásná hračička :) . Rozdíl oproti oficiální ceně Honda dealerů , prodejce motorkol atd činí 2300 Kč.
Ty motory jsou ale bez bubnu odstředivé spojky, né? Nebylo by lepší koupit rovnou křovinořez a jen ho zkrátit o tu hřídel a přibastlit tam ozubené kolečko a napojit rovnou na řetěz? Využily by se všechny převody, motor by tolik netrpěl a hlavně nežral. Jen nevím kolik zubů na tom kolečku by bylo nejlepších, když spojka začíná zabírat při 4800 otáčkách za minutu a maximální výkon je při nějakých 7000 ot./min..
Než bych takovou nereálnost sem napsal, tak bych se to co nevíš aspoň pokusil spočítat a zjistil bys proč to takhle jednoduše nejde.
já se Ti divím, že se otravuješ s třecím válečkem. teď seš akorát dožranej, že Ti někdo vyfouknul v pravdě revoluční řešení :- )) /ale malé osvětlení jsi podat mohl,ne?/
Laďo, je to prostý - moc otáček. Musíš tam vsunout převodovku do pomala. A to je +váha, +investice, +jiné úpravy Ta převodovka na tu hondičku už existuje, ale nejsem oprávněn prozrazovat více - nejsem autorem. Pokud autor bude chtít, napíše zde více sám. Nechávám to na něm. Nakonec sám víš, že se vývoj nezastavil, ale není to tak jednoduché, aby vše fungovalo a něco to vydrželo, bylo to finančně dostupné, atd.,atd.
mě to celkem docházelo, že by při navrhovaném řešení muselo kolo jezdit s tím kilowatovým motorkem rychleji než závodní motorka :- ), převodovka k Hondě by asi změnila kategorii stroje,ne ? bylo by to stále ještě kolo s pomocným motorkem - žádný řidičák, registrace, pojištění, přilba atd.nebo by z toho už byl moped??
Převodovka z tohodle hlediska nic nemění - pořád by to bylo kolo s pomocným motorkem, pokud použiješ poh. jednotku do 1kw, atd., atd.
no jo, ale motorek nemůže být propojený se zadním kolem řetězem, aby to bylo stále kolo s pomocným motorkem? , nebo je to jenom o výkonu a způsob přenosu síly na poháněné kolo může být vyřešen jakkoliv?
Petrp má v jádru pravdu a Laďo, že se o takových věcech se mnou nebavíš když jsme na pivisku. To mě děláš jen školení o kvalitě kdejakého piva a o tomhle bych ti klidně školení udělal, kdybys projevil zájem a nezaobíral se jen kvalitou zrovna požívaného moku. V hospodě ses nikdy nezmínil, že tě tahle problematika zajímé. Jinak je blbost ládovat to na stávající řetěz, pohon se dává na druhou stranu náby - musíš mít nábu s přírubou na kotouč a tam si naláduješ co uznáš za vhodné - upraveného cvrka, řemeničku, atp. Ale to je povídání aspoň na 5 piv.
no já vím, ale když sedím u skutečně dobrého piva, tak pro mě ostatní témata přece jen ztrácí na důležitosti :-), á propos /mimo / - zrovna dnes mi Mechanik Kamil fundovaně srovnal přední /sytě naražený/ ráfek kladivem a kusem dřeva - vzpomínka na nedělní noční návrat z nejmenované obce, a ještě dodám, že dodací lhůta na dvacítku ráfek je od Remerxu 1 měsíc, každopádně objednám do zásoby, kdybys měl zájem tak pokračujeme obálkovou metodou
Máš pravdu, je to takhle jak jsem to napsal nereálné. Ale byla by pohoda použít ten nejmenší motor HONDA GX 25 o čistém výkonu 0,7kW při 7000 ot./min. který kdyby se zapojil do už spřevodované soustavy, výkonově bohatě stačil k asistování a na lehčí převody by vyjel každý kopec. Jen snížit ty otáčky nějakou jednoduchou převodovkou a napojit přes kladku přímo na řetěz. S tím počítáním jsem myslel že dáme hlavy dohromady a vymyslíme něco geniálně jednoduchého, co bude fungovat a nebude to stát majlant.
Tak asi nic, každý na svém písečku?
Neodmítám spolupráci, pokud budeš chtít řešit něco konkrétního - mám tu veřejný mail. Nebudeš první a asi ani poslední s kým takhle spolupracuji. Ale přes léto zaberou téměř veškerý můj čas lodě. Kolům se věnuju jen pokud se nedá na lodi.
Po přečtení všech názorú mohu konstatovat,že je to většinou dost plácáního do vody,je na první pohled jasné,kdo už má nějakou roční zkušenost a kdo přše oněčem co už má opravdu odskoušené.Mám za sebou dva roky domácího vývoje nástaveb a kdo bohužel ví o čem mluví je jen Finn
Já vám nevim - minulý týden jsem viděl u nás v ulici někoho, kdo strašlivě šlapal šlapal šlapal, jeho kolo vydávalo randál jako hejno fechtlů a rychlost teda i na bezmotorovýho cyklistu dost bídná - má to cenu? :)
kolo s třecím válečkem má smysl záleží jak kvalitně tím nemyslím draze a důmyslně je nástavba vyrobena.Mám daleko lepší a dokomalejší nástavby než mají Brnáci,ty totiš zřejmě spí.Své nástavby,kdo by měl zájem odprodám za menší ceny než Br.Nebo poradím
Tím Brňáci myslíš Bodečka, nebo i Motokola? S Bodečkem souhlas tam se nic neděje, navíc ty šílené dvoutakty. Motokola mají čtyřtakty a vylepšili tu hnací hřídelku, tam je to už o něčem jiném, právě o jejich nástavbě uvažuju. Pokud to není tajemství, pošli mi na mail nějaké fotky tvého řešení. V případě že by se mi na 20" kolo na lehotříkolce pulci hodil ten tvůj pohon více, rád odkoupím.
Posílám kontakt
Máte už někdo nějakou zkušenost s převodem řetězem přez přední tác kola a klasickým dořazováním přez přehazovačku na kole? Zdá se mě to zatím jako nejlepší řešení.
Ahoj Mirouši, že ty jsi na mě s těma fotkama zapomněl? :-) Jinak na lehotříkolku by to přes převodník nešlo a tak jsem uvažoval o připojení přes kladku přímo na řetěz, motor s převodovkou by byl za sedačkou. Ta převodovka je ale problém, co jsem viděl hotové řešení, tak ta převodovka byla velká a těžká skoro jak ten motor. Navíc ten honda čtyřtakt byl padesátka, což je pro tenhle systém zbytečně moc. Tady si troufám tvrdit, že by stačila i pětadvacítka, protože si řadíš všechny rychlosti a motor držíš v optimálních otáčkách.
Ahoj jestli bys použil HONDU GX35 tak na tu by měla pasovat převodovka z minibike je malá al lehká.Musí se akorát prý přehodit bubínek z nástaveb a upravit závit a též upravit řetězové kolečko.Odskoušené to osobně nemám.Ahoj
A co ty fotky? :-)
Ahoj Jurasi fotky už jsem dávno posílal,zřejmě jsem je poslal někomu jinému,kdo si o ně také psal tímto se tedy omlouvám.Jinak bych byl rád aby se opět rozjela diskuze na téma třecí váleček,třeba už to bude zase o trochu konstrukčně dál vymakanější čemuš věřím.Ahoj.
Nic a pořád nic, zadal jsi správně adresu [email protected] ? :-) Jinak 10.7. máme s Finnem sraz, už jsem zvědavý na jeho lehohondu bez spojky. Přemýšlím o něčem jako jednokolovém vozíku který by měl poháněné to jedno kolo a tlačil mě, brašny z nákladem by byly na něm aby byl těžší a kolo mělo větší adhezi. Muselo by to být velice jednoduše uchycené k trojkolce nebo i klasice a během pár vteřin připojené nebo odpojené. Představuji si to tak, že jedu někde daleko od domova, kde se mi bude líbit postavím stan do kterého hodím vozík z motorem a brašnami a na lehko vyjíždím hvězdicovitě poznávat krásy okolí. :-)
Dá se, škoda že nemá aspoň dva kvalty. Je např. tady, ale i jinde. http://www.minibike-shop.cz/prevodovka-pro...
Já zvolil cestu jednoduchosti a lehkosti (bez spojky) a zdá se zatím po 200km zkoušek, že u toho zůstanu.
Na něco jsem narazil:
http://letni-sporty.sbazar.cz/jizdni-kolo...
Ahoj je to zajímavé řešení zase něco z jiného provedení.Zdá se mne už zapotřebí hodně komponentú a váha pak rychle narůstá.
Ahoj všichni moc by mě zajímalo proč už se někdo nezamyslel nad tím že by jeden poháněcí váleček měl dva až tři průměry které by se za jízdy, podle obsluhy přehazovaly automaticky nebo lankem. Vždyť stačí na pír fteřin vyosyt motorek z osy kola a samo by se přeřadilo a motorek by se jen o centimetr pohnul dle potřeby. Dalo by se takto šetřit jak dojezd a energii a zároveň vyject velký kopec nebo rozject se třeba na 45km a díky převodu na větší průměr válečku tuto rychlost na rovině udržet. Mámdojem že je to docela nápad k diskuzi
Dobrý nápad, stačily by dvě rychlosti, do rychla rovinky a do pomala kopce. Myslím že by se to dalo vyrobit aniž by dramaticky vzrostla hmotnost.
a co takhle valecek s kuzelovym prumerem od 20 do 35mm s plynulou regulaci rychlosti lankem nebo pakou s aretaci
Možná by to šlo, ale mám obavu o nadměrné sjíždění pláště v místě řazení, tedy pohybu kužele. Přeci jen, váleček má větší dosedací plochu.
dosedaci plocha je stejna ,jen motor musi byt naklonen dolu nebo nahoru podle sklonu kuzelu,potom svira pravy uhel s plastem jako u valcoveho valecku
Byl by kužel spojen s motorem napevno? Nebo by byl na drážkovém hřídeli, aby se mohl pohybovat samostatně (vzhledem k motoru)? Pohyb kužele ve směru jeho osy nebo podél ´površky´(nejkratší spojnice vrcholu s podstavou po plášti). No a včil mudruj, Cimmermane ...
8-)
Ještě jste zapoměli na dělený váleček zvětšující svůj průměr v závislosti na otáčkách motoru vlivem odstředivé síly.
To by nebylo dobrý, u tohoto typu pohonu bys to potřeboval naopak, tedy čím větší otáčky, tím menší váleček.
Při zvyšujících se otáčkách motoru normální řidič řadí nahoru což v tomto případě znamená,že by třecí váleček automaticky měnil svůj průměr na stále větší a ne naopak, jak to komentuje Juras.
Bavíme se o třecím válečku přítlačném na plášť kola, to znamená že čím větší průměr válečku je, tím je i větší rychlost. Rychlost není až tak důležitá, u kola potřebuju optimální otáčky při jízdě do kopce.
Já nevím jak ty ale já si ty optimální otáčky představuji jak do kopce. po rovině i zkopce.O tom je ten měnící se průměr třecího válečku automaticky za jízdy.Trochu úvahy neškodí.
Asi si nerozumíme, já bych to používal výhradně do kopce a sem tam po rovině, s kopce určitě ne. Takže pro mě by to určitě smysl nemělo. Navíc sladit to do hromady s motorem tak jak to píšeš bude velice těžké, si myslím. No a o hmotnosti už vůbec nemluvím, kolik takový váleček bude vážit, 1 kg ? A co adheze válečku k plášti, jak to budeš řešit. Ona myšlenka je to dobrá, ale na kolo to asi nebude to pravé ořechové. Ale zkus to, třeba to pošlape a pak to půjde na dračku. Vím že se tím zabýváš tak jen tak dál, nenech se znechutit pochybovači jako jsem já. ;-)
Jo já to beru je to v pohodě.
Dělený váleček? Nebyla by lepší dělená "řemenice" - této konstelace )( - změnou vzdálenosti polovin by se měnil průměr (jako u variátoru). Jo, ale bylo by třeba vyřešit změnu osové vzdálenosti řemenice a poháněného kola.
Myslím že Finn to vyřešil nejlépe, už nepoužívá ani odstředivou spojku, prostě jednoduchost a co největší snížení hmotnosti, to je o co tu běží. Kolo má být hlavně kolem a pomoct si motorem jenom do kopce nebo na rovině v protivětru. Ale chápu že když to chce někdo používat k pohonu pořád, pak jsou převody přínosem. Ale to už si můžete koupit ten skůtr co na něj není potřeba řidičák, ten řidičák totiž chápu jako jedinou věc proč to vymýšlet. :-)
Když tedy jednoduchost tak váleček přímo na motoru bez ů profilu a bez ložisek a co nejlehčí a jednoduchý držák motoru pak by to šlo váhově hodně dolů. Toto odlehčené řešení a jednoduchost a co nejméně případných závad by se mne také zamlouvalo.Budˇtedy vymakanost nebo co největší jednoduchost.Myslím,že obojí je ta správná cesta.
Jj, obojí je správně, je na každém co si vybere. Ten váleček přímo na motoru bez spojky se líbí mě, jen se musí vyřešit odklápěcí držák motoru. Startoval by se přiklopením k plášti. Jenom mám strach aby příliš netrpěla hřídel motoru.
Váleček letmo na klice mám vyzkoušen už před časem. Nedoporučuji následovat - ohnul jsem to. Nepůsbí tam jen síla přítlačné pružiny ale i kroutící moment a to jsem opomněl. Konec klikovky se naštěstí podařilo vyrovnat a běží bez problémů dál.
A co kdyby se použil robustnější motor, třeba ta padesátka? Ona přeci jen ta 25 nebo i 35 jsou takové tintítka, ta klikovka na 50 by to mohla ustát, ne? Je ale pravda že uspořená hmotnost na řešení válečku by se navýšila větší hmotností motoru. Ale zase by měl člověk rezervu ve výkonu a tím by i životnost byla vyšší. No nevím.
Jo a nepočítej se startováním přitlačením válečku k plášti. Teoreticky se to zdá bez té spojky možné, ale není tomu tak, dřív ohobluju válečkem plášť, než nastartuji. Startuji klasicky, mám to po ruce, takže za jízdy.
Ahoj Finne je dobře že si o sobě nechal zase vědět a vnesl jsi sem své poznatky.Je vidět ,že už máš lecos odzkoušené, byl by to asi opravdu velkej nápor na tu klikovčičku a také by sena ní podepsala sebemenší nevyváženost třecího válečku.
Napadlo mě tohle ale jen teorie,aby se dal zvětšit průměr válečku a tím zlepšit přilnavost a nezvíšit rychlost,použít převodovku z dvourychlostní silné elektrycké vrtačky.Možná by se vyřešil i .problém rovina a kopec.Váleček použít pogumovanýa a možná by to i startovalo.
Finn myslím že už gumu zkoušel a nebylo to ono, hlavně za mokra to prokluzovalo. Větším průměrem navýšíš rychlost až moc, pak nevyjedeš kopce. Nevím jak je to u vrtačky, ale převod 1:1 je se mi zdá ten pomalejší, to znamená že druhým převodem bys to ještě zrychlil a to je k ničemu, potřebuješ to zpomalit.
S tou vhodnou vrtačkovou převodovkou by to mohlo jít, jednu takovou mám v dílně ze spálené vrtačky, ale bohužel pouze jednorychlostní, už sem to zkoumal, je tam převod 1:22, udělat mezikus, uložení ajeto. Ale pogumovaný váleček nebrat - vyzkoušeno, za mokra je koef.tření téměř 0. Nejede to ani po rovině. Za sucha to bylo perfektní, navíc se snížila hlučnost.
Ahoj třecí válečci,dík za vaše zkušenosti,ušetřili jste mi čas i zklamání.Táhne mi na pěta šedesát,před mčsícem jsem se vrátil ze Sˇumavy ve zbídačeném stavu ,tak nějaký postrk potřebuji když se nechci Sˇumavy vzdát.Poradte něco dík a ahoj.
Ahoj s převodkou z vrtačky jsem už lecos zkoušel,ale při větší zátěži ,nebo delším provozu se poměrně dost zahřívá.Jinak je to myšlenka dobrá.
Zapomeňte na třecí válečky.Je třeba zakoupit nový náboj zadního kola,který má kotouč kotoučové brzdy na opačné straně,než je přehazovačka.Místo tohoto kotouče se přišroubuje pomocný mezikus a na něj našroubuje volnoběžka z Babety (má závit M35x1 levý) .
Na volnoběžku se přišroubuje rozeta.
Tím je vyřešen jakýkoli prokluz a stačí s kopce jen ubrat plyn a volnoběžka se postará o bezobslužnost.
Motor používám z křovinořezu o obsahu 26 ccm,dvoutakt,v PENNY stál 2500 Kč a ještě mi 1 Kč vrátili.Použil jsem jen motor s odstředivou spojkou,ostatní jsem zahodil.Za motorem je převodovka z úhlové brusky (lidově "rozbrušky"),místo brusného kotouče našroubován pastorek z minibiku se 6 (slovy šesti zuby,který pohání řetězové kolo rovněž z minibiku
se 78 zuby,což obnáší váhově lehký,jednoduchý a tím pádem spolehlivý a levný převod 1 : 13 .Pak následuje další převod s 20 zuby na stejné ose s řetězovým kolem se 78 zuby a odtud klasický bicyklový řetěz dolů na rozetu se 40 zuby namontovanou na již zmíněné volnoběžce z Babety.
Stroj jede jak po rovině tak do kopce rychlostí 14 km/hod,stoupání 12 % se na otáčkách motoru nepozná od roviny.Kvůli odstředivé spojce je ovšem třeba motor "točit",což ostatně pracující ve "veřejných službách" s křovinořezem činí často celý den a motor běhá stále.Hlučnost výfuku (originál) je ovšem značná,neboť zjištěno,že originál tlumič výfuku je jen plechová krabička-úplně prázdná.Takže funguje spíše jako bednička kytary pro zvýšení zvukového efektu.Na problému se pracuje,první výsledky se již dostavily.
Pouvažujte na námětem,přeji mnoho úspěchů ve výzkumu !!
Mas zajimave reseni ale nejak tomu moc nerozumim, nenamaloval bys nazorny obrazek anebo nanahodil bys detailni foto?
Premyslel sem a mam stareho favorita, stary naboj na zadnim kole, tzn. z prave strany pastorek s 5 prevody. Jete sem nic nevyzkousel, ale zajimam se intenzivne uz asi mesic. Napada me posadit motor (vsichni chvali HONDu GX 31, 1kW) na klasicky cyklonosic, vyztuzit, nechat odstredivou prevodovku, na ni dat kolecko s ozubenim prumer cca3 cm na ozubenou remenici. Nevim zda je nutno davat ozubenou remenici, ale chtel bych remenici z duvodu nizsich ztrat, protoze 7000 ot/min je docela hukot na retezovy prevod. Co kdyz se pretrhne? Remenici zatim nevim jakou, nevyznam se. Pres tuhle remenici bych pohanel dalsi kolecko cca prumeru 20 cm, na jehoz opacne strane hridelky coz by bylo i na opacne leve strane zadniho kola v mistech nosice, by bylo jiz ozubene kolecko cca 6-12 zubu. Pres toto ozubene by sel samozrejme retez, nejspis klasicky cykloretez. A ted se pokusim vysvetlit to nejdulezitejsi. Jde mi totiz o to pohanet zadni kolo bicyklu tak aby kdyz nejni motor v tahu tak aby se zbytecne netocily zadny retezy a kolecka navic a pokud pujde nainstalovat klasickou prehazovacku tak aby se dal prehazovat retez a tim padem udrzovat motor v optimalnich otackach. Z toho duvodu premyslim o instalaci druhe kazety s pastorky na hruhous tranu naboje. Jenze nevim jaky vnitrni prumer ma kazeta a jetli by se na konec naboje vesla. Pokud jo tak este nejni vyhrano. Horsi by bylo upevnit kazetu na nejspis hlinikovy naboj tak aby tah byl bez vysokeho pnuti prenesen nejen na misto pod kazetou ale i rovnomerne na draty vypletu. Coz myslim nejni moc problem, uz sem nejake reseni vydel. Vubec nejhorsi by bylo a zatim me napadaji dve reseni by bylo upevneni kazety na ten konec hlinikoveho naboje. Napada me zdrsnit povrch naboje, zarazit do mezery nejake klinky a jednoduse prilepit epoxidovym lepidlem. Anebo nedavat na kazetu moc kolecek a jeste posichrovat radialnimy sroubky do vyvrtanych doliku. Doufam ze to nekdo pochopi, nejsem zrovna inzenyr nastrojar. Pokud ne tak vysvetlim klidne znova. Takze vysledek by byl nasledujici, pomocny motorek by se zprevodoval do pomala na prave strane bicyklu remenici, od niz by hridel sla na druhou stranu bicyklu resp nosice na retezovy prevod, ktery by jiz pohanel klasickou cyklokazetu s pastorky. POchopitelne by pastorky musely byt na kazete zrcatlove zprehazeny jinak by nejvetsi pastorek nejspis drel o vidlici. Zprehazovani pastorku snad nebude problem. Vyhoda toho vseho by byla takova jako na klasickym cykloprevodu, kdyz neslapes retez se netoci a jen te \"brzdi\" cvrcek v kazete. Pokud by slo osadit prehazovackou bylo by to best off, po ubrani plynu by se klasicky prehazovalo na pastorcich a clovek by jel o zavod. :)) je nekdo tehoz nazoru????
Sakra precetl sem si to po sobe a nasel sem v tom docela zasadni logicky nedostatek. Schvalne kdo ho najde??? Mala napoveda: Motor se otaci doprava z pohledu od motoru. Teda doufam...
Ale pozor naši diskuzi navštívíl nějaký silvestrovský humorný pořad.
Náhodou,- zdokonalení kola o motorovou vícerychlostní zpátečku. To je na patent.
Ahoj Finne konečně jsem vyzkoušel ten tvůj nápad,nanesení křemičitého písku na třecí váleček.Měl jsem zrovna po ruce tekutý kov,tak jsem křemičitý písek aplikoval přímo do něj.Druhý den jsem udělal delší okružní jízdu s novou nástavbou a stím válečkem Výsledkem je mximální spokojenost hlavně v kopcích,po rovině ani nemluvím,jede to jako střela.Ahoj
Mno ftipne to vyznelo do ticha koukam? Valecci asi pujdu do treciho valecku, prumer 26-28 mm at to svisti po kluzisti! Snad se mi to podari doma zpachtit. Mam maly dotaz: Kdyz jedes na ten pohon z kopce bez plynu, jak hodne brzdi pri vyssi rychlosti treba 40 km/hod otacejici se valecek? Asi ma slusny tocky.
Finn má motor odklápěcí, proto ta nula. Až si budu pohon pořizovat já, bude to taky tak, je zbytečné ničit plášť při jízdě s kopce.
Nasel sem na US strankach jednoho vyrobce ze lze misto pevneho valecku naistalovat valecek s jednosmernym loziskem, tedy otacejici se v jednom smeru. http://www.bikemotorparts.com/parts.html
Nevim jakou to ma zivotnost stoji to 30 dolaru, ale zajimave reseni, mozna lepsi nez zastavovani a odklapeni, ci odklapeni za jizdy.
Životnost podle toho, jak to budeš dřít. Např. na Ukrajině byla životnost volnoběžky stejná jako životnost nosiče(páč jako kolo jen vypadala)
8-)
drel bych to na max to je jasny, z kopce 40-60 km/hod, jinak 300 z mista, primou carou...
Prosim aby se nekdo podival na stranky http://www.bikemotorparts.com/ a rekl mi jestli se vyplat isi to nechat poslat z USA, protoze ja jak neco nemam z USA tak mi to moc nevoni. :)) Ne vazne, zda se mi to i s dorucenim za 48 dolaru levnejsi nez ty cesky nastavby. Levnejsi asi o 7 litru estli dobre pocitam takze me to docela laka...
Nastavba je udelana opravnu velmi "cinsky".
v spatnem slova smyslu.
Nastavba bude mit treni - valecek bude pohanen od kola kdyz bude motor nefunkcni.
"jednosmerne lozisko" je volnobezka. Jeji funkce je mi nejasna, valecek je v zaberu s plastem stale. (pokud nastavbu nezvednes mimo zaber) Pokud chteji docilit toho ze se neroztaci motor od plaste tak je tam odstrediva spojka....
Bude brzdit (hruby odhad) o hodne vic nez klasicke dynamo na plasti. Poloha kdy valecek neni v zaberu ("odklopeni")je mozna nastavit pouze pokud kolo stoji a ty stojis vedle nej. Stejne tak prechod do "funkcni polohy"
Cena nastavby je 145 $ a pisi ze potrebujes uz jen: kolo, motor, a ovladani plynu-. Tak si to spocitej....
Tak tohle přesně tady vyrábí a prodává firma z Brna Motokola.cz, kromě uchycení táhla se to neliší a ještě tvrdí jak to mají originální a patentově chráněnou konstrukci. Prodávají to za 15tisíc, nemají tam volnoběžnej váleček takže obejdnej z USA nebo z číny a českej výrobce utře nos.
Ty asi nebudeš patriot, takhle přemýšlí český človíček a pak brečí že nemá práci. :-( Ach jo, peníze a jenom peníze, kdy se už ten český človíček naučí že se za kvalitu platí. Než šmejd tak raději nic, ale to se v dnešní konzumní době nenosí. Ještě mi vysvětli jak si přišel na to, že ta Brněnská firma podvádí a patent nevlastní, žádám důkaz.
Mě je to jedno jestli mají chráněný užitný vzor. Prostě motokola.cz prodávají vyvrtaný kousek železa s dvěma ložiskama za 9tisíc Kč a to mi přijde jako nemravné a neodpovídajícíc užitné hodnotě takovýhodle řešení. Když to někdo od nich koupí tak ať si koupí. Jestli kus železa za dva tisíce od číňana nebo američana nebo za devět od čecha tak radši číňan.
Kit pro motokola stojí 15500Kč verzus kompletní motorka 50ccm skůtr čínské výroby v prodejní ceně 15-16tisíc Kč. Někdo někde asi udělal chybu že neumí vyrobit jednoduchej a levnej výrobek kterej bude prodejný.
Patrioti ať si hodí smyčku když si myslijou že sou spása lidstva.
Tobě je to jedno, ale vžij se do role majitele patentu, jak by se ti líbilo takové osočování? Jinak vyvrtaný kousek duralu osazený dvěma ložisky, bubínkem spojky a třecím válečkem se speciální úpravou stojí 3 500 Kč, pokud už jsi majitel motorové nástavby tak 2 500 Kč. Opravdu nikde nevidím kus železa se dvěma ložisky za 9 000 Kč. Dost dobře nechápu jak můžeš srovnávat 4 takt Hondu s 2 takt no name, i to o tvých znalostech vypovídá mnohé. Já na takovém skůtru jel a řeknu ti že nikdy více. Ještě tu začni vychvalovat ty čínské minibajky a už se fakt smíchy neudržím. :-))
Tmec Betka 50: 4takt, 50ccm, motocykl,4kvalty, motor v licenci Honda, spolehlivej nerozbitnej stroj za 17tisíc Kč. Nový podotýkám !
Sem netušil že jsem se dotknul přímo Tebe jako zástupce firmy motokola :) No mě by se to nedotklo kdyby někdo řekl pravdu(tzv. osočoval) , hold bych uznal že vyrábím drahou luxusní věc a byl bych rád že občas nějakou tu sadu prodám.
Abych si rejpnul tak Cyclestar elektrosada je taky zářný příklad předraženého čínského šmejdu prodávaného za megacenu, informace prodejce tají jako by to bylo to největší know-how na konci vesmíru.
dobře tak motor + Uprofil s osičkou 6500+2500=9tisíc Kč to znamená že za ty páčky trubičky a kousek bowdenu si účtuje výrobce 6500Kč? :)
Minibajky nekomentuju, to není motorka.
Nemám s firmou Motokola vůbec nic společného, jenom mě štve přístup českého zákazníka že ho chce každý český podnikatel (živnostník) okrást. Doporučoval bych každému podnikání zkusit, věřím že by si velmi rychle uvědomil jaké jsou další náklady na výrobu čehokoliv. Nevím pane kolik vyděláváte, ale vím na 100% že o dost více než čínský dělník. Už to chápete? Doporučuji si na stránkách motokola.cz přečíst co kompletní sada obsahuje, je to tam do puntíku vypsané. Co se týče mě, koupil bych jen motor, kompletní velký U-profil, kompletní malý U-profil, přírubu-trubku, axiální ložiska a matku se šroubem s krytkou, cena 10 787 Kč. Zbytek bych si dokoupil a upravil tak, že bych měl odklápěcí systém a vlezl bych se do 15 000 Kč celkem ve špičkovém provedení. Když je člověk šikovný a udělá si všechno sám jako Mirouš, myslím že se pod 10 000 Kč vleze a výsledek bude taktéž špičkový.
Takže pokud Mirouš vyrobí ve špičkové kvalitě 4sady za měsíc práce tak bude mít čistej příjem 4x5tisíc = 20tisíc Kč. Jednu sadu bude vyrábět celý týden(vyvrtat pár dírek, sešroubovat). no kurnik tomu teda říkám fakt opravdová dřina a ještě se u toho může dloubat levým prstem na noze v nose a vyrábět další zakázky z jinýho oboru.
Profesionál podnikatel je pro mě člověk kterej dovede zmanažovat práci: kterou amatér dělá doma na koleně s pilníikem v ruce týden, že ji udělá třeba za den a stojí ho materiál a všecko třetinu(nedělá jeden kus a je poučen z předchozích výtvorů). Šikovný strojař s dílnou takovýhle motosad udělá za den X kusů a taky mu nikdo na výplatu nedá 200tisíc měsíčně. (Strojař vyrobí například zakázku 20sad za měsíc, dostane výplatu 20tis. čistého a 100tisíc dostane ten kdo ty sady prodá(pan Motokola.cz)).
Níže už mě to nechce pustit tak reaguji tady a naposled. Když sem psal že by to Mirouš zvládl za 10 000 Kč ve špičkové kvalitě, psal sem o nákladech za materiál a součástky i s motorem. Není v tom započítaný příjem za vykonanou práci, není tam sociální, zdravotní a daně, není tam certifikace bez které to nemůžeš prodávat, zkoušky, vývoj a dalších milion věcí. A co nejvíc navyšuje cenu? No přece rabat prodejce. Materiál za třetinu? To si děláš srandu, možná když ho budeš odebírat po vagonech. Prosím už tu neplácej nesmysly a neztrapňuj se. Ty vidíš jenom tu věc, to ostatní okolo vidět nemůžeš, byrokracie EU tak navyšuje cenu, že bys tomu nevěřil a je jedno jestli je to rohlík nebo superpočítač. Doporučuji zkusit podnikat v čemkoliv, rozšíříš si obzor a hlavně se vzděláš v základech ekonomie.
Jak mi byrokracie EU pomůže vyrobit lepší nádstavbu na kolo?
Jak mi certifikace vylepší vlastnosti výrobku kterej vyrábím?
Ještě mi řekni že je protizákonný když něco vyrobím v dílně abych to člověku se kterým se dohodnu za nějakou částku prodal (bez všech těch podnikatelských sraček který jsi uvedl že jsou nezbytně nutný a navyšujou cenu) -
jedná se o výměnu výrobek za prachy, ne o příjem(já sem něco vyrobil z materiálu kterej sem si koupil zdaněný a můžu si to nechat pro sebe nebo to někomu prodat(někomu kdo má stejný právo jakou já si tu věc vyrobit a mě zaplatí spotřebovaný materiál a to co si cením za svoji práci a odpovídá to užitné hodnotě toho co sem vyrobil.
Celá tahle ekonomika, která říkáš že je nezbytná, na tohle nemá žádnej pozitivní vliv. Když to budu dělat jako hobby tak ani žádný další daně a certifikáty a poradce a EU platit nebudu.
Daň ze vzduchu a vody a ze slunce bys chtěl taky zaplatit? Bylo by to ekonomický a státům takhle utíkají miliardy a triliony.
Smudlo, já myslím, že pokud odvedeš daň, tak to udělat můžeš. Jiná věc je, co se stane, až tě tvůj zákazník zažaluje, že mu ten tvůj výrobek bouchnul pod zadkem, popřípadě až s tím srazí chodce a začne se pátrat, jestli řídil dostatečně bezpečné vozidlo... V prvním případě to odneseš možná ty, v druhém on - a tak si příště rozmyslí koupit si u tebe výrobek bez papírů. No, a budeš mít po zákazníkovi... :-/
Pokud vím tak si sadu na kolo montuje každý sám a je to každého věc jestli jeho kolo brzdí a jestli se o to stará. Bouchnutí pod zadkem může bouchnout motor kterej je v záruce Honda. Neudržování ložisek atd. Chcu vidět zákazníka kterej si objedná za život 2 a více kusů motosad. Když bude spokojenej a nenajde jinde za lepší cenu lepší sadu tak si u mě kliďo píďo může přijít a zeptat se jestli nemám ještě nějakej přebytečnej novější prototyp.
Nemám vybavení dílny tak 1000 motosad vyrábět nebudu a podnikat za těhdle vydřidušských právních podmínek taky nebudu(a je hloupej kdo na to přistoupí a pak si stěžuje že ho stát a EU dře z kůže a zákazníci remcají že to má drahý :)).
Dekuji za vycerpavajici diskuzi, rekl bych ze sem spise na strane smudly. :)) nekte soucastky sem schopen doma vyrobit, pujdu cestou vlastni, co pujde tak si vyrobim, treba na tom usetrim. kdyz ne tak me bude tesit ze sem to vyrobil vlastnorucne, zas takovy technicky skvost v tom nevidim...
Kdyby jsi chtěl důkaz tak v době "krize". Motokola.cz prodávají jako náhradní díl motor HondaGX35 za 6500Kč (zcela jistě jej neprodává pod cenou za kterou ho někde umí sehnat). Vzhledem k tomu že cena za kompletní sadu zůstala stejná tak oproti předchozímu stavu kdy motor samotný prodával za 9900Kč prodejce na každé sadě vydělá minimálně o 3400Kč více bez hnutí prstem. Jenom na rozdílu pořizovací hodnoty té nejpodstatnější součástky(bez motorku je sada na dvě věci).
To je čirej kapitalismus když někdo vyrábí draze a neodpovídá užitná hodnota a jinde koupím stejné nebo postačující zboží za poloviční cenu, tak první výrobce bude skomírat a stěžovat si na neocenění kvality svého předraženého výrobku. Howk
Cena motoru 6 500 Kč je rozumná, protože taková je cena za tento motor běžně na netu. Dost dobře nechápu proč se díváš na cenu kitu, kdybych něco takového kupoval já, mrknu na ceny dílů a pokud to výjde levněji, koupím po dílech. Nepotřebuju mít návod, certifikát a další papíry které zajišťují určité služby a to samozřejmě něco stojí. Stačí umět počítat a za rozumnou cenu si dopřát ověřenou kvalitu. Kdo chce riskovat, ať si koupí bez osahání od číňana. Já bez osahání taky nakupuju, ale jen ověřené zboží. Nejsme přeci tak bohatí aby sme si kupovali levné věci, to tu ještě dlouho platit nebude.
Nejsem tak bohatý abych si kupoval drahé hračky(motokolo s třecím válečkem je hračka). Sadu si přece koupím proto abych ušetřil že je to komplet vylaďěné a že to přijde levnějc než po kouskách?
Finn odklápí za jízdy, takže žádný problém. Stačí lanko a dobře udělaná kladka. :-)
A myslis ze bys mi mohl strucne jasne popsat ten jeho odklapeci system? Byl byt ti vdecen.
Čtvrtý Finnuv příspěvek této diskuze obsahuje odkaz na fotky jeho lehohondy, mrkni tam. Jinak pružiny přitahují velký U profil s válečkem k plášti. Odklápí se pomocí páky propojené lankem s velkým U profilem přes kladku.
U profil už je trochu zastaralé řešení jsou v něm malá ložiska ,která se po čase začnou protáčet.Používám pouze vyfrézovaný náboj pro plášť s ložisky 6205 tolerančně volnější pro klikovky motorů téměř pro třecí váleček nezničitelné a to vceně 2 ks.do 100kc.Váleček používám dutý a na něm na tvrdo naletovaný bubínek spojky.Nástavba vypínána a zap. mechanicky pákou pod sedačkou.Po zhotovení osmé nástavby se mne to zdá zatím jako opt.řešení.
Jasně, ale bez fotek se to blbě chápe, jinak vím že to máš promakaný. ;-)
Ahoj všem tak to odklápění řeším ale daleko zatím nejsem.Chtělo by to nápovědu s tím odklápěním pod sedlem.Asi něco na princypu ruční brzdy?A to že vírobce odlápění za jízdy neřeší je od něho brutální a nelze takový set koupit.
Naše diskuze by měla probíhat ve slušnosti a zaměřena k tématu jinak nám nic nového nepřinese.
Tak co,pojedeme dál,nebo to necháme usnout.
Premyslim, moc mi to nejde.Co myslite nesel by nainstalovat axialne posuvny valecek tvaru lehce konickeho kuzele? Vyhody jsou snad zrejme. Nevyhoda by byla asi ponekud slozitejsi kontrukce hridelky a volne posuvneho treciho valeceku. Nevite nekdo jak to vyresit nejschudneji??
Nepotřebujete někdo tyto věci k motorovému kolu?
http://www.aukro.cz/item866560974_motokolo...
Prodám tyto věci na motokolo:
http://www.aukro.cz/item897851597_motokolo_kolo...
http://www.aukro.cz/item897851712_plynova...
http://www.aukro.cz/item898109881_motokolo...
a jestě nový třecí váleček.
[email protected]
Třecí váleček je už dnes dávno překonaný. Já sám používám motor Honda GX 35 s odstředivou spojkou, převodovkou 1:13 a volnoběžkou na převodovce. Pohon zadního kola řetězem. Jede to super, minimální ztráta výkonu , žádné brždění z kopce atd. ...
Zajímavý odkaz co se děje za louží jak technicky tak i cenově (jistá podobnost s třecím pohonem brňnáku :-)) http://www.staton-inc.com/Results1.asp?Category=56
možná by bylo zajímavější, kdybys sem šoupnul foto vlastní tvorby :-)
jen co rozmrznou vrata od garáže :-)
doufám, že se toho dožiju, zima se letos sviňa drží. mě ty pomocné motorky dost zajímají, ale líbil by se mi místo spalovacího motoru elektromotor. sady, co se dají sehnat mají motor v náboji, ale chlapík, co se baví modelařinou, mě přesvědčoval, že mnhem lepší by byl vysokootáčkový elektromotor /jaký se třeba dává do letadel/ ve spojení s převodovkou. teoreticky si to představit asi dovedu, v praxi /jakožto člověk s oběma levýma rukama/ ne
střídavý el. motor v náboji i lepší čína používá stejně účinný system jako modeláři s cívkama na statoru neodymovýma magnetama nalepenýma na obježném plášti. Jakákoliv i sebelepší převodovka má ztráty a každá ztráta i malá při omezené zásobě energie ( akumulátor) je znát
foto mého počinu
Copak je to za převodovku? A kde máš volnoběžku od pohonu motorem, na té převodovce?
Převodovka je jak jsem již psal na tomto vláknu 1:13 a sehnal jsem ji po velkém pátrání od jednoho výrobce v Brně ( asi bych našel i kontakt na něho ), volnoběžku mám na vývodu z převodovky.
Někde sem to přehlédl. :-) Říkal sem si že sem ji nikde neviděl, na tu Hondu co vím pasuje jen ta hrozná řetězová z minicrossu a to rači nic. Ta tvoje bude nejspíš z ozubených soukolí v olejové lázni a to je fakt rarita u nás sehnat, tedy aby bez úprav sedla na tu Hondu. Takže rozetu máš na tvrdo z kazetou, taky řešení v jednoduchosti je krása.
Chapu to spravne, ze kdyz bezi motor, musim porad slapat, tedy spis ze se nasilim otaceji kliky? 8-o
Ne, na motoru je klasická odrtř. spojka a na vývodu z převodovky mám volnoběžku- když jedu rychleji než se točí motor volnoběžka cvrká.Druhá volnoběžka je klasika na náboji. Ta rozeta není na pevno na kazetě, ale na náboji. Takže rozeta a řetízek k volnoběžce na převodovce se točí stále ( obpor je minimální)
Převodovka je hliníková, kola ocelová v olejové lázni, vše celkem masivní takže těžké ( cca 3 kg) ale zase asi věčné co se týká životnosti.
3kg, to je skoro jak ten motor, to sem rád že žádnou takovou převodovku nepotřebuju, viz "moje" řešení které si určitě četl.
Myšlenka velké rozety a malého pastorku je dobrá, ale předpokládám, že ten pastorek bude napevno spojený se spojkovým bubínkem a v tom případě nevím jak velký odpor při šlapání bude mít ten bubínek při nějakých +,-,7500 ot.
Rozeta se mi při šlapání točit nebude, bude navařená na volnoběžce která bude našroubovaná na náboji.
Tak to potom jo. Až to budeš mít v funkční přidej foto.
Chtěl sem to mít v červnu hotové, ale vypadá to až na červenec, volnoběžky z USA stále nepřiletěly. :-( Ale jak to bude, hodím to na rajče a dám tu odkaz.
Tak konečně přiletěly, předčily mé očekávání, záseky sou opravdu miniaturní. :-) http://www.trialshop.cz/shop/produkt.php?id...
Pro -- Daratu --
Zdravím !!! Mohl bych poprosit o kontakt na převodovku 1:13 ,kterou máš namontovanou na svém kole ??? Dík za odpověď ! [email protected]
Dobrý den - zdravím z Hodonína !!!! Protože už nejsu nejmladší,koupil sem si elektrokolo a su s ním celkem spokojený,až na jednu maličkost a to je malý dojezd -asi 30km.Proto sem se rozhodl pořídit si ještě jedno kolo a to s benzinovým motorkem Honda GX35,ale nelíbí se mě pohon třecím válečkem.Když sem uviděl Váš pohon řetězem,tak sem si řekl,že to je přesně to,co by mě pasovalo.Motor už mám vytypovaný -Honda GX35 - ale nemožu nikde sehnat tu převodovku.Proto Vás prosím o radu,kde ju možu koupit a za jakou cenu.Přikládám fotku mého el.kola.Předem "Děkuji za odpověď !!!!!!" Email - [email protected]
Pred dvema tydny jsem montoval ten samy motor (alespon podle fotky) a dojezd ma vyssi. Jake jsou tam baterie? Mozna by se vyplatilo pridat paraelne dalsi, pripadne vymenit ze set s vetsi kapacitou?
Sou tam tři gelové baterie 12V - 12Ah ,další baterie a jedenáct kilo bych už asi nezvládl a Lipolky nebo podobné sou drahé ......
Ja osadil taky tezke kousky - 12V 10Ah. Dojezd s pouzitim jen ve stoupani a i to jen jako dopomoc odhaduji k 60 km (http://noelbike.cz/e_pohony.html).
Po delsich uvahach jsem nemontoval prislap (cidlo na pedaly), protoze se neda rozumne vypnout. Uvazoval jsem o vypinaci, ale i montaz samotneho cidla by vyzadovala bastleni. Pritelkyne si odhlasovala jen otocnou rukojet. Zkus cidlo odpojit u ridici jednotky a dojezd se Ti o par desitek procent urcite zvedne. Pokud jsi tedy ochoten po rovine a z kopce slapat sam. ;-)
A ty dalsi tezke baterie by stejne do kopce vezl motor, ne?
Dalsi varianta by byla pouzit lehci Lithiovky, ale ty jsou nachylnejsi na otresy a teplotni vykyvy. A taky na zkratovani a podobne.
Suma sumarum odpojeni cidla vyjde nejefektivneji, nejlevneji a je hotove za minutu.
Neco jsem o tom psal tady: http://www.nakole.cz/diskuse/11836...
Ahoj Murphy,čidlo na pedály -jak odborně píší -pedal asistent- mám namontované a používám ho zároveň s plynem a to tak,že kolik dáš plynu,tak rychle jedeš,nezávisle na tom,jak rychle šlapeš.Má to jednu výhodu,že řídící jednotka nezapíná a nevypíná a jízda je plynulejší.Jinak s tím dojezdem,u nás žádné stoupání,tím pádem ani klesání není,takže pokud bych jel,jak píšeš "Dojezd s použitím ve stoupání jako dopomoc odhaduji na 60km" tak to já bych měl dojezd i 500km,no ale to potom nemusím mět na kole motorek,že ..... Proto,jak jsem psal v prvním příspěvku,uvažuju o benzínu a prosím o email na " daratu" nebo jestli někdo neví adresu na tu jeho převodovku,co má připojenou k Hondě GX35 Dík za dobré zprávy !!!Elektrokolům a motokolům ZDAR !!!!!!!ps.máš tam taky gelové baterie ???? Jaké máš zkušenosti s nabíjením a vybíjením v % ???
Zatim to absolvovalo 3 jizdy kolem 30 km. 8-)
Baterie je nejake zatr tezke olovo.
Ted tu to kolo nemam, ale zkusim nafotit.
Podle toho, co pises, tak pedal assistant vlastne nepouzivas, protoze ho vzdycky prebijes rucnim plynem, ne?
No ono je to vlastně kombinace,při rozjezdech pedal funguje a nebo,když odstavím plyn a pod.On je taky citlivější,na plyn rozjezd tak neuhodnu,ale pedal si přidá dle potřeby a necucá tak baterie.Záleží třeba,jak potřebuješ rychle vystřelit z křižovatky,to mu taky pomůžu plynem.Jinak,jak píšeš to olovo bývá těžké vždycky,proto sem to taky předělal níž,do té schránky,na nosiči bylo to vyšší těžiště nepříjemné a to hlavně,když sem musel rychle odbočit,nebo se vyhýbat,když ti někdo vleze do cesty.Taky už sem na křižovatce vyzkoušel brzdy,někteří šoféři odbočují a vidí cyklistu,tak si říkají,on je pomalý,to odbočení stihnu a když vyjedeš trošku rychlejc,tak je z toho vyvalený a neví co má dělat,jestli brzdit,nebo dokončit odbočení a ještě si klepou na čelo !!!!!!!!!!
Budu to mít podobně, jenom nebudu potřebovat převodovku u motoru. Mám hnané 20" kolo, takže stačí rozeta 78 zubů a pastorek u motoru 6 zubů.
to je sice dobrá myšlenka, ale kam dáš volnoběžku, abys nemusel bubínek odstředivé spojky pořát roztáčet na cca 5-7000 ot.
Už jsem to tu psal v různých vláknech, ale zkusím to ještě jednou. Použiji dvě kvalitní 18 zubé Bmx volnoběžky, které ve vnitřní části (tam kde je závit na našroubování na náboj) svařím k sobě. Na volnoběžku která bude blíže k výpletu kola, navařím 78 zubou rozetu z minibiku u které se musí zvětšit otvor tak, aby se dala nasunout na volnoběžku. V hnacím 20" kole mám zapletenou 14-ti rychlostní převodovku Rohloff, na kterou tento svařenec našroubuji. Dále se bude muset o centimetr roztáhnout zadní vidlice, použít delší šroub rychloupínáku a vypodložit napínák řetězu ke šlapacímu středu. Co se týče motoru Honda Gx 35 s odstředivou spojkou, použiji zesílený spojkový zvon s protikusem a 6 zubým pastorkem, vše uloženo na ložiscích Skf, je to tuningová řada z minibiku. Upevnění motoru tu nebudu rozepisovat, protože ho budu mít za sedačkou lehotříkolky. U klasického kola jedině na nosiči a pokud bude kolo na větších jak 20" kolech, bez převodovky u motoru se člověk neobejde. "Moje" řešení se vejde do 6 kg s plnou nádržkou, tím svoboda jetí na motor, bez motoru a nebo asistovaně se šlapáním, přičemž se logicky sníží už tak nízká spotřeba. Počítám tak že na tu pidi nádržku 0,6l ujedu asistovaně 100km. Co se rychlosti týče, na jedničku při 5 000 ot/min pojedu 9 km/hod a na čtrnáctku při stejných otáčkách motoru přes 70 km/hod, myšleno po rovině na kvalitním asfaltu.
Oprava, při 5 000 ot/min to pojede 56 km/hod, těch 70 km/hod a víc při využití celého potenciálu motoru. :-)
Tak to potom jo. Já mám klasickýho horáče proto potřebuji tu převodovku ( + 2,2 kg navíc) na nádržku dojezd cca 50-60 km vozím si sebou 1 l benzínu v lahvi Al používané na palivo do vařiců.
Aha, tak to sem tě před tím nepochopil, myslel sem že tu volnoběžku máš na převodovce v náboji. Na tom řešení co budu mít já, je skvělé že si můžu řadit v tahu motoru a pořád udržovat optimální otáčky a nebo když se mi bude chtít, jednoduše neřadit a přišlápnout si, mám ve šlapacím středu převodovku Schlumpf s-d, takže můžu přišlapávat i kolem 50 km/hod a nemusím točit nohama jako blázen. :-) Na přidávání plynu použiju devítkový gripshift na řazení s indexací, takže nemusím pořád držet plyn, jen si přidám kolik budu potřebovat a o víc se nestarat, jen řadit nebo šlapat podle sluchu. :-)
Volnoběžka je z BMX přišroubovaná na vývodu z převodovky, na náboji mám natvrdo našroubovaný ozub. kolo z klasickýho torpéda (24 zubů) takže řetěz mezi nabojem a převodovkou běží za jízdy stále (odpor minimální)
Rozumím, podobné kity se běžně prodávají v Usa. Mě se nebude točit nic, když nešlapu nebo nepoužívám motor, pracuje volnoběžka v náboji. Když jedu na motor, točí se kolo a kliky stojí ale můžu přišlápnout. Když šlapu bez motoru, rozeta k motoru stojí.
A mas to vsechno urcite na jednom stroji? ;)
Zatím šetřím penízky, do léta to snad bude hotové. Bude to na lehotříkolce Greenspeed Gto, tam toho vleze, za sedačku klidně ještě jeden náhradní motor. :-)) Jinak váha té motorové nástavby nebude ani 6 kg, což je proti elektrice fantazie, o dojezdu ani nemluvím.
Jo a ještě k té hmotnosti, motor s řetězem půjde během 3 minut jednoduše sundat, takže na trvalo zůstává jen ta rozeta s volnoběžkou cc 1 kg.
Ahoj po nejakém čase opět pročítám příspěvky a jsem překvapen jak to pokročilo dál,je to samá převodovka ařetez.Ta převodovka se mne zdá docela vymáklá,myslím tu nad kolem,ta malá u náboje kola,tam se mně zdá ten motor dost vystrčenej ven.Já zatím zůstávám u klasiky,jednoduchost a co nejméně možných závad na trase.Mám novou nástavbu,krátký domeček s dvěma ložisky a odstředivou spojkou,z domečku přesahuje dutá hřídel s vnitřním závitem na konci,na kterou nasazuji různé druhy a velikosti a upravené povrchově třecí válečky podle zvolené trasy a počasí.Válečky jsou jištěny jedním šroubem z čela duté hřídele,v níž je pravý závit,tudíž má snahu se sám stále dotahovat.Jinak nástavbu opět mechanicky odklápím strašně jednoduše šestkou ocelovým drátem,zajištovaným pod sedačkou.Odklopený motor se v terenu na něm pohupuje jak v peřinkách.Zatím ahoj všem Mirouš
Že se taky ozveš. :-) Čtu že pořád vylepšuješ a to je dobře. Ono to "moje" řešení je taky jednoduché a levné, tedy pokud už máš na kole tu převodovku, v minimalistickém duchu se to dá vyrobit do 9 000 Kč. Výhoda toho řešení je i v možnosti použít jakoukoliv převodovku v náboji s jedním pastorkem. U dual-drivu od sramu by to nešlo kvůli kazetě a ta je jak předpokládám nasouvací.
ahoj,
aké velké zrnká piesku treba nalepit na trecí valček?
dakujem
Ahoj stačí zajet na vodárnu na ůpravnu vody,kde tento drcený křemičitý písek používají.Jízda s takto upraveným válečkem je o poznání lepší,hlavně na mokru.Jinak je to receptura od Finna.
a neviete aký priemer maju tie zrnká piesku?
stačí valček rovnomerne potriet epoxid.lepom a vyválat v tom piesku ako rezeň v struhanke?
Ahoj zrnka jsou zhruba asi2-3mm v průměru.Nejlepší je váleček v místě nanášení podtočit na soustruhu o 2-3mm ,dokonale pak odmastit,to nelze podcenit,pak nanest v místě osoustružení epoxi nebo přímo nějaký tekutý kov dodávaný v malém balení v tubě.Na rovnou pracovní desku rozprostřít křemič.písek a váleček po něm stále točit,dokud se do něj budou vtlačovat zrna písku.Odsoustružený váleček by se měl tímto dostat poměrně rovnoměrným nanešením opět na svůj daný průměr.Není li po ruce soustruh,můžeme si pomoc lepenkou natočenou z obouch stran válečku,ele tím se dostanem na větší průměr a nebude tam boční držení nanesené vrstvy křemičitého písku.Ahoj a přeji úspěch.
a keby som tam miesto piesku nalepil draplavý šmirgel papier?
sustruh nemám
Zajímalo by mne,jestli se o to zajímáš pouze teoreticky, a nebo jestli už nějakou nástavbu na kolo vlastníš a máš s ní něco odjeto.Jinak si myslím,že tak malá soustružnická úprava válečku,by neměla být problémem pro zapáleného fandu motokola.
Ja si už dokončujem svoje motokolo,motor mám z minibike a na pastorok spojkového zvonu som dal navarit 10-tku šrobu na ktoru dám valček s priemerom 25mm a mám to urobené tak že si to môžem nadvihnut a šlapat ako na obyčajnom bicykli.
Nádrž som použil z kosačky a výfuk musím ešte zohnat ale pasoval by z píly alebo krovinorezu.
Neviež mi poradit dáky dobrý plášt na toto motokolo?
dík
My jsme tu jak malé děti, popis je prima, ale obrázky jsou lepší. Nebyly by nějaké?
Ďík.
a ako sa sem dávaju obrázky alebo videá?
Fotky na www.rajce.net
dík zajtra by som tam dal fotky mojho motokola.
Dnes som ho skušal ale mi moc prešmikuje valček a ten nalepený piesok sa mi vyšuchal takže tam musím dat dáky draplavý na sustruhu opracovaný valček a ten motor z minibike má moc vysoké otáčky neviem či by sa dali znížit keby som tam dal väčší trecí valček
Větší průměr válečku = větší rychlost hnaného kola a tím větší odpor. Proto váleček prokluzuje, naopak potřebuješ menší průměr a nebo kolo nejdřív rozjet pedály a plyn přidávat až od rychlosti kdy ti to nebude brousit plášť. Nevím jak máš vyřešenou spojku, u minibiku je manuální, kupované nástavby mají odstředivou ale jde to i úplně bez spojky.
Mám horský bicykel a tam su kolesá 26-ky a valček má priemer 25mm.
Ja som skušal aj tak že sa rozbehnem a potom pridám plyn ale skoro nič mi to nepomohlo.
Ten motor z minibike má moc vysoké otáčky a má odstredivu spojku a ja som to dal ceznu.
Podla mna by to chcelo draplavejší valček aj plášt alebo to urobyt na retaz ale neviem kde zoženiem rozetu a ako by som to tam pripevnil
Dle mého názoru je nejlepší motorový pohon přes řetěz, to znamená k tomu tvému motoru přidat ještě převodovku, zesílený spojkový zvon s protikusem a 6-ti zubým pastorkem a rozetu 78 zubů, to vše z minibiku. Rozetu přivařit na volnoběžku a tento svařenec přibastlit z levé strany k náboji zadního kola. Taky budu dělat motorizaci, ale jinak, tobě by to nepomohlo tak to tady nebudu vypisovat, nebo už to tu někde je. :-)
Tak už som to moje motokolo odfotil http://pokemon1.rajce.idnes.cz/
tie retiazky z minibike su moc tenké a sa trhaju ja by som chcel radšej na obyčajnu bicyklovu retaz aká je na bicykloch bez prehadzovačky
Já budu dávat tento http://kolokolo.cz/_/raptor/raptor-offset-retez...
a rozetu a pastorok dáž z čoho?
Rozetu z minibiku na které se zvětší otvor aby se dala nasunout a přivařit k volnoběžce http://www.trialshop.cz/shop/produkt.php?id...
Je to ta Rock Whell, nevím proč se nenačetla.
Třeba toto http://motoredbikes.com/album.php?albumid=897...
Tak jak to máš na tý fotce ti to fungovat nebude protože na ten váleček nedokážeš dostatečně tlačit aniž by ti uhnul. ( moc velká páka na to aby ten spojkový zvon vydržel dostatečný přítlak na plášť ) Musíš mít ložisko i na protější straně válečku.
a keby som dal draplavejší valček a aj plášt?
Ten váleček MUSI být podepřený z obou stran.
Ahoj,mé první nástavby byly klasické U profily,ložiska z obouch stran,pak následoval proříznutý náboj pro plášť s většíma ložiskama a nyní je to krátký náboj s dvěma ložisky za sebou,mezi nimiž je pětimilimetrový rozpěrný kroužek.Z jedné strany ložiska je bubínek spojky a s té druhé strany druhého ložiska kouká volně hřídelka na konci se závitem pro šroub a podložku, kterým stahuji válečky různého průměru a povrchové úpravy.Přendání vhodného válečku trvá na trase max. 2minuty.Tím chci říci,že uchycení válečku z jedné strany má svou velkou výhodu.Záleží vše na konstrukci uchycení a dílenském zpracování.Nahledněte na stránky Bodeček, tam to má trochu společného.
Bodeček to má tiež len z jednej strany ale draplavejšie http://www.bodecek.com/cz/obrazy/velke/higher...
Zajtra skusim draplavejší valček a mám už aj valček s nalepenou gumenou hadicou som zvedavý či to pomôže a ak nie dám ložisko aj na druhu stranu
Reaguji na Kuka, všechno už bylo ověřeno a vyzkoušeno, ale lidi jsou jako malé děti, i když jim stokrát řeknete nedělej to, tak to na truc udělá. :-) Ale zase na druhou stranu, budeš se svými neúspěchy učit a dojde to tak daleko až nakonec řekneš že ti chalani mali pravdu. :-) Guma na gumu jen za sucha, jakmile zaprší tak si dojel, adheze nulová.
CHtěl bych založit nové pokračování motokolo třecí váleček 2 a neb motokola všech konstrukcí.
Něco by to chtělo, už mě to nechce na některé příspěvky nechat odpovědět. Něco jako "Motorové nástavby všeho druhu."
Tá guma na valčeku sa mi asi po 1km moc vydrala.
Zajtra skusim ešte draplavejší valček a plášt ak to nepomože skusim to dat na retazový pohon a to tak že medzi špajchne dám asi 8mm hrubu gumu a nato pojde jednoprevodník z obyčajného bicykla ale budem musiet stadial odstránit kluku a zvečit otvor a na prevodovku z minicrossu navarím pastorok asi 10 zubkový tiež z obyč.bicykla na taku retaz.
Tie BMX bicykle maju také isté retaze a pastoroky ako obyč.bicykle?
Bmx pastorky a převodníky co se zubů týče jsou stejné jako u klasiky, ale řetězů jsou dva druhy, slabší a silnější. V tom odkazu co jsem sem dával byl ten silnější. Tou gumou ve špicích to řeší i sérioví výrobci, funguje to podobně jako Hardy spojka a špice tolik netrpí. Ale musíš vyřešit aby se ti při šlapání netočil motor, takže místo pastorku dej volnoběžku s co nejmenším počtem zubů.
ten môj motor z minibike má odstredivu spojku a zaberá pastorkom až od vyšších otáčok
Jo, zapomněl sem. :-)
Som bol včera skušat draplavejší valček aj plášt ale ajtak mi to moc prešmikovalo tak som to rozobral a idem robit retazový pohon
ahoj,
Už mám motokolo dokončené na retazový pohon ale som zistil že mám moc velký pastorok na prevodovke lebo mi nevládze tahat motor do kopcov.Mám 15 zubý pastorok a vzadu rozetu 45 zubov a vraj mi treba 10 zubový pastorok na prevodovku aby to vládalo aj do kopca tahat len problém je vtom že tu maju pastorky až od 14 zubov.Neviete kde maju 10-zubé alebo kde mi vyrobia aké chcem?
Zatial som taku firmu nenašiel ktorá by to vedela vyrobit.
Nejmenší pastorek na tu minicrossovou převodovku je 11 zubů ale nikde ho nemají skladem. Možná by Ti pomohla větší rozeta, třeba tato http://www.minibike-shop.cz/rozeta-78-zubu-p... . Na stejném e-shopu se zeptej na ten pastorek, třeba Ti ho seženou, jinak jedině vyměnit tu rozetu. Tady je ten pastorek http://www.minibike-shop.cz/predni-kolecko-11... .
To by som musel menit rozetu aj pastorok s retazou a stálo by ma to okolo 50 EUR lebo potrebujem pastorok,rozetu,2 retaze+spojka na retaz a poštovné ale mne by stačilo keby mi niekto vyrobil 10-zubý pastorok na obyčajnu bicyklovu retaz ale za rozumnu cenu.Zatial mi chcu zato cca 150 EUR čo je poriadne prehnaná cena
Ahá, to sem nevěděl že to máš přizpůsobené na cyklořetěz. Tak to bude problém, nejmenší samotný pastorek na singlespeed sem našel s 12-ti zuby, 10 zubů neexistuje. Ale třeba by šlo rozřezat tuto kazetu http://www.axitbikes.eu/index.php?main_page... a nějak ten 11-ti zubý pastorek k té hřídeli na převodovce upevnit. Pak ještě můžeš použít silniční převodník do zadu.
Ano mám to na obyčajnu cykloretaz a favority už maju užšiu retaz aj pastorky takže by som musel prerábat aj rozetu na tu slabšiu retaz aj pastorok je tam slabší ako u obyčajných bicykloch bez prehadzovačiek.
A nepomohlo by keby som dal do zadu menšiu rozetu zo starého bicykla?
V predu mám 15 a v zadu 45 zubov
Když chceš do pomala, tak vždycky v zadu zuby přidávat a ve předu ubírat. Máš to jako řazení na kole, když chceš jet rychle, dáš na převodnících velkou placku a v zadu nejmenší pastorek, do kopce naopak. U převodníků je ti celkem jedno jaký řetěz použiješ, úzký řetěz se dává kvůli řazení v zadu na kazetě, čím víc pastorků, tím je řetěz užší. Na tom motorovém pohonu budeš mít přímou řetězovou linku, tam je to už úplně jedno.
Mozna by Ti neco udelali tady:
http://www.gebhardt.cz/cs/default.aspx
Ale nejspis to je jen Alu.
Tam nedělají pastorky a i kdyby náhodou řekli ano, tak to bude hliník a sakra drahej. Museli by na to vytvořit program atd.. To spíš ten 70-ti zubý převodník, ale je to hliník.
už som to asi našiel ten pastorok by mal pasovat aj z BMX je tam taká retaz ako na obyčajnom bicykli len cena je 12 EUR ale lepšie ako cca 5000 Sk za jeho výrobu na objednávku a maju aj 9 zubé tak neviem či zobrat radšej toto alebo 10-tku
tu je ten obchod:
http://www.bikeservis.com/pastorek-jane...
Pokud ti půjde přidělat na tu převodovku, klidně běž do něj. 12 EUR není až tak moc když si uvědomíš že je to kalená ocel co ti vydrží fakt dlouho. A běž raději do devítky, přeci jen těch 45 v zadu je dost málo, možná to bude chtít do větších kopců přišlápnout i z tou devítkou.
Tak už mám hotové motokolo s 10 zub.pastorkom a 45 zubovou rozetou a v rovine alebo dolu kopčekom to ide dost rýchlo ajked plyn držím na minime tak idem aspon 40km/hod:) ale pri miernom stupaní už musím pomáhat šlapat aj do väčších kopcov ešte viac.Pomohlo by keby som dal menšiu rozetu asi o 10 zubov? ide mi oto aby hlavne do mierneho stupania to šlo aj bez príšlapu lebo vývam v kopcovitej oblasti.
ahoj, takze mas prilis "tazky" prevod.
teraz zaklad strojariny - prevod je tym lahsi cim mas mensie prve koliesko a vacsie druhe koliesko. i=Z2/Z1.
spravny prevod si spocitaj z otacok motora a
otacok kolesa (tie su dane obvodom a rychlostou)
teraz mas prevos 45/10, tj 4.5:1
(inak prevodniky... boli 42 a 46 zubove)
ak das prevodnik z favorita 52 zubov
mas prevod 5.2:1 to je o 15% lahsi prevod.
ak tam das 9 zubovy pastorok
mas prevod 5 resp. 5.7:1
toho prevodniku z favorita sa nemusis bat
to ze je uzsi nerobi retazi problemy.(vyskusane).
pri dost velkom obvode moze byt rozeta v pohode aj duralova.(retaz sedi na viac zuboch, tlak sa rozlozi) Dal sa kedysi kupit duralovy prevodnik 62 zubov(casovkarsky) , stal tak 600 SK, ale pred desiatimi rokmi
Ak Ti bude vychadzat ozaj nekupitelna rozeta,
skus si ju nechat urobit na vodnom luci.
(ako fusku, inak sa nedoplatis)
profil zuba je v strojnickych tabulkach a v autocade to nakreslis za hodinu.
Výše sem ti psal že musíš v zadu přidat zuby. :-) Ten 52 zubý převodník by měl stačit na roviny, do kopců to chce zubů víc, vybrat si můžeš tady http://www.gebhardt.cz/cs/silnicni-cyklistika...
Skusil som dat miesto toho môjho výfuku z vyžínača priamo trubku a už to ide trochu lepšie ale moc mi to vrčí:)
asi tam dám dáku plechovku zo sklenou vatou aby to trochu tlmilo alebo odlahčím ten výfuk z vyžínača
Spíš by byla lepší drátěnka, vatu budeš muset často měnit, zvláště u dvoutaktu. Já mám čtyřtakt a neriskoval sem, koupil sem přímo tkaninu 1cm silnou která se dává do výfuků závodních čtyřtaktních motorek, má zvýšenou tepelnou odolnost a je celkem porézní. Existuje i pro dvoutaktní motory.
Sice to není tkanina jak mám já, ale do dvoutaktu to je http://www.inmoto.cz/vata-do-vYfuku-2t
Ja som si urobil nový výfuk a napchal som tam drátenku na riad a už mi to ide dobre.
škoda že ten motor nemá nižšie otáčky ako napr.babeta,nemusel by som sa pred kopčekmi tolko rozbehnut.
Neviete či sa nedá niekde kupit viacstupnová prevodovka na motor z minibike?
možno by bolo dobré napísat výrobcovi cyklopastorkov ale neviem nan kontakt
Reaguji tady, protože výše už mě to nechce pustit. Vícerychlostní převodovku na minibike jsem nikde nenašel, ale dalo by se vřadit mezi pastorek a rozetu třeba toto http://www.web-rychle.cz/www-e-cyklistika-cz... , viděl jsem ji i o 1000 Kč levněji na cyklovybava.cz, ale tady je lepší foto.
už mám fotky mojho motokola
http://pokemon1.rajce.idnes.cz/D/
Dobrá práce. S karburátorem ti neporadím, zkus nějaký minibike web, tam pořád něco tuní. :-) Ten motor máš upevněný k rámu objímkou na plynové potrubí? Vypadá to na objímku z gumovou vložkou, tlumí to třesení od motoru a je dost pevná?
Uchytené to mám z hora aj z dola ale zhora len tak slabšie a použil som gumovo-železnu obímku na ktorej je navarená matka a je to dostat aj tu: http://www.fischer-sk.sk/desktopdefault.aspx...
ale ovela mocnejšie to mám uchytené zo spodu,tam som dal navarit železá a môžem motor trochu vyštelovat a tam to mám kov na kov ale zatial sa mi skrutky nepovolili a už mám vyjazdené 7 litrov benzínu.Používam olej STIHL to je ten červený minerálny ktorý dávaju aj do motorových píl a dávam ho v pomere 1:25 a po 10 litroch benzínu dám asi už 1:40