Zdravim
Vcera jsem si zakoupil nove kliky Sh. XT Hall.. 2 a vymenil je za stare Alivka ...... :Pri roztoceni XT klik na prazdno bez retezu me prislo ze se toci nejak ztezka (cca 6s) kdyz si vzpominam na alivka ktere kdyz sem roztocil se tocily jak pomasle (cca 30s) Tak se chci zeptat zda je chyba u me nebo je to tak normal .....
Thx za odp.
no pro tvoje klidný spaní:) jsem to vyzkoušel a točí se tak 6-10sec. Je to cca 3.5 roku starý XT, skoro neježděný:)
ok (( for all : a myslite ze to ma velky vliv na chod kola ?? , abych si nekoupil drahe XT kliky a slapalo by se me na nem hur nez na alivkach......
Těch 6s je ok.Matice na levé klice se utahuje 0,4 - 0,7 Nm.Není dobré to moc přetahovat.
Je to normalni, kliky s integrovanou osou se toci subjektivne s vetsim odporem, nez 4-hran, isis nebo octalink. Casem se stejne trochu ochodi, ale tenhle odpor rozhodne nijak neubira na vykonu.
mám zkušenost, že ložiska co tam dávají nic moc...taky se mi zdálo, že kliky XT jdou nějak "ztuha" a nakonec jsem si je sám vyměnil (jen ložiska) po asi 300-400km, po výměně se kliky točily podstatně líp a tak se už točí do dneška cca 3500 km...jo ta původní ložiska když jsem je vyndal, tak lehce zadrhávaly...
Jestli jsou loziska kvalitni nebo nekvalitni se projevi snad jenom v jejich zivotnosti, urcite ne nijak vyrazne v jizdnim odporu. Tam mozna sehralo mnohem vetsi roli mnozstvi vazeliny, kterou jsi tam dal.
Na origo loziscich jezdi zavody jak amateri, tak i svetova spicka, kdyby ten odpor byl vyrazne vyssi, nedelali by to. Mne osobne loziska na Sh. XT Hollowtec II.s trochou servisni pece a mazani drzi okolo 10tis. km bez problemu.
no možná jsme jen měl smůlu, ale jedna strana - jedno ložisko fakt výrazně zadrhávalo, druhé sice moc ne ale měnil jsme obě a rozdíl je fakt velkej..žena má taky XT a to původní a teď moje kliky se proti těm jejím točí podstatně lehčeji!!! jediný problém je, že SH tam dávají atypická ložiska mimo katalog a to o 1mm užší! musel jsem trošku ubrousit ten plastový krycí kroužek, protože má asi 1mm osazení, tak jsem to srovnal a je to OK..
To dávají schválně abys zaplatil víc za originál než za levnější konkurenci, šupáci!
jo přesně tak..taky si to myslím, ale navíc tam fakt dávají šmejdy, určitě si říkaj, že tam na tom tak nezíáleží..protože rozdíl je opravdu znát a to hodně!!!
Sice je znát rozdíl, když to volně roztočíš, ale vliv na zvýšení výdaje energie při šlapání u těch origoš bude nula nula nic. A to je to podstatné.
jo a musím říct, že mě to tenkrát docela překvapiilo a i naštvalo..300km a ložisko na výměnu..ale možná, že by na "tomů někdo klidně jezdit tisíce km..jo to asi možný je..
To musela být smůla na špatný kus. Sice ty originální ložiska opravdu nejsou nic moc, ale zas tak hrozné taky nejsou.
Mám XT kliky na všech 4 kolech doma a kromě toho jednoho nového kola mají všechny cca 5tis. km najeto a všechna ložiska jsou stále v pohodě.
rozumím, ale jsou to fakt šunt..žena na nich má taky 3500km a jdou pořád stejně, ale proti těm mojim vyměněným je to nebe a dudy..a to jsem ještě neřekl, že jsou zapouzdřený z obou stran a SH jen z venkovní...takže teoreticky by ty moje nové měly mít větší tření a odpor...
jednoduše řečeno - starej Shimano to ojebává, což mu člověk odpustí na Aliviu, ale na XT ho to za ty prachy může lehce / až středně/ naprudit. Pozn.: v rodině máme starou, historickou Campu, středový složení zcela nezapouzdřený, v miskách, které jsou vyvložkovány najdete po xx letech jenom oleštěnou dráhu od kuliček
Já bych řekl že začali ojebávat až v posledních čtyřech letech. Dám 3 příklady :
1) Mám doma dvoje kola. Oboje na LX nábojích. První titanové (barvou né materiálem) LX náboje jsem kupoval před sedmi lety. Je na nich najeto okolo 50000 km a stále se točí lehce jako po másle. A to je trápím každou zimu v soli!
http://www.bike-forum.cz/forum/fotky/nase_biky...
Druhé jsou zlaté LX 05 a po dvou letech a 15000 km jsou na šrot, při otáčení rukou drhnou a přeskakují. Přitom sůl nikdy neviděli!
http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie...
2) 6 let starý šaltr Deore používám celý rok a pořád řadí. Najel také okolo 50000 km!
2 roky stará inverzní LX je na odpis. Když přeřadím čekám jestli se milostivě uráčí to tam dát nebo ne.
3) 7 let staré řazení LX rapidfire. Funguje naprosto stejně jako když jsem ho koupil a najeto 50000 km.
2 roky staré LX Dual Control. V čepu který to celé drží je vakl jako prase!
Pokud se do ČR dostanou MTB komponenty Campagnolo jdu do nich! Pokud ne další kolo stavím na Sramu. Shimano z nás dělá blbečky!
Od Shimana používám na kole 4 komponenty. Kazetu XT - ta je v tuhle chvíli asi nejlepší s poměrem cena/výkon pro metodu pravidelné výměny řetězů včas.
Kliky XT, tam jsou jen ty ne zrovna nejlepší ložiska, ale zase samotné kliky jsou vynikajicí a od 08 (ty mám tedy jen na jednom kole) se zdá, že i ten problematický prostřední převodník bude ok.
Pak řetěz, protože mám lepší zkušenost než se Sram řetězy (i když rozdíl není velký, i ty Sram jdou) a nemám s nimi problém (HG73 i 93 kolem 3,5tis. km). A díky těm kilometrům co mi vydrží jsem nepřešel na C9ku, která by možná vycházela o chlup lépe, možná ne (u C9ky mi vadí loterie funčknosti na převodnících).
A poslední komponent jsou přesmykače, které se jako jedny z mála v posledních pár letech zlepšily o něco (tím myslím, že hlavně topswingy už nechytají okamžitě vakl, ale já mám stejně všude kde to jde downswingy). Přesmykač navíc na jednom kole Shimano mít musím, protože tam mám E-type kvůli zadní stavbě a jiný tam nedám.
Jinak vše na Sramu a plná spokojenost (mě ale i subjektivně sedí Sram řazení více než od Shimana, takže tam nemám co řešit), náboje pak DT nebo Mavic.
A ještě na jednom kole, které už delší dobu jezdí manželka jsou XT hydry a dualy. Dualy žádný zázrak s výdrží a mají lehký vakl, XT hydry jsou ale držáky a patří ohledně poruchovosti k tomu nejlepšímu na trhu hyder.
Takže bych to s Shimanem neviděl zase tak černě, jen si to chce vybírat pouze něco. Mě osobně doteď vadila jediná věc u Shimana a to XT prostřední převodníky, to byl od nich asi fakt vtip (uvidíme, co ty 08, jestli budou výrazně lepší nebo ne).
Na ty přesmyky jsem zapomněl. LX se spodním tahem z roku 2002 mi po roce chytl 3 mm vakl. Nový LX 05 s oběma tahy drží jak skála. Ty jsou asi vyjímka která potvrzuje pravidlo.
Jinak prostřední převodník na LX je úplně to samé jako u XT - máslo.