пока братья !
Mám problém, nevím jestli je to normální nebo ne !
Když nasadím tretru do pedálu tak chci si třeba pomoct šlapáním vzhůru tak vždycky když nohou šlapu nahoru tak vždycky něco lupne v pedálu - třetře jako by tam něco bylo povoleného a trochu se mi povolí noha (nahoru) ale vše v pedálu drží tak nevím ... Nevíte co stím ?
спасибо :-))
Suchý kufr o suchý pedál. Zkus malinko máznout vazelínou mechanismu uchycení kufru a uvidíš, třeba to pomůže. I když netaháš nahoru, vždycky tam maličko pohyb je.
Máš pravdu, cvakne to i ikdyž prudce šlápnu dolů
To cvakání je důsledek tzv. špatného šlapání. Tretra musí neustále táhnout za pedál - to je to kulaté šlapání. Musíš cítit jen podrážku v záběru. Nevím jestli to správně vysvětlím, ale představ si, že se nešlape nahoru/dolu nýbrž dopředu/dozadu. Je nutné to trénovat. V těžším terénu je to horší, ale jde to taky. Vrcholem je pak kulaté šlapání i při jízdě ze sedla.
Chtel bych videt nekoho, kdo dokaze tahat za pedal v rozsahu celyho kruhu treba pri kadenci 130/min (to je jenom priklad, ale zase tehle kadence bez zvladnuti kruhovyho slapani nedosahnes).
U kruhovyho slapani jde o prenos sily jakoby tecnou na obvod pomyslneho kruhu trosinku shora a nasledny opsani drahy kruhu bez toho, aby clovek nechal vahu nohy necinne na pedalu (a tim si brzdil). Presnym opakem a prikladem neekonomickyho slapani je tzv. slapani "do ctverce", kdy jezdec dupe do pedalu jenom shora a zbytek drahy nechava nohu bez nadlehcovani.
Na silnici se ekonomika slapani projevi urcite nejvic (a jeste lip na valcich), v tezsim terenu o kruhovym slapani nemuze byt rec snad vubec, tam clovek musi castecne porad stat v klikach a vyvazovat, byl by to neproveditelny nesmysl.