reklama

Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

Jednou jsem někde četl, že David Byrne jezdí na všechna svá představení na kole. Z nějakého důvodu jsem si tu perličku zapamatoval. Pro mne je to jedna z ještě neprozkoumaných definic „hardcore“. Je to daleko působivější, než ten jeho velký bílý oblek – a to je dobrý oblek.

Datum: 21.12.2007
Autor: Redakce
  • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

         

    Částečně bych v tom článku našel Medvěda. Vlastně docela dost. Ale otevřeně zde znovu říkám kolo do města????...Ano!Naprosto jistě! Ale osamělý cyklista mezi kolony agresivních řidičů aut, kteří do vás vztekle najíždějí a ohrožují váš život???!!! ... a čichat ten smrad z jejich výfuků na každé křižovatce?!?!?!.....Děkuji, nechci!Změna by se musela udát najednou v mysli vícero lidí, než je jena pár nadšenců. Museli by začít jinak myslet i na radnicích a něco pro podporu změny tohoto myšlení taky udělat. A nemyslím tím jen plamenné přísliby do budoucna!:-(

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2007
    Autor: Martis
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

           

      Medvěd v tom není jen částečně, ale úplně celej. Nenapsal bych to líp. Ta role "osamělého cyklisty mezi kolonami agresivních řidičů, kteří do něj vztekle najíždějí a ohrožují jeho život", je role, kterou jsem si dobrovolně a po zralé úvaze vybral, a jsem skálopevně přesvědčen, že tato moje volba má smysl. Jen je ještě potřeba ukázat řidičům, že tím šílencem není ten na tom kole, nýbrž oni, kteří z něčeho tak přirozeného a samozřejmého, jako je jízda na kole po městě, dělají ten neskutečný hazard se zdravím a životem.

      [ Zpět ]
      Datum: 21.12.2007
      Autor: Medvěd
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

           

      tady na foru je přece spousta lidí, kteří jezdí na kole městem - do práce, za zábavou, nákupy ... já bydlím v Olomouci a podmínky pro městské "kolaření" tady nejsou jistě ideální, ale když člověk nekouká na každý ujetý metr, pak se dají najít trasy, kde mě auta neohrožují, chce to hledat, někdy možná mírně překročit pravidla silničního provozu - kousek po chodníku, kousek v protisměru... odměnou mi je plynulá jízda, kdy mě automobilisté nijak nebrzdí a ještě mi zvyšují požitek z jízdy, když míjím jejich šnekózní kolony

      [ Zpět ]
      Datum: 21.12.2007
      Autor: vladaza
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

             

        Prsne tak ako pise vladaza. Po meste sa da vzdy jazdit mimo premavku aut (hlaven v tom svojom po svojich trasach). Len sa nesmie pozerat na prejdene metre. Nechce to nic ine, len si najst tu svoju spravnu trasu. Su trasy, ktore som hladal aj vyse roka, kym som nasiel tu , co mi najviac vyhovovala. Jazdim krizom krazom cez Bratislavu a nikdy nejdem po ceste s premavkou aut viac ako 300 metrov (aj to po vedlajsich cestach). Nikdy v zivote by ma nenapdalo ist po magistrale v Prahe.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2007
        Autor: Jaroslav
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

               

          Nedá. Když člověk jede pro zásilku, která musí být doručena do 30 minut od objednání, člověk měří každý centimetr ;)

          [ Zpět ]
          Datum: 21.12.2007
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                 

            Tebe jízda na kole živí, proto musíš být rychlej za každou cenu. Jistě, ale uznáš, že nejsi zcela typickým příkladem "městského cyklisty"

            [ Zpět ]
            Datum: 21.12.2007
            Autor: vladaza
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                   

              Teď už mě ježdění přímo neživí. I když městská cyklistika mě stále ano. Můžete se těšit na brožurku podobnou této: http://www.wordspacepress.com/SBIC%20main.php

              [ Zpět ]
              Datum: 21.12.2007
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                     

                anglicky neumím blafnout, ale už podle obrázků říkám - JO! Pro cyklisty začínající, mírně pokročilé.. taky třeba pro ouřady na magistrátech, aby rozšířily svoje nedohledné obzory, možná i pro firmy stavební a jiné - vždyť např., kde člověk narazí na funkční stojan na kolo

                [ Zpět ]
                Datum: 21.12.2007
                Autor: vladaza
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

               

          Ano, souhlasím. Pokud bych jezdil jen pro radost, taky bych nevyhledával ulice se silným provozem, ale pokud je rozdíl mezi jedním použitím a nepoužitím magistrály půl hodiny, zvítězí magistrála.

          Jen po Praze najezdím za pracovní den v průměru kolem třiceti kilometrů. Kdybych se měl vyhýbat frekventovaným komunikacím, najel bych nejméně o polovičku víc a moje tempo by se také snížilo na polovinu. Když to spočítám, tak s "magistrálou" trávím v provozu v průměru jen něco málo přes hodinu denně. Kdybych se magistrále (a dalším frekventovaným komunikacím) vyhýbal, byly by to možná až tři hodiny. denně. Se vzrůstající dobou pobytu v provozu by pak také vzrůstalo i moje ohrožení.

          [ Zpět ]
          Datum: 21.12.2007
          Autor: Medvěd
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                 

            Praha a její provoz je přece úplně v jiných dimenzích než ostatní města, v Olomouci jezdím "pro radost" i když jedu do práce a proto si klidně zajedu oklikou, ta mi , ovšem, nezvedne najetou vzdálenost o 15 km /viz. tvoje Praha/, ale třeba o 1500 m

            [ Zpět ]
            Datum: 21.12.2007
            Autor: vladaza
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                   

              No právě...

              [ Zpět ]
              Datum: 21.12.2007
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                 

            Samozrejem jazdim aj pre radost, ale okrem ineho jazdim kazdy den do prace a spat, a tiez na navstevu dcery na opacny koneic mesat, alebo na nakupy. Najazdim priemerne denne 25 km. Ale radsej obetujem pol hodiny jazdy ked idem po kludnych cestach(chodnikoch, cyklostezkach) ako jazdit pomedzi auta. Urcite idem pomalsie, ako keby som siel po asfaltke medzi autami.To je samozrejem moj pristup. Tak ako cestni cyklisti maju radsej rovny asfalt a rcyhlu jazdu, bikeri kamennu cestu, cykloturisti upravene ale mozno pomale cesty po pamiatkach, tak ja v meste vyhladavam kludne spojenia mimo premavky. kazdy ma ine priority. Takze chapem, ak niekomu vyhovuje jazdit v smrade medzi autami (lebo usetri cas) a riskuje svoje zdravie, je to jeho vec a jeho priority, ja sam sa takymto usekom vyhybam ako sa len da.

            [ Zpět ]
            Datum: 21.12.2007
            Autor: Jaroslav
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                   

              Myslím, že Tvůj přístup je správný. Jen jedno upřesním: Tím, že jedu rychle, nemusím mezi těmi auty být tak dlouho. Kdybych jel pomaleji po vedlejších cestách, dýchal bych sice o něco méně zkažený vzduch, ale podstatně delší dobu. Netroufám si odhadnout, v kterém z těchto případů bych toho v konečném výsledku nadýchal víc prachu, zplodin a jedů.

              [ Zpět ]
              Datum: 21.12.2007
              Autor: Medvěd
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                     

                Tomuto prave nerozumiem. Ked ja myslim cestu bez premavky aut, tak je naozaj bez premavky aut (napriklad pesia zona, cyklocesta, park, polna cesta medzi vinohradmi a podobne), teda myslim,z e dycham ovela menej skazeneho vzduchu ako na ceste. No a medzi stojacimi autami je toho smradu naozaj dost.

                [ Zpět ]
                Datum: 21.12.2007
                Autor: Jaroslav
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                       

                  Možná toto je rozdíl mezi Prahou a Bratislavou. V Praze je ten oblak výfukových plynů už souvislá pokrývka, která je téměř rovnoměrně rozložená po celé ploše a rozlévá se tedy i do vedlejších ulic.

                  Cyklostezky přes centrum vedou v Praze velmi často podél těch nejrušnějších ulic a vinohrady v centru Prahy nemáme. Jen Vinohrady a to je jedna z nejzamořenějších oblastí Prahy :o))

                  Takže v Praze si prostě nevybereš. Za čistým vzduchem bych musel ujet tak 15 kilometrů, aby ten rozdíl vůbec stál za to.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 21.12.2007
                  Autor: Medvěd
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                       

                  Bez pramávky? To prostě někde není možné. Aut je příliš mnoho. Jde o to, nenechat se odradit ani tou obludnou premávkou.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 27.12.2007
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (petr hus)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                         

                    Ano, přesně tak. V centru Prahy už není ani teoreticky možné se vyhnout hustému provozu ani zamořenému vzduchu.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 27.12.2007
                    Autor: Medvěd
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                         

                    Asi mas pravdu, ze vsade to nie je mozne, ale urcite sa da najst cesta, kde je tych aut malo (skoro nic). Ja pracujem v sirsom centre Bratislavy a ked idem do Petrzalky (na juzny okraj mesta), tak po ceste, kade jazdia auta idem asi 2x200 metrov. Asi rok mi trvalo, kym som si nasiel tu najvhodnejsiu kombinaciu (chodnik, protismer, zachadzka, pesia zona). Tym len chcem ilustrovat, ze treba tu spravnu cestu hladat
                    Lebo mi je luto medveda, ktory musi (chce) jazdit v naozaj hustej premavke a pritom ho kazde auto irituje(aspon tak sa mi zda s tunajsich debat). Myslim, ze z takej jazdy nemoze mat radost a pohodu. Ja radsej jazdim v pohode a klude (urcite nie jakratsou a najrychlejsou cestou) ako sa prekluckovavat pomedzi stojace auta v kolone.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 28.12.2007
                    Autor: Jaroslav
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                           

                      V Praze je skutečně téměř vždy problém najít méně frekventovanou trasu tak, aby rozdíl stál za ty kilometry a minuty či hodiny navíc strávené v tom "menším" provozu. Na chodník nesmím, do pěší zóny také ne, do protisměru opravdu jen výjimečně. Přestože Prahu znám možná lépe než leckterý taxikář, nevyplatí se mi hledat klidnější trasy.

                      Nemusí Ti mě být líto, protože mě osobně auta nevadí. Naučil jsem se mezi nimi velmi dobře pohybovat. Vadí mi, že ohrožují ostatní, že znečišťují vzduch, že je jich všude plno a zabírají prostor, kde by mohli žít lidé. Místo toho tam stojí a nebo jezdí auta. Dnes už se i na polích bude pěstovat "žrádlo" pro auta místo pro lidi. A pro lidi to tím pádem bude dražší. Tak pro koho vlastně jsou města a krajina? Pro lidi nebo pro auta? To je to, o co mi jde.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 28.12.2007
                      Autor: Medvěd
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

             

        Ja to vybiram asi tak. Pokud specham hodne a zajizdka je velka, svihnu to kousek po hlavni. Ale nekdy to je po bocnich cestickach i kratsi nez po hlavni. Ale taky jsou v Ostrave mista kde se clovek rozhoduje mezi 500 m po frekventované silnici, nebo 2 km po bocni s tim ze si jeste temer vzdy pocka 5 minut u závor.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Pavelm)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

             

        Souhlasím. Ono to tak jde.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2007
        Autor: Vratislav
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

             

        Já jezdím po Hradci Králové a nejméně problémů mám naopak když se chovám stejně jako auta. To znamená že jedu stejným způsobem, využívám jízdní pruhy, řazení před křižovatkou atd. Před křižovatkama podjíždím jen opravdu vyjímečně. Když se včas řadím do pruhů a řidiči vidí, že před odbočováním a přejížděním ukazuji a ohlížím se - jsem s nimi ve vizuálním kontaktu, tak mě v naprosté většině případů respektují jako jiného řidiče. Jistě že se občas najde nějaký bezohledný, nebo prostě jen roztěkaný vůl, ale takový je schopný přehlédnout i kamion.
        Jezdím téměř výlučně po silnici a po různých městech jako cyklista - i jako řidič z povolání. V obou případech se chovám prakticky shodně a nemám žádné problémy. Nekoukám na ostatní řidiče jako na nadržené vrahouny, ono zase tak zle není...

        [ Zpět ]
        Datum: 24.12.2007
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

               

          Tak to je úplně přesný. Postupuju taky tak. Chovám se jako auta, jsem pro řidiče tedy víceméně předvídatelný. Jediná situace, kdy se nechovám jako auto, je v zácpě - včetně předjíždění vpravo. V zácpě si musím dávat pozor na ostatní cyklisty a hlavně motorkáře, protože používají stejné koridory a fígle jako já.

          S řazením do pruhů mám někdy problém dodržet předpis. Protože pokud bych se při odbočování doleva řadil do levé části pruhu, postaví se pak v pravo ode mě auto, budeme odbočovat souběžně, tudíž mi pak nutně zkříží cestu, až se budu chtít podle pravidel zařadit doprava k chodníku. Při odbočování doleva se tedy zásadně stavím doprostřed pruhu.

          Nevím, jak často jezdíš na kole po Praze. On je totiž veliký rozdíl v chování motoristů vůči cyklistům v Hradci Králové, kde jsou všichni na cyklisty zvyklí a snaží se je i respektovat, a chováním řidičů v Praze, kde je pro ně cyklista vždy jen nevítanou překážkou, kterou je potřeba nejen co nejrychleji předjet, ale pokud možno cyklistu i poučit, že v provozu nemá co dělat. V lepším případě troubí nebo nadává z okýnka, v horším případě se dopustí nějakého manévru, aby mě vyděsil nebo "poučil" o mých "právech". Neříkám, že se takhle chovají všichni, ale procento takových magorů je v Praze enormní a zcela jistě nesrovnatelně vyšší než v HK.

          [ Zpět ]
          Datum: 24.12.2007
          Autor: Medvěd
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                 

            Připouštím, že Praha bude jinší kafčo, tam jsem se na kole ještě nemotal. Projel jsem ale poměrně dost jiných měst, kde jsem potkal dost pražáků v autech. Ale asi nervózní zácpa bude něco jiného, než plynulá jízda po venkově.
            S tím odbočováním vlevo je krapet problém. Pokud je pruh rovně a doleva, hlídám si kam jede ten za mnou. Pokud jede taky doleva, držím se v pruhu vpravo a pak vnějším obloukem jedu dál, ať si mě předjede. Pokud jede rovně, cpu se doleva, aby mohl jet zároveň se mnou. Ti další mě už nezajímají, protože než se rozjedou, jsem už za křižovatkou.
            Dojímají mě ale pablbové na kole, kteří v pruhu pouze pro odbočení doleva se nesmyslně postaví až k levému kraji a pak na zelenou začnou pomalu vrávorat šikmo přes pruh k pravému kraji za křižovatkou. Za ním v autě a kolikrát i na kole rostu, protože pořádně nevím co provede a kudy se bude šinout dál. Takový takycyklista obvykle ani neukazuje a pokud odbočuje přes pruh doleva neohlíží se. To je pak teprve adrenalin. A občas lze i chápat některé řidiče, že po zkušenostech s takovými blbouny jsou na cyklisty obecně nabroušení (i když to jejich hovadské chování neomlouvá).

            [ Zpět ]
            Datum: 25.12.2007
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                   

              Nejhorší není ani ta zácpa samotná, ale její důsledky. Když se to potom rozjede, tak každý děsně pospíchá a jede doslova "přes mrtvoly".

              S tím odbočováním máš pravdu. Dělám to vlastně taky tak. Ale Tvoje metoda funguje, jen když se můžeš spolehnout na správnou signalizaci případného odbočování toho za Tebou. Jenže on mnohdy vyhodí blinkr (pokud vůbec) až v okamžiku, kdy se rozjíždí. Viz §30 odst.(2) zákona 361/2000 Sb.:"Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat včas před započetím jízdního úkonu..."

              Tenhle přestupek teď dělá strašná spousta lidí. Dost mě to ohrožuje například i při (jeho) odbočování doprava, když já jedu rovně. Když předjíždím vpravo kolonu před semaforem, koukám, kdo bliká, a postavím se vedle prvního, který nebliká. Jenže on často začne blikat až v okamžiku, kdy přejíždí přechod a pak řve, že jsem mu tam vjel. A takovým řidičům něco vysvětlovat, je házení hrachu na zeď. Nepomůže ani citace z vyhlášky. Pro motoristy je cyklista VŽDYCKY blbec.

              To chování těch "pablbů", které popisuješ, má své opodstatnění. Ty bys ho v té křižovatce neměl předjíždět - a už vůbec ne zprava. Postavit se při odbočování doleva k levému okraji pruhu totiž cyklistovi předepisuje zákon:

              §21 odst (3) zákona 361/2000 Sb.:"...Před odbočováním vlevo se řidič musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu a šířku vozovky...."

              Ukazovat zamýšlený směr jízdy je cyklista povinen pouze PŘED zahájením odbočovacího manévru:

              §30 odst.(4) zákona 361/2000 Sb.:"...Znamení o změně směru jízdy PAŽÍ se dává jen před započetím jízdního úkonu."

              Naopak při projíždění křižovatkou je cyklista povinen držet oběma rukama řidítka. Odbočovat přes pruh ale nesmí. Odbočovat smí pouze z pruhu, který je k tomu určen.

              [ Zpět ]
              Datum: 25.12.2007
              Autor: Medvěd
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                     

                21 odst (3) zákona 361/2000 Sb.:"...Před odbočováním vlevo se řidič musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy... To platí logicky při odbočování z pruhu společného pro jízdu rovně a doleva.
                Pokud ale máš pruh POUZE pro odbočení doleva, je naprostý nesmysl najíždět si ještě k levé čáře. Jezdí se přece vpravo ve svém směru jízdy. Potom si takový cyklista koleduje opravdu o to, že ho někdo bude předjíždět zprava, i když se to nesmí.

                [ Zpět ]
                Datum: 25.12.2007
                Autor: ronda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                       

                  Ano, já to tak taky řeším - stoupnu si doprostřed pruhu. I když si nejsem jist, zdali tím neporušuju předpisy. Hlavu si s tím v tomto případě ovšem nelámu. Pozor na to, abychom si to nevykládali tak, že když se cyklista ve společném (rovném a vlevo odbočujícím) pruhu postaví doleva, může se auto pokračující rovně postavit vpravo od cyklisty. Nesmí.

                  Jinak nejčastější prohřešek motoristů při mém odbočování doleva je ten, že když čekám uprostřed křižovatky, až projedou vozidla z protisměru, postaví se někdo vpravo ode mě a následně mi zkříží cestu. Tomu předcházím tak, že se takovému řidiči přesunu přímo před kapotu, aby mi pak tu cestu zkřížit nemohl. S velkým pochopením se to ovšem nesetkává.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.12.2007
                  Autor: Medvěd
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                         

                    Pokud je v pruhu a v křižovatce dost místa, co jako brání autu jedoucímu rovně ze společného pruhu vyjet nastejno se mnou, pokud já odbočuju doleva a stojím u levé strany pruhu ?
                    A aby mě nikdo nepodjížděl v křižovatce zprava, jezdím prostě vpravo, vnějším obloukem. Jasně že nejde říct všechno jednou větou a naprosto univerzálně pro každou situaci, ale jak už jsem napsal nahoře, jezdit jako s autem a hlavou - podle předpisů, ale hlavou

                    [ Zpět ]
                    Datum: 25.12.2007
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                           

                      Vidím, že máme téměř shodné zkušenosti. Co brání autu pokračovat robvně kolem doleva odbočujícího cyklisty? No přece příliš malý boční odstup. Je to stejné, jako když se pro jistotu vysuneš dál od kraje silnice v okamžiku, kdy nechceš, aby Tě auto předjíždělo v nepřehledné situaci s malým bočním odstupem. Je to vlastně prevence neuvážených manévrů motoristů, kteří si nedokážou představit, co Tě může ohrozit.

                      S tím vnějším obloukem to bude fungovat jen když nepojede nic z protisměru. Jakmile musíš v křižovatce zastavit, něco nutí motoristu postavit se vedle Tebe místo za Tebe. Moje zkušenost mi navíc říká, že když při odbočování doleva dělám příliš velký vnější oblouk, mají auta z protisměru, která se rovněž chystají ze svého pohledu odbočovat doleva, tendenci mi zkřížit cestu a odbočit až poté, co mě minou, místo aby dbaly pravidla, že se takto odbočující auta mají uprostřed křižovatky míjet vlevo (361/2000 Sb. §21 odst.3 - poslední věta): Odbočují-li řidiči protijedoucích vozidel vlevo, vyhýbají se vlevo. Jinými slovy by si vzájemně neměly křížit cestu.

                      Když k tomu ještě připočtu, že část z nich při tomto manévru dokonce ani nebliká, tak je opravdu bezpečnější udělat trochu plošší oblouk přes samotný střed křižovatky a řešit pak už jen auto, které se případně postaví na lákavě volné vpravo od Tebe.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 25.12.2007
                      Autor: Medvěd
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                             

                        "něco nutí motoristu postavit se vedle Tebe místo za Tebe" - není to "něco" prostě zvyk? Ono se totiž totéž (aspoň v Praze určitě) dělá i v případě, že se jedná o samá auta (a ne cyklistu + auto). Důvodem je snaha zkrátit frontu a umožnit tak průjezd těch, co pokračují přímo. Netvrdím, že je to podle předpisů a že je to vždy bezpečné, ale s trochou gentlemanské slušnosti (hlavně při následném opouštění křižovatky) to funguje docela dobře. Ale i tak je zvykem řadit se vedle předchozího VLEVO, ne vpravo...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 26.12.2007
                        Autor: k.vl
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                               

                          Nevím přeně, co máš na mysli, ale když jsou před křižovatkou tři pruhy, tak by neměly stát vedle sebe čtyři nebo dokonce více aut. Pokud jsou pruhy předimenzované (většinou skutečně jsou), pak ať jich je raději víc užších a jeden z nich vyhrazen třeba pro cyklisty nebo hromadnou dopravu.

                          Jinak podle předpisů by se vedle cyklisty před křižovatkou nemělo stavět žádné auto - musí se postavit vždy až za něj. Už jen proto, že při rozjíždění by se jednalo o souběžnou jízdu v rámci jediného pruhu, což zákon zakazuje.

                          Takže pokud se jedná o zvyk, je to zvyk nejen protizákonný, ale (minimálně pro cyklistu) dost nebezpečný. V kombinaci s (u pražských řidičů velmi častým) opomenutým blikáním se už jedná o přímé a vědomé ohrožení jiného účastníka provozu.

                          Pokud máš ale na mysli řazení aut vedle sebe v křižovatce při odbočování vlevo, pak tato gentlemanská praxe vede k situaci, kdy to množství aut odbočujících vlevo, naštosovaných vedle sebe uprostřed křižovatky, pak nestačí opustit křižovatku do chvíle, kdy padne zelený signál v příčném směru. Minimálně jednou týdně jsem svědkem nehody způsobené tímto chováním řidičů. Nejčastěji v křižovatce Na Pankráci x Děkanská vinice. Kromě toho tím pak často zdržují i tramvaje.

                          Kvůli tomuto chování se zřizují před křižovatkou speciální pruhy pro odbočování doleva (ne společné s přímým směrem) a přizpůsobuje se tomu i režim semaforů. Nestává se pak tedy, že by při odbočování vlevo měl v protisměru zelenou přímý směr, tudíž mu není potřeba dávat přednost. Odpadá tedy hromadění aut uprostřed křižovatky. Řekl bych ale, že to celkově snižuje její propustnost.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 26.12.2007
                          Autor: Medvěd
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                                 

                            Těžká diskuse, Medvěde. Předpisy jsou jedna věc, skutečný život a hustý provoz druhá. Ten hustý provoz se ti nemusí líbit, ale prostě je. A tak se chování přizpůsobuje situaci. Je nesmyslné trvat na nějakém vyhláškovém slovíčkaření. Asi není úplně marné být kromě cyklisty i vyježděný řidič, člověk pak leccos chápe krapet jinak...
                            Řekl bych že k tomuhle tématu bylo napsáno vše podstatné, dalšího rozmělňování se už neúčastním.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 26.12.2007
                            Autor: ronda
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                                   

                              Přesto mi dovol reagovat. Je mi jasné, že předpisy nejsou a ani nemohou být ideální, ale jejich dodržování činí chování motoristů předvídatelnější. Ani já nedodržuju předpisy úplně vždy. Pokud je ale poruším, vždy je to jen proto, že by mě jejich dodržení ohrozilo. Pokud takto budou "nedodržovat" předpisy i motoristé, nic bych proti tomu neměl. Ale zrovna tím výše popisovaným způsobem porušení předpisů motoristé vytvářejí nová rizika pro sebe i pro ostatní. Jejich uvažování je: Na jedné straně vah je "co nejrychleji se někam dostat", na druhé straně vah je bezpečnost provozu. Velmi často jsem svědkem upřednostnění rychlosti za cenu zvýšení rizika nehody. S tím jako jeden z nejohroženějších účastníků provozu těžko mohu souhlasit.

                              Ještě k Tvému přání, že by městský cyklista měl "být vyježděný řidič". O tom jsem se tu už s jednou konkrétní osobou obsáhle bavil. Moje zkušenosti z více než tří tisíc hodin strávených v hustém pražském provozu jsou plně srovnatelné se zkušenostmi velmi slušně "vyježděného" řidiče. Nepochybuj o tom, že už dokážu dostatečně přesně odhadnout možnosti auta i schopnosti ostatních řidičů. Kdybych to totiž neuměl, už bych dávno nebyl naživu.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 26.12.2007
                              Autor: Medvěd
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                                 

                            Zvláštní pruh pro odbočení vlevo je samozřejmě ideální řešení, ale pokud na něj není místo, ta praxe funguje (viz např. křižovatka u vozovny Střešovice při cestě z Břevnova na Petříny). Normální podmínku, že nevjedu do křižovatky, pokud nejsem přesvědčen, že ji budu moci také opustit, je samozřejmě nutné dodržet. Jist si tím nemohu být nikdy a za žádných okolností.
                            Myslím, že podobná praxe cyklistu neohrožuje, alespoň nemám na kole takovou zkušenost. V pruhu si zásadně stoupám doprostřed, nemám náladu zjišťovat, jestli řidič za mnou ví, co je to blinkr. Ale při odbočení doleva přes protijedoucí pruh mi naprosto nevadí, když nějaké auto zastaví VLEVO ode mě...

                            [ Zpět ]
                            Datum: 26.12.2007
                            Autor: k.vl
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                                   

                              Takhle bych s tím souhalsil také. Mně vadí, pokud si v křižovatce stoupne vpravo ode mě a pak mi zkříží cestu. A pak mi také silně vadí, když se někdo v pravém pruhu postaví vlevo ode mě, nebliká (já tudíž předpokládám, že pojede rovně) a pak v okamžiku, kdy padne zelená, začne odbočovat doprava, zatímco já chci pokračovat rovně. Pak už je mi čočku platné, že v okamžiku, kdy se rozjel, vyhodil blinkr... Ono nepříjemné je i to, když se postaví vlevo ode mě a začne blikat doprava.

                              Z tohoto důvodu si stoupám doprostřed pravého pruhu, chci-li pokračovat rovně. Tím předejdu výše popsané situaci.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 26.12.2007
                              Autor: Medvěd
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                               

                          http://www.bikexprt.com/streetsmarts/
                          je to anglicky, ale má to jednoduché srozumitelné obrázky.
                          Stručně řečeno: Co brání autu postavit se vedle mne vlevo? Já, protože stojím vprostřed pruhu. A uhnu až teprve po provedení toho odbočení. A je jedno, zda to je odbočení vlevo či vpravo. Nechci, aby mně to auto zabilo a tak ho blokuju tak dlouho, dokud je to potřeba pro mé bezpečí (ovšem ani o vteřinu déle).

                          [ Zpět ]
                          Datum: 27.12.2007
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                                 

                            To je vynikající příručka. Jen mám obavu, aby to někdo nebral příliš doslova. K určitým manévrům a fíglům musí totiž dojít člověk tak nějak sám na základě vlastních zkušeností. Každý, kdo se v provozu nějakou dobu pohybuje, by takovou brožuru mohl napsat, ale v určitých věcech by se mohl výsledek lišit. V určitých situacích nezbývá než použít zdravý rozum a trochu toho přirozeného instinktu. Neexistuje přece na každou situaci nějaký přesný návod, jak ji řešit. Ale pro základní orientaci je to určitě velmi užitečná věc.

                            A ještě maličkost. Chování řidičů se liší stát od státu a dokonce někdy i město od města. Hodně bude záležet na tom, kde se daný cyklista pohybuje. Musí nasát dopravní atmosféru tamních ulic, vcítit se do uvažování a povah tamních řidičů a teprve potom se rozhodovat, jak řešit určité situace. A zrovna Praha je v tomto ohledu hodně specifická.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 27.12.2007
                            Autor: Medvěd
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                                   

                              Jeden se občas zasní / zamyslí, a udělá takovou kravinu, až se skoro divím, že ještě žiju se všema končetinama. A to si myslím, že v městském provozu jsu hodně zkušenej. --tož zastavím před křižovatkou na červenou - tolik vpředu, že nevidím na semafor , neb je za mnou. Žádný problém. Až se začnou rozjíždět ti za mnou, se svou hmotností akceleruju líp než oni. Až uprostřed křižovatky mně došlo, že zelenou mají jen odbočující doprava. ..trošku zmatek...šoféři byli natolik benevolentní, že mě nepřeválcovali. Brno holt není Praha.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 27.12.2007
                              Autor: Howgh
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                                     

                                Tak tohle si v Praze fakt dovolit nemůžu. Zdejší řidiči jsou schopni mě smést třeba jen proto, že příliš pomalu opouštím křižovatku, a to i když jsem do ní vjížděl na zelenou.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 27.12.2007
                                Autor: Medvěd
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                                 

                            Přesně. Dík za ten odkaz :-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 27.12.2007
                            Autor: k.vl
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                       

                  taky to tak vidím - myslím to postavení se vpravo v pruhu odbočujícím doleva. Zákony je potřeba brát z rezervou a rozmyslet si jestli třeba není ten zákon blbej.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.12.2007
                  Autor: Howgh
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

               

          By mě zajímalo, jak se Ti tam jezdí. Co jsem tam zahlédl, pak je tam na hlavním okruhu pro cyklisty vjezd zakázán a cyklisty vytlačili na souběžné cyklostezky, kde je jeden přejezd/přechod za druhým, takže bys měl pořád slézat z kola? To musí být docela otravné ne?

          [ Zpět ]
          Datum: 27.12.2007
          Autor: DanSed
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

           

      Co se týče toho smradu -- tak zrovna teďka v zimě, jak jsou ty horké výfukové plyny vidět, mě opravdu zaujalo, když jsem pozoroval jednu kolonu automobilů. Vždycky ty výfukové plyny ze zadku jednoho auta přímo krmily klimatizační systém toho druhého, ten zase krmil toho třetího a tak dál. Cyklista je na tom teda (nejen) dle mého názoru o dost líp.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.12.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Hynek Hanke)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

             

        Vetsina modernejsich aut ma slusne filtry. :) Ale o to nejde.
        Hlavni rozdil auto - cyklista je podle me v tom, ze auto nasava vzduch nizko nad silnici, a prave tam se vetsina zplodin drzi... cyklista ma hlavu podstatne vys, kde uz je vzduch naredenejsi... :)
        Lehokoliste ve meste maji asi trochu smulu...

        [ Zpět ]
        Datum: 27.12.2007
        Autor: Andrej
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

               

          Jezdím po Praze na kole, kde mám extrémně vzpřímený posaz. Hlavu mám při jízdě dokonce o něco výš, než když jdu pěšky. Nedýchám tedy o nic horší vzduch než chodci.

          [ Zpět ]
          Datum: 27.12.2007
          Autor: Medvěd
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

           

      Já jsem jela jednou nedopatřením s eklo.nebo co to bylo
      byli proti dálnici přes České středohoří. Neviděli jste těch černých skládek. Nejsem proti dálnici. Zkracuje cestu a v naší kotlině nebude tolik čoudu. Mohla být a dala bych jim to k úhradě. také jsem se ptala čím jezdí nakupovat do marketů-samozřejmě ne na kole ale autem. Medvěd má velkou rodinu a tak to musí být dřina to vozit na kole. Já jezdím sockou. Jsme jen dva a tak mi to nedělá problém.
      Přeji pěkné svátky a jezdím až bude na to počasí.

      [ Zpět ]
      Datum: 26.12.2007
      Autor: žaneta
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

             

        Dálnice zkracuje cestu jen zdánlivě. Zkracuje ji možná časově, ale velká část aut si kvůli dálnici kilometry naopak přidá, protože kratší cesta by byla pomalejší. Kromě toho dálnice dopravu i vytváří: Spousta lidí, kteří doteď třeba nejezdili nebo jezdili méně, začne jezdit, když je to teď tak pohodlné a rychlé...

        Dálnice přes České středohoří zbytečně ničí jeden z nejkrásnějších koutů Čech. Stačilo ji vést o patnáct či dvacet kilometrů západněji a svůj účel by splnila také - do Teplic a Ústí by nepatrným obloukem dorazila také a ještě by obsloužila Most. A velmi pravděpodobně by byla i podstatně lacinější.

        Nemám zmapováno, kdo jak nakupuje, ale za sebe a svou rodinu prohlašuju, že autem nikdy. Co potřebujeme, kupujeme v místě. Když je potřeba udělat větší nákup na vzdálenějším místě, použijeme hromadnou dopravu. Když jsme mimo Prahu, jezdím nakupovat i na tom kole.

        Mimochodem - na kole se dá ve městě jezdit po celý rok. Mimo město většinou taky. Snad jen s výjimkou horských oblastí, kde to znemožňuje hluboký sníh.

        [ Zpět ]
        Datum: 26.12.2007
        Autor: Medvěd
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

         

    Nádherný text a velmi zdařilý překlad! Obsah článku stoporocentně podepisuji.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2007
    Autor: Medvěd
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

         

    Myslel jsem, ze okurkova sezona je pres leto?

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2007
    Autor: Andrej
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

           

      Okurková možná, ale cyklistická nikoli. Ta trvá od 1.ledna do 31.prosince. :o))

      [ Zpět ]
      Datum: 21.12.2007
      Autor: Medvěd
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

             

        pěknej článek. K dejchání auto-smradu : přečtěte tohle. Tenhle článek tu propaguju už cca po 4. : http://www.nakole.cz/vemeste/proc_na_kole_1.php3 .

        Jináč - ve městě se na kole bojím incidentu míň než v otevřené krajině, kde auta jezdí rychleji a míň pozorně.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2007
        Autor: Howgh
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

               

          Co se týče ohrožení ve městě a ve volné krajině - je to opravdu jiné. Záleží pak i na stylu jízdy daného cyklisty, aby se dalo rozhodnout, kdy je člověk ohrožen víc. Neovlivnitelná rizika jsou vyšší v případě pohybu ve volné krajině.Ovlivnitelná rizika jsou vyšší ve městě. Takže souhlas.

          [ Zpět ]
          Datum: 21.12.2007
          Autor: Medvěd
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

         

    Vyborne - takhle se dela pozitivni propagace kola. Plny souhlas s obsahem i formou

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2007
    Autor: lester
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

         

    Vynikající článek, srdce mi poskočilo a hned jsem na něj dal odkaz ze "své" (nyní v okurkové sezóně krutě hnijící) cyklomapy :)

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2007
    Autor: Vratislav
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

         

    K článku fakt není co dodat. Přesně vystihuje i můj pohled na ježdění po městě, v mém případě po Praze. Někdy, když míjím kolonu, prakticky se nehýbajících aut, říkám si, že jestli já jsem na kole ve městě považován za blázna, co jsou potom ti lidé uvěznění ve svých autech. Kdysi jsem pracoval v obchodní firmě. Protože jsem musel, najezdil jsem za rok zhruba 50 tisíc kilometrů a moc dobře si pamatuji své pocity bezmocné zuřivosti uprostřed dopravní zácpy. To radši pojedu stokrát v dešti, zimě či ve vedru na kole a potěšení z jízdy vozem přenechám jiným. PS pro Medvěda - nedělám to kvůli ekologii, spolu s pankáči křičím "no future":-).

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2007
    Autor: tlamsa
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

           

      Ve výsledku to vyjde nastejno. Ani já to nedělám JEN kvůli ekologii. Ale fakt je, že "po nás potopa" není můj pohled na svět :o))

      [ Zpět ]
      Datum: 21.12.2007
      Autor: Medvěd
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

             

        Hele Medvěde, za čtyři miliardy let tuhle planetu naše rozpínající se Sluníčko tak jako tak sežehne na placičku nebo škvareček. Má cenu se kvůli takové chvilce dneska trápit s nějakým životním prostředím?

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2007
        Autor: tlamsa
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

               

          Já uvažuju v poněkud reálnějším časovém horizontu. I kdyby po nás mělo přijít už jen pár dalších generací, nemáme nejmenší právo jim planetu předat v podobě zamořeného smetiště.

          [ Zpět ]
          Datum: 21.12.2007
          Autor: Medvěd
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                 

            podle kalendáře starých Mayů - a že měli všechno zatím dobře spočítaný - 22.12.2012 končí čas. Sám jsu zvědavej co se přihodí. Že prej ten den budou všechny planety v jedné přímce.

            [ Zpět ]
            Datum: 24.12.2007
            Autor: Howgh
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                   

              Tak to máme, soudruzi, před sebou přesně jednu pětiletku. :o)) Myslím, že bychom ji měli vyplnit něčím, co bude dávat smysl. A to, jestli planety budou v jedné přímce, mě zas až tak neděsí.

              Trochu vážněji: Tyhle prognózy jen vedou k nezodpovědnosti. Pokud si lidi budou myslet, že stejně za chvíli všechno skončí, nebudou myslet na životní prostředí ani na příští generace, a naopak zintenzivní svůj už tak bezbřehý konzum, aby si ten zbytek vyměřeného času ještě užili...

              [ Zpět ]
              Datum: 24.12.2007
              Autor: Medvěd
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                     

                ale ono pro každého z nás stejně všechno za chvíli skončí. V tom je možná ten problém, že žijeme směšně krátkou dobu a tedy neděláme dlouhodobé plány do budoucna. Je nám jedno, jak to bude za sto let, protože tu nebudeme. Natož za pětset. Snažíme se urvat, co se dá a co nejrychleji se rozmnožit, protože to je jediná šance na alespoň nějaké přetrvání. Sice diskutabilní, ale aspoň něco, že jo :o(

                [ Zpět ]
                Datum: 24.12.2007
                Autor: Jurimír
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                       

                  Přesně tak. Lidé si počínají podle hesla "Po nás potopa". Ta doba, která nám byla na Zemi vyměřena, není zas až tak směšně krátká. Na tom trestuhodném chování, které popisuješ, mi není jasná jedna věc: Proč se tak ochotně a překotně množíme, když svou ekologicky a sociálně bezohlednou osobní spotřebou likvidujeme předpoklady kvalitního života a dokonce i samotného přežití dalších generací?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.12.2007
                  Autor: Medvěd
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                         

                    jeden z důvodů, proč se odmítám množit.

                    V9š já mám poměrně velký ekologický cítění, protože prostě miluju přírodu. Stromy, lesy, skály atd. mám prostě radši než lidi. DOcela rád bych, aby ten boj příroda s náma lidma vyhrála, ale upřímně řečeno, je mi celkem fuk, jak to tady bude vypadat po mý smrti. Z toho sobeckýho úhlu jednotlivce je mi to fakt uplně jedno.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 24.12.2007
                    Autor: Jurimír
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                           

                      Já mám kromě ekologického cítění ještě extrémně vyvinuté cítění sociální. Není mi jedno, co prožívají a co cítí lidé, které nevidím, ani co budou cítit a prožívat lidé, kteří budou obývat tuto planetu, až já tu nebudu. Proto bych třeba nikdy neuvažoval tak, jestli mám raději přírodu než lidi. Na to totiž neexistuje odpověď. Jediné, co k tomu můžu říct, že příroda bez člověka velmi dobře přežije, člověk bez přírody nikoli. Proto je v jistém smyslu příroda "důležitější" než člověk.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 24.12.2007
                      Autor: Medvěd
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                             

                        Medvěde, ty si vážně myslíš, že dnešní člověk se neobejde bez přírody, tak, jak se oní tady bavíme? Jasně, vodu a vzduch potřebuje každý, ale nějaké courání lesem, ráchání se v šumících peřejích, kochání se noční oblohou plnou hvězd, brouzdání se ranní rosou atd., o takových potřebách dnešních "moderních" lidí by se dalo s úspěchem pochybovat. Podívej se co mladých rodin šťastně tráví víkendy v nákupních a zábavných centrech, koupat se chodí nikoli do řeky, ale do aquacenter a večery tráví v multikinech a pak v musicbarech. A to my, slované jsme ještě děsně romantický. Během svého několikaletého působení v roli hotelového recepčního jsem poznal, že mladí lidé ze západní Evropy jsou skuteční "urbanpeople" a příroda je spíš svými projevy otravuje.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 27.12.2007
                        Autor: tlamsa
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                               

                          Lidé, o kterých píšeš, přírodu potřebují úplně stejně jako my, kteří těmto urbánním obřadům neholdujeme. Oni tu přírodu jen "konzumují" v instantní podobě: jako vzduch k dýchání přefiltrovaný klimatizací, jako vodu k pití, která prošla tisícem nejrůznějších úprav, jako potraviny, o kterých se bezelstně domnívají, že se líhnou v regálech hypermarketů, jako energii, kterou příroda uložila do tenčících se zásob fosilních zdrojů, atd. atd.

                          Jsem přesvědčen o tom, že existuje jen dvojí druh lidí: ti, kteří si svou existenční závislost na přírodě uvědomují, a lidé, kteří si ji sice neuvědomují, ale nejsou proto na ní o nic méně závislí. Řekl bych, že jsou na ní dokonce ještě závislejší, než ti, kteří si tuto svou závislost uvědomují, neboť jsou závislí na značné míře plýtvání jejími zdroji.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 27.12.2007
                          Autor: Medvěd
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                           

                      Tak trochu popíráš sám sebe. Člověk je součástí přírody, jen si to málokdo a málokdy uvědomuje. Takže, jestli tě mohu opravit : miluješ přírodu, krom toho kousku s názvem lidé.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 25.12.2007
                      Autor: Papji
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                             

                        Člověk je určitě součástí přírody, navíc jedinou, která proti přírodě zcela nesmyslně bojuje a je schopna ji přitom kompletně zničit. Z toho vyplývá obrovská odpovědnost člověka (lidstva) za osud přírody jako předpokladu zachování (nejen) sebe samého. Pokud člověk nedostojí této své odpovědnosti a bude pokračovat v jejím ničení a ve svém nesmyslném (a sebevražedném boji proti ní, pak je součástí přírody asi tak stejně, jako jsou rakovinné buňky součástí nemocného organismu.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 25.12.2007
                        Autor: Medvěd
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                               

                          člověk je součástí přírody podobně jako třeba svrab v kůži psa a podobní patvoři. smutný...

                          [ Zpět ]
                          Datum: 25.12.2007
                          Autor: Howgh
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                                 

                            Asi je, ale chtěl bych věřit, že být nemusí...

                            [ Zpět ]
                            Datum: 25.12.2007
                            Autor: Medvěd
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                       

                  Jednou za čas začnu bejt strašně nervózní a vzteklej. A když chvíli zjišťuju důvod, zpravidla přijdu na tenhle: Už zase přemýšlím, co se se mnou stane, místo abych si dělal tu jedinou správnou starost - co bych měl právě teď dělat... ;-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 26.12.2007
                  Autor: k.vl
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                   

              Jediny co hrozi v pripade planet v jedne primce je leda tak turisticko obchodni tyjatr, tedy pokud bude mozne to nejakym zpusobem na nejakem miste spatrit...

              [ Zpět ]
              Datum: 25.12.2007
              Autor: Meduza
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                     

                špekuluje se i o násobené gravitaci...

                [ Zpět ]
                Datum: 25.12.2007
                Autor: Howgh
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                       

                  Věci, které nelze ovlivnit, mě neděsí.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.12.2007
                  Autor: Medvěd
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                         

                    to mě právě děsí JENOM věci, které nejde ovlivnit. Ty co jdou, prostě měním, ale co s tím, co nejde?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 25.12.2007
                    Autor: Jurimír
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                           

                      Co nemohu změnit, tím nemá podle mě smysl se trápit. Strach mám jen z toho, že dopadne špatně něco, co jsem mohl změnit k lepšímu. Co zlepšit mohu, to zlepšit musím. Nebo se o to aspoň pokusit.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 25.12.2007
                      Autor: Medvěd
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                       

                  I kdyby byly v jedné přímce a na jedné straně od slunce(jako že nebudou), stane se velký NIC.
                  A gravitace se sčítá, nenásobí :O)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.12.2007
                  Autor: PepikW
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Městská cyklistika: Rozhodnout se a jet

                         

                    taky dobře...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 26.12.2007
                    Autor: Howgh
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

386 cyklistů (4 přihlášení)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024