reklama

Co vám kolo dalo a co vzalo?

Občas se zamýšlím, co mne u toho kola tak drží? Kolik já mohl ušetřit peněz, nekupovat si pořád něco nového na bicykl, nebo kolik jsem jich mohl vydělat netrávit na něm tolik času. Možná, že i nějaký nadějný vztah by skončil happy endem, kdyby má vytoužená tak záhy nezjistila, že je u mne vždy až na druhém místě za mým milovaným bikem. Co my to kolo dobrého vlastně přináší, sakra? Pár věcí mne napadá, ale jsou to samé takové potrhlé, iracionální věci a tak se ptám Vás, abych zjistil jak na tom jste Vy a porovnal to se svými pocity, tedy abych zjistil podstatu dané "úchylky" :-).

[ Zpět ]
Datum: 20.12.2007
Autor: tlamsa
  • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

         

    vzalo mi číst volného času. Dalo mi zábavu a pohyb. A taky možnost dopravit se vlastní silou dál než pěškobusem

    [ Zpět ]
    Datum: 20.12.2007
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

           

      racionálně vzato je kolo spolu s plaváním nejlepším sportem pro klouby nohou -- nezatěžuješ je váhou těla.

      2)výkon na tzv kyslíkový dluh člověku nesvědčí. Lepší je namáhat tělo dlouho a pomalu. Perfekt tak procvičíš srdce a plíce, takže čím delší výlety, tím líp.

      3) ten krček stehenní kosti mi zlomili v Bělorusku květnu. Z místního špitálu jsem se zachránil po třech týdnech. Kost už začala srůstat. Doktoři doma se mnou nedělali vůbec nic, protože kosti se porovnaly rovně k sobě. Prostě vymakaný cyklo-svaly drží kostru pohromadě. Žádný šrouby - nic. Krček je prej špatně vyživovanej a hojí se pomalu. V září jsem začal jezdit na kole tak, že sedlo jsem dal co nejníž a kolo pod sebe zasunul stojíc na zdravé noze. Zlomenou jsem jen točil klikou a zdravou silně přišlápl. Při zastavování jsem se musel soustředit abych nepřepadl na zlomenou stranu. To by byla katastrofa. Berle jsem vozil na zádech. Odkládal jsem je až kolem vánoc. (detaily v knížce "Ze života cyklotrempa") Prostě kolo je objektivně nejlepší.

      A hlavně mě to na něm baví.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.12.2007
      Autor: Howgh
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

         

    dalo mi dobrej pocit sama ze sebe.Aspon trochu sportuju a usetrim hodinu casu denne pri ceste do prace. A o vikendu si na nem skvele odpocinu

    [ Zpět ]
    Datum: 20.12.2007
    Autor: Billicek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

         

    Kolo v jakemkoliv pojeti je, za predpokladu, ze se provozuje rozumne, jeden z mala sportu, ktere se daji provozovat po cely zivot. To me na nem bavi. Vyplni mi volny cas, ktery bych jinak prosedel u televize (kterou nastesti nemam). V neposledni rade mi kolo umoznilo poznat spoustu podobne prastenych lidi. Je skvele sedet u piva s nekym, kdo rozumi tomu o cem mluvis. Podobne je to i s muzikou.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.12.2007
    Autor: mgt
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

         

    Tak zatím koukám, samá pozitiva a životní jistoty, teda až na ten stehenní krček o kterém jsem četl v knížce, ale co kolo polámalo, to zase vyhojilo, takže 1:1. Že by teda nebyly žádné ztráty? Já osobně mám takový malý problémek s výběrem vhodného protějšku. Mrknu se na pěknou "kůstku", ale pak zkonstatuji, že na kolo by to asi nebylo to pravé ořechové a jdu o dům dál.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.12.2007
    Autor: tlamsa
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

           

      Já bych to neviděl tak zle... Najít ideálního partnera je téměř nemožné, takhle se aspoň nemusíš kvůli nikomu omezovat.
      Trochu ti závidím.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.12.2007
      Autor: Suchoj
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

             

        No vždyť jo, já si neztěžuji, já to uvádím jen jako příklad, že tahle vášeň ke kolu má i své stinné stránky. Mám třeba kamaráda a z toho si v práci dělali šoufky, že dojíždí na kole. Občas mu z legrace vypustili duši a tak podobně, takže se nakonec nakrknul a změnil lokál (teda pracoviště).

        [ Zpět ]
        Datum: 20.12.2007
        Autor: tlamsa
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

           

      Tak jí nech ať nejezdí. Moje Manželka toho taky moc nenajezdí. Její kůň je tanec, což zase nemusím já:o)
      Ona se mnou občas vyjede, já se jdu občas podívat na její vystoupení a zatím nám to funguje dobře. Nemusíš přece žít jen s cyklistkou ne?

      [ Zpět ]
      Datum: 21.12.2007
      Autor: Jurimír
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

         

    Za 12 let mi vzalo 3 přítelkyně, a 335000 kč.
    Dalo mi fyzičku a zdraví o kterých se mi v 18-ti ani nesnilo.
    Zachránilo mi život tím že mně odvedlo z hospody do přírody.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.12.2007
    Autor: Petrun
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

           

      Pane jo!

      [ Zpět ]
      Datum: 20.12.2007
      Autor: tlamsa
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

           

      Ještě to nejdůležitější! Kolo mi vzalo pochybné známé a dalo spoustu skvělých kamarádů.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.12.2007
      Autor: Petrun
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

           

      S tím chlastem jsem podobný a teď v 50 mám fyzičku jak v 18. Někdy si říkám jestli si nesedím na nějaké erotogenní zóně, protože už usednutí na kolo je slastné :-).

      [ Zpět ]
      Datum: 21.12.2007
      Autor: hasan
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

         

    kolo mi dalo dost, po zlomené noze jsem sotva chodila, běhat už vůbec nešlo. Na kole kupodivu není vidět jestli kulhám. S kolem jsem získala fyzičku, potkala spoustu dobrých přátel. Skoro pokaždé, když někam jedu, třeba jen po okolí, jsem fascinována tím, že vlastní silou je člověk schopen se dostat kam chce. Sice mi kolo bere čas, ale přeci se nemůže stále jen pracovat.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.12.2007
    Autor: HMS
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

           

      ten čas, co ti kolo vezme nepochybně není ztracený.

      [ Zpět ]
      Datum: 21.12.2007
      Autor: Howgh
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

         

    Kolo mi nevzalo nic. Je to stejné jako cokoliv jiného - pokud to člověk nepřehání tak naopak dává. Nejsem v tomhle směru fanatik a kolo beru jako něco co mě baví. 20 let jsem chodil po horách s batohem na zádech a teď si užívám nádherné volnosti, když mi bágly veze kolo.Já osobně bych kolo za ženskou a rodinu nevyměnil.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2007
    Autor: Zden42
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

           

      Já osobně jsem koupil tandem a nemusel jsem měnit ani přitelkyni. Nejdřív se cyklistice nijak extra nevěnovala, prý neměla s kým. Pak, když jsem přišel z bláznivým nápadem koupit ten tandem, tak si klepala na čelo. Pak se mnou na něm objela na takové předsvatební cestě republiku a prohlásila, že hezčí dovolenou v životě nezažila. Hned nato jsme se vzali a dneska já jezdím 2.ležák a ona zkouší se mnou jezdit na ležáku taky. Mimochodem, když jsem přivezl ten první, tak prohlásila, že je to další krám do baráku a že na toto by v životě nesedla! Loni prodala crosse a začíná jezdit právě ten můj první ležák a jen si pochvaluje. S ženskou je to, člověče, jako s dětma, musíš jí k tomu přitáhnout resp. přivést a ona už se pak chytí!:-)

      [ Zpět ]
      Datum: 21.12.2007
      Autor: Martis
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

             

        To máš pravdu. Dokud je ještě tvárná. Ale starého psa novým kouskům nenaučíš :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2007
        Autor: Zden42
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

               

          Ale naučíš. Pořiď si tandem a uvidíš. Vím o čem mluvím.

          [ Zpět ]
          Datum: 21.12.2007
          Autor: petrp
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

             

        JJ, moja by asi taky nikdy sama od sebe nesla na Iron Maiden.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2007
        Autor: mgt
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

         

    Mně vzalo tedy taky fůry peněz, které tady nechci ani nebudu raději zveřejňovat:-), ale dalo mi neskutečné zážitky, skvělou relaxaci po práci, volnost, svobodu pohybu, nádherný pocit, který máte pokaždé, když se někam dopravíte vlastní silou a super prožitky během jízdy nádhernou přirodou. Zdravý životní styl, který mi naprosto vyhovuje a radost z pocitu stabilní tělesné váhy!:-)))))

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2007
    Autor: Martis
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

         

    Hodně vzalo, hodně dalo... Ale saldo je zcela pozitivní:-)

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2007
    Autor: hekynen
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

         

    Mně také kolo nevzalo vlastně asi nic, jedině loňský pád mi přivodil zdravotní potíže na půl roku. Ale to nebyl problém kola jako takového, ale moje blbost v tom sjezdu.

    Peněz jsem do kol narval hodně, ale ty neberu že mi je kolo vzalo ale jako dobrou investici (zase jsem díky tomu ušetřil za spoustu jiných věcí, které si nekupuju).

    Manželka jezdí na kole také, takže tady je to bezvadné, že je to i společný koníček.

    A přineslo mi věcí spoustu. Od nezpočetně krásných zážitků, přes pozitivní vliv na zdraví (kromě toho pádu, ale to byl jediný vážný pád za 20 let ježdění na kole, takže to také není tak hrozné) a fyzičku.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2007
    Autor: Mlok
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

           

      Ještě k těm penězům. Prachy investované do kol jsou asi jediné u kterých jsem nikdy ani na chvilinku nelitoval nebo nazapochyboval, že jsem je do kol zainvestoval.

      [ Zpět ]
      Datum: 21.12.2007
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

             

        Tak. Ja bych, clovece, tak rad investoval klidne i o hodne vic :o)))

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2007
        Autor: vasek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

         

    Kolo mi zaplnilo volnej čas a zbavilo mě bolestí zad. Po pár letech mi kolo skoro vzala věkem progredující chronická choroba, takže se stávám víceméně kolařem - teoretikem.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2007
    Autor: abernathy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

         

    Co mi kolo dalo - mnoho krásných zážitků, poznání nových míst u nás i za hranicemi a spoustu přátel.
    Co mi kolo vzalo - kilogramy tělesné hmotnosti a už asi slušnou finanční částku 8-))).

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2007
    Autor: Burajda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

         

    Nepřemýšlím o tom v této dimenzi. Vnímám hlavně to, co se NEMUSELO VZÍT OSTATNÍM díky tomu, že jsem se rozhodl místo auta používat kolo.

    Když pominu všechno to, co by se bývalo muselo spotřebovat a zničit, aby vůbec auto, které bych si v opačném případě koupil, mohlo vzniknout, tak hlavní přínos svého rozhodnutí vidím v tom, že se za posledních deset let díky tomu nemusely spálit zhruba čtyři tuny pohonných hmot, že jsem svým rozhodnutím za stejnou dobu snížil hlučnost ve svém bezprostředním okolí o zhruba 80.000 "decibelhodin" a hlavně jsem nepřispěl k tomu každodennímu masakru na českých silnicích, kterému i beze mě padají za oběť v průměru čtyři lidské životy denně.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2007
    Autor: Medvěd
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

           

      Ty seš teda číslo Medvěde!

      [ Zpět ]
      Datum: 21.12.2007
      Autor: tlamsa
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

             

        Viď? :o))

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2007
        Autor: Medvěd
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

         

    Tolik vas pise kolik vam kolo vzalo penez, ale asi zalezi s cim to porovname. Oproti lezeni v posteli mozna jo. Ale kdybych ujete kilometry prepocital na cenu autobusy, vlaky, nebo dokonce auto - tak jsem velkou hromadu penez usetril.
    Minimalne hodinku pohybu kazdy den (pokud neni vylozena siberie, nejsem nemocny, sluzebne pryc na vic dni)
    Volnost
    Spoustu pěkných zážitků při vyjíždkách a cyklovandrech, poznání okolí

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Pavelm)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

         

    Když to s kolem člověk nepřehání, jak tady psal Zden42 nic mu to nebere a jen dává. Já to svého času docela přeháněl, prakticky jsem se odnaučil chodit, ale to je už dávno. Nicméně, "nezdravá závislost" na biku u mne trvá. Mám kamaráda a ten své kolo bere "jen" jako sportovní náčiní. To nějak nedokážu. Ten stroj, poháněný silou mých svalů (a někdy i jen silou vůle), jako by se stal součástí těla. Každé zavrzání, závada či šrám stroje je pro mne horší něž drobné zranění těla. to se totiž zahojí. Bike, to jsou má křídla, na kterých letím lesem, loukou, někdy zas trestaneckou koulí na noze, když se ploužím vyčerpán do nekonečného kopce. Krásný bike je "sochou", uměleckým dílem, pro mne osobně cennějším, než skutečná socha nebo obraz. Řiká se, že dýmka se nepůjčuje, já dodávám, že ani kolo bych nepůjčil. Je to normální, taková závislost? Není to příliš velká daň za ty skvělé pocity z jízdy, pocity opojné svobody. Mají to druzí lidé také tak?

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2007
    Autor: tlamsa
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

           

      Já jsem si z kola neudělal přímo modlu, ale určitě by mi dost vadilo, kdyby mi moje kolo někdo ukradl. Už jen proto, že je to unikát svařený a vybavený na míru podle mých dispozic. Ten rám bych poznal mezi miliony jiných kol.

      Chodit jsem se neodnaučil, ale odnaučil jsem se používat MHD. Nepřesedlal jsem však na auto, nýbrž právě na kolo. Po městě tedy jezdím na kole, do přírody se ale vydávám zásadně pěšky. Obojím (městskou cyklistickou a pěší turistikou) trávím přibližně stejné množství času - v dlouhodobém průměru kolem tří set hodin ročně na kole a stejnou dobu pěší chůzí.

      [ Zpět ]
      Datum: 21.12.2007
      Autor: Medvěd
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

         

    Co mi dalo?
    tak kolo je relativně nejlevnější sport, takže můžu jezdit kdykoli zadarmo, pokud nepočítám koupi kola, to se třeba s lyžováním, tenisem, apod. nedá srovnat. tam platíte za každou hodinu či sjezd.
    Co mi vzalo??
    Snad ještě nic, jen volný čas a taky se bojím že mi jednou veme život až si mě nevšimne nějaký ožrala za volantem.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Petros)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

           

      Nejlevnější sport?!? No tak to si teda nemyslím... Raději to ani moc nepočítám, ale minim tři tisíce měsíčně to jsou (a to nepočítám pořizovačku kola).

      [ Zpět ]
      Datum: 22.12.2007
      Autor: hekynen
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

             

        Tři tísíce měsíčně? Nestraš! Zkus aspoň naznačit za co to je. Dík.

        [ Zpět ]
        Datum: 22.12.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Zejo)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

               

          Za kolo ne, to v tom raději ani nepočítám... 1000,- je spinning, zbytek "údržba a obměna" (zrovna včera jsem dával litr za servis bajka - nový řetěz plus montáž Reby). Letos jsem mimojiné obměňoval a měnil komponenty na silničce, takže to zase trošku naskočilo. Do toho občas nějaký ten "obleček", strava, pití, jonťáky, jízdenky, benzíny, noclehy... Pokud bych měl počítat třeba i onu novou vidlu na bajka (stála ve slevě 15600 z 23000; no nekup to:-)), tak jsem ještě úplně jinde (tu ale nepočítám, ta nahradila původní). Když tak nad tím přemýšlím, tak je to možná i víc... A s amortizací kol už určitě, ale to by se do ceny mělo počítat taky; vezmu-li životnost kol 5 let (ať nežeru), tak to mám další dva tisíce měsíčně z pořizovačky... No, není to levný sport...

          [ Zpět ]
          Datum: 22.12.2007
          Autor: hekynen
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                 

            oprava (neumím po ránu počítat) - při pěti letech je to cca 1.700; rok má jaxi 12 měsíců, ne deset:-); hold je ještě moc brzo ráno... :-D

            [ Zpět ]
            Datum: 22.12.2007
            Autor: hekynen
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

             

        Pokud nebudu počítat pořizovačku kol a hadrů, tak tři tisíce měsíčně jsou tedy nějak hodně. Za co to je?

        Ale jinak souhlas, když započítám pořizovačku kol a hadrů a srovnám to s komplet náklady třeba na squash, který přes zimu hraju (a který má poměrně vysoké náklady za kurt za hodinu, když se po práci dostanu až v drahém pásmu), tak stejně vyjde kolo dráž (a to i když nemám až tolik najetých km, teď letos těsně přes 5tis. km, tak protože jezdím na pohodu a hodně terénů, tak mám nízkou průměrnou a tedy hodně hodin - skoro 350 a přepočítávám to při srovnání na ty hodiny, kterých je poměrně dost).
        Přesnou evidenci si raději ale ani nevedu, ten přepočet byl jen hrubý odhad.

        [ Zpět ]
        Datum: 22.12.2007
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

               

          Ono je obecně problém, co všechno do toho počítat (kolo? hadry?)... Já počítám všechny náklady související s kolem (tzn i třeba spinning). Evidenci si nevedu, ale ono se to opravdu docela naskládá (ted jsem si pořizoval na spinning nové tretry, cyklogatě a triko; neřikám, vydrží to nějaký ten "pátek", ale napočítat tu dle mého musím)... U squashe se platí hodně zejména za vlastní výkon (ve smyslu že vůbec máš KDE hrát), u kola se zase platí za to, že vůbec můžeš jezdit (na čem a v čem). Za vlastní šlapání už tak moc ne (udává se cca 1 Kč/km); ale zkus zapřemýšlet, co na kole cestou "spotřebováváš" - nějaké to pitivo, stravu, jedeš třeba vlakem/autem "někam"...

          [ Zpět ]
          Datum: 22.12.2007
          Autor: hekynen
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                 

            Navíc já ještě lyžuji a tam je to asi "nejhorší" - platí se docela dost za to, aby bylo na čem a v čem lyžovat a pak i kde (nejbližší sjezdovka je od nás 100 km plus permice)... Nejbližší "Alpy" mne na den vyjdou na dva tisíce (cesta, permice, sváča na svahu)

            [ Zpět ]
            Datum: 22.12.2007
            Autor: hekynen
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                 

            Při tom hrubém odhadu jsem počítal vše, co je navíc oproti tomu kdybych nedělal nic (tzn. třeba oběd na celodenním výletu přes léto nepočítám, protože bych si ho dal stejně).
            Pití a další doplňky jsou u mě oproti ostatním nákladům zanedbatelné, dělám si Regge, které nestojí skoro nic a žádnou speciální výživu nejim.

            U mě jsou vysoké pouze dvě položky a to pořizovací cena kol a hadrů (včetně bot). Průběžné spotřebení náklady na údržbu mám poměrně malé. Což je ale dané hlavně tím, že kola jsem do teď kupoval poměrně často a žádné mi nevydrželo nějak moc let a já ho zase prodával; takže spotřebák je u mě téměř výhradně omezen na pláště a pak řetězy, ale řetězy mi zase vydrží dlouho a stojí málo, takže významné finančně jsou jen ty pláště.
            A pak ještě když vyjímečně něco zničím, ale to nebývá často (letos jediný případ a to zadní ráfek, ale protože to bylo uprostřed dovolené a potřeboval jsem hned jezdit, tak jsem kupoval celé zadní kolo, které bylo slušné k mání hned a které nechávám jako rezervní, takže to stálo celkem dost).

            U toho Squashe i když mám dobrou dražší raketu a dražší kvalitní boty, tak to pořád je v nákladech docela mizivé (přeci jen ta raketa mi vydrží poměrně dlouho, jen jednou za rok nechám přeplést a to moc nestojí a slušné boty také drží). Obleční na squash mám za nula nula nic, preferuju nasákavací bavlnu, takže to tu mám hafo starší triček a trenek.
            Proto ten squash i přes poměrně vysoký náklad za kurt za hodinu vychází vlastně docela levně (také je to dané tím, že u squashe není možné trávit týdně těch hodin nějak moc, u mě 3x týdně hodina je maximum, víc neodregeneruju).

            Vlakem během roku jezdím poměrně často (oblíbené výlety typu na Špičák vlakem a pak zpět terénem přes Pancíř do Plzně), ale to jezdím skupina, takže náklady za vlak jsou malé.

            A autem jezdíme pouze dvakrát do roka na dvě dvoutýdenní dovolené, ale to bych do nákladů nepočítal, protože nebýt kola, tak jedem stejně i bez nich.

            Teď mi ty náklady doufám trošičku klesnou, protože jsem teď pořizoval dva dražší fully krátce po sobě (po roce a z toho ten druhý je teď měsíc nový) s kterými jsem maximálně spokojený (jako z žádnými koly nikdy předtím). Takže doufám, že teď aspoň 2 roky žádné nové kolo nebude.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.12.2007
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                   

              Pochopitelně že do toho "mého" výpočtu nepočítám výlety s kolem nesouvisející (kupř přechody Beskyd a Malé Fatry se synem)...

              [ Zpět ]
              Datum: 22.12.2007
              Autor: hekynen
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

             

        Hmm tak 3000 měsíčně?
        zajímavé, tak asi každý to bere jinak, asi bych do toho nezapočítával spining, jídlo pití, apod. jak tady jinde bylo řečeno, jíst pít musím vždy, pravda ža na kole mám větší spotřebu, ale i tak.
        Já jsem měl starého olprana toho jsem měl 12 let šlapal stále hezky, stál asi 6000 kdysi, pokud nepočítám sem tam opravy, to bylo pár stovek tak jeto v klidu, tedko jsem si pořídil kellyse za 12 000, nějaký dres zimní a letní, to byly zatím pořizovací náklady to je tak všecko co jsem do kol vrazil za svůj život, pro orientaci je mi 24 let.

        [ Zpět ]
        Datum: 22.12.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Petros)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

               

          Jenže to je právě o tom, co všechno do toho počítat. Já tam počítám i onen spinning, protože je součástí tréninku. Jídlo a pití počítám, protože normálně se müsli tyčkama apod "sračkama" a jonťákama a nealkopivama a kofolou neživím. Taky obvykle nedávám dva obědy:-) atp. Zkrátka je to jako ve statistice, záleží CO všechno se do toho zahrnuje... Moje kola stála 14, 30 a 60 (i s 10% slevou). Ale letos jsem do jednoho (to za 30) "narval" cca 12 tisíc za obměnu některých komponent (byly fuknční, ještě by možná rok vydržely; ale sedlo mi vadilo, chtěl jsem jiné atp; no zbylo mi toho skoro na další kolo:-)) - počítat to tam? Podle mne ano. Nebo třeba thermo bidon, thermo ponožky, moira čepičku... Já prostě beru všechny peníze, které vydávám kvůli ježdění (případně ve spojitosti) na kole. Třebas i startovné na závodech... Prostě kdybych kolo (kola) neměl a nejezdil, tak tyto peníze zkrátka neutratím...

          [ Zpět ]
          Datum: 22.12.2007
          Autor: hekynen
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                 

            Tak to jo v takovémto širším pojetí. Já třeba na spining nechodím, max. doma na rotopedu, v zimě skoro nejezdím, to až tak jak bude víc než +10°C ve vetší zimě mě to nebaví,
            Tak to jsi dal za kola opravdu mnoho a ty ostatní věci s tím související.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.12.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Petros)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                 

            "Když nebudu kouřit, tak mi ty peníze ... Nezbydou"
            ;-D

            [ Zpět ]
            Datum: 22.12.2007
            Autor: AV
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                   

              To je přece jasné. Utratí se za nějaké jiné blbosti... Mám pocit, že čím víc člověk vydělává, tím míň peněz má... :-))

              [ Zpět ]
              Datum: 22.12.2007
              Autor: hekynen
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                     

                Že vám do toho vstupuju... To je přece známá věc: Tempo růstu očekávání v oblasti spotřeby a životní úrovně je vždy vyšší než tempo růstu čistých příjmů. Tohoto principu využívají například banky a nechávají zadlužovat lidi přes únosnou mez. Stejný princip platí nejen u jednotlivců, nýbrž také u států. Ty se velmi snadno dostávají do dluhové pasti, ze které pro ně už není cesty ven, z čehož pak nestydatě těží nadnárodní kapitál a bohaté státy.

                [ Zpět ]
                Datum: 22.12.2007
                Autor: Medvěd
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                       

                  ano, i tak se to dá říct... :-))
                  Jen to "nestydatě těží nadnárodní kapitál a bohaté státy." tedy hoodně (alespoň pro mne) zavání duchem marxismu-leninismu...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.12.2007
                  Autor: hekynen
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                         

                    Porozhlídni se po světě. Tohle nemá s marxismem-leninismem nic společného. Nebo si myslíš, že za extrémní zadluženost (nejen) rozvojových zemí může tato ideologie?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 22.12.2007
                    Autor: Medvěd
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                           

                      Nehodlám se s tebou pouštět do diskuze na takové téma a na cyklo fóru už vůbec ne. Ono nic není černobílé... Zadluženost některých (ne-li většiny) tzv rozvojových zemí většinou souvisí s tím, že si tam vedou občanské války, absolutně nevyužívají možnosti "země a lidí" (přírodní bohatství atp). Česko je taky zadluženo, ale nemlátíme se tady po prázdných makovicích a přeci jenom "pracujeme"...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 22.12.2007
                      Autor: hekynen
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                             

                        Jinými slovy mi tvrdíš, že za svou bídu si všichni mohou sami. Přesně thle já si nemyslím.

                        My tady jsme přece jenom v trochu jiné situaci. Mimo jiné nám donedávna patřily i surovinové zdroje na našem území. Rozvojové země tohle štěstí nikdy neměly. Asi by se Ti taky nechtělo pracovat, kdybys věděl, že veškerý výnos z Tvojí diny půjde na splácení pouhých úroků z úroků - z dluhů, za které nemůžeš.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 22.12.2007
                        Autor: Medvěd
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                               

                          Ne "diny", ale "dřiny". Omlouvám se za překlep.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 22.12.2007
                          Autor: Medvěd
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                               

                          Přesně takovou reakci jsem čekal "za svou bídu si VŠICHNI mohou sami". Já psal všichni? Nepsal. Proto s tebou nebudu diskutovat, protože tvé názory zavání demagogií...

                          [ Zpět ]
                          Datum: 22.12.2007
                          Autor: hekynen
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                                 

                            Upřímně řečeno nenapsal jsi vlastně nic, s čím by se dalo jakkoli polemizovat. Ale máš pravdu - asi bychom neměli diskusí tohoto typu zatěžovat téma "Co nám dalo či vzalo kolo". :o))

                            [ Zpět ]
                            Datum: 22.12.2007
                            Autor: Medvěd
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                           

                      Ona to je objektivní pravda, takže nezáleží na tom, kdo ji říká.
                      Četl jsem Kapitál. Celý. Přiznám-li to někde, litují mě."To muselo být hrozné ..." Nebylo. Kolik těch litujících ho četlo?

                      [ Zpět ]
                      Datum: 22.12.2007
                      Autor: AV
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                             

                        Mluvíš mi z duše. I já jsem Marxův "Kapitál" četl. Dokonce v originále. Zkoušku z politické ekonomie jsem skládal na Schillerově univerzitě v Jeně.

                        Ani já si nepřipadám jako politováníhodný chudinka. Chudinka bych možná byl, kdybych četl jen to. Ale mám srovnání i s jinými politicko-ekonomickými proudy. Svůj názor jsem si utvořil na základě studia i životní praxe naprosto dobrovolně a nikdo mě k tomu nenutil.

                        Samozřejmě vnímám, kdo moje postoje kritizuje z pouhých ideologických pozic bez znalosti věci a kdo pracuje s promyšlenou a fundovanou argumentací. Řekl jsi to hezky. Ti nejostřejší odpůrci toho četli zpravidla nejméně.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 22.12.2007
                        Autor: Medvěd
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                               

                          Soudruzi, běžte prosím laskavě diskutovat na www.kscm.cz... tohle opravdu na stránky věnované cyklistice nepatří.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 22.12.2007
                          Autor: hekynen
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                                 

                            Opravdu jsou všichni, kdo opravdu četli "Kapitál" nutně soudruzi? Ne, jasně. Sem to nepatří.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 22.12.2007
                            Autor: Medvěd
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                       

                  Už zase.....Vypněte ho...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.12.2007
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (Mart)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                         

                    No jo, už zase. Když oni mi na to tak hezky nahráli. Vidím tyhle souvislosti opravdu skoro všude. A jak tak zjišťuju - nejsem sám. Takže na tom asi něco bude. Ale budu se krotit. Do tohoto tématu tyhle řeči nepatří. :o))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 22.12.2007
                    Autor: Medvěd
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                     

                ... a víc potřebuje ...


                (Pak šlus ... Z nemocnice se vrací ouplně někdo jiný...)
                Peníze jsou třeba, ale ne za každou cenu ...
                ;-E

                [ Zpět ]
                Datum: 22.12.2007
                Autor: AV
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Co vám kolo dalo a co vzalo?

                       

                  přesně tak... taky jsem nějak (letos) zjistil, že jaxi "potřebuju" lyže slalomky, bajka coby další kolo na jěždění po horách (a závodech), nový foťák (ok, ten potřeboval, protože starý rozflákal mladej)... :-))
                  Jen s tou úsporou za cigarety budu mít velký problém... Nechce se mi totiž zase začít kouřit... :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.12.2007
                  Autor: hekynen
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

382 cyklistů (4 přihlášení)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024