Mám takový dotázek - protože teď z jistého důvodu mám všechna čtyři kola v mojí ložnici, tak dochází k tomu, že když to přinesu zvenku, tak se zákonitě - rozdílem teploty - orosí. Copak vnějšek, ten uschne poměrně rychle, ale spíš bych chtěl vědět, jestli to orosení může udělat nějaké brikule někde uvnitř - třeba vevnitř ve vidlici nebo v tlumiči nebo vůbec.
Řek byste mi k tomu někdo něco?
Díky, Ai :-)
a) zdravému spánku prospívá spíše nižší teplota - cca 16 - 18 °C
b) vidlice (tlumič) se servisují, aby se "brikule" odstranily už v zárodku; obsah vzduch v těchto dílech je tak malý, že masivní "zarosení" nehrozí
c) v "nebo vůbec" netuším, to já na kole nemám (ovšem mám starého ocelového Artura ...)
(-:
je ten Airline opravdu takové hovado?
Neboj, není o nic větší než ty jsi "pa blb"...
Ptá se kus vola.
fakt nechápu ty emoce. mě tenhle problém - jak Airline dramatizuje rosu - nechává zcela v klidu.
Taky tak, ale nenechává mě klidným způsob vyjadřování pablba.
Děkuji :-), ale mě to v klidu nechává. Jak už jsem psal někde jinde - jsou lidi, kteří pro mě nejsou partneři a kteří mi nestojí za to, abych na ně jakkoliv reagoval... Takže u mě všechno ok :-)))
příde na to z jakého materiálu máš rám. U oceli by to možná trochu urychlit korozi mohlo. Nicméně na rámech a vidlicích bývají dírky právě pro odvod kondenzované vlhkosti. Osobně bych to nechal plavat. pokud tě to trápí tak nech kolo aklimatizovat na chodbě pro vyrovnání teplot.
Myslím, že stran těch dírek nemáš pravdu. Jsou tam z montážních důvodů, aby jimi při navařování patek unikal vzduch. A přehnaně pečliví jedinci jimi mohou stříknout do dutin Resistin cyklo.;-)
Vlastne ma pravdu taky. Tyhle dirky jsou na kazdym ramu, i na karbonovym, a je to prave pro odvod vody. Asi tezko kvuli kondenzovane vlhkosti :o) ale po kazdym desti nebo umyvani kola by se jeden az divil, kde se to v tom ramu bere. Vetsinou tam natece pres sedlovku.
Hele a co kdyby si odstranil ten prapůvod, tedy rozdíl teploty. Když zachováš v ložnici stejnou teplotu jaká je venku, pak se orosení konat nebude. Snad bys to pro své kolo udělat mohl, ne :o)))
Prdýlky, prdýlky :-))). Odmítám spát při teplotách pod + 15 st. C, natož při záporných. Mám sice u postele velkýho plyšovýho králíka, kerýho jsem nedávno našel v Mladé Vožici (teda, možná patřil tý holčičce, co si hrála za rohem, její chyba, měla si ho hlídat, už je u mě), ale ten moc nezahřeje :-)))
Kam na ty nápady choděj, voni osobo! Tohle by moh dělat jenom zimákovi, letním kolům by se to hrubě nelíbilo.;-)
Jen se neboj. Jen by si Ai musel prohodit topnou sezónu ze zimy na léto :o)))
Stačí, když před barákem strčí kolo do velkého igeliťáku a neprodyšně ho uzavře. Po vyrovnání teplot z něj kolo vyndá. Nebo kolo ohřeje fénem. Konec legrace. Ve skutečnosti si myslím, že množství kondenzátu není tak vysoké a doba jeho působení tak dlouhá aby to mělo nějaký zásadní vliv na životnost rámu. Myslím, že dřív se rám poškodí zvenku, nebo rám prostě doslouží morálně.
Jako vždy tak i dnes mám pro tebe Airline dobrou radu a praktické řešení. K novému kolu samozřejmě potřebuješ i novou sušárnu na kolo. A trošičku mě mrzí, že jsi na to nepřišel sám. Máš ale štěstí a jelikož jsi kamarád, jednu takovou zánovní sušárničku jsem ti našel. Je mi jasné, že pořízení nového kola bylo pro tebe nemalé vydání, tak jsem hledal něco za solidní cenu a světe div se - našel!
http://remeslnici.sbazar.cz/susarna-reziva...
To je ale krásná sušárnička co? Tam se ti to bude krásně sušit! A veškeré problémy s vlhkým kolem jsou ty tam. Bude jako v bavlnce.
Někdo může říct "proč?" Já říkám "proč ne!"
... to jsem zvědav, jak Ai vydýchá, že´s jeho kola nepřímo nazval řezivem...?
ty se pleteš. to je totiž pot. když máš čtyři kola a vybereš si jedno na projíždku, tak je mu to vůči těm ostatním blbý a když se s ním vrátíš domu tak ono chce těm ostatním udělat radost a tak jim vypráví: "to kdybyste viděly(možná "i"-když si vypravujou tak budou živý;-)), taková strašná kosa je tam a on mě honil, no schválně koukněte toho potu, co se ze mě řine:o("
myslim, že uvnitř ke kondenzaci nedochází, páč se tam nedostane ten teplej a relativně vlhkej vzduch z místnosti, takže bych na to zapomněl:)
No tak vám teda děkuju :-). Já si fakt myslím, že "uvnitř" dochází k vysrážení stejně jako zvenčí. Nejde mi o rámy, ale o vidlice nebo tlumič. To by uvnitř muselo být vakuum, aby tam ta voda nevznikala... Nebudu si toho všímat :-)))
Tak já mám na to zaručeně spolehlivou metodu. Svého zimáka celou zimu nemeju (pouze peru a mažu řetěz, čistím přehazovačku, kartáčuju vše ozubené a občas promáznu lanka). Když se rám obalí silnou vrstvou humusu, působí ten humus jako izolace a kolo už se potí podstatně méně (a nebo to v tom bordelu není znát) :-)))
Tak to bez obav, vevnitř kola by se nemělo nic orosit, není tam přístup vzduchu tudíš nemá odkud se tam ta vlhkost brát. v tomto případě je pouze vlhkost v místnosti kde vzduch koluje.a k orosení dojde jen venku, nikoli vevnitř kola,