reklama

Efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

...a samozřejmě nejen pro medvěda, co by odborníka v oboru

Jde o to, že sem si předurčil, že se naučím anglicky (pochopitelně na úroveň excelent :O).

Mám tu výhodu, že velké množství slovíček je podobných s němčinou a gramatika je trapně jednoduchá (v porovnání s NJ). Takže mi zbývá jen nadrtit slovní zásobu.

Jenže ono to jde dost ztuha. Pamatuju si že když jsem se za jinošských let učil německy, šlo to do hlavy líp, než teď. naučím se sloupec slovíček, dnes je umím, zítra umím polovinu [atd. ...lineární, spíše exponenciální tendence (klesající)] a to mě štve.

Proto se zde obracím na Vás, zvláště pak na medvěda s radou, jak se efektivně učit. Pamatuju si, jak jsem s ekdysi naučil nepravidelná slovesa (perfektum, preteritum,...). Učitelka nás to nechala drtit do hlavy jako trouby, samozřejmě to nešlo tak snadno. Až náhodou, když jsem je měl sepsané v nějaké tabulce, tak jsem si všiml, že určitá písmena se mění na jiná...takhle jsem sám došel na fintu, která mě to naučila během pěti minut napořád. Proč to učitelka tajila, nevím. Atd...

Máte tedy nějaké způsoby učení kvant slovíček? Takové ty psychowalkmany vyzkoušené nemám a asi bych je ani nekoupil, bez možnosti cca týdenního vyzkoušení.

PŘEDEM DĚKUJI VŠEM

P.S. už za 15 dní tu v tuto dobu na nakole.cz bude jak po vymření :O)

[ Zpět ]
Datum: 09.12.2007
  • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

         

    V dobách politického uvolňování v druhé polovině šedesátých let jsem se naučil anglicky podle hypnopedických kursů, běžících jako rozhlasové pořady. Spočívaly v tom, že před spaním si student dal pod polštář anglickou učebnici, soustředil pozornost k určité kapitole a ta mu do rána za doprovodu sugestivní reprodukované hudby natrvalo přešla do hlavy. Nabyl jsem v angličtině takové dokonalosti, že mám příbuznými zakázáno ji v UK používat. Troufám si tvrdit, že jí mluvím líp, než většina domorodců, kteří nejsou schopni tento nesporný fakt vydejchat.Teď už se nakolik let zabývám mandarínštinou, v březnu mám v plánu přechod k dialektu Hakka a před Vánoci bych začal s poměrně jednoduchými dialekty Xiang a Hui. Za pár let to budou světové jazyky, tak se rozmysli.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.12.2007
    Autor: abernathy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

           

      mě by úplně stačilo, kdybych uměl pořádně česky / a že to dnes umí málokdo i z naší politické "elity"/

      [ Zpět ]
      Datum: 09.12.2007
      Autor: vladaza
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

           

      Já se takhle v 90. roce učil na maturitu. Ještě je dobrý učebnicí otevřenou na příslušné straně třít o hlavu z vrchu, o oblast kde je cca mozek.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.12.2007
      Autor: Žulda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

         

    Ještě by sis to mohl pamatovat - se učit..., se učit..., se učit... :o)))

    [ Zpět ]
    Datum: 09.12.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

           

      A nemají třeba v Lídlu Norimberský trychtýř?

      [ Zpět ]
      Datum: 09.12.2007
      Autor: petrp
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

             

        Ne, v LIDLu mají pouze nízké ceny. :o)

        [ Zpět ]
        Datum: 10.12.2007
        Autor: Medvěd
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

         

    Pokud začínáš s učením jazyka ve věku 81 let, jedná se o poněkud specifickou situaci. Ani v tomto věku není vyloučeno se jazyk naučit. Zvláště u angličtiny ty pokroky mohou být značné.

    Metody výuky němčiny a angličtiny se budou lišit. Oproti němčině je u angličtiny možné skládat jednoduché věty již se znalostí relativně zanedbatelné slovní zásoby. Co se týče metody memorování slovíček, je vhodné vždy kombinovat několik meotd: Mechanické zapamatovávání může být v Tvém věku již problém. Pokud ses učil němčinu za Protektorátu, nejspíš tato metoda převládala, ale vzhledem k Tvému tehdejšímu věku mohla být velmi efektivní. Dnes bych dal v Tvém případě přednost učení slovíček v kontextu, tj. za pomoci četby a poslechu konrétních textů, nejlépe s tématikou, která Tě zajímá. Pokud pro Tebe není problém zvládnutí gramatiky a nacházíš se v tomto ohledu již na určité úrovni, je jednou z možných metod i kontakt s rodilým mluvčím a osvojování slovní zásoby aktivní konverazcí s takovouto osobou.

    Co se týče střídání samohlásek u německých silných sloves, samozřejmě mohu informacemi posloužit. V angličtině se u nepravidelných sloves děje v poněkud primitivizované podobě vlastně totéž.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.12.2007
    Autor: Medvěd
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

           

      Tuším, že někde na webu se už psalo, že Mišák si prohodil poslední dvě číslice, když psal rok narození.
      Na učení angličtiny, zejména slovní zásoby je (v Praze) nejlepší 101,1FM. Eighteen hundred GMT mě dostalo.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.12.2007
      Autor: Hrabosh
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

             

        Jasně že z toho udělal přesmyčku. Medvěd taky na všechno skočí.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.12.2007
        Autor: abernathy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

               

          Právě proto, že ho na přesmyčku někdo upozornil, měl již příležitost tuto nepřesnost uvést na pravou míru. Pokud je to přesmyčka úmyslná, pak se nijak neliší od jiných nepravdivě uváděných údajů, tudíž nemám důvod věřit ani tomu, že se ve skutečnosti jedná o rok 1962.

          V případě, že se skutečně jedná o pětačtyřicetiletého člověka, stejně se metody výuky jazyka budou muset lišit od metod používaných ve školách při výuce dětí. I formulace jeho dotazu tomu nasvědčuje: Místo pouhého konstatování, CO je správně, se s rostoucím věkem součástí výuky stále častěji stávají odpovědi na otázku PROČ je to tak správně a JAK gramatický systém funguje.

          V tomto věku (45) je nejvhodnější kombinovat jak mechanické memorování slovní zásoby, tak i její vštěpování četbou textů, kde jsou slovíčka použita v konkrétním kontextu.

          [ Zpět ]
          Datum: 10.12.2007
          Autor: Medvěd
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

                 

            Jen mezi námi dvěma, je mi míň než 45...některou vymyslím matematickou rovnci, jejíž výsledek bude roven mému roku vyklubání. Nějaký integrálek, parciální derivaci, jejíž proměnné budou výsledkem nějakých matic...Ať mají nakoláci co řešit přikusujíce zbytky chlebíčků a cukroví
            Zadarmo to nebude :O)

            [ Zpět ]
            Datum: 10.12.2007
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

                   

              Radši mi to pošli soukromě, ať si zavzpomínám na svá mladická matematická léta. :o))

              [ Zpět ]
              Datum: 10.12.2007
              Autor: Medvěd
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

                   

              Něco 3D, ale žádný nespojitý hnus. Nějakou civilizovanou fci, žádný matematický vymyšlenosti jejichž jediným smyslem je přidávat naprosto šílené podmínky k jinak elegantně jednoduchým větám.

              [ Zpět ]
              Datum: 14.12.2007
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

             

        Jen se na to prohození číslic někdo ptal...

        [ Zpět ]
        Datum: 10.12.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

           

      1) Děkuji za návody, omlouvám se, že odpovídám až teď, jelikož jsem měl celý den dost napylno a nebyl čas na net.

      2) Z knihovny mi přítelkyně donesla Česko-Anglicko-Německo-Ruskou konverzaci. Je to stará komunistická knížka, byla vyřazená a za 5 Kč lepší než drátem do oka (respektive klackem do špic, jak říkáme mi ortodoxní cyklisté). Navíc je tam i dost odborných výrazů ze strojařiny, takže se tetelím blahem.

      3) Vysvětlení mého věku narození...Jelikož jsem poněkud rozverné povahy - kdysi jsme v Sokole házeli krikeťákem a , trenér dostal príma nápad: "ten kdo hodí, sedne si na místo dopadu míčku, abysme nemuseli odměřovat, kdo je nejlepší". Já jsem hodil, sedl si na místo dopadu...sedím, sedím a naráz prásk do květáku. Pak chvíli bílo před očima a od té doby jsem dakový divný.
      Takže v rozmaru jsem si napsal rok narození jaký mě napadl, jméno si přeložil do němčiny, naimportoval fotku z řidičáku a tradá, nasadil jsem vám brouky do hlavy...ó jak ďábelské.

      P.S. Město, kde se vyskytuji je správně.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.12.2007
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

             

        Jen se neboj, to jen těm, kteří si myslí, že údaje v nicku o člověku něco vypoví. Kdo bere člověka takového, jaký je, ten k tomu žádný nick nepotřebuje :o)))

        [ Zpět ]
        Datum: 11.12.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

               

          Aneb jak se říká. Kdo hledá přátele bez chyb, zůstavá sám. :o)))

          [ Zpět ]
          Datum: 14.12.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (kocour)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

                 

            Nejvíc oddaných přátel pak mívá ten, kdo nebere nic vážně, všechno zlehčuje a své okolí hlava nehlava častuje sžíravou ironií a jízlivým sarkasmem... :o))

            [ Zpět ]
            Datum: 14.12.2007
            Autor: Medvěd
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

                   

              Ač byl tento názor myšlen ironicky, tak s ním naprosto souhlasím. Až na to hlava nehlava. S takovým člověkem je totiž zábava, na rozdíl od humor postrádajících záchranců lidstva. Vzhledem k tomu jak byl myšlen tak bohužel nemohu dát hlas.

              [ Zpět ]
              Datum: 14.12.2007
              Autor: Zden42
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

                     

                Také si myslím...

                [ Zpět ]
                Datum: 14.12.2007
                Autor: Jarda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

                     

                Ano, zábava je to jediné, o co v životě jde, že ano?

                [ Zpět ]
                Datum: 14.12.2007
                Autor: Medvěd
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

                       

                  Není, ale je až na prvním místě, zrovna jako peníze podle našeho Nejvyššího.:-))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 15.12.2007
                  Autor: abernathy
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

                 

            Prosím pěkně, mohli byste se držet tématu?
            Medvěd uváděl, že k základní domluvě v Aj stačí pomě+rně málo. Kde to málo je dostupné?
            Dík.

            [ Zpět ]
            Datum: 14.12.2007
            Autor: pavka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

                   

              Nejsem odborník na angličtinu. Ale to málo, co stačí na tu úplně základní domluvu, je dostupné v podstatě v každé učebnici pro začátečníky. Jakmile se někdo začne ohánět nějakou "speciální" metodou, je třeba být hodně ostražitý. Většinou je "speciální" jen cena kursu nebo učebnice (či jiných pomůcek).

              Povaha angličtiny umožňuje (aspoň zpočátku) trochu jinou metodu než němčina a podobné jazyky s komplikovaným tvaroslovím. Pro dokonalejší zvládnutí každého jazyka se pak bez určité dávky teoretické gramatiky člověk už neobejde.

              Metoda výuky by měla být silně závislá na věku studenta. Jinak se učí předškolní děti, jinak školní mládež a zase jinak dospělí, zvláště starší lidé. Samozřejmě záleží i na založení a druhu temperamentu každého studenta.

              Metoda výuky se pak také bude lišit podle cíle, kterého se má dosáhnout. Pokud je cílem se jen "nějak" domluvit, aby se člověk v cizině úplně neztratil, bude metoda výuky vypadat jinak, než v případě, kdy je cílem perfektní zvládnutí jazyka se vším všudy.

              Ze své dlouholeté zkušenosti vím, že pokud se člověk nějakou dobu učil tím prvním (povrchním) způsobem, je pak velmi obtížné přejít na metodu druhou a dosáhnout určité dokonalosti. Obráceně to však neplatí.

              Kvalita výuky jazyků v mnoha jazykových školách velmi často trpí tím, že vedení školy prosazuje metodu vhodnou pro angličtinu i ve výuce jiných jazyků.

              [ Zpět ]
              Datum: 14.12.2007
              Autor: Medvěd
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

               

          Ale proč to tu všichni řešíte? Jestli se "známe" jako jakési nicky je úplně stejné jako když se vůbec neznáme - jakože se neznáme.
          Vždyť v nicku může být napsané úplně cokoliv. Jaký bude rozdíl, když to budu mít úplně prázdné?

          ...hmm...dobrý nápad, a problém je naráz vyřešen...

          [ Zpět ]
          Datum: 14.12.2007
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

                 

            Z nicku (přezdívky) se toho skutečně moc vyčíst nedá. Do profilu si sice každý může dát, co chce, ale záleží na každém, do jaké míry chce být poctivý a do jaké míry chce tahat ostatní za fusekli.

            Míru anonymity si tu každý určuje sám. Čím vyšší je míra anonymity, tím nižší je pro mě váha jeho názorů. Když se pod názor podepíše někdo, o kom něco vím aspoň z jeho profilu, beru ho daleko vážněji než názor někoho, kdo na mě poštěkává z bezpečí své anonymity.

            [ Zpět ]
            Datum: 14.12.2007
            Autor: Medvěd
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

                   

              Medvěde nech toho. Když ty si tu přispíval pod neregistrovaným nickem Amatér, tak tvé příspěvky také nikdo neznevažoval a bral je stejně jako ty od nicků registrovaných.
              Souhlasím jen s tím, že schovávat se za neregistrovaný nick za účelem nadávek je slabošské, ale jinak není absolutně žádný důvod příspěvky od člověka s neregistrovaným nickem znevažovat.
              A mimochodem - jaký rozdíl je mezi neregistrovaným nickem a registrovaným, kde je uveden v profilu jen nick?!? Žádný. Ale podle toho, co píšeš ty, tak pak už pro tebe má příspěvek podepsaný takovým člověkěm větší váhu než ten s nereg nickem. Promiň, ale to je teda dost na hlavu...
              Uvědomuješ si vůbec, že tím, co tu prohlašuješ zasahuješ do svobodného rozhodnutí každého, kdo tu pod nereg nickem přispívá?!? Ty, který tu o svobodě slova a projevu nesutále hlásá?!?
              Momentálně je tu volba, že tu můžeš psát jako registrovaný nebo neregistrovaný. Pokud ale bude registrace povinná, myslíš, že si každý do nicku bude psát romány nebo že tam případně napíše pravdu?!? Opak je pravdou. Mnozí chtějí zachovat svou anonymitu - není na tom absolutně nic špatného, je to volba kdaždého z nás s ohledem na to, že působíme na veřejném diskuzním fóru, kam může kdokoli. A tuto volbu kažfého je nutno respektovat. A z toho důvodu si v případě nutné registrace do profilu uvedou to, co budou chtít.
              Konečně si uvědom, že tohle není žádná uzavřená rodinka, ale vše, co tu do profilu uvedeš je okamžitě vystaveno všanc celému internetu.

              [ Zpět ]
              Datum: 15.12.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

                     

                Odpověď v "Kopancích".

                [ Zpět ]
                Datum: 15.12.2007
                Autor: Medvěd
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

                     

                Mě by zajímalo, když jsi tak úžasně objektivní a spravedlivá ke všem účastníkům diskuze, proč jsi nikdy nezasáhla vůči takovým sproťákům, jako je třeba Jeník2 ?
                Když můžeš ignorovat takové hulváty, tak proč neignoruješ i Medvěda? Asi se na mě budeš zlobit, ale mně připadá, že těm hulvátům potají držíš palce.

                [ Zpět ]
                Datum: 15.12.2007
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Fénix)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

         

    pozor M_ishak__:O)--- robí zoznam :-)))))))))))))))))

    [ Zpět ]
    Datum: 10.12.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (joci)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

           

      Další seznam? Copak to Cibulkou neskončilo?;-)

      [ Zpět ]
      Datum: 10.12.2007
      Autor: abernathy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

             

        no práve, cibulkou to len začína, ešte prídu iné prísady

        [ Zpět ]
        Datum: 10.12.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (joci)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

           

      :O) Mluvíte v šifrách, nebo přemýšlíte na jiné frekvenci, jelikož nerozumím

      [ Zpět ]
      Datum: 10.12.2007
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

         

    Před časem jsem četl (možná to byla reklama) o výuce jen mimovolným poslechem. Bylo to pár CDček, co si člověk pustí jako podkres k práci, řízení..... , nijak se nesoustředí, ale přesto vnímá jednoduché větičky, na dalších CD pak pomaličku složitější. K tomu brožurka se základními slovíčky. Má to být jako výuka mateřského jazyka u malých dětí.
    Nemáte někdo zkušenost?

    Je fakt, že děti zvládnou i gramatiku (mluvenou)odposlouchat (občas s nějakým usměrněním) i bez znalosti teorie.

    [ Zpět ]
    Datum: 14.12.2007
    Autor: PepikW
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

           

      Možno myslíš TAXUS:
      http://www.taxus.sk/
      Nové to stojí 7500 Sk. Ale to je na tej ich stránke. Aj s podrobnosťami. Možno.
      Ale dá sa to kúpiť okolo 3000 Sk na inzerát.
      Jeden pán si to kúpil za 3000. CD si napálil, texty si prefotil.
      A potom to predal opäť na inzerát za 3200.
      Keďže sa také veci nemôžu napaľovať, tak ja som to nebol.
      A skúsenosti?
      Mal som to počas jazdy na bicykli v ušiach. Občas mi to hrá v aute. Bohužiaľ aj tu si treba text prečítať aspoň 3-4x. A kto je lenivý aj na to, tak zostane večným začiatočníkom, ako ja.

      [ Zpět ]
      Datum: 14.12.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (milan1)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

             

        Kolejáci ze Strahova by napsali: mám k tomu filmu titulky

        [ Zpět ]
        Datum: 14.12.2007
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

             

        Tento styl výuky nefunguje u dospělých lidí,co mají mozek již hotový(dokončen vývoj).Taxus je podvod!

        [ Zpět ]
        Datum: 14.12.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Pierre)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

               

          A co když jsem stále ještě ve vývoji ?
          Mě teda způsob výuky pro dospělé moc nevyhovuje - když mi třeba učitel řekl, že mám ve větě použít "gerundium" :((( . Takhle bych se teda nikde nedomluvil.

          [ Zpět ]
          Datum: 14.12.2007
          Autor: PepikW
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

           

      Tahle metoda funguje pouze jako doplňková. Bez soustavného studia ten efekt nikdy nebude nijak oslnivý. Kdyby to takhle skutečně fungovalo, mohly by to všechny jazykové školy zabalit. Znám několik případů, kdy cizinec žil desítky let v českém prostředí, tudíž byl přímo obklopen zdroji "mimovolného poslechu" a nepomohlo to.

      Ještě o jednu zkušenost se podělím: Občas funguju jako sběrné místo pro lidi, u kterých selhaly všechny tyhle "supermoderní" metody. Konkrétně můžu uvést několik nešťastníků, kteří podlehli vábení na tzv. "superlearning" (učení v jakémsi transu či hypnóze) nebo oběti tzv. "přímé metody" (na člověka se mluví výhradně cizím jazykem, potlačuje se jeho mateřština a kdy je nucen reagovat ve stresu v daném jazyce, aniž by přesně věděl, co říká). Moje úloha pak spočívala nejen ve výuce daného jazyka, ale ve značné míře i v odstraňování škod, způsobených těmito "zaručenými" metodami.

      [ Zpět ]
      Datum: 14.12.2007
      Autor: Medvěd
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

             

        O pár reakcií vyššie som písal, ako som si kúpil
        a nepoužíval
        Taxus learning.
        A asi pred 5 rokmi som si kúpil psychowalkman.
        http://www.hemisfery.sk/shop_psychowalkman.php
        Asi to si myslel tým tranzom a hypnózou.
        V čiernych okuliaroch blikajú svetlá, do uší idú nejaké zvuky.
        A súčasne sa môže pustiť aj lekcia cudzieho jazyka.
        Ale najskôr to treba trénovať, aby sa človek vedel dostať do hladiny alfa (?). Alebo niečo podobné.
        Ani nemusím písať, ako to dopadlo.
        A na rozdiel od toho taxusu, sa v tých brýloch (v hladine alfa) nedá bicyklovať.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.12.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (milan1)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: efektivní učení jazyků - otázka pro MEDVĚDA

               

          Ano, to je určitá odrůda toho "superlearningu". Past na peníze, stejně jako většina takových "převratných" novinek.

          [ Zpět ]
          Datum: 15.12.2007
          Autor: Medvěd
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

369 cyklistů (4 přihlášení)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024