Zdravím tak si píšu Ježíškovi co bych si přál pod stromeček - tachometr :-)
Ovšem nevím jaký líbí se mi Cateye Enduro 8 prý je na něj chvála ale já mám kross jde na něj nastavit vyšší průměr kola
(28)? Jde to v cm pro větší přesnost měření ?
Tady ho máte :http://vseprokolo.cz/jizdni-kola/Cyklocomputery+a+pulsmetry/Cyklocomputery/CATEYE/352-CATEYE%20Enduro%208%20CC-ED300.html
Díky
Neboj, potřebný průměr kola jde nastavit na každý tachometr :o)))
Jo ale jestli to jde v cm ? mel jsem tachometr kde to slo jsen v 26 a 28 a to jsem pak ujel kilometr a to bylo 1300m :)
Jo tak to už pak záleží na tacháči. Pokud ale obvod kola nejde v cm, resp. v mm pak je obsahem návodu převodní tabulka, kde máš uvedeno, co zadat při příslušném obvodu kola.-
Hele a ještě si nepleť pojmy s dojmy - velikost kola (26, 28, atd.) neznamená jeho obvod. Ten musíš pěkně změřit :o)))
stránky výrobce mlčí k této informaci? že by zrovna poměrně vyspělý model od předního výrobce toto neumož'noval?, Catejů jsem měl několik a nebyl problém, ani u mnohem levnějších modelů - rovněž přepínání míle, km bylo standard, kdo by to jinak v Evropě kupoval???
Pravda, Cateye má nastavitelný obvod kola skoro v metrovém rozpětí délky (asi do 230 cm). Zpravidla v cm, některé jiné značky jdou (nepochopitelně) až do milimetrů. A údaji o závislosti obvodu na průměru ráfku v palcích se neřiď, obvod musíš změřit.
Určitě na něm lze nastavit každý běžný rozměr kola i v cm. Mám podobný, sice bezdrát, ale vřele jej doporučuju. Já svůj používám na dvou různých kolech a fakt maximální spokojenost.. A údaje do něj zadávám ty skutečně naměřené metrem po cca. 5ti otáčkách kola a údaj dělený pěti nastavuju .-)
Já mám tacháč, kde se dá obvod kola nastavit v celých palcích, takže na jeden km to ukazuje o cca 30m více, což je mi fuk. Ale začíná zlobit, a tak se poohlížím po novém. Na tomto se mi líbí, že má čtyřřádkový displej. Neporadí někdo tachometr, na které je co nejvíc ůdajů, aby se nemusel furt mačkat, když chci vidět něco jiného, než tam zrovna je? Dík.
Nechci nic vnucovat, jen dát referenci o bezva tacháku. Je krapet dražší, ale je v něm téměř vše v jednou. Na jaře jsem si dal jednoho z mnoha letošních ježíšků - a naprostá spokojenost. :-)
http://www.kupkolo.cz/produkty/Computery_96/Akce!-Computer-Sigma-BC-2006-MHR-DTS---bezdratovy_2396.html
Jo a nastavit kolo po mm jde v pohodě.
Jenom se te chci zeptat, jestli nemas problem se svetlem na riditkach.
Me totiz tenhle tachometr vzdycky kdyz rozsvitim, prestane za par okamziku ukazovat rychlost a nekdy i tepy...
Ta rychlost se nekdy prestava ukazovat i bez rozsvicenyho svetla, ale pak zase naskoci a dokonce i dopocita vzdalenost, po kterou ukazoval nulu. Ovsem nastoupany metry uz mi to nedopocita (takze v nastoupanych metrech mam oproti GPS treba i 30%rozdil).......
A pri rozsvicenem svetle (Blackburn Voyager 4), je to jeste o moc castejsi, az trvale.....
Jsem sam, kdo ma tento problem?
Nekde na diskusi uz jsem zahledl, ze ne...
Zlaty dratovy tachometry :o)
Kdyby to fungovalo bez problemu, tak by to byl super kup, ale takhle z meho pohledu, ten tachometr az tak moc nedoporucuju.
Je fakt, že mi tachák párkrát nepočítal. Bylo to ale spíš v chladu s ne úplně čerstvou baterií. Baterie jsem vyměnil a šlape jak má. Na řidítkách mám dvě světla, jedno používám víc jako LED blikačku a druhé halogenové a žádný vliv jsem nepozoroval. Ale kabely jsou asi kabely. Jednou jsem nasadil tachák na kolo mezi plotem z vlnitého plechu a dodávkou - pak hlásil chaos. Jak jsem ale už napsal, neměnil bych, naprostá spokojenost a navíc za ty prachy... :-)
hh Zejo je LOL
Prej krapet dražší a to je 2k :D
No prave, ze mi to dela i s kompletne novou bakterii :o)
Taky jsem mel na ni podezreni, ale kdyz rozsvitim Voyagera, tak je uplne putna jestli nova nebo stara :o(
No budu to jeste zkoumat...
Dej si svetlo na druhou stranu. Dela mi to Voyager 4 i X6. Ale je fakt, ze Voy jen velice zridka.
To uz jsem udelal, dal jsem, zleva do prava, tacho, GPS a uplne doprava to svetlo, a bohuzel, furt stejny..
Tak pak hodit tachomer nekam na ram z dosahu svetla. Moje osobni zkusenost je, ze na jednu baterku v zime najedu 500km a v jinem obdobi 10 000km. Hlavni duvod je tam to svetlo a pak mozna i chlad.
Jak to máš v tom chladu? Mě sigma (bezdrát) prakticky přestává měřit když teplota klesne pod 10°C. A to tam můžu mít (všude) úplně novou superbaterku. Docela mě to štve a nebaví mě na zimu tahat dráty.
Nevim, zacatkem tydne jsem tam dal novou bakteeerii a jezdil jsem hlavne potme se svetlem...
Ale v podstate jsem minule dva vikendy byl na Brdech se strarou baterii, pri teplotach kolem nuly a fungoval tak nejak ok...
Hlavni problem je fakt s tim svetlem.
Ted vyrazim na Brdy, tak budu pozorovat a dam vedet.
Teplota bude zase kolem nuly..
Tak hlasim, ze dneska s vyjimkou (ale vyznamnou) byl tachometr docela hodnej... A to i pozdeji se svetlem...
Vezl jsem ho u praveho gripu a svetlo u leveho gripu. Se svetlem par vypadku bylo, ale nic trvaleho, takze me to asi ani moc neosidilo...
No a ta vyjimka probehla jeste za denniho svetla a normalne to cestou prestalo pocitat a pak se to i vypnulo... Ale po znovu zapnuti uz to zase bylo v poradku.. Tak nevim.. Uz jsem to jednou reklamoval a to byl uplne mrtvej vysilac.. Blby je reklamovat tady ty vypadky, protoze je dost tezky to prokazovat..
Ja osobne uz bych do tohodle tachometru nesel, protoze jak slysim, tak nejsem sam kdo s tim mam potize..
Myslim si totiz, ze 2 litry neni uplne tak malo penez za neco, co funguje jak kdy se tomu chce :o(
Zlatej LIDL dratovej tachometr za 2 kilka.. Ten byl naprosto bez zavad... Ja si totiz vubec myslim, ze bezdraty jsou zbytecna frajerina. Pro me vic negativ nez pozitiv.
Nojo no. v případě normálních lidí to možná frajeřina je, jenže já nejsem normální :-( Bylo období, kdy jsem měl spotřebu 2 kabeláže za rok. A pozor - přidělaný byly správně. Asi to je někde uvnitř ve mně. :-( Proto jsem se rozhodl pro bezdrát. Jinak si nestěžuju, v létě chdil dobře :-( Ale poslední havárii jak se zdá komplet celej computer nepřežil, tak uvažuju o VDO C2 DS. Snad bude lepší.
Jo, tenhle problém jsem měl taky, když jsem koupil GT. Dělal to tenhle prevít:
http://www.kupkolo.cz/produkty/Computery_96/Akce!-Computer-Sigma-Sport-Topline-BC-1106-DTS---bezdratovy_1717.html
ve spojení s tímhle světlem:
http://www.bike-eshop.cz/svetla-smart/predni...
Po výměně za :
http://www.bike-eshop.cz/svetla-m-wave/predni...
problém přestal, teď to měří při rozsvíceném světle bez problémů. To, co píše jinde wewe, přendat comp, jsem chtěl zkusit, ale ten prevít držák je na řídítkách přilepenej oboustranou páskou a drží to jak židovská víra. Bál jsem se, že to rozlomím, tak jsem radši vyměnil světlo:-)
Jinak se mi občas taky stává, že to najednou přestane ukazovat vzdálenost, ale třeba po ujetí 50, 80ti metrů to doskočí a dál jede bez problémů. Je sice hezký, že vepředu nepřekáží žádná kabeláž, ale znova bych si asi bezdrát už nekoupil.
Neni bezdrat jako bezdrat, podle jedineho bezdratoveho cyklokompu nemuzes odsoudit bezdratovy system jako takovy. Ale pokud ti jde o sazku na jistotu, je pravda, ze spojeni dratem prerusis jenom jeho pretrhnutim/nalomenim.
Znovu udelam reklamu Polaru :o) Snad jsem jeste neslysel o nikom, kdo by mel u nej takovehle potize, tykajici se bezdratoveho spojeni. Jinak Sigmu jsem vozil dlouho, s dratem, a byla vyborna. I pulsmetr tehle znacky.
Při koupi mi to bylo prezentováno jako to z lepšího, co je dostupný. Nějaký kódovaný přenos signálu, bo jaxeto...
Jaké bylo překvapení chlapců v servisu, když jsem jim to přines hodit na hlavu, že to dělá to a to, a nedělá to, co to má dělat...:-)) No, jak jsem napsal, vyřešilo se to jinou svítilnou. Ale přece jen ta důvěra v systém je pro případné příště poněkud nalomená.
Kodovany prenos signalu je dobry na to, ze pokud nekdo vozi bezdrat se stejnou frekvenci prenosu cidlo rychlosti-cyklokomp, nemichaji se tyhle udaje u vic lidi dohromady, coz je dulezity treba pri jizde v baliku nebo proste bliz u sebe. Ruzne elektromagneticke interference kodovany prenos neresi, tam zalezi vic na sile signalu, mozna i na frekvenci apod., nevim, jak to resi samotni vyrobci, ze to u nekterych pristroju problemy dela casto a u jinych skoro vubec.
Cateye Enduro 8 mám, dokonce 2x ;-) Český návod tvrdí, že obvod kola se dá nastavit v rozmezí 100-300cm... Takže si myslím, že by to i na 28" mohlo stačit :-)))
No, a anglický návod taktéž, takže se není čeho bát...
http://www.cateye.com/sites/cateye/upload...
Cateye Enduro 8 je dobrá volba. Spolehlivý a má zesílenou kabeláž, odolnější proti mechanickému poškození. Obvod kola v centimetrech se na něm nastavit dá. Doporučuji nahustit kolo na tlak jaký obvykle používáme, udělat dole, těsně u země, na pneu čárku křídou či fixou, stejnou čárku udělat na zemi, sednout si a ujet na zatíženém kole jednu otáčku (zatížené kolo má trochu menší obvod). Opět na zemi označit čárkou, změřit vzdálenost mezi čárkami na zemi a nastavit na compu. Uf, to jsem se rozepsal.
Asi tak, jako psal uz Wert uz o X prispevku vys. S tim rozdilem, ze on navic tech otacek udela 5 a vyslednou vzdalenost potom vydeli peti :o) , to mas jeste presnejsi.
A nebo to ani děliat pěti nemusí a to je pak ryyyyyychlost :-)
Nebo vic magnetu do vypletu predniho kola :o)
Stejne to ma vetsina lidi nastaveny na vetsi obvod, nez ve skutecnosti maji. Ta vyssi rychlost je asi motivuje. Na druhou stranu to podporuje i hodne vyrobcu, nevim proc jsou i v tabulkach v navodu ty obvody na dany rozmer plaste vetsi.