Ahoj, koupila jsem vozík Chariot.Tento rok 07 jsem lozila jen po okolí abych získala fyzičku.příští rok bych už ráda vyrazila někam na 2-3 dny s mladým.Vzhledem k tomu, že jsem na cykloturistiku zelenáč vůbec netuším ,čím se vybavit pro sebe a syna.Máte-li někdo zkušenosti s cyklotrempingem s dětmi napište,poraďte na co nezapomenout.Seznam můžete psát třeba na email.A ještě jeden dotázek:kam nejlépe jet,abychom při jízdě jezdili co nejméně (nejlépe vůbec) po silnicích.Děkuji moc za budoucí rady.
Zde něco, co by tě mohlo zajímat. Cykloputování s dětským přívěsným vozíkem pod názvem Na veliké cestě - díly 1-6 (viz. archiv článků zde na nakole.cz)
http://www.nakole.cz/clanky/index.php3...
Jeden a půlletý chlapec má být v náruči mámy nebo táty a vyměňovat si slovíčka a ne být uzavřený a k smrti umlácený v nějakém přiblblém vozíku. To fakt nemáte tu vůli počkat, až bude schopen sám jezdit na kole?
Kolik je ti roků? Máš nebo měl jsi malé děti? Pokud ne, nevíš o čem mluvíš, pokud ano, tak patříš do jiné skupiny lidí, než jsou ti co jezdí s dětmi na vandry. My jsme s malými dětmi chodili do hor a nosili je na zádech. Kdyby tehdy byly vozíky za kolo, tak bychom je používali taky. Nejedeš přece celý den a jaký je rozdíl když dítě leží v kočárku nebo jede ve vozíku? O tomhle máš myslím trochu zkreslený názor.
Jasně! Proč muset všude autem? Na dost míst se dojet nedá
a roční dítě moc neujde.
Já mám v plánu to s roční dcerou letos zkusit nejdříve na jednu noc do kempu vzdáleného 30km a tam snad zjistím co
příště sebou přibalit a nechat doma.
K "...smrti ulácený..."?!? A díval si se, jaké dnes ty vozíky pro děti jsou?!? K trakaři to teda má hóooodně daleko :o)))
Děkuji Martisovi, zcela jistě přečtu. Pro Pavlika: Budu na MD 3 roky,kvůli mláděti jsem prodala své 3 koně, abych měla čas jen na děti a mohla jim dát ze sebe to nejlepší.Mladík je dítě drncací v kočárku usne jen v lese na cestách (je tomu tak od narození).Dopo spí 2 hoďky v kočáru, odpo 1hoďku.Tomu také přizpůsobuji cestování na kole.Koupila jsem Chariota, který je velmi dobře odpružen.Takže, kde máš problém?V kočárku je to opravdu stejné jako ve vozíku.Tím jsi mě ale nepomohl ani neporadil s cestováním , vybavením a trasou, takže zpět k tématu....
hehe, tak podobný názor jsem ještě před časem měla taky :-)
Pak se nám narodil syn a ... výsledně jsem ten názor musela přehodnotit (ale od toho názory jsou, že? :-)
Vozík jsme koupili, sice ne Chariot, ale obyč. AZUB, no a letos jsme v něm nadrandili přes 800km.
Pravděpodobně toto budeme od jara řešit také, ale s tím rozdílem, že "zamlada" jsme hodně na cyklovandry jezdili, takže zkušenosti máme.
Ja vozim dvojcata ve voziku od jedhoho roku. pokud mohu posoudit tak se jim to libi. Kdyz se rekne "kluci, jdeme n a vylet na kole", tak se s halekanim "kolo, vylet, hura" rozebehnou a nasoukaji se do voziku sami.
Za jizdy se velmi casto nadsene smeji. Jediny problem, ze kolem dvouo let se naucili kibicovat abych jel rychleji a honi mne. Pomalu je to nebavi ;-)
Pro deti je to zmena a dobrodruzstvi.
Jojo, tak v tohle jsem přesne doufal ;). Já si myslím, že si toho děti budou spíš vážit a že na takové výlety budou jezdit rády. Aspoň z nich nebudou žádní hypermarketoví povaleči, jak je u mnohých městských lidí. O víkendu místo na procházku vyrážejí na celý den do hypermarketu nebo obchoďáku :). Osobně bych takové rodiče taky nechtěl :)).
My čekáme přírůstek až v červnu, ale už teď se pomalu dívám na nabídku a parametry vozíků a zvyšuju fyzičku, abych pak mohl držet tempo se ženou ;)
Děti na cestách nemají problém, problém dělají-mají rodiče:-)
My jsme letos hodně jezdili v České Kanadě, kolem Kunžaku, Nové Bystřice, tam je to, řekla bych, docela ideální. A jižní Čechy, Třeboňsko, může být taky docela nenáročné.
Byli jsme i na Slovensku a pak jsme hodně jezdili v Orlických horách, kde teď bydlíme.
Co potřebuješ s sebou? Tady se asi těžko radí, pokud nemáš s trampingem vůbec žádné zkušenosti .... ráda bych ti poradila, al enevím, kde začít :-)
Docela dobrá je knížka manželů Sztulových, dojeli s 2 letým klukem až na Nordkapp, jako nematku mě to moc číst nebavilo, ale je tam pár docela dobrých rad, jako třeba zastavovat na oběd vždycky u nějakého dětského hřiště, aby se malej vyblbnul .... víc si nepamatuju :-)
Pár zkušeností jsme za poslední čtyři roky s dětmi a vozíky nasbírali.
Takže k trasám:
Obecně je v Česku velký problém najít cyklistické komunikace bez aut a zároveň s povrchem vhodným pro vozíky. Doporučit můžeme Jenčinskou oboru (Třeboňsko), Šumavu, jižní Moravu (okolí Uherského Hradiště), zbytek jsou víceméně nespojité kousky a mezi nimi společný provoz s auty.
Auta už dnes nevnímám jako nebezpečí, většina řidičů už si zvykla na vozíky a respektuje je, nechávají cyklistovi s vozíkem mnohem víc prostoru než když jede samostatně. Samozřejmě se občas najde nějaký řidič, který začne předjíždět před zatáčkou nebo v nepřehledném úseku vysokou rychlostí, ale tomu se v Česku snad ani nedá vyhnout. Obecně řečeno, silnice 3. třídy bývají obvykle bezpečné.
Profil většinou snažíme vybrat rovinatý. To ale záleží na stylu jízdy. Pokud chcete s lehkým Charriotem udělat 30-40 km, je to jiné než s plně naloženým Croozerem (to bylo i 55 kg) ujet 60 km. Croozer, se kterým jezdíme, je náklaďák s obrovským nákladním prostorem, kam se vejdou komplet věci na spaní, vaření a věci na sebe. Charriot je stavěný trochu na jiný styl jízdy, ale v tomhle záleží na vás.
Za pár let už jsme dali dohromady standardní seznam věcí, které bereme s sebou. Jestli chceš, můžu ho poslat na mail. Podrobnější dotazy prosím směřuj na můj mail, odpovím ti konkrétněji.
Osobně považuju cestování s dětmi na kole za jednu z nejhezčích zkušeností v našem životě. Rok a půl je ideální věk na delší výlety. Záda dítěte jsou už dostatečně pevná na delší sezení ve vozíku, zároveň děťátko ještě dost dlouho spí, aby se dalo někam rozumně dojet.
Děkuji za rady, na poště už na mě čeká Cykloatlas ČR.Pokud by to šlo mohla by jste mi zaslat seznam na email, ev. můžeme ještě podiskutovat:-))) [email protected]
Tak tady je ten seznam věcí, které s sebou vozíme na delší cesty s dětmi:
http://www.nakole.cz/clanky/clanek.php3?id=333
Přidejte se k nám! Letos opět vyrazíme na několik cyklovýletů se startem ve Veltrusích (dá se dojet do nedalekých Kralup či Nelahozevsi pohodlně vlakem). Zprávy (s fotografiemi a videi) z minulých cyklovýletů najdete zde: http://havranek.dolnipovltavi.cz/?p=102 . Je tam i odkaz na článek o cyklovozících a jiných způsobech přepravy dětí.
Tak u šklebáci zatím nejsou akutní, ale teoreticky v dohledu, mám k vozíkám pár dotazů:
1) Jak drsný terén je ještě únosný? Mě přijde, že cokoliv mimo silnici nebo opravdu dokonalou placku je pro dítě strašný natřásání?
2) Existují nějaké rozumně odpružené systémy a mají smysl?
3) Vyplatí se systémy s výměnnými podvozky např. na běžky nebo koupit nejlevnější vozejk a na běžky to zbastlit ze starých lyží a autosedačky?
Chariot dělá odpružené modely, podle mě do středně těžkého terénu (z pozice MTB, ne fulla :) ) to bude ok. Třást to ale asi bude vždycky, ale podle mě to bude spíš jako houpání kočárku, aspoň podle toho videa, co má výrobce na svých stránkách.
Na Croozera se dá prý dodělat odpružení po domácku, implicitně (alespoň u starších modelů) žádné odpružení nemají a to je asi v horším terénu než šotolina nepoužitelné.
Cez vikend sme testovali pozicany vozik- konstrukcia podobna ako Azub, neodpruzeny, 20palcove kolesa, s 4 mesacnou dcerou v autosedacke. Po asfalte sa da ist skoro bez obmedzenia, lesne cesty trochu pomalsie (tak na stredny prevodnik), daju sa v pohode prejst aj dost tazke useky ale pomaly. Existuju specialne balonove plaste, ktore sa daju viac podhustit, potom by to bolo este lepsie. Natriasanie je v pohode, sudiac podla seba a podla reakcii dcerky natriasanie v istych hraniciach je cloveku prijemne ( pokial nespi a netrasie to, tak protestuje-napr.aj v kociku vtedy schadzam aspon jednym kolesom na krajnicu:))
Myslim, ze tie univerzalne riesenia su len na skodu, iba to zvysuje vahu, ako kocik je to prilis siroke, miesto behania by som isiel radsej na bicikli, ale niekto zas ma ine preferencie. Tie lacne maju obvykle upinanie kolies rychloupinakom do ramu, tam by sa dalo nieco vymysliet aj doma.
Ked uz nejaky drahy, tak skor odpruzeny ako chariot, dalo by sa ist rychlejsie, ale ze vraj to odpruzenie funguje tak na horsi asfalt, chcelo by to odskusat. Este robia na croozery nejake odpruzenie, ktore vraj funguje ale treba tam menit pruzne lanka kazdych tusim 200km, to sa mi zda dost od veci.
Mám přesně stejné zkušenosti - jezdím se dvěma dětmi ve vozíku Kranich. Ohledně těch plášťů - když vím, že to nebude právě asfalt, mírně podhušťuju i ty obyčejné, co tam mám. Na valivém odporu to kupodivu moc nepoznám a vozík méně skáče. Musím ale říct, že je to k velké lítosti dětí uvnitř :-)
Mě by pro změnu zajímalo porovnání nákladového prostoru Chariota (např. model Cougar) versus Croozer (obojí verze pro 2 děti). Někde jsem zaslechl, že do Croozeru se dá prý naložit daleko více věcí např. na kempování apod.
Máte s tím někdo zkušenosti?
Je to přesně tak. Croozer je náklaďák - bezpečný, velký, prostorný. Je určený pro dálkovou jízdu na asfaltu, okrajově může i do terénu (vyzkoušeli jsme - chtělo to pomalejší jízdu, ale bylo to v pohodě).
Charriot má menší nákladní prostor a je určený pro sportovnější jízdu.
Jinak článek už je na cestě, i s fotkama.
Perfektní, díky.
My bychom ale chtěli jezdit převážně v terénu. Samozřejmě mi je jasné, že si budu muset odpustit ten typ terénu, ve kterém jsem zvyklý jezdit na celopéru :). Ale na druhou stranu pouze asfalt mě moc neláká.
Na Croozera prý dnes není problém sehnat systém odpružení (samozřejmě ne oficiálně vyrobený výrobcem), otázka je, jak obstojí v porovnání s Chariot Cougarem.
Na druhou stranu pro Croozer hovoří jeho cena oproti Cougaru, hmotnost (i když 2 - 3 kg jsou naprosoto zanedbatelné) a velikost zavazadlového prostoru.
O kolik litrů je zhruba větší zavazadlový prostor Crooozera 535 oproti Cougaru 2? Dá se to nějak odhadnout? Třeba o kolik více (a jakých) věcí do něj lze naložit?
Na druhou stranu, pokud pojedeme na vícedenní výlet na těžko můžu vzít případná zavazadla, která se nevejdou do vozíku, do brašen na nosič apod. Zhorší to sice ovladatelnost kola, ale na druhou stranu s takovou zátěží bych jel stejně spíš po asfaltu nebo šotolině bez extrémního převýšení.
ahoj, my máme dvoumístný croozer a je to opravdu náklad´ák-super na dálkové trasy v plné polní-zatím jsme to zvládali tak, že manžel táhl pouze vozík (ten naložený na dovolenou nemám šanci utáhnout-do kopce, pouze zdětma a pořádnou svačinou bez problémů-do vozíku totiž dáváme ty těžší věci) a já brašny-ale nebyli jsme pryč déle, jak týden (i když asi jde to i takto http://www.livepla.net/picture.php?directory... :-o)). Ale jen pro klid-hezky naložený dvoumístný croozer-2 děti + náklad podle mě žádné odpružení nepotřebuje. To snad jen jednomístný croozer pouze z dítkem je problém-to pak pěkně skáče, protože je lehoučký (já za takovým vozíkem jela na polní cestě a opravdu skákal dost, ale dvoumístný-i když jen s dětma (teda já ho přesto vždy naložím pěknou svačinkou) na cestě sedí o dost lépe. Do odpruženého croozra pro 2 bych nešla ani náhodou-protože se tím vozík rozšíří a kola nejsou chránená nárazníkem...My croozer pořizovali s tím, že nechceme sjíždět nějaké krkolomné terény, ale putovat. A já o proti manželovi bych stejně neměla šanci projet s plně naloženým vozíkem terénem (kde je třeba štěrk a kameny do kopce-i v neudržované= polní cestě, jsem si to zkusila táhnou pěšo-projet to nešlo ani manželovi-a obdivovala jsem ho, že to vůbec prošel-navíc vozík je široký, tak to je někdy fakt o fous. záleží prostě na tom, co přesně chcete podnikat a kolik máte peněz-chariot je takový sportovnější a dražší a úložný prostor se nedá srovnávat, ale ten vozík v odkazu má tedy také minimální úpložný prostor-myslím, že ze zadu měly ušitou ještě takovou kapsu, protože by jim jinak náklad vypadl..
Ahoj,
díky za praktické informace.
Cenu teď řeším až na posledním místě, nejedná se zrovna o krátkodobou investici (dá se předpokládat, že by vozík sloužil cca tak 4 - 5 let), tak mi ten šestitisícový rozdíl zásadně nevadí a při rozhodování mám cenu až na posledním místě.
Já myslím, že tahat děti terénem nemá cenu. Vozík mám skoro rok a netroufnu si s ním tam, kde jsme jezdívali sami. Vím, že charriot je odpružený, ale na kořeny a kameny a střechy hore dole, jak někteří jezdí (i s děmi), do toho bych teda nešla... ...myslím, že je u nás v republice plno různých šotolinek, které ještě dítko snese. A co se týká zavazadlového prostoru, charriot ho má malý... Já mám doma burley se kterým jsem spokojená, i když není odpružený. Zkoušela jsem i jerryho od azubu a myslím, že vůbec není špatný, já nad ním uvažovala, ale nakonec nám tatínek přispěl na "fáro" které sama s dcerou a s plným "kufrem" veteše tahám po valašských kotároch... řeknu vám, že croozer by se mi tak nevozil... na babu je croozer těžký - pokud nepočítáme ty z velofiala, které obdivuju a před kterýma smekám
Asi to ještě budu muset přehodnotit. Již několik lidí mi psalo, že Croozer má daleko větší zavazadlový prostor, než Chariot. Přece jenom s tím hodláme taky občas vyrazit na několikadenní dovolenou, holt budeme muset vybírat jednodušší terén. Je pravda, že terén, ve kterém jezdím běžně na kole, bych s vozíkem asi ani nezvládl (už kvůli členitosti - strmé kopce apod).
Tak už máme s mladým 1,5 roku něco naježděno, zatím jen po dolinách okolo rodného domu, ale...máme 1místného chariota,parádní odpružení, příšerná cena:-)) + kočárkový set, který jsem teď začala hodně využívat místo nákupu golfek.Nejdříve jsem lozila po asfaltkách ,netušila jsem co si můžu dovolit, tedy spíše co mladík dovolí, a zjistila jsem postupně,že i když výrobce terén nedoporučuje, že mohu jezdit nejen po šotolinkách,lučních cestách , ale i po lesních cestách, kde je semo tamo kořen.Rychlost však v tomto terénu dala by se nazvat šnečí,hůlkař by mě předběhl, ale to mě vůbec nevadilo a mladík byl spokojeně ukolébán,takže i terén jde, ale velmi opatrně a pomalu.Jsem typ co jen velmi velmi nerad vjede s kolem a vozíkem na silnici.Prostě řidičům nevěřím a když už musím, tak na zadní madlo pověsím celou reflexní vestu.Jen ať jsme zezadu pořádně vidět.Nákladový prostor je opravdu minimální,řeším zatím ověšeným kolem brašnami všeho druhu a velikostí:-)))). Chci se zeptat: MÁTE NA CHARIOTA PLÁŠTĚNKU?Promokli jste někdy tak, že by původní látka prosákla? Pro sebe mám komplet oblek od www.dodeste.cz, ale co vozík?? Díky za informace a ať vám kolometry jedou....
nevím, jak chariot, ale my s croozrem nepromokáme z vrchu, ale ze spodu-při slejváku navlhne dno (ono je také dost nízko), což pláštěnka nepomůže a je dobré nemít položeno něco (hlavně spacáky a podobné věci) -řeším to igelitovou plachtou-kterou přikrýváme kola a vozík na noc. Dokonce prodávají i gumové rohože (aby dítka měla nožky v suchu-opravdu by jim mohli totiž navlhnout!!)
Zdravím, máme dvoumístného CH. a využíváme ho s dětmi od jejich narození a naprosto super i když někdy šílená dřina, právě jsme se vrátili z Novohradských Hor. Jezdíme jak na krátké vyjížďky tak na "putovní" dovolené, ale k tomu jsme ještě museli přibrat nákladní vozík, protože bychom už neuvezli bagáž. Pláštěnku na vozík nemáme, při parkování pod širým nebem dáváme celtu, za jízdy v dešti zatím vždy obstál bez problémů (pamatuji i na více než dvouhodonovou jízdu v silném dešti ....), několikrát jsme i brodili minimálně do výšky nábojů kol a bez následků .......
Minulý rok jsme sjezdili Jizerské hory,je tam super povrch,terén a bez aut.Ubytovali jsme se v penzionu na levnější straně Jizerek-tedy blíže k hranicím a každý den odtud vyjížděli buď sami nebo cyklobusem.To naší malé bylo půl roku a snášela to na 1.Jede se když spí,stojí se když jí a bdí:-)