Ahoj, dostal jsem dostal jsem šílenej nápad kterej mě hryže čím dál více.. Pokud je Vám známo tak merida připravila dobré podmínky splácení na kola ..
Vlastním silničku - je to 3x super ovšem co mě hryže žere a podobně je to že jezdím jen po silnicích :)
Je mi 15 a po brigádách jsem si vidělal 19500kč (za prázdniny
a teď chodím 3x týdně na brigádu)
Co mě napdalo spočívá v tom že, bych si koupil respektive přes mé rodiče nějaké mtb od meridy. Líbí se mi Mission 3000-D teď bych zaplatil 19000kč a pak měcíčně 20x splácel 2 205kč ( 2000kč mám za uklíd schodů v baráku) a 200kč mám jako kapesný který vždycky utratím za blbosti..
Váš názor???
http://www.merida-bike.cz/prodej/mission-3000-d
Já na to, že máš ve svým věku slušný příjmy. Když mi bylo jako tobě, utratil jsem všechno za chlast. Nebyla to dobrá investice. Kolo je. A pohyb obecně tuplem. Takže: NEVÁHEJ A JDI DO TOHO!
To víš, to chce jen mít dobrý kontakty a hned ses zaměstanej :) Máš nákěj názor na bika ?
Asi nemá cenu mluvit, je to plná kalba XT a vidle Reba sl jaký je Váš názor na tlumič?
Myslím, že první, než bys do něj šel, ojeď si ho. Běž do krámu a vypůjč si ho na víkend. Fakt myslim, že v případě takový investice se to vyplatí. Btw jestli ti je 15, tak se ještě určitě změní tvoje tělesný proporce, nechcež teď něco levnějšího a až budeš starší, trochu vydělávat, tak jít do vyššího, pokud tě kolo chytne....
Jinak spočítaný to máš pěkně, ale zadlužit se v tomhle věku na 2 roky dopředu...
Jezdím od malička a ježdení mě fakt baví a to moc ..
O tom zadlužení jsem přemýšlel, stejnak to utrácím za blbosti
a jednou týdně v baráku umejt schody za takoví kolo to mě fakt za to stojí..
Presne tak, mas recht. Muze se stat, ze mu treba uz pristi sezonu bude kolo maly. S nutnosti vyzkouseni biku pochopitelne souhlasim uz tuplem, to by mela byt samozrejmost, zvlast u fulla, pokud nema moznost porovnani a zkusenosti. Osobne bych si v jeho veku a zkusenostem s MTB koupil radsi levnejsi a lehci HT, treba na stejnych komponentech. S tim, ze za nejaky cas uvidi, jak moc ho to chytne, ale to je jenom muj subjektivni nazor.
Jinak v 15 mit moznost jezdit na takovym kole... :o)
Za tuhle cenu si popravde dokazu predstavit lip fungujici kolo, prekazkou bude nejspis to, ze Faster nema hotovost, moznost splatek u primo Meridy je vyhodou.
Nechci prudit, ale napadá mě, že zvlášť příjemné ty splátky budou, až mu ho po několika týdnech provozu někdo ukradne. Na patnáctiletýho kluka si leckdo troufne i tak, že ho prostě z toho kola shodí a odjede na něm (na tom kole). Tohle je kolo, které už by leckomu za takovouhle (nebo i jinou) loupež stálo.
Tohle se stalo kámošovi akorát že kámoš mu dal do držky, ovšem než jsi tohle napsal tak jsem si to nepřipustil že by se tohle stalo mě ..
Pokud se cítíš na to, že bys to kolo ubránil, pak není o čem mluvit. Ale čím lepší, dražší a nápadnější kolo, tím větší je "šance", že se někdo o něco podobného pokusí. Ale nenech si zkazit své nadšení od protivnýho škarohlída... :o))
Tak do téhle Meridy bych za ty prachy rozhodně nešel. To, že ji nabízí na splátky není žádná zásadní výhoda.
Pokud si chceš půjčit, tak můžeš koupit kolo jakékoliv a peníze si půjčit třeba na spotřebák (tedy ty ne, ale rodiče by museli za tebe).
To bych šel raději třeba do Canyona:
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes...
Rám + tlumič je funčkně mnohem lepší. Osazení o malinko horší, ale určitě dostačující a nebudeš zadlužený tolik.
Ten Canyon vyjde na cca 37tis. včetně poštovného a krabice.
A kdybys chtěl dát opravdu 60tis. (což mi přijde zbytečný se zadlužit až tolik v tvém věku), tak je tu spousta kol na výběr, které budou fungovat mnohem lépe než ta Merida.
Myslel jsem taky na Canyon, ale cekal jsem, kdo s nim prijde prvni :o)))
Ten cannon vypadá zajímavě ale co říkáte na 4000-D - 50k - Jinde se třeba sežene levněji - Váš názor?
http://www.merida-bike.cz/prodej/matts-hfs-4000-d
50tis. za HT na kterém jsou za ty prachy ještě navíc Crossridy, to je fakt úlet.
Opět pro srovnání Canyona:
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes...
Ty kola bych ohodnotil jako +- vyrovnaná jak kvalitou tak osazením.
Jen je tu jeden drobný rozdíl. Canyon vyjde i s poštovným a krabicí těsně pod 30tis.
To kolo a jeho cena jsou ceny roku 2007 - jestli to vydržíš do jara tak ušetříš 20 000 i víc. Už teď se samostatný rám prodává ne za 25 990 ale za 15 000 tisíc. A co jsem našel rychle na netu tak Merida AM 5000-D ( to samé na xtr ) původně 2007 - 89 990,- se už dnes prodává za 61 990,-
a to je o 1000 kč míň než na co si myslíš. Já bych počkal. ( http://www.axitbikes.eu/index.php?main_page...
Ta 5000-d vypadá opravdu slušne a sleva 28kkč je taky dobrá počkat eště se vyplatí ale aby pak nebyla všude vyprodaná..
Nevím, to už není normální mtb ale připadá mi to jako specíál do terénu..:)
No radit rozhodně nechci, jen že na BF prodává někdo fulla od Meridy za prý dobrou cenu. http://www.bike-forum.cz/forum/fotky/nase_biky... . A můj názor je, že uvažovat o kole za 60 v 15ti letech mi zrovna nesedí. Ne že by jsem Ti jej nepřál, to ne, myslím si, že je Tvůj záměr ještě horkej, a chce to asi trošku uvážit a chvíli počkat a znova se na věc podívat a vše zvážit později. Proč vůbec chceš fulla, když jsi ještě neměl ani HT? Myslíš, že HT by Ti nestačilo? Třeba Tě jízda v terénu nebude bavit a vysněného fulla ani nevyužiješ..
Souhlas s Wert!
Jinak, Faster, napsal jsi přeci do nadpisu: Ahoj, dostal jsem dostal jsem šílenej nápad - a to bude pravda.
V létě jsem začal s MTB a zatím mi stačí, o Fullu skoro vůbec neuvažuji. Ač jezdím 5x týdně ...
Asi te nepotesim, ale dle meho nazoru je nakup jakehokoliv spotrebniho zbozi na splatky cesta do pekel. Budto na to mas usporeno, nebo na to nemas.
Jinak to kolo mne az tak nebere. POkud vyslovene nechces blbnout tak dobrej hardtail se da za 25tis sehnat a postaci na dost dlouho.
Neuvažovals třeba o ojetině? Stejně kvalitní, za míň peněz z nějaké závodní stáje... Jinak nezapomínej na skutečnost, že neš to kolo splatíš, bude jeho cena zlomkem původní. U ojetiny už nemá cena kam padat.
Jen můj návrh, abys věděl i o jiných možnostech
na celopérka nejsem žádnej expert a neporadím Ti / pokud bych, ale chtěl nějaký koupit pak bych asi začal u lídra a lehce kultovního, no, no - už slyším námitky, Spešla - Specialized , tuším MC kolem 54 000 - model FX Pro???/, já ale chci napsat, že na 15 let jsi docela cílevědomej kluk a Tvůj přístup mi , i jako otci dvou synů v podobném věku docela imponuje. Dnes už vyloženě špatná kola snad ani neexistují / jistě, v marketu za trojku péráka do této množiny nepočítám/, kup si, které se Ti líbí a já jsem přesvědčený, že budeš spokojený.
Jsem asi krkavčí otec, ale za tuhle cenu bych stejně starému dítěti kolo nekoupil. Spíš bych ho vkusně a nenásilně vedl k užitečnějšímu využití takové částky, byť by si ji vydělalo samo. A je v tomto případě v podstatě jedno, jaká by byla celková finanční situace rodiny. Ale je to jen můj názor.
já, když jsem byl stejně starej, tak jsem šel o prázdninách na 14 dní na brigádu - to byl můj jediný výdělek za celý rok, jináč jsem stál s nataženou rukou a koukal, co mi spadne do dlaně, proto přístup tohoto, konkrétního "týnedžra" oceňuji a v dnešní době / typu - jdem zapařit, vole/ docela vysoko.
Raděj by si měl za tyto prachy koupit auto, místo kola...co Medvěde? :O)
Auto v 15 letech, jo ??? ;-)
Pokud se nemýlím, auta jezdí na benzín a ne na řidičák :O)
Zkus to někdy při kontrole vysvětlit policajtům ;-)
Takhle (viz výše) reagoval jeden zazobanec co se ho na gumballu ptali novináři, jestli se nebojí o papíry.
Nejde o to, jestli kolo ano nebo ne, ale že za tu cenu by mohl mít pro svoje potřeby kvalitní kola třeba dvě. "Vyhodit" přes šedesát tisíc za kolo mi zvláště v tomhle věku prostě připadá hodně. To je vše.
Těžko radit. Každý máme občas šílené nápady a je na každém z nás jestli si je splníme, nebo né. Je pravdou, že pravděpodobně cena tohoto kola bude na jaře nižší a asi bych se přiklonil ke všem názorům psaným výš. Může se opravdu stát, že ti za rok, či dva bude kolo malé. Určitě by stálo za zvážení porovnat podobná kola a to jak výbavou, tak i cenou. Chápu tvé nadšení, já osobně bych tolik peněz do něčeho mnou neodzkoušeného prostě nedal. Souhlasím s Medvědem, že za tu cenu bys pravděpodobně mohl mít kola dvě. Otázkou je jestli víš vůbec do čeho chceš jít, když doposud jezdíš na silničce. Ale vše jsou to jen názory a rozhodnutí bude na tobě. A ještě něco. Někdy je lepší se na vše vykašlat a jít do toho rovnou, ale zkušenosti radí 2x měř a dál už to znáš.
koupě kola je nejen otázka rozumu, ale a to nezanedbatelným způsobem - "srdce", nemyslím, že je ideální řídit se jen racionálními radami a pak přemýšlet při jízdě, že jsem mohl jet na celopérku. z koupě kola musí mít člověk radost, kterou pak znásobuje při jízdě a chce mít pocit, logicky, že v danou chvíli si za svoje peníze koupil to NEJ / že pak třeba kolo za dva roky prodá s obrovskou ztrátou, to už je druhá věc a vývoj. samozřejmě je spousta lidí, kteří nedají dopustit na 20 let starého Favorita a to je taky naprostov pořádku, prioritní musí být pocit a určité nadšení z jízdy a na značce, typu a roku výroby kola nezáleží/- tyto věci jsou ale zcela individuální
Mi to příjde jako hromada peněz. Kolik měříš a počítáš s tím, že ještě můžeš pořádně vyrůst a pak ti to kolo bude malé? Jak se už někteří zmínili, tak by ti i HT kolem 20 000 mohl udělat dobrou službu.
Je to kravina! Kup si slušného horáka, pořádně ho projeď a pokud tě to chytne, tak později začni uvažovat o takové investici. Až nasbíráš zkušenosti, tak sám uvidíš, jestli budeš chtít dát 60 litrů za kolo, nebo je vrazíš do něčeho jiného.
Hmmm, taky bych řek, že koukáš - s ohledem na Tvůj věk - docela vysoko. Pořád ještě porosteš a příští rok třeba budeš potřebovat větší rám.
Pokud jde o tuhle meridu - na můj vkus zbytečně dobře osazená (XT, spokojil bych se s LX).
Jestli ti jde o to mit "hustyho fulla", tak tohle kolo do tehle kategorie spada urcite vzhledove, ale po funkcni strance uz to tak horky nebude (viz historie). Zvlast v pomeru cena/vykon se daji sehnat lepsi kola.
Pokud mermomoci chces fulla, tak ti muzu prodat svoji 2,5 roku starou Konu Kikapu DLX 05. Vyjde te to rozhodne levneji.
ahoj,
na kolo jsem ani nekouknul. Hodnocení kola zde provedli jiní a myslím vcelku dobře.
Neméně důležitou věc však nezmínili.
MTB má v porovnání se silničkou naprosto jiné provozní náklady. Standardně se pohybují ve výši 1-2kč/km. U takto drahého kola a také s přihlédnutím k tomu, že jsi nezkušený (nemáš techniku jízdy a ta se nedá naučit za měsíc, nevíš jaký terén kolo poškozuje hodně a jaký "normálně") budou spíše 2kč/km (například je vcelku k ničemu mít drahá a lehounká zapletená kola, když pak nemáš prachy na to kupovat k tomu pláště s kevlarovou patkou- normálně sjedeš 1 pár na 2000km a stojí 1500kč, urveš šaltr a ani se neptej co stojí nový...). Dále mám pocit, že nemáš ještě příslušné vybavení- boty, nášlapy, světla, blatníky jsou několikasetkorunové položky, ale ono se to nastřádá ;)
Nechci to psát dlouhé, pokusím se vystihnout to podstatné.
Pokud hodláš za rok najet 5.000km (kdyby míň, nemá smysl mít tak dobré kolo), budeš potřebovat cca 10.000kč ročně na údržbu- za dva roky o kterých uvažuješ 20.000kč. A nemysli, že se těm nákladům vyhneš, to nejde. Takže cena kola rázem padá na 40.000. Když od toho odečteme nové tretry (poroste ti noha a budeš za tu dobu kupovat alespoň dvoje- já teď koupil Diadory v Bikeranchi ve výprodeji za 1000kč a lacinější fakt nebudou), tepák, tachometr, světla, Camelbak, přilbu a další drobnosti, klesáme tak na 30.000kč. Za ty prachy bych pořídil průměrný rám a co nejlepší kvalitní osazení (hydry za 8-10.000 se nezkazí a užiješ si je hned) s tím, že až povyrosteš, koupíš nový rám a dáš na něj kvalitní komponenty.
To je moje rada.
Zminili, ale je fakt, ze jenom okrajove. Mas naprostou pravdu, ze je treba pocitat i s nezbytnyma doplnkama na kolo, jako jsou tretry, helma, funkcni obleceni, svetla atd.atd.atd. + naklady na servis a jiny provozni naklady.
Jinak svyho casu probehla slusna debata na BF o pomeru Kc/km, hodne lidem vysel dokonce levneji i taxik. Nezda se to, ale kdyz si clovek spocita casto hodne vysokou porizovaci cenu kola (kol), zmineny doplnky, servis a pak i dalsi naklady, treba na cestovani, ubytovani, ev. startovny apod. na pocet ujetych km, tak bych tomu docela i veril. Ale pocitat to radsi nebudu :o)
Nezminili :o)
Ale fakt jsem chtel :o)) Neco ve smyslu, ze kdyz se treba vyseka, tak si pri tech horkotezko upocenych splatkach asi nedovoli treba novej ram, kdyby mu nedejboze prdnul. Myslel jsem, ze jsem to sem vcera napsal a ono ne :o)
ono fakt stačí urvat šaltr a rozflákat helmu a rázem jsou 4.000kč v čudu. Urvaný šaltr nebo pád s rozbitou helmou to bych u začínajícího bikera považoval za hodně pravděpodobné. Nešikovné maso se musí odřít až na kost ;)
Já to raději taky nikdy přesně nepočítal, kolik mě ten kilometr vyjde. Ale určitě to bude výrazně více než těch celkem optimistických 2Kč/km (do téhle ceny se nevejdu ani se samotným kolem, natož pak se vším všudy).
Hele, kámoš si kdysi pořídil auto za cca 600.000kč. Po asi třech letech ho prodal za něco pod 400.000kč. Jinak by se ho nezbavil. Když jsme uvářili, kolik s ním najel, tak výhodněji by vyšel pronájem desetimetrové limuzíny + černocha.
Ale aspoň se máme čemu při grilovačkách smát
Kolo je to sice moc pěkné, ale jak už tu píší ostatní, jako svoje vůbec první MTB bych to radši nebral. Třeba Tě to opravdu nebude bavit, nebo Ti to nepůjde, ona to není žádná sranda jezdit v terénu, ne každý po počátečních pokusech na MTB jezdí i nadále. Pak se Ti může stát, že kolo pak odložíš nebo s hroznou ztrátou prodáš, což také není ideální, obzvlášť pro člověka, který ještě nemá pravidelný příjem. V Tvém věku je opravdu každá ušetřená koruna dobrá... To samé bych vztáhl i na to, že ještě můžeš povyrůst a kolo Ti za nějaký čas bude malé a budeš muset koupit jiné.
O těch provozních nákladech se tu také už psalo, takže počítej i s rezervou na takovéto věci. A u tak drahých komponent se pak opravdu nedoplatíš, tedy pokud tam budeš dávat opět ty samé...
předchozích x / mnoho/ příspěvků je , na můj vkus, příliš skeptických, aby si kluk nakonec nekoupil skůtra! proč ho zrazovat, když má do toho chuť. třeba všechno nedopadne podle jeho představ, ale to je, přátelé, škola života, nebral bych to nijak osudově- myslím, že pro peníze, který si vydělává našel, na dnešní dobu, dobré a rozumné užití.
To neni zrazovani. Ptal se na nazory, tak je ma :o) a navic to jde i bez sprostych slov :o)
Jak se rozhodne je uz jenom na nem samotnym.
...sprostých slov - to myslíš skeptických, skůtra nebo osudově? :-)
"sprostá" - myšleno v nějaké nadsázce, že ? neporozuměl jsem , prosím o vysvětlení, tvrdé jádro ať si trhne ...
Bez nadsazky, ze se tady lidi hned netituluji "zm...", kdyz se nejaky mladoch pta na nazor. Uz to tu bylo. Nemel jsem to sem psat.
Tak takhle pretoceny bych to zrovna od tebe fakt necekala.
NIC NEPRETACIM, jenom jsem si na to proste vzpomnel a navic jsem dodal, ze jsem to sem nemel psat.
Kazdopadne jestli to vadi zrovna tobe, rekni si taky proc.
Nechci to resit dal, byla to ode me blbost, make peace, not asphalt and flame :o)
Kamaráde, nebuď blbej. Kupuj si jen to, nač máš. Vyděláváš na svůj věk slušně, přemýšlej jak své peníze zhodnotit a vydělat víc, nechtěj se vyrovnat tomu, kdo prachy na podobnou hračku dostal od rodičů.
Radost z jízdy i závodění na slušný úrovni není o naleštěnejch trubkách za desítky tisíc. Dělej si co chceš, jsou to tvý prachy, ale přemýšlej i o možnosti nerozházet je všechny a nezadlužit se tak, že to v nejlepším případě budeš sotva splácet.
Taky si myslím, že tak drahé kolo o jakém uvažuješ je zbytečné a zadlužit se je hloupé. Dobrý bike "hardtail" koupíš tak za dvacet tisíc a úplně to stačí. Fully vyžadují daleko častější a dražší servis, je tam daleko víc ložisek, občas zlobí tlumič atd. Podobně "kotoučovky" jsou provozně daleko dražší než "véčka" a rozdíl v brždění sice je ,ale né zas tak obrovský. Při výběru doporučuji zaměřit se na díly co se točí, tedy náby (středy kol), středové složení (to na čem jsou upevněné kliky). Na tom se nejdřív projeví opotřebování a vzniknou vůle. Každý kouká na přehazovačku nebo přesmykač a na tohle se zapomína. Komponenty Deore ti budou sloužit stejně dobře jako XT, zvlášť při správném řazení a údržbě. Nakonec stejně záleží na tom, jak a kolik toho natrénuješ. Jsou "bikeři" na kolech za desítky tisíc a ve stoupáních je "uděláš" pomalu na skládačce. A za ušetřené peníze si pořiď i nějaké jiné radosti než kolo. Třeba vem nějakou fajn holku do kina.
Máš fulla a kotoučovky? Se mi zdá, že ne, protože to čím u toho strašíš tak není.
Kotoučovky rozhodně dražší servis nevyžadují. Naopak bych řekl, že levnější. Destičky stojí cca to co špalky a kotouč vydrží déle než ráfek a přijde levněji než slušný ráfek.
Odvzdušnit a vyměnit olej/brzdovku stačí jednou za dva až tři roky, to bowdeny a lanka se musí měnit častěji. Cenově cca nastejno (brzdovka/olej + odvzdušnění přijde na o malinko více, ale zase stačí méně často).
Takže dražší je akorát pořízení, ale i tam už je rozdíl menší než býval, když se objevují čím dál levnější slušné kotouče.
A zkušeností s nimi mám dost, doma je máme na 4 kolech a z toho na jednom už 3 roky. Odvzdušnění celkem 0x, výměna kapaliny/oleje také 0x. Olej ale vydrží déle než brzdovka a ty nejstarší jsou XT, tedy s minerálním olejem.
A u fullů to dražší sice je, ale opět není pravda, že je vyžadována daleko častější údržba.
Tlumič vyžaduje stejně častou údržbu jako vidlice, tzn. pokud se nejezdí neustále v totálních sra...ch, tak stačí jednou ročně.
A čepy na slušných fullech nevyžadují údržbu žádnou, mají slušně zatěsněná ložiska na průmyslech. Tou žádnou je myšleno, že vydrží klidně přes 20tis. km bez jakéhokoliv zásahu.
Doma máme tři fully a na žádném jsem na ložiska opravdu šáhnout nemusel, ten nejstarší má k 10tis. km a chodí jak nový.
Takže jediný rozdíl od HT byl, že jsem dával po sezóně navíc servisovat tlumič.
Rychlost v kopci je sice opravdu daná z 95% výkonností jezdce a ne materiálem, ale nějak nevidím žádné souvislosti.
Lepší kolo si přeci kupuju hlavně proto, abych měl větší radost z jízdy i přitom můžu jezdit sebepomaleji.
Jiná věc je, že je třeba zbytečný kupovat drahé kolo, když na něm téměř nebudu jezdit.
Co se týče MTB, tak jsem konzervativec. Kotouče bych dal na stroj, který bude často sjíždět z kopce, nebo pokud člověk jezdí často v dešti nebo bahně. Pokud se jedná o obyčejné XC ježdění za slušného počasí stačí i naprosto obyčejná véčka od Tektra za 200Kč v kameňáku + co nějakých 800 - 1000Km 100Kč za dva páry obyčejných špalků. Lanka jsou vyměněná hned a stojí prd.
Jestli HT nebo full je zase dáno stylem ježdění a nároky. Opět, pokud jezdí obyčejné XC stačí HT naprosto s přehledem. Ono je sice pěkná věc, že čepy jsou prakticky bezúdržbové, ale praxe je často jiná a na fórech se hodně řeší vůle v čepech a výměna ložisek. Podle Murphyho zákonu: "Čím je věc složitější, tím spíše se něco na ni pokazí". Rám na HT je oproti fullu skutečně bezúdržbový.
Ale hoch se nakonec musí rozhodnout sám. My mu můžem akorát dát pár rad a je na něm jak s nimi naloží:)
To že se často řeší problém s čepy je v tom, že si spousta lidí koupí špatného fulla s nekvalitními čepy a ložisky. Pak se klidně rozsypou velmi rychle.
Nechci řešit, jestli full nebo HT, ale když už full, tak to stojí více peněz při pořízení a není dobré kupovat nejlevnější nekvalitní fully, což spousta lidí dělá.
A pak vznikají problémy.
Když ale nadhodil ze začátku 60tis. a už kolem 40tis. se dá koupit full bezproblémový...
Praxe tedy jiná není než píšu, ale platí to pouze pro rozumně koupené fully, ne pro levné šmejdy.
A pořizovací cena za full výrazně vyšší je, s tím se musí počítat. Ale s údržbou to pak není nijak hrozné.
Kotoučovky jsou prostě úplně o něčem jiném a to i na ježdění za sucha. Dokud si je někdo nevyzkouší na delší dobu, tak má téměř vždy zcela zkreslené názory na ně. Podle mě by se lidi, kteří kotouče aspoň pár měsíců nejezdili vůbec neměli vyjadřovat. A jestli ty máš s kotouči zkušenosti, to netuším.
No párkrát jsem kotouče projel, nikdy jsem je déle nejezdil. Nepopírám, že brzdí líp a uvádím, kdy stačí použít véčka. V podmínkách obyčejného XC za slušného počasí prostě kotouče nepotřebuju. Rozhodně se mi nestane, že bych nedobrzdil nebo jiné katastrofické scénáře. Kolo pro mě musí být co nejjednodužší a všechno musí být lehce spravitelné.
Souhlasím, že když už mervomoci full, tak kvalitní. Ovšem nevím do jaké míry to splňuje Merida, když na silničce nebyli schopni udělat patky tak, aby byly rovně a kolo bylo ve středu zadní stavby. Třeba to byla vada jen konkrétního kusu, ale já Meridě nevěřím.
Zřejmě to nemyslíš zle, a s lecčím se dá obecně souhlasit. Jen ještě napiš, na jakém fullu a kolik si toho v jakém terénu ujel; a o kolik byl ten servis "častější" a o kolik víc Kč tě to stálo proti servisu HT. Děkuji.
Letos jsem najel na svém biku cca 6 500 km. Pravda je, že je to hardtail MERIDA Matts, ale osazený "hydro" kotoučovkama DEORE BR-M525 a XTečkovou sadou. Pro cesty po městě používám staršího Authora MODUS s véčkama a se sadou Deore u kterého kilometry nepočítám. Protože část roku pracuji v cykloservisu, provádím si veškerou údržbu na kole sám, tedy ušetřím. I za součástky. Nicméně, mám možnost se čas od času na fullech svézt a také sledovat, jak fully mých kamarádů různě povrzávají, chroustají, či jak ty zvuky nazvat, nebo jak se trápí s nesprávnou funkci tlumiče a jak s tím dotyční běhají do servisu. Podobně hodně lidí do nekonečna řeší u kotoučovek "škrtání kotouče o destičky", zavzdušnění apod. Já netvrdím, že fully a kotoučovky jsou špatná věc, naopak je to pohodička, ale tvrdím, jako tady již někdo přede mnou, že na to majitel musí finančně stačit a ne se v patnácti zadlužit na několik let. V tomhle věku fakt stačí něco levnějšího a hlavně jezdit a jezdit.
většina uživatelů odpustí např. véčkám nižší brzdný účinek za mokra, ale málokdo je ochoten tolerovat např. ono zmíněné chytání kotouče o desky, já když jedu na kole a slyším jakýkoliv pazvuky, tak mám chuť slézt a mrsknout s ním do příkopu - max. toleruji zvuk valících se plášťů, proto tuším, že by mě přemíra údržbychtivých komponentů víceméně opruzovala, raději tedy jezdím a pak ještě jezdím atd.
Jj, tak tenhle stav vzteku při jakémkoliv zvuku "navíc" mívám taky. Kolo do škarpy tedy ještě neletělo, ale mělo už namále :-))
Prosím, nikdo se neurazte, ale poraďte mi jak se dá najezdit tolik kilometrů, které zde mnozí prezentujete. Já jsem doma, nepracuji, jezdím téměř denně ( někdy ráno a pak večer ) a letos od června do dnes mám jen 6000 km. Jezdím na HT a obvykle pod 22 km/hod průměrně (dle computeru) nejdu.
Nejezdit jen rekreačně, ale používat kolo bez ohledu na počasí jako DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK místo auta, ale třeba i místo vlaků autobusů, metra, tramvají atd. Ono to pak naskakuje úplně samo. Ani člověk ani nemusí být hltač kilometrů. Skutečná moje dopravní potřeba je kolem 5.000 km ročně, zbytek (1000 až 6000 km) jsou výlety.
já jezdím do práce celý rock, ale to je tak 10 km denně, což dá možná kolem 2000 km ročně, což je slabota, takže pokračuji ve volnu a docela se snažím o pravidelnost - t.j. žádná sezona nekončí, protože prostě neexistuje. třeba včera - vyjedu kolem šesté, zapnu Sigmu a blikačky a najedu do 25 km / odhad, měřidlo mám akorát na lehu/ - víc se mi do běžného pracovního dne nevejde , v létě to je víc - třeba 40, když to sečtu - leho, MTB, zimák, tak mi to dá za rok 8 - 10 tis a to si asi už docela fandím. ale vem to tak - rok má 360 dní, tak i na těch "pitomých" 7000 musíš jezdit prakticky každý den v průměru 20 km a to vůbec není málo, protože každý den nejedeš a pak to musíš nutně dohnat delší trasou. taky hodně záleží, jak jsou ty kilometry "výživné" - tempo, kopce - rovina, hmotnost kola , terén - silnice atd.Svobodnej, mladej, bez závazků a v práci na půl úvazku najezdí víc, ale pro mě jakožto padesátníka se ty "moje" kilometry zdají jako maximum.
U fullů je největší problém, že mnoho lidí si koupí za téměř stejné peníze fulla jako by dala za HT a pak ten full má patřičnou úroveň a může přinášet spoustu problémů.
Jak už jsem psal výše, pořizovací cena slušného fullu je výrazně vyšší než u HT a to je jich jediná zcela zásadní nevýhoda, s kterou se musí počítat, pokud někdo fulla chce.