Zdravim, jaky je Vas nazor na manometr v prirucni pumpicce? Meri to aspon trochu presne nebo je to plus minus autobus a je lepsi si koupit pumpu bez toho? Mel jsem http://www.bbbparts.cz/?p=productsMore&... (naprosta spokojenost) a ted potrebuju novou tak uvazuju zda tu stejnou nebo http://www.bbbparts.cz/?p=productsMore&... ... Dikec za radu ;-)
Kdysi jsem to trochu proveroval a je to spise plus minus autobus. Ty noname pumpy s manometrama meri klidne i o 50 (slovy padesat) % jinak, zpravidla mene. Vyplati se koupit normalni manometr pro prumyslove aplikace a pridelat k nemu hadicku.
Ted posledni pumpu s manometrem jsem kupoval cca rok zpet - author na vidlice - ukazovalo to o 0,27 atm. vic nez tam skutecnne bylo. To je imho docela dost.
Takze je lepsi bud koupit pumpu bez manometru a tlak zkouset podle pocitu. Jde to i u vidlice - ja jsem ten chybny tlakomer z pumpy na vidlici sundal, protoze jsem si priblizne zmeril, ze primereny tlak tam dostanu 25 zdvihy pistu te pumpy. Ted uz to nemerim, kdyz se mi tlak ve vidli zda maly/velky, tak ji vypustim uplne a natlacim tam presne 25 zdvihu (ted v zime 28) pumpy a vidle je tak jak potrebuji.
No a kdyby ti to nedalo a chtel bys mit ten tlakomer funkcni, tak u dost hodne kousku pomuze kdyz jej rozeberes a pomoci porovnavani s jinym, presnym manometrem, postupne klestema priohnes tu kapilaru uvnitr tak aby alespon v tom useku stupnice, ktery te zajima ukazoval jakz takz dobre. S citem! :-) Ale stejne je to naprd, bud poradny tlakomer, nebo radeji tlak odhadovat.
mám pumpičku Vella Huricane, kterou vozím pro případ defektu, tam přesný tlak neřeším, spíš se jedná o dojetí, tlakoměr má, ale beru ho jako ozdobu - takže rčení o autobusu zcela platí. při huštění vidlice spec. pumpičkou by, ale člověk očekával přesnost, jak vidět je to pouze přání. zajímalo by mne, zda je vůbec některá pumpička na vidlice spolehlivá?
Já bych řekl, že jsou spolehlivé téměř všechny pumpičky na vidlice. Mám doma 3 (první měla moc hrubý rozsah pro nižší tlaky, proto jsem kupoval druhou a teď jsem dostal třetí k vidlici) a všechny měří stejně (nepoznatelný rozdíl, měření průběhu vidlice na stejném tlaku vychází na všech stejně).
Ono by mě zajímalo, jak vlastně mohl zjistit, že pumpička na vidlice měří špatně. Když po nafoukání pumpučikou se tlak přeměří manometrem s minimálním objemem (tzn. bez hadičky), tak i tak při měření uteče poměrně dost vzduchu na to jak je velká vzduchová komora ve vidlici.
A i když náhodou není pumpička na vidlice zcela přesná, tak vždy měří pokaždé stejně. Takže si prostě najdeš tlaky pro tvojí pumpičku a je fuk, že ty tlaky jsou třeba o 5psi špatně oproti reálu.
Na malých pumpičkách stojí opravdu za prd a měří úplně blbě (velmi často i na některých typech ventilků vůbec).
Na slušných velkých nožních pumpách pak už měří dost slušně, chyba je poměrně malá (a hlavně pokaždé stejná). Takže tam manometr určitě ano.
A na pumpičkách na vidlice bývá nejpřesnější a je tam skoro nutný, nehledě na to, že pokud se fouká zrovna vidlice nebo tlumič na větší tlak, tak to ani jinou než speciální pumpičkou nejde vůbec. Metoda častějšího vypouštění celé komory není dobrá, tím se přichází o mazací olej v komoře.
BBB Windgun vozim jako nouzovku na rámu, ale mám ji oprvadu jen na dojezd po defektu. Manometr mi na ní (alespoň na autoventilku, galuskáče nemám kde vyskoušet) neměří vůbec. Možná je to vada jen mého kusu a dalo by se to reklamovat, ale protože sem ji kupoval přes net (i s dalšíma věcma), tak se mi to nechce řešit.
Stejně s mojí "silou v pažích" tam nějaký ty 4,5 atm, který normálně jezdím nenabouchám, takže s ni vždycky foukám co mi síly stačí :o))
Myslím, že je to úplně zbytečný luxus, především na těch malých pumpičkách... Stejně to většinou neměří přesně, na to je lepší už velká stojací pumpa, tam ten manometr bývá o dost lepší.
No, a osobně si myslím, že manometr je potřeba maximálně pár dní, ev. týdnů a poté to v pohodě už odhadneš od oka, tedy prstů :-))) Takto se to dá praktikovat asi ale jen do 4-4,5 baru, pak už je guma dost tvrdá a obyčejným pomačkáním prsty to asi neodhadneš...
Já to třeba tak moc přesně neodhadnu a protože jezdím na dost nízkých tlacích, i pod spodní hranicí doporučeného tlaku pláště, tak je důležité, aby to tam bylo docela přesně.
Na 25/30psi (pro 2,25 pláště) jezdit můžu a skvěle mi to sedí, pro terénější vyjížďky. A tak to i hustím.
Ale třeba 20/25psi už je na hranici snadnějšího proražení i při těch objebných pláštích. A +-5psi rukou nepoznám.
Takže nejen, že to měřím pokaždé manometrem (což není problém, když je na pumpičce), ale ještě musím foukat pravidelně, protože už po týdnu se tlak znatelně sníží (přeci jen u velkoobjemových plášťů je duše více natažená a více propouští vzduch).
Asi ano, ono asi také záleží jak a co jezdíš. Pro mé účely stačí odhadnout rozdíl mezi 2,5 a 3 bary, což jsou tlaky, na které foukám přední a zadní kolo.
Jak vas tu tak ctu, rikam si, ze hrozne foukam... predni/zadni foukam tak 4/3,5 nebo 3.5/3 bary (plaste 2,25)...
Taky záleží kolik vážíš. Ale pokud se jezdí v terénu a má kolo sedět a ne odskakovat jako koza, tak jsou ty tvoje tlaky na mojí váhu 70kg fakt hrozně vysoký.
Někdy foukám o malinko více a to 30/35psi (cca 2,5/2 baru), když vim, že pojedu lehký terén nebo i nějaký asfalt.
S vahou sme na tom dost podobne (cca 80kg)... ale je fakt, ze nahustim a jezdim to treba 3-4tydny, tudiz tlak trochu klesne (hlavne na zadnim kole, predni celkem drzi). Ale i tak se mi celkem osvedcilo to mit foukle takhle hodne. Driv sem jezdil s hodne malo foukanejma a furt defekt (prorazeni o rafek), nebo sem se pri presunu po asfaltu hrozne nadrel...
Ono proražení je vždy chyba jezdce, jen u šíleně podfoukaných plášťů ne (ale to u mě třeba až tak kolem těch 20psi na zadním kole).
Letos jsem prorazil duši jednou a to zrovna jsem měl dokonce na 35psi nafoukáno. Tam ale nemohlo být ani řeč o tom, že to bylo malým nafoukáním (při velké rychlosti jsem vzal zadním kolem větší šutr). Jasná moje chyba a prorazil bych i při větším tlaku.
Letos tedy sice jen jednou, ale zato mě to stálo hned ráfek, protože jsem ještě cca 30m jel než jsem na těch šutrech zastavil a to s prázdným kolem ráfek nepřežil.
Ale je fakt, že na fullu se zadní neprorazí při stejném tlaku tak snadno jako na HT.
A na silnici mě to ani při výrazně větším tlaku nejede lépe, protože stejně brzdí vzorek pláštů (teď vozím Albert/Smart Sam).
Asi zase zkusím teď na novém kole NoTubes (dříve mi to nešlo na kombinace pláště/ráfky, teď na Crossmaxi to půjde dobře).
Nad NoTubes sem premyslel, protoze vsechny letosni defekty (pokud neslo o problem s ventilkem) byly o trn (az na jeden hrebik), coz me uz fakt nebavilo menit.
Uvidim jak budu hustit na fullu...
Já právě mám defektů minimum. Od té doby co jezdím Albert/Smart Sam alpencross, tak ani jeden trn (dané vyšším hustším vzorkem + u Smart Samu alpencross provedením), takže defekty téměř nemám.
A s NoTubes je zase nějaká práce navíc, tak se mi pořád nechce to tam hodit.
Ale když teď mám i UST ráfky, tak mi to i ušetří nějakou hmotnost (když tam místo duše přijde pouze NoTubes sr...a + samotný ventilek).
SmartSam taky jezdim, ale v provedeni SnakeSkin... ten chytil jeden hrebik a jinak je rozrezanej od kamenu, ale nikde neni prorizlej, ale na NN vepredu jsem mel letos asi 5-6defektu
To je také důvod, proč jsem vepředu zůstal u Albertu místo NN. Oba jsou jízdními vlasnosti výborné a moc se neliší. Albert sedí monžá o chloupek lépe a jede o chloupek hůře, ale rozdíl je malý. A v bahně je Albert o malinko horší, o něco hůře než NN se samočistí.
Ale defektím s ním výrazně méně, také jsem měl občas defekt s trnem na NN.
Nejvíc trnů jsem tedy měl na RR, ale ty už teď taky nejezdím.
A u Smart Samu těžko říci. Snake skin verze se od alpencross liší pouze běhounem, kde je u alpencross zevnitř výrazně vyztužený, takže by měl být odolnější, ale jestli to tak skutečně je nevim. Snake skin verzi jsem nejezdil. No a za to je o 70g těžší.
taky jsem byl dřív zastáncem tkzv. nabušení plášťů, teď tomu už tak není - je zajímavé, jak dlouho člověk setrvává ve vyjetých kolejích než je ochoten připustit změnu, teď dávám do předního lehce nad 2 a do zadního o 0,5 atm. víc, pravdou ovšem je , že jezdím Tufa / na klasický ráfek, už se nevyrábí/ a na nich se dá jet i při neuvěřitelně nízkém tlaku, kdy by se kolo s plášti už nedalo téměř ovládat, to jsem ocenil často při defektu, kdy dojde k poklesu tlaku než tmel díru zalepí
Malé pumpičky požívám bez manometru. U velkých nedoporučuji majitelům žiletek jejich nákup v Lídlu :
http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie...
Pokusil jsem se žiletku nahustit na 9 atmosfér. Při 7-mé atmosféře něco strašně ruplo v manometku a začal v něm ucházet vzduch. Při 9-té atmosféře byl odpor při pumpování tak obrovský že se mi pod rukama rozlomila rukojeť na 2 kusy. Jak jsem to tam rval silou, hodil jsem pěknou mrchu o podlahu.
9 atm. už je opravdu dost pro pumpičku. Na takové tlaky už bych si připlatil i na výrazně dražší. Ono i u těch, co to zvládnou je velký rozdíl, jak snadno.
I spousta o něco dražších než ta z Lidlu má maximum foukání od výrobce určené kolem 120psi (tedy 8barů).
Ty nejlepší jsou pak většinou do 16barů a těmi je huštění do 10barů sranda.
A urcite zadnou plastovou pumpu. Jak se pri velkym tlaku zahreje, prdne v ni a je KO.
Nejlepsi je kovova klasika typu SKS Rennkompressor, treba. http://www.kolokram.cz/product_info.php...
Já mám nějaký čas tuhle:
http://www.kupkolo.cz/produkty/Hustilky_62...
ve verzi s digitálním manometrem.
Funguje skvěle + digitální manometr je super pro nižší tlaky, kde se na stupnici analogového blbě hledá jestli tam je 25 nebo 30psi (když ta stupnice u těch lepších má větší rozsah, tak o to je míň podrobná). Ale je už dost drahá.
ale designově je přece hezká a to je nejdůležitější / možná to byl i tkz. výhodný kauf?/
Kauf to byl dobrý, vrátili prachy bez mrknutí oka. Pohoda :-)
já bych doporučil takto získané peníze vrazit do červeného vína z Chile, který stojí asi 70 a mě teda náramně chutná / a to jsem založením pivař/. V Lidli je docela kvalitní zboží, ale zejména potravinářského sortimentu / třeba jejich hořké čokolády 60 procentní/
Manometr mám jak na velké domácí nožní pumpě tak na malinké cestovní. Oba měří stejně. Používám a doporučuju.
jaký pumpy, konkrétně?
ta velká je Author a malá Louis Garneau - mimochodem malé pumpičky od tohoto výrobce (tedy s manomentrem i bez) jsou jediné, které jsem kdy zkoušel (nezkoušel jsem nějaké extra drahé), které dokážou napumpovat kolo na pro mě dostatečně vysoký tlak. Sice to trochu trvá, ale zase je to bez námahy.
trochu se prifarim k tomuhle tematu...
nema nekdo zkusenost s plnenim kola pomoci bombicek? Ma to smysl?
Uvazuju o tom z duvodu, ze napr pri ceste do prace potrebuju mit kolo nafouknuty co nejdriv a u balonu to precejen nejakou dobu trva...
kdysi jsem takovou pumpičku koupil a mám dojem, že jsem ji ani pořádně nevyzkoušel, v minulosti jsem občas pořídil věci, které jsem, de facto ,nepotřeboval, každopádně jedna bombička tlustou gumu nenafoukne na provozní tlak
Ted uz vozim jenom bombicky. Smysl to ma, jenom to vyjde draz (ale zalezi to pochopitelne na poctu defektu :o) .
Prodavaji se 12, 16 a dokonce jsem na netu videl uz i 24-gramovy CO2 bombicky. Sam vozim 16 g a 1 staci na skoro 8 baru u silnicniho 23 mm plaste a pres 2,5 baru u MTB v rozmeru 2,1".
Oprava, sam foukam plaste na biku na max. 2,5 baru a v bombicce vzdycky jeste COcko zbude, takze to s 16ti g bombickou pujde urcite k tem 3 barum.
2.5baru je rozhodne vic nez nafoukam za 10minut pumpickou...
no jeste o tom popremyslim
+- 1 bar/sec :o)))
Puvodne jsem jsem bombicky vozil jenom na zavody, ale uz me prestalo bavit tahat sebou klasickou pumpicku. Navic ted s NoTubes prakticky nevim, co je defekt, tak proc ne.
Pumpicku bych asi precejen vozil (zas tak velka neni)... precejen zjistit ze je dira jeste nekde jinde a pritom prijit o kus bombicky se mi moc nelibi...
Mrkni se na tuhle pumpicku od fy SKS http://www.sks-germany.com/sks.php?l=de&a...
Ma moznost foukani bombickama i manualne, pro tebe asi idealni volba.