Tohle pokud uděláš, tak se na tom kole pomalu nebude dát jezdit, protože se zvedně hlavový úhel o cca 3st. a to bude šílený.
Pokud chceš pevnou vidlici, tak musíš dát nějakou, která nahrazuje odpruženou, tzn. má stejnou výšku.
Něco jako http://www.global-sport.cz/cyklo/vidlice-na...
Wakan je cross/29" MTB (podle obutí). Já jsem dalpevnou vidli už na 2 crossy a je to v poho. Pravda kolo je živější ale mně to vyhovuje víc než původní neohrabaný projev. Připomíná mi to silničku.
Takže ,normální pevnou vidli?-žádnej prodlouženej speciál?
A co ta velikost rámu?nebude to na mou postavu moc velký?
Použití pro jízdu na těžko i v obtížnějším terénu?Moje váha 100kg + 15 kg bagáže
Dík za reakce
Měřím 186 cm a mám všechny 3 kola velikosti 19". Na tvou výšku je 21,5 hrozně moc. Jinak na přední brašny je pevná vidle lepší. Nejlepší pro turistiku na těžko je klasická ocelová. Měl jsem nosič na cossovém Suntouru a za 2 roky jsem ho vyvaklal tak že musel jít do šrotu.
Moje cestovní crossy na ocelových vidlích :
http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie...
http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie...
http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie...
Další stroje :
http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie...
S vyjímkou Gianta jsou to všechno 19" rámy.
v jiném příspěvku jsem hledal svářeče na pevnou vidličku pro 29" MTB, nenapadá Tě nějaké řešení, zatím jsem kontaktoval Pells a p. Vokolka /dovozce Ritchey/, ale neuspěl jsem - chtěl bych navářky na klasická véčka, všimnul jsem si, že ty máš na jednom z těch kol i silné gumy - rám je taky krosový? Děkuji.
Ten černý Giant má skutečně obuté pneu 2,1 x 29. To jsou pravé MTB 29" pláště. A to nejlepší nakonec, ta vidle je obyčejná sériová ocelová crossová za 400 kč!!!
Hodně záleží, co tam bylo původně za zdvih a o kolik se to snížilo. Pokud to bude skutečně o celých 6cm, tak už je to fakt moc. Nemůžu najít teď geometrii Wakana, ale jestli původní úhel byl někde kolem 71st., tak těch 74st. bych tedy opravdu jezdit nechtěl.
Jezdím s tím v terénu naprosto v pohodě. Můj prehistorický horák z dřevních dob měl stejný úhel a jezdil jsem s ním úplně všude. Bereš to moc vědecky. Dobrý pilot létá i na vratech od stodoly :-)
Já mám ty úhly vyzkoušené ve velkém rozsahu na více kolech. Už bych nechtěl jezdit ani na 71st., což je klasika pro mnoho HT i krossů. A na silničce jsem jezdil tak 15 let a moc dobře vím, jak se tam ten úhel chová. Kdysi jsem jezdil na silničce i do lehčích terénů (než jsem měl bika).
Jezdit se dá opravdu na všem, ale v už malinko těžším terénu (a psal něco o těžším terénu) to pak stojí za prd.
Taky jsem jezdil na opačném extrému a to na HT, které mělo těch 71st. s pevnou a já tam dal 63mm odpruženou, která byla ještě hodně vysoká, takže to zvedla tak o 8cm a sag měla malý. Jezdit se na tom dalo, ale také to nebylo nic moc (ale pořád lepší než ten příliš velký úhel, při příliš malém to sice hodně blbě zatáčí, ale to vadí méně než když to vůbec nedrží rovnou stopu ve vyšších rychlostech).
Dobrá geometrie je prostě základ kola a celé kolo dokáže úplně zkazit i když bude vše ostatní super.
Jezdit se na tom dát bude, ale proč to dělat...
Ono to nebude tak horké. Schválně jsem to dnes změřil. Pokud vezmu v úvahu sag 1 cm, u mého crosse je rozdíl 4 cm. Myslím že to ani u jiných crossů nebude víc. Ta pevná vidle má totiž podstatně vyšší korunku než odpruženej Suntour. Tím se ten rozdíl trochu sníží.
Samozřejmě záleží na přesném rozdílu a klidně může být menší jak píšeš. Bude záležet na obou vidlicích. Tady bez porovnání konkrétních dvou vidlic nic nemůžu tvrdit.
4 cm by už nebyly tak hrozné, ale pořád nic moc.
Oni ty pevný taky nejsou stejně dlouhý. Chce to vzít metr a vyrazit na maraton po obchodech :-)
Supr,takže vyčkám na výraznější slevu 19ek rámů a jdu do toho.
Slevy, na co? Já postavil toho Galaxy na tomhle :
http://www.cyklosvec.cz/index.php?akcia=detaily...
Vidle byla sundaná z nového kola za 400,- osadil jsem to komponenty co zbyly z MTB a ze slev na e-shopech, a výsledek :
http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie...
Jako zimák na najíždění kilometrů v soli to stačí, ne?
I když už jsou pro něj připravený obutý 29" kola do hlubokýho sněhu.
Tedy kola 28" s plášti 2,1x29. Ono se to rádo plete :-)
co tam vrazíš za gumy a ráfky? téma 29 " mě zajímá, jak jsi už asi zjistil.
Ráfky na 29" MTB mají stejný rozměr jako crossové. Vlastně to jsou crossové ráfky. Na bike-forum je člověk co koupil zapletená silniční kola Mavic Aksium a obul je do 29" plášťů a jezdil na tom na 29" MTB. Gumy musíš hledat, na netu je jich dost (jsou to MTB pláště s označením 29"). Pokud máš crossové ráfky nic jiného kupovat nemusíš, stačí to jen na ně nazout. Jen u některých úzkých crossových rámů může být zadní stavba příliš úzká. To se mi ale stávalo u starých rámů které měli rovné šavle. U nových rámů jsou esovitě zprohýbané a je to v pohodě.