Tak se mi dostalo odkazu na tyto stránky:
http://www.svb.de/out/1/html/0/catalog/s_410.pdf
Tedy ne že bych čekala, že za tyto peníze lze dostat něco úúúžasného, ale vzhledem k tomu, že skládací kolo se většinou pořizuje (tedy aspoň já bych si ho pořizovala) jen jako jakési provizorium a na pořádné vyjížďky si člověk drží ještě jiné kolo, tak není tak úplně zanedbatelné, že cena je proti značkovým nejlevnějším modelům tady ani ne třetinová. Je to úplná blbost, nebo by se o tomto nákupu dalo aspoň uvažovat? Popř. nemá dokonce někdo vlastní zkušenost?
Hele, to fakt vypadá velmi zajímavě. No, budu s tebou sledovat, co na to ostatní...
http://www.hpvelotechnik.com/presse/presse...
Tedy, není to zřejmě zcela přesně to, co jsi původně myslela, ale ...
;-D
je zbytečný zabývat se takovýma alternativama, když tu máme Azuba s výběrem cca 10 druhů skládaček. Na jejich www. se dozvíš i kolik stojí peněz. Váha 14 kg je nesmyslně veliká.
Aha - cena 100 Evro. To je fakt extrem levný. Jestli je záruka obligátmí 2 roky, tak bych to i zkusil.
Mám obavu, že to bude klasická obchoďáková ošizená záležitost. Cenu materiálu a práce moc neobejdeš. Kolega si nedal říct a dcerce koupil laciný kolo a pak se nestačil divit že třeba pastorky jsou jen vyseknutý z obyčejnýho plechu. Skoro tři tisíce pak už nejsou zas tak málo.
Nějak tak to určitě bude... Na druhou stranu, k těm účelům, kde bych skládačku mohla použít (hodit do kufru auta a tu a tam možná někde pár kilometrů popojet) se mi ty kvalitní modely za svou cenu prostě nevyplatí. Nejspíš by mi ujetý kilometr vyšel dráž než u auta... Jasně že tohle, pokud by se mělo při druhé vyjížďce rozsypat, by bylo "zadarmo drahé". Takže se pídím, zda náhodou někdo nevyzkoušel, aby se dal nějak odhadnout poměr cena-výkon...
Můžu ti říct, jak to ve strojírenství (i v jiných oborech) chodí...výrobce má zatraceně dobře spočítané, jak kvalitní materiály a přesnost zpracování použít za danou částku peněz.
V určitých cenových hladinách jsou výrobky různých výrobců vesměs stejné, co se kvality týče. Žádný výrobce nebude vyrábět se ztrátou, ale bude vyrábět tak (ne)kvalitně, aby v dané cenové kategorii mohl konkurovat.
Takže cenové hladině kolem 3.000 Kč nemůžeš čekat nic extra. Jestli je to evropská značka nebo asijská, je úplně fuk, protože i evropské značky v této cenové kategorii jsou montované v Asii. Jen kvůli konkurenceschopnosti - dá se ušetřit na mzdách dělníků na montážní lince. Jinde se už moc šetřit nedá, jelikož i u kol montovaných v evropě je drtivá část komponentů asijských.
Tu v Evropě už je to zase o něčem jiném. Záleží, jestli si chceš zaplatit za kvalitněji vyrobené součástky.
Věci se mají tak, že součástky podléhají výstupní kontrole, kde se rozdělují podle toho, jak moc jejich rozměry vejdou do požadovaných tolerancí.
*nejpřesnější díly se použijí při kompletaci výrobku
*méně přesné se použijí na náhradní díly ve značkových servisech
*ještě méně přesné se prodají neznačkovým servisům (konkurenci)
*ten nejhorší brak, který obstál s odřenýma ušima si můžeš koupit jako fyzická osoba
*zmetky se buď opraví pokud je to možné a zpětně zkontrolují nebo neopravitelné se vyhodí
Takže suma sumárum, pokud bych chtěl mít přemísťovadlo, které bude mít 2 roky záruky, budu ho používat akorát jako alternativu pro rychlé přejíždění na krátké vzdálenossti po ucpaném městě (pár set km ročně), občas složím do šaliny, vlaku, atd. tak bych do toho i šel.
Pokud bych chtěl kolo převážet autem, rozhodně bych zvolil klasické kolo + střešní nosič
Ono nejde ani tak o to "převážet", jako spíše mít je sebou pro všechny případy... Což na střešním nosiči až tak nejde...
Aha, takto jsi to myslela, to je potom jiná. Ale rozhodně měj na mysli, že v této cenové kategorii je mezi různými výrobci prakticky nulový rozdíl v poměru kvalita/cena. Tento je výrazný až u vyšších cenových kategorií.
Zapichnout někde auto a ve městě jezdit na kole, to bych do toho šel, ale pokud bych věděl, že jedu na vyjížďku a nechci jet po vlastní ose, ale autem, to bych si místo do skládačky zainvestoval do střešního nosiče. Ono co se jízdních lastností týká, taky se to nedá srovnávat s klasickým kolem. Jde o to, jestlis na tom někdy jela nebo máš možnost si to projet, a nebo chceš jen na slepo koupit na netu...Možná bys vystřízlivěla a vše si rozmyslela po projetí
Tedy... ještě jinak.. Že za tu cenu nemůžu čekat nic extra, je mi jasné... Pokud za tu cenu to má ty nevýhody, které vidím (žádná možnost řazení, vyšší váha) - furt pro moje potřeby dobrý. Pokud mohu čekat, že se bude rozkládat i za jízdy, pak pochopitelně raději nebrat...
No pokud se ti to rozloží při jízdě v 30km/h (víc z toho asi nevyždímáš), tak pán bůh s tebou. V tomto případě bych s ezajímal jak prošlo testy ve státní zkušebně a jestli vůbec má homologaci...
Pokud ne, tak od tohoto ruce pryč...
Nojo.. zajímal... ono to vůbec není na našem trhu, že... Pokud vím, je to cíleno jako kolo do lodi. Nezabere moc místa a při zakotvení se dá vyrazit do nejbližšího okolí...
Hmm...měli by ti to říct, když se budeš zajímat. Pokud neodpoví, tak bych do toho rozhodně nešel, jelikož na tom jejich webu jsem se nikde nedočetl o tom, že by to prošlo státní zkušebnou (nebo jsem slepý)...řešil bych to rozhodně přes " Fragen zum Artikel"
Kola v dnesni dobe zadnou zkusebnou prochazet nemusi. Staci vydat tzv. "Prohlaseni o shode" a je to. Homologaci potrebuji jen motorove dopravni prostredky, ci prostredky, ktere s motorovymi nejak souvisi.
Jen upřesním - motorové dopr.prostředky s výkonem nad 1kw, obsahem nad 50ccm a konstrukční rychlostí nad 25km/hod. To znamená, pokud pojedu s mojí lehohondou na motor více než 25km/hod, hrozí mi pokuta, při vypnutém motoru nic nehrozí.
To teda koukam na to rozdeleni tech zmetkovych dilu. Delam uz v cyklistickem businessu dva roky a temer denne se zabyvam nakupem, distribuci atd. cyklo dilu a rekl bych, ze do toho docela vidim, a toto mi prijde jako naprosty nesmysl. Je to jen vymysl na zaklade predstav, jak to funguje, nebo je tento nazor necim podlozen???????
Toto je naprosto běžná praxe...uvedu ti příklad: automobilky jsou sdružené v koncernech. Stává se,že vyrábějí auta různých tříd. Mezi sebou pro úsporu ceny používají koncernové díly = stejný díl najdeš v autechrůzných značek, které spadají do jednoho koncernu.
Při výrobě jde o to, dodržet jmenovitý rozměr na výkrese, to se však z důvodu hromady důvodů nikdy nepodaří, tudíž každý rozměr je opatřen tolerancí. Díl, který se blíží nejvíce požadovaným rozměrům, je zařazen do jiné "škatulky", než ten, který sice odpovídá toerancí, ale už je přesný méně.
Např. ve škodovce jsou stejn koncernové díly, jako např v Audi...jenže do audiny se použijí ty přesnější díly, kdežto do šokdovky stačí ty horší. Není na nich nic špatného, jen jsou méně přesné (i když požadovaným tolerancím vyhovují)
Jinak, věř tomu, že do toho jako obchodník nevidíš :O)
Otázka je jestli v cykloprůmyslu panujou podobný poměry jako v autoprůmyslu. Přece jen kola jsou takový skládačky, většinu dílů vyrábí Shimano a SRAM a nevím jakým způsobem by výrobci kol donutili tyhle giganty k tomuhle postupu...
Jako konspirační teorie dobrý.
Smím se zeptat na tvůj obor? Můj je strojařina a nic si tu necucám z prstu...co je konspiračního na výstupní kontrole ??? :O0
můj dobrý známý pracoval jako ředitel výstupní kontroly v nejmenovaném strojním podniku. Vyráběli výrobky jak pod svojí značkou, tak pod značkou renomovaných zahraničních firem. Na ty lepší výrobky (= přesnější) dávali značku renomovaného výrobce, ty horší (= vyhovující benevolentnější toleranci) pak prodávali pod svojí značkou. Tedy výrobní postup a materiál stejný, jediný rozdíl byl v té větší kontrole.
Takže to, co píšeš, můžu jako princip potvrdit. Jiná věc je samozřejmě to, jestli to takhle funguje i u cyklistických komponent.
nejsem žádnej strojař, ale běžnej moravskej nýmand, kterej je už nějakou dobu na světě vezdejším - domnívám se, že přesně takto to dneska funguje. samozřejmě, pro klid duše, můžeme takovéto počinání zařadit do pomyslného šuplíku s názvem " racionální výroba", kde se vedle automobilů objeví i elektronika, pračky, ledničky, boty ... doplň podle chuti.
Odkdy Azub dělá skládací ležáky? (teda kromě greenspeedů) O tom jsem ještě neslyšel...
Co mas z toho, ja zase nechapu, proc by mela byt pouzitelna skladacka automaticky lezak :o) Lezak se prece pije, ze jo.
Jinak kvalitnejsi skladacky dela treba Giant, ale kolik to vazi nebo co to stoji uz je spis dotaz na prodejce /dovozce. http://www.giant-bicycles.com/de-DE/bikes...
To chci!!!
Není to psáno v lidský řeči:o), takže si moc nepočtu. Nenašel jste tam, prosím, někdo cenu?
Na trh má přijít v únoru 2008, cena OD 2190,- Euro...
hm, čekal jsem něco takovýho. 60.000,- nemám :o(
Ale skládací lehokolo by se fakt hodilo. přestal bych definitivně používat auto a kombinoval MHD s kolem.
Přestavba Azuba na skládacího by neměla být problém. Pilku doma jistě máš, solidní zámečnictví v dosahu jistě taky a za 3 - 4 tisíce můžeš mít, co jiný v ČR ne.
;-D
Skládat ho tímto způsobem v nějakém rozumném čase jde podle mě jen v případech, že je vpředu jednopřevodník anebo má to kolo přední náhon. Řetěz musí dolů, jinak ho neohneš.
Ni, ni. Pružení zadní vidlice se odpojí a celá vidlice se sklopí dopředu. Viz http://www.dutchbikes.nl/ vlevo odkaz Homebuilders ...
Ten člověk tam stavěl kolo tak, aby ho mohl převážet na zadním sedadle osobního auta (a kolo se mu tam vejde) ...
;-D
Nene, u HP se retez protoci a sam se zohne. Je dostatecne dlouhy...
je otázka jestli i na takovém kole chceš prožívat při jízdě alespoň elementární kousek radosti, je-li odpověď ano, pak si za ušetřené peníze kup třeba nové sedlo , větrovku, patnáct bas piva, demižón vína - cokoliv, protože to co vidím na obrázku je dobrý do šrotu.
No, co já vím... Jako dítko jsem pod stromeček dostala skládací Esku, sloužila bezúdržbově spoustu let a radosti jsem si s ní užila tenkrát dosti... Pravda, nepamatuji si, že bych ji byla někdy skládala. :-) Dnešními měřítky by to asi taky bylo kolo tak akorát do šrotu...
Pravou komunistickou skládačku jsem měl kdysi v servisu - pro kamarádku. Musím říct, že byla kvalitativně mnohem dál než ta z obrázku - stačí srovnat provedení přední vidlice, pro mě by to byly vyhozený 3 litry. Tím nechci říct, že by se na tom nedalo dojet třeba 2 km do sběrných surovin.
ahoj
Na pohled pěkné, ale za ty peníze bych si raději pořídil klasickou českou skládací esku a zbytek investoval do úprav,jako převody, nebo možná odpružení, ikdyž odpružení se mi jeví celkem zbytečné na kole do města.
Tohle by tě mohlo taky zajímat: http://www.kola-cykloshop.cz/-Jizdni-kola...
To jsou celkem stejné ceny jako ten Dahon... (dokonce někde padla zmínka, že je to i totéž kolo, jen pod jinou značkou)
až na to, že nejlehčí Dahon má necelých 9 kg a 14 neváží žádnej (dočetl jsem se na Azubáckým webu)
No, ještě k tomu! Pokud bych chtěla kvalitní skládačku, tak celkem nemám pochyb, kam jít... Ale jak se tak zkouším pídit po něčem, co by jakž takž fungovalo za přijatelnou cenu... tak s podstatně menší úspěšností... :-)
Videno touto optikou je makro plne skvelych kol za 1790 a nekdy jeste mene ... NO NEKUP TO!
Skladaci kola od azubu stoji to, co stoji prave proto, ze azub si stanovil hranici kvality rikajici, ze na skladacce Dahon jde normalne jezdit tisice kilometru rocne.
Dahon ma v nabidce i OEM kola (tj bez napisu Dahon) v kvalite podobne vyse uvedene a ta azub hodnoti jako nepouzitelna viz super horaky z makra.
Mám starou skládačku, je dobrá na nákupy tak 1 km do obchodu a zpět. Dobře jede po kvalitním asfaltu, na horším terénu malá kola mají velký valivý odpor a cyklistu pěkně natřesou. Pokud se týká přenášení, vzhledem k váze kola je velice nepohodlné.
Tady je zajímavý skládací drtikul.
http://www.cykloserver.cz/CykloServer/CsClNfo...
Prej z výzbroje US Army :o)