Jaký je rozdíl mezi cyklotrenažérem a válci ? Teda kromě vzhledu :-) Nechci v zimě zahnít a na rotoped se mi moc nechce. Ne že by nebyla motivace, ale má blbý posez i ostatní vlastnosti. Jiný se mi kupovat nechce, kolo je kolo.Nejlepší by byla zima podobná té loňské, ale na to se spolehnout nedá.
Nevim, jestli si nedelas srandu, ale zrovna vcera nebo predevcirem jsem to psal treba tady: http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=6057
Srandu si nedělám. Tebou připomínaný téma jsem pročítal už dřív a ještě jednou teď. Diskutuje se tam ale víc o spinnech a o tom, jestli doma, nebo v houfu... To, že na válcích je potřeba umět tuším taky. Jde mi ale o "pocity"z jízdy na válcích, nebo trenažeru (ne spinningu). Jestli se na válcích nějak podstatně mění zátěž podle převodů, nebo se jen šlape do... Krapet si nějaké změny jízdních odporů válců představit dovedu, ale rád bych slyšel zkušenost z praxe. Trenažery mají brzdu, trošku se ale bojím podle některých reakcí mechanické odolnosti. Vím že jsou určitě nějaké profi mašinky, které vydrží všechno, ale mám určitou finanční mez.
Mne to jenom prislo zvlastni, ze se to probira jinde a behem par hodin misto doplnujiciho dotazu ve vlakne stavajicim zalozis hned novy. Proto se v odpovedich bude vetsina veci asi opakovat, coz slo prave vynechat. Ale zase se to tam tak rozplizlo, ze mas asi recht s vytvorenim novyho vlakna.
Na valcich se meni zatez podle zvolenyho prevodu. Asi tezko na nich pujde provozovat treba silovy trenink,sila se trenuje do kopcu, ne na valcich.
Jsou urceny spis k najizdeni, toceni v AeP, takze k tzv. najizdeni kilometru, kdyz je venku treba hnusne. Prevody u bezne silnicky podle me na tohle normalnimu smrtelnikovi staci. Mam na silnicce kompakt (50/34) a kazetu od 11 zubu, pokud udrzuji normalni kadenci, takze cca 90-95 ot./min, tak se uz s 12 zuby na kazete dostanu po chvili bezpecne na anaerobni prah (+- 50 km/h, mozna). Jezdim i zavodne na biku, nejakym vyraznym nedostatkem vykonnosti to tedy snad nebude. Komu mozna zatez nestaci, budou asi velci tezci (a uz dobre trenovani) jezdci, protoze je na rozdil od realne jizdy nebrzdi vlastni vaha, tj. ze v tomhle pripade nejde brat v potaz vykon/kg hmotnosti.
Zakladni principy jinak najdes bud v tom zminenym predchozim vlakne, nebo i tady od Mloka. Na jakykoli dalsi podrobnosti se klidne ptej dal :o)
Tak já něco napíšu:
Válce jsou jediný prostředek na ježdění doma, který je blízký pocitově jízdě v reálu. Jízda na trenažeru s reálem nemá naprost nic společného.
Válce:
- blízké reálné jízdě, která je zcela plynulá
- vynikající na trénink kruhového šlapání
- odpor se nastavuje většinou jen změnou převodu, pro hodně výkonné to ale nemusí stačit a i na nejtěžších převodech se nedostanou na vyšších tepů, na základní vytrvalost by měly stačit každému, mě osobně stačili vždy i pro vysoké tepy bez problémů; tohle je dané tím, že na rozdíl od jízdy venku chybí odpor vzduchu a tedy při zvyšování rychlosti zátěž roste mnohem méně; existují i válce s přídanovou brzdou navíc (pokud někomu nestačí změna zatížení převody)
Trenažer:
- s jízdou v reálu nemá nic společného, kolo je zcela nepřirozeně fixované
- i lepší dražší trenažery nemají nijak moc plynulou zátěž
- vyloženě kazí techniku šlapání
- rám dostává pěkný záhul, obzvlášť pokud chceš jít ze sedla
Osobně jsem ani na slušném trenažeru nevydržel jezdit vůbec, bylo to úplně o ničem. Na válcích je to už výrazně lepší, ale stejně je to hrozná nuda. Navíc nefouká vítr, takže se člověk potí jak prase, to jsem tedy řešil velkým větrákem, ale i tak nic moc.
Do trenažeru bych nešel určitě, buď válce a nebo případně rovnou spinner (slušný spinner alespoň dokáže udělat jízdu celkem slušně plynulou, ovšem fixace a špatný vliv na techniku šlapání opět zůstává).
Ještě k válcům jsem zapomněl dodat, že se na nich musíš naučit jezdit. To by ale měl zvládnout asi každý. Mě trvalo cca hodinu než jsem dokázal jet souvisle neomezeně dlouho. No a cca po deseti naježděných hodinách už jsem měl jistotu jízdy, zvládal jízdu ve stoje, pomalu, větší kadence na lehčí převod... Jízda bez držení přišla až časem, dlouho se mi to nechtělo zkoušet. Pak jsem ale zjistil, že je to skoro lehčí než jet s držením jen jednou rukou.
Stejně se ale u válců nevydržel dlouho, pouze jednu zimu. Tu jsem tedy jezdil poctivě celou zimu a najezdil cca 100 hodin. A i když to byla nuda, tak jsem za tu jednu zimu rád, protože mi to hodně zlepšilo techniku šlapání, což teď na fullu oceňuju.
Dík moc Tobě i Vaškovi. Vaše odpovědi jsou to, co jsem hledal. Tak trochu jsem si to myslel, ale měl jsem zatím možnost okoštovat jen levnější magnetický rotoped. Tam je to brždění vopruz a asi to bude i na levnějších trenažerech. Takže si pořídím válce. Nejsem žádný závodník, pro mě podle vašich slov budou až až. Když jsem totiž koukal před závody silničářů na maníka na válcích, nebyl jsem si zrovna jistý. Kmital nohama, div si koleny nevykopal zuby. Tak jsem měl jen obavu, aby to nebylo spíš jen na "uvolnění kloubů" před závodem.
Jen doplneni:
- na valcich lze zatez regulovat jeste trochu hustenim zadniho plaste.
Oboje - trenazer i valce jsou pakarna na hlavu ;-). Mam valce a vic jak pul hodinu jsem na nich nedal. Proste jsem spad nudou. A pak jsem se naucil si nasadit sluchatka a pred sebe posadit notebook s nejakym nenarocnym filmem. A razem jsem dal dve i tri hodiny ;-)
Nektere trenazery lze pouzivat pro gameseni na pocitaci. Pocitac ti promita trasu a podle kopcovitosti meni automaticky zatez. Jednou jsem to zkousel a je to pomerne zabava. V nabidce jsem videl i moznost zavodeni s kamosi po siti ;-)
Kazdopadne doporucuji:
-valce kdyz to opravdu venku nejde na zlepseni techniky
- zimni kolo + obleceni + vybaveni a prodlouzit si sezonu.
pro mne je kazde zajezdeni venku zabavnejsi nez valce/trenazer/spinning
Využiji vlákno, chtel bych se zeptat, je tady nekdo kdo si treninkové válce postavil sám doma? Docela o tom uvazuji. Nemel by nekdo aspon hrubý výkres? Díky.
Podivej se radsi po inzeratech, spousta lidi si kupuje ruzna zarizeni pro domaci trenink a jsou v provozu tak 1 mesic po Novem roce. Kdyz stoji nove tak uz +- 3000, lehce jete jdou usmlouvat urcite i okolo poloviny ceny a za tuhle cenu nesezenes ani komponenty a material ze kterych budes chtit stavet, nehlede na ztraceny cas, energii a samotnou jejich funkcnost.
Přesně, takhle od února jsou cyklobazary a Aukro plný válců, stacionárů, apod.;-)
no to je sice hezké ale já bych je potreboval hned :-) do noveho roku fakt cekat nechci. Navíc uz asi pul roku je po internetu hledám a nic! Aukro beznadejne prázdné, lidé.cz, bazar na bikeforum atd. atd. proste nikde nic. :-( NEPRODA TADY NEKDO Z NAKOLAKU?
Nechce se mi hledat za tebe, ale treba 1. inzerat v rade co vidim kde se chce nekdo zbavit valcu: http://cykl.cz/item/cube-litening-gtc/category...
dekuji, tam uz jsem ale psal a ten clovek nereaguje. nemusis za me hledat. ;-)
Zkus dat ten inzerat sam a chvili pockej, ona i poptavka je nizka a tak malokdo ten inzerat vubec poda, treba se rozhodnou lidi k prodeji az kdyz uvidi ze se muzou zbavit veci kterou vubec nepouzivaji.
Tady http://cyklotrenazery.heureka.cz/roto... mas treba nove valce uz za +- 2400 kc (!), kdyz si budes nechavat valce soustruzit, kupovat vyhovujici loziska, nahon atd. atd., dostanes se na stejnou cenu?
Před lety jsem si válce vyrobil. Do duralových trubek venkovního průměru 63mm se dovnitř přesně daly naklepnout vyřazené kladky s ložisky. Nejvíc práce mně dal náhon válce pod předním kolem. Protože se mně nechtělo trubky zkracovat, byly válce široké kolem metru, což mně zezačátku docela vyhovovalo, abych se na nich udržel. Neměly ale žádnou setrvačnost a hlavně mně to na nich nebavilo.
Druhé jsem dělal před pár lety pro mládence co jezdí závody na "klasické" trojkolce a na nich viděl, jak se soupeři na válcích rozjíždějí. Protože nepotřebuje honit rovnováhu, použil jsem mnohem kratší válečky z pásového dopravníku, co fabrika vyhodila do šrotu. Ty už nějakou setrvačnost mají a dá se na nich trénovat i síla, protože při jejich malém průměru je valivý odpor značný. Oboje jsem dělal bez výkresu, rámy jsem přizpůsoboval "smeťákovým" dílům.
Tedy, prekvapuje mne, ze se tu pta nekdo, od koho jsem si posledni zimu valce sam pujcoval. To jsi je mel jen pro ozdobu na zdi? 8-)
Rekl bych, ze nejsou spatne, kdyz je clovek zavren vprostred mesta, jako ja a cas ma jenom v dobe, kdy uz veknu neni videt.
Za tu chvili, co jsem je mel, mi citelne pomohly se slapanim, konecne jsem pochopil, co to je DOOPRAVDY dokulata.
Zakladni uroven zateze jsem volil nahustenim, okamzite doladeni razenim.
S tim ucenim - myslel jsem, ze jiz umis. Ale jinak doporucuji alespon 10 minut na zabradli, nez clovek zalehne. (http://mur.rajce.idnes.cz/Valce_leho/#DSC02393... 8-D
Rotoped mi silne nevyhovoval uz pri prvnim sednuti v krame. O tridu lepe jsem se citil na cyklotrenazeru (takovem tom lepsim rotopedu).
Trenazer, do ktereho se vsadi vlastni bicykl, jsem zkusil jen u kamarada a na jeho kole. Mel jsem porad pocit, ze se to musi rozpojit, ale to asi jde o zvyk.
Podtrzeno, secteno: Jestli si nakonec neco koupim, budou to valce (i kdyz nejake sirsi).
Jestli to nebude tim ze se ptal pred 3 roky :o)
Jinak na lehaci jsem jeste nikoho na valcich slapat nevidel, klobouk dolu.
Auuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu! To jsem prehledl. Proste to tu obzivlo a ja mel u vseho slunicka... 8-D
http://www.nakole.cz/diskuse/7831-cyklotrenazer...
využiji starší vlakno, tak at vas to nemate, má tady nekdo válce Roto? Koupil jsem je jako své první válce, rad bych znal názory a zkusenosti zapálených "válcovačů" díky :-)
Treba ja, normalni funkcni hlinikove valce, nevim co k nim rict vic.
jestli se nejak neserou, jaka je hlučnost? nezvetšuje se časem? jak opotřebovavaji pláště? Co ložiska? A co guma? jak dlouho vydrží? Neprokluzuje?
Spolehlive, za tu cenu udelaji dobrou sluzbu. Hlucnost uplne v normalu, mam je sice ve sklepe, ale s podlozenim karimatkou je to vzdycky lepsi. Loziska mam porad prvni a nevim proc je menit, na valcich se jezdi za +- stale teploty a v suchu, bez otresu. Jenom jsem jednou menil tu gumu, vydrzela snad nejakych 4000? km, ted ji nechavam vyvesenou. Neprokluzuje.
Jako ke vsem ostatnim modelum k nim zapomneli pribalit nejakou motivacni mantru, to je u nich to nejvetsi minus.
hmm tak za tu cenu moc dobrou sluzbu neudelaly teda :-( koupil jsem je starší ale hned po zaruce a jako nove parkrat jezdene bez zjevnych poskozeni a opotrebovani, po par hodinach mi praskl válec! Vyrazne nedoporucuji, snad jedine hlinikove.
Využiji téma. Nenasel by se tady nejaky kutil konstrukter, ktery by umel navrhnout a vyrobit za levno a z nejakych dostupnych soucastek home made vetrak pro válce pohaneny vlastni silou? Myslím něco takového: http://media.performancebike.com/images...
Jezdim v mistnosti bez oken, a nemam tam zasuvky, navic eletrina taky neco stojí takze napad je to dobry i pro ostatní, jenom nevim jak a z ceho to vyrobit.
Nějak nechápu smysl větráku na válcích...
Jak nechápeš, simuluje se tak odpor vzduchu.
Ještě bych docela chápal dát ten fučák dozadu, aby jel po větru. Taky jezdím na kole nerad proti větru...
Když jsme před x lety coby študáci brigádníci překáželi při stavbě pasovky na Maximu. odnesli jsme si domů válce a postavili trenažér, kterej se nechal naklápět ve všech směrech. Dokonalá iluze. V zatáčkách se nesmekalo, brzdy neblokovaly, kola se neprotáčely. Akorát ten větrák jsme neměli.
Jako kdybych tam viděl ventilátor ze starý dobrý Škody 1203. Buďto tam zapřáhnout dynamo a vyloudit těch 12 voltů :-)) nebo místo motorku dát řemeničku.
tenhle ventilátor používám třeba na vysoušení po malování a je to docela hukot. Připadal by sis jako při pořádným sjezdu :-)
ještě by to mohlo simulovat terezín :)
Myslíš - zástup mladých, nadějných horolezců stoupal komínem Terezínského krematoria?
http://www.nakole.cz/diskuse/9145-cyklisticky...