Stavím si leho, a dozadu chci dát vícerychlostní náboj. Existují i varianty s bubnovou brzdou. Nemáte s ní někdo nějaké zkušenosti? Co účinnost,jak dlouho vydrží obložení, náhradní čelisti,atd....
Mám zkušenost s brzdou Shimano IB-75-F. Je to sice přední brzda, mám ji na 20 palcovem kole společne s dynamem v náboji. Brzdí dobře, lze s ní postavit lehokolo (azub 5) na čumák (a sebe vyhodit ze sedla. Mám ji jen krátce, takže výdrž neznám. Mamka má v zadním kole protišlapnou brzdu integrovanou v sedmirychlostním SACHSu. To bude asi jiný případ, protože ta brzda žádné obložení nemá, je to kov na kov v olejové lázni. Ty kovy se navzájem moc neodírají, takže brzda vydrží dlouho.
Jezdím s Nexusem:sundat zadní kolo je porod. Dost na tom, že se blbě dává dohromady vlastní uchycení lanka řazení, ale i ta bubnová brzda je divná. Osobně bych si to na kolo dobrovolně nedal, když už tak radši Nexus s kotoučem (nebo se to jmenuje od Alfine?) a jako lepší variantu vidím buď: sehnat starý SRAM Super 7 nebo ten nový 8mi kvalt. Ten starý je lepší na demontáž, ten nový také (2 šroubky a 2 matky a kolo je dole- u Shimana si užiješ neskutečný skládání podložek symbolama na sebe, neskutečné!), ale nová řadicí rukojeť SRAMu při odřazování má dost strašný zvuk
já mám tkzv. bubnovou / správně válečkovou, nejsou v ní čelisti s obložením/ na předním kole klasiky, po letech provozu konstatuji ubývající brzdný účinek / spíš pouhé dobržďování/, ale zde nic nevyměníš, což je dost velkej nedostatek ani jako nová nebrzdila líp než véčka s dobrými špalky, jediná výhoda je odolnost proti vlhkosti - stejně brzdí za jakéhokoliv počasí, toť vše, jinak mluví vše proti - váha, cena, nutnost záchytu reakce, komplikovanější vytažení kola z vidlice. Pro zadní vícerychlostí náboj platí to samé /stále hodnotím Shimano/, k tomu přistupuje skutečnost, že udržovaná soustava řetěz a přehazka žere jednoznačně méně energie při šlapání , v zimě vícerychlostní náboj navíc tuhne /těch ozubených koleček uvniř! mazivo/ a mě konkrétně přestávalo chodit řazení vlivem kondenzace a následného zmrznutí vlhkosti , takže náboj šel z kola a nebudu se k němu vracet, jiný kafe může být bubnová nába Sunrace, která je na kazetu nebo šroubovací vícekolečko a má klasický princip s obložením, ta se ovšem doplňuje vícepřevodníkem.má ji Finn na lehokole a je spokojený, účinek bude, ale z principu nižší než u kotoučovky
montujeme bubnovky od sturmey archer (pravdepodobne tim bylo mylseno i to śunrace, neb sunrace zadne bubnovky pokud vim nedodava) na Greenspeedy. Jsou letmo ulozene ale stejne se delaji i ve verzi na klasicke ulozeni. Podle me jsou vynikajici. Dobre brzdi, zivotnost je ohromna a nastaveni jednoduche. Slysel jsem, ze pri velmi dlouhem brzdeni ztraci prehrivanim na ucinosti, ale to by se muselo vyzkouset. Uvazujeme ted i montazi podobnych brzd na nektera lehokola.
pravdu díš, www.sturmey-archer.cz, zadní náboj s bubnovou brzdou pro kazetu je za 2400,-, označení x-RDC, přední je za 1400 X-FD.
No díval sem se na ten web a líbil se mi ten 8 rychlostní zadní náboj s bubnovou brzdou a přední náboj s bubnovou brzdou včetně dynama 6V a 3W.
Uvažuju dobře, že pak odpadne přehazovačka, kazeta, starost o brzdy a pracné vyosení zadního výpletu kvůli kazetě? Jestli áno, tak by se jenodušeji táhnul řetěz a hlavně by se to nesmělo někde v poli rozsypat :-)
Zaujala někoho taková kombinace?
Tatík si začal stavět lehokolo, které bude mít tyhle budbnové brzdy a vzadu 8mi rychlostní náboj. Nicméně pro vyšší rozah převodů chce dát ještě třírychlostní náboj pod sedlo jako mezipřevodovku a mít dva řetězy. Výsledkem by mělo být 24 rychlostí řaditelných za klidu a kolo s naprosto bezúdržbovým provozem. Taky životnost toho silnějšího řetězu by měla být výborná.
Kola už jsem vyplétal. Drobné vyosení na tom zadním možná je, ale ještě nevím jistě. Poladím to až ve vidlici. Každopádně nic co by se dalo srovnat s klasickou kazetou.
No, ten převod s tím 3-rychlostním nábojem by mě zajímal. Bude táta někam dávat foto provedení? Když už plánuju, tak ať nevyhazuju prachy jen tak, ne? :-)
Něco nafotit můžu. Zatím existuje náčrtek a pár kousků budoucího rámu. Přesný provedení se bude řešit postupem času, jak to vyjde.
V podstatě bude zespodu na rámu široké Učko co bude jako imitace vidlice držet ten náboj. Na jeho pravou přírubu se místo drátů dá pastorek s vykuchaným prostředkem našroubovaný 18ti M2 šroubky přímo do děr pro dráty. Levá příruba zůstane nevyužitá. To je asi nejstandardnější cesta výroby midjacku co jsem tak po internetu viděl.
Je potřeba pořešit napínání obou řetězů a podobně, ale tady už je hodně možných přístupů.
Sturmey Archer vyrábí 3-rychlostní náboj se dvěma pastorky, ale je určený asi na sekundární převod bez volnoběžky, nejspíš na nějaké delty. Má torpédo brzdu a revers, po zastavení se dá šlapat pozpátku. Navíc je dražší než běžné 3-R náboje a pro Tebe je ten revers a brzda na nic, protáčelo by se to na volnoběžce v zadním náboji. Ale je to hotové řešení a tak by mohlo někomu pomoc.
http://www.heliosrace.cz/katalog.php?sec=1005...
Jelikož je chci na greenspeed gto, tak mě zajímá, jak je to ze servisem, zvládnu si vyměnit obložení sám, nebo to děláte v azubu? V cykloservisech v okolí mého bydliště se při otázce na servisování těchhle nábojů dívali jako na blázna a v žertu mě posílali do autoservisu. :-)