Stalo se mi v poslední době už několikrát, že se plášť po nasazení na ráfek a nahuštění duše rozšklebil a duše vylezla mezi ráfkem a pláštěm. Pokud jsem si toho při dohušťování nevšiml včas, duše mi i praskla. Nebylo to ale tím, že bych nechal duši skřípnutou mezi pláštěm a ráfkem, ale připadalo mi, že plášť je po nějaké době používání volnější.
Nechci tu pomlouvat konkrétní značku plášťů, ale dělají to všechny, když nejsou úplně nové? Není to výrobní nebo konstrukční vada? Neměly by mít pláště alespoň elementární rozměrovou stálost? Dřív se dělaly tzv. falcové pláště, kde byl na vnitřní straně vylisovaný jakýsi profil, který zapadl dovnitř ráfku, a takováto porucha nehrozila.
Tohle jsem v zivote neslysel. Byla by tu jista moznost- ze pouzivas na svoje rafky plast s nevhodnym rozmerem. Co mas za kolo, co za rafky a jaky plaste ti tohle delaji?
Jinak kazdy plast se oproti stavu pri prvnim nasazeni trosku "vytahne", ale spis jde o jeho vypnuti, srovnani, tebou popisovana situace rozhodne normalni neni.
Já musím mít vždycky něco zvláštního :-)
Ráfky Remerx Panther s označením E.T.R.T.O. 622x19
Pláště Rubena 40-622 (700x38C)
Je to zvlastni, protoze rozmerove to je v poradku.
Remerxum bych co se tyka rozmeru veril, zato bych to spis videl na ty plaste. O Rubenach a problemech s nimi uz se toho napsalo dost. Delalo ti to jenom u jednoho plaste, kdyz jsi ho nasazoval vickrat, nebo u vic plastu stejne znacky?
Zkus jiny plaste, melo by se to tim podle me vyresit.
Díky. Myslím, že to bylo v nějaké míře u všech, vždycky ale až po několika tisících kilometrech, například při výměně nebo opravě duše. U nových nikdy. Už jsem měl pláště značky Hutchinson (nebo tak nějak) a u nich ten problém nebyl.
Nikdy se mi nic podobnýho nestalo s žádným pláštěm, včetně Ruben.
S Rubenama na Remerxech mám úplně opačnou zkušenost, byly vždycky moc utažené. Jinak takhle volný plášť jsem také ještě neměl.
Taky na krosovi dlouhá léta jezdím véčkové ráfky Remerx a pláště Rubena a když dávám nový plášt, tak se šíleně nadřu, protože to je fakt natěsno a trvá dlouho, než se mi podaří, aby plášt správně z ráfku po celém obvodu "vyskočil"....
A když už to pohlídáš abys nezničil duši tak ten plášť na ráfku sedí?
Po těch zkušenostech už nasazuju duši malinko přifouklou, abych zabránil skřípnutí mezi ráfek a plášť. Ani tak se mi ale vždy nepodaří zabránit uvolnění pláště z ráfku při nafukování. Vždycky se mi to ale stalo na zadním kole (jsem těžkej) a ten plášť měl vždycky najeto několik tisíc kilometrů. Kromě toho ten plášť dost často sundavám (většinou bez montpák), takže ho tím možná ještě více vytahám. Asi bych měl ty pláště měnit častěji za nové, ale to mi přijde zase škoda.
Duse se prece musi vzdycky nasazovat trosku nafoukla!! (?) Prave proto, abys predesel jejimu skripnuti.
To samozřejmě dělám, i když taky ne úplně odjakživa. Ale možná by ses divil, kolik lidí to nedodržuje. Přesto se mezi ráfkem a pláštěm občas ta škvíra vytvoří a duše vyleze. Ale opravdu jen u plášťů delší dobu ježděných. Asi jsou opravu jen vytahaný.
mě se akorát u jednoho pláště stalo, že jak byl nějak o kousek větší či co, tak přu nafukování nechtěl držet a na jedno místě měl tendenci vylézat ven z ráfku. velikost byla správná. Značku už si nepamatuju, ale když jsem koupil jiný tak už nikdy jsem podobný problém neměl. Bylo to jen tím jedním pláštěm. I u něj se ale dalo pohrát si s ním při nafukování, že se to nestalo. Dalo to ale práci a neměl jsem pak jistotu, tak jsem ho radši vyhodil a koupil jinej zimní plášť.
Tohle se mi stávalo taky, ale pak i když jsem ten plášť jakž takž usadil, stejně mi i při pefektně zcentrovaném ráfku to zadní kolo házelo. Cítil jsem rázy přes sedlo (zadní kolo jakoby dupalo).
Teď jsem si ještě vzpomněl na semi-slick Author Spanker. Ten byl na Remcích taky volnější. Stačilo ho ale nahustit na 3/4 atmosféry, trochu srovnat, promačkat, pobouchat a seděl. Pak dohustit a fungoval normálně. Jen to chtělo čas a trpělivost. Když jsem píchl a dělal to narychlo, dojel jsem domů na hrbolaté a křivé příšeře kterou jsem musel doma v dílně znovu vypustit a pečlivě srovnat.
mě se stalo kdysi v dávnověku, že mi plášť z ráfku doslova vyskočil a duše za patřičného akustického vjemu praskla, rupla docela, dokonce se stěna ráfku mírně deformovala, u plášťů určitě při provozu k jakémusi natažení dochází jak moc, to záleží na tlaku, zatížení, hustotě kordu, kvalitě patky pláště atd. ono nějakej rozdíl mezi Rubenou třeba za 200 a Schwalbem Marathonem za 600 jistě bude, jezdil jsem oboje a k obyč. Rubenám už se vracet nebudu, každopádně je vhodné při montáži nového pláště natřít ráfek mýdlovou pěnou nebo pěnou z Cyklostaru apod. plášť na ráfek lépe sedne a předchází se jeho házení, které zpětně vyvolává nerovnoměrné zatížení , které se třeba může projevit i v případě, který popisuješ
Něčím patlat ráfek mě tedy skutečně nenapadlo. Ale ono to může být tím, že to zadní kolo moc přefukuju. Stává se mi občas (vždy tak po 15 tis. km), že probrzdím ráfek, který pak podélně praskne a pod tlakem duše vybočí do strany. Atmosférický tlak neměřím - u velo-ventilků se to měří špatně. I když asi i to se dá.
Porid si pumpu s manometrem, tak budes vedet uz hned pri nafukovani, jaky tlak foukas.
Pokud foukas nekde okolo maxima a mozna i pres, je jasny, ze rafek, co uz je obrzdenej, rupne driv. Nehlede na to, ze jak plaste, tak i rafky maji vyrobcem dany urcity limit, jaky tlak se do nich da pouzit.
kup si manometr anebo pumpu s manometem jak doporučuje Vašek. Mohl by se s dožít nepříjemných překvapení. Foukám na 6,5 atmosféry, ale pláště mám na 7. Rozhodně bych tam ale nedal víc než doporučuje výrobce.
Neměřím to, ale pochybuju, že bych tam nafoukal víc než doporučuje výrobce. Myslím, že tam mívám ještě rezervu. Ale ta pumpička s manometrem není špatnej nápad - doufám, že existuje i pro gumičkový velo-ventilky.
Tak přesně tohle se mi stalo při čtvrteční cyklojízdě. Po cestě jsem si všiml, že mi lehce bouchá zadní kolo, ale nevěnoval jsem tomu větší pozornost. Při sjíždění Bělehradské dolů do Nuslí mi to v té levotočivé zatáčce prdlo. Když jsem to pak prohlížel, byla ta duše prasklá podél ráfku a plášť byl v tom místě svlečený. Duši jsem vyměnil, plášť jsem nějak usadil a ostatní účastníky jsem pak ještě dojel.
Mimochodem - byla to nejrychlejší cyklojízda, na které jsem kdy byl (průměr skoro 20 km/h). V jejím průběhu postupně klesal počet účastníků z jedenácti na osm. Akci "velel" Michal Křivohlávek. Jelo se přes Vinohrady dolů do Nuslí, ulicí Na Slupi na Výtoň, pak jsme vyzkoušeli novou dlažbu na náplavce, po ní jsme dojeli k Národnímu divadlu, odtamtud do Opatovické ulice - snad kavárna Velryba - nevím, tam jsem už pak nešel.
Podpora městské cyklistiky formou cyklojízd mimo sezónu tedy není - soudě podle počtu účastníků - nijak oslnivá :o))
občas se mě to přihodilo a často to bylo tím, že v jednom místě byl ten plášť jakoby příliš "uvnitř" - teda na menším průměru v ráfku, takže jinde zas povylezl ven ... kdyby se to dalo nakreslit...chce to dobře ho usadit, každopádně při trochu nafouknuté duši.
urcite se plast prilis nevytahne.
nekdy se plast zda volnejsi, ale pokud je spravne usazenej (vycentrovanej), duse nevyleze.
Doporucuju pouzivat pasty, co maji v pneuservisech, nebo aspon mydlovou vodu. Uvidis, jaxi pak sam krasne sedne.