Ahoj všem,
včera jsem se stal poprvé v životě majitelem SPD botek. Co mi poradíte dříve než poprvé vyrazím. Nastavení pedálů, zkušenosti s jízdou, eliminace pádů apod.
Raději rady než sádry...>
Je mi sice až hloupé, že odpovídám první, ale: když jsem namontoval první SPD (Shimano M 520), nastavil jsem je na maximální mínus, obul tretry a zkusmo tak 300 m jel - zkoušel jsem vycvakávat a zase nacvakávat. Tím učení skončilo. Trochu jsem pak poutáhl k plusu a druhý den hned jel nějakou stovku - šlo to samo. Když jezdíš po zpevněných silnicích, je to asi snadnější učení než možná v těžším terénu. A když třeba na horáku ztratím rychlost doslova na 20 cm, třeba se nějak zaseknu mezi kořeny, tak to vycvaknutí přichází naprosto automaticky, nijak na to nemusím myslet. Rozhodně bezpečnější než utažená klipsna.
neboj se toho jen jezdi ja z naslapama spadl uz tolikrat ze se to zatim jeste da spocitat.nedavno jsem si koupil novy naslapy a i boty , prijizdel jsem k vratum ze si jako sesednu a uz jsem se valel takze asi tak presna rada neni ale do toho rychle prijdes nejdriv na to myslis a pak to jde samo. stastny kilometry cau roman
Nazdar,
v každém případě si nastav pedály na co nejmenší sílu zacvaknutí. To udělaš pomocí imbusu tak, že otočíš oba dva šroubky na každém pedálu co nejvíc na mínus a pak si můžeš, až si zvykneš, pomalu přidávat. Taky si musíš dobře nastavit kufry, (železná destička na spodku bot) musíš ho mít přesně tam, jak je kolub, který spojuje palec s nohou. Na každém přechodu si "vypínej" zezačátku už dopředu, a to už potom půjde samo. Každý ze začátku na tom spadne a já jsem dokonce četl ve Velu, že než se člověk naučí jezdit s SPD trvá to čtyři sezóny. Šťastnou cestu a co nejméně škrabanců na tobě i na tvém kole.
Děkuji všem za cenné rady, hned jak přijdu domů, tak přenastavím pedály a ....
Ahoj, tak jsem včera poprvé vyrazil v tretrách, je to o zcela jiném šlapání. Překvapili mne však dvě věci: jednak po chvíli mne pálilo bříško u nohy (jako čert)-tak nevím zda je to nezvyk a také jsem měl dost otlačený zadek, na krátké délce trasy jsem již při návratu pocitoval stavy jako po dlouhém výletu.
V kterých místech máte zámek? Dal jsem si jej pod bříško nohy-není to tím?
Mě také při prvních jízdách "pálila" ta bříška chodidel, ale bylo to tím, že jsem měl absolutně nevhodné ponožky (měl jsem takové ty za
3,-/pár od vietnamců). Teď používám trochu kvalitnější a je to pryč. Ovšem když jedu opravdu něco delšího ve vedru po asfaltu, tak to pálení v závěru někdy stejně přijde.
Ahoj Airline, dík za Tvůj názor. Ponožky používám trekové měkoučké a pohodlné. Myslíš, že si to chce zvyknout? A co zadek? také jej cítíš více?
V kterých místech nohy máš zámek na botě. Posunul jsem si jej přímo pod bříško, předtím byl v místech kde končí bříško a začíná palec. L.
Ale jasně, že při dálkách se zadek ohlásí, v závěru, hlavně zase ve vedru. Což bude asi teď v sobotu. Přitom mám kvalitní sedlo, mojrácké boxerky + cyklokalhoty. Občas "vstanu" ze sedla a pak je to zase dobré. Prostě to k tomu patří. Kufry na tretrách mám namontované v té dvojici otvorů blíže ke špičce boty + navíc šoupnuto opět ke špičce (ten systém bude asi podobný u většiny treter - dvě dvojice závitů pro kufr a ta destička se navíc pohybuje dopředu - dozadu).
S tim zamkem. Doporucuje se mirne povolit a zkusit se par stovek metru projet. Noha si sama rekne, kde chce na pedalu sedet. Kazdopadne si dej bacha, at nemas vybocenou patu...bud ven nebo dovnitr. Mej jsem takhle bolesti v kolenou a ne a ne prijit na to, cim to je. Pak jsem si vsiml, ze tu nohu man vybocenou dovnitr...narovnal jsem a je to v poho.
Radím Ti tu, jak se v SPDéčkách nezabít...včera se mi namotal řetěz na převodník a byl to v tu chvíli takový hukot, že se mi skoro vycvaknout nepovedlo.