Zapomněl jsem uvést že horské kolo.
Lze použít krosovou vidlici?
Dík.
Uff, chce to bližší popis nebo nejlépe fotku + bližší popis. Jaké je hlavové složení, jaký průměr má dosavadní vidlice, jestli je závitová nebo ne atd. Crossovou vidli lze dát na horala, ovšem za předpokladu, že dopředu dám i crossové přední kolo:)
Vidlice má závit. Průměr zřejmě 25,4 mmm.
Hlavové složení: klasika co znám z dob dávno minulých.
Pokud se nepletu, tak 25,4mm je jednopalcová vidlice. Chtělo by to vyměnit hlaové složení, nahradit ho bezzávitovým o stejném průměru (investice cca 300Kč za no name) a pak někde sehnat jednopalcovou odpruženou vidlici. Ovšem výběr je značně omezený a bude se jednat spíš o nižší řady.
Našel jsem nějakou tady, zdih jen 50mm, tak by to geometrii nemuselo až tak narušit http://www.koloshop.cz/index.php?vyrobek=1329...
Krosové vidlice jsou ještě o malinko vyšší než bikové, takže to zvedne předek minimálně o 6cm, což už je hodně (3st. hlavového úhlu).
K tomu funkce bude příšerná, vidlice bude měkká, je těžká a ještě k tomu pružinová (ne že by pružinová vidlice byla špatná, ale ještě přibude problém se správně tuhou pružinou a její výměnou). A ještě navíc bez pořádného tlumení (taková vidlice je podle mě i nebezpečná při zpětném kopání).
Já bych na to kolo odrpuženou vidlici určitě nedával, přinese to mnohem více problémů než užitku.
Pokud to kolo bylo od začátku bez odpružené vidlice a tak byla navržena geometrie, tak bych tam odpruženou vidlici rozhodně nedával.
Úplně to naruší geometrii kola. Jednak to velmi sníží hlavový úhel a druhak se to nemusí vůbec líbit rámu, který tak můžeš časem zrušit (hlavová trubka bude trpět, není na takové zdvihy konstruovaná).