Ahoj, mám najeto cca 1700 km, mám se pokusit během dlouhých zimních večerů vidlici rozebrat a nějak čistit, mazat apod? Nebo jí mám nechat být a čekat až se rozpadne?
Kolo mám toto:
http://www.superior.cz/cz/kolekce-2006/cross...
Nějakou údržbu by to asi chtělo, jako každá vidlice... Určitě bych ale začal šetřit na jinou pořádnou, tahle se určitě jednou rozsype ;-)
Jsem si jistej, že nerozsype, jestli bude fungovat, to netuším, ale pohromadě držet bude :-)
Až tak, že nebude pružit, co ? :-)))
Pružit bude třeba o hodně míň, ale pohromadě bude držet i bez údržby :-) Jen nedokážu říct,jestli není množné, aby se údržbou nenapáchlo víc škody než užitku :-)
Jojo, jinou plánuju na příští rok, jen nevím jakou. To se uvidí až nastane čas.
A proč plánuješ výměnu??? nějakou jinou třeba za patnáctset? Neblbni a jezdi .-) i ta shitová jak říkáš je lepší než pevná vidle a dokud tahle drží tak proč ji měnit. S 1500km za rok Ti nějakej rok vydrží. Na tom treku se stejně do nějakých divočin nepouštíš a na polňačky tahle stačí .-)
Myslel jsem něco z tohohle:
http://www.kupkolo.cz/produkty/Vidlice...
Kámoš nějakou vzduchovou na crossu má a chodí mu docela pěkně.
V žádném případě tě nechci odrazovat od koupě lepší vidle. Můj názor je jen, že u kola za 9tisíc je pořizování lepší vidle zbytečné. U HT budiž, ale u treka ano.Nejsem ale odborník a řekl jsem jen můj názor. Jak to uděláš Ty je jen na Tobě.
Omluva, Tebou udaný typ není za devět, ale za jedenáct. Za devět jsem jej viděl jinde. I tak to na názoru ale nic nemění..
Jsem ho taky kupoval za 8790 ;)
Ale jo, taky nevím jestli tu vidlici měnit, jen že se mi tak pěkně nepohupuje jako kámošovi a všechno to berou ruce.
Drobne rany nejvic berou pneumatiky. I sebelepsi vidlice bude kopat do rukou kdyz mas nahusteno na max.
Bohužel crossové pláště moc upustit nejde. Pak hrozí nebezpečí proražení. To u MTB řešit nemusíme, že?
Ale jo, i u crosse se to "lehce" da. Samozrejme k upusteni u mtb to bude mit vzdycky hodne daleko.
Jinak jsem nedavno na fullu procvakla zadni pri najizdeni v plne rychlosti na maly obrubnik. Nejak tech 30-40psi bylo asi uz malo. Ale zase nepredpokladam, ze by neco takoveho delal na crossu :)
to ne, zato jde docela snadno udělat osmu, jak jsem bohužel zjistil ....
Mi povídej. Díky Crossu jsem se naučil vyplétat kola. procvaknuté duše raději nepočítám.
zatím poprvé, ale jestli budu pokračovat stejně jako dosud a zkoušet posouvat hranice dál, tak se to asi budu muset také naučit :-(
kedysi som mal na Cz moto takéto plnenie vidlice, šrob sa vytočil dolial olej do tlmiča z toho bola 1/6 prevodového oleja (odporúčal výrobca moto) aby bolo tlmenie o málo tvrdšie, nepredpokladám že vo vidlici bude nejaký tlak, radšej sa spýtaj v servise
Obávám se, že konkrétně tato vidlice žádné olejové tlumení mít nebude :-))) Tohle je normální (jak už to nazval Žulda, shitová) elastomerka mazaná vazelínou... A bojím se, že pokud do nohou kde je vazelína, naliješ olej, tak akorát tak uspíšíš její konec ;-) Vidlice na to musí být uzpůsobená (pořádné těsnění a tak), jinak to časem vyšplouchá ven a ve výsledku to nebude mazané vůbec... Dále si myslím, že správně tuhá vazelína má i jisté tlumící vlastnosti, vazelínou mazaná vidlice bez funkčního tlumení se do klidového stavu nevrací tak rychle jako by tomu bylo s olejem... No, možná se pletu...
Než ji vyhodíš, zkus ještě kontaktovat tunninga http://www.tuning-test.cz/
Tady jsem ho už dlouho neviděla.
Pokud nebudes mit co delat, tak ji rozeber a vycisti.
Vidlice je mozna jedna z nejobycejnejsich, co existuji, ale se zdvihem 45 mm neudela nic ani mazani olejem ani jiny upravy, tunning-test nevyjimaje.
Tahle vidlice je zkratka urcena pro pobrani trochy nerovnosti na zpevnenym povrchu a tenhle ucel trochu splni, neres to.