reklama

Vosa v puse.

Během loňského roku se mi podařilo 5 x nasát do úst mouchu a teď v sobotu 3 x (naštěstí to byla jenom moucha). Tak mě napadá - co dělat, když by to byla vosa - včela a tam někde uvnitř by bodla? Alergický na píchnutí nejsem, ale také jsem nikdy nedostal žihadlo "zevnitř". Poraďte prosím.

[ Zpět ]
Datum: 23.05.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Airline)
  • Re: Vosa v puse.

         

    Tak si dej přes pusu nějaký šátek! Sice se budeš dusit a během cesty nepromluvíš, ale fungovat to bude! :-)))

    [ Zpět ]
    Datum: 23.05.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (james74)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      mě se stalo 2x něco podobného s včelou (mouchy mám v oblišeji každou chvilku)
      jednou mě štípla včela do rtu (stalo se mi to u Krušovic, v hospodě, kde jsem byl na jídle jsem už vyupadal jako Ransdorf !!
      :-)))
      Naštěstí mi tyhle věci rychle mizí a než jsem dojel domu (Korozluky u Mostu) tak po píchnutí nebylo ani památky.

      Podruhé mě včela píchla při jízdě z prudkého kopce, kdy se mi dostala do očního koutku a než jsem ji stačil odehnat, tak mě )naštěstí lehce) štípla do kůže pod okem.
      Pakárna !
      :-((

      [ Zpět ]
      Datum: 23.05.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (puschpull)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      Jamesi74, to vůbec není žádná sranda. Šátek přes pusu je sice hezký nápad, ale tak trochu na kole mimo mísu. Jsem také alergik, naštěstí ne na vosy a včely. Jedno žihadlo jsem už při jízdě do rtu dostal, naštěstí nepíchla naplno, stačil jsem ji včas srazit, ale i tak jsem měl starosti, abych nenapuchl. Jak jistě víš, žihadlo do obličejové části, hlavně okolo úst a krku je velice nebezpečné! A prášky na alergii jsem ten den zapoměl doma. Moje chyba.
      I včela nebo vosa pod dresem je docela silné kafe. V životě jsem tak rychle nezastavil a nebyl svlečený.
      Je tedy zbytečné si dělat z této věci jakoukoliv legraci. Stejně si myslím, že jsi to nemyslel vážně, a po nějakém píchnutí se na věc budeš také dívat trochu jinak.
      Měj se.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.05.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Matěj ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vosa v puse.

             

        jo bral jsem to jako srandu, protože mě tato diskuze připadne srandovní. Mě se zatím včely i vosy vyhýbají a při vyjíždkách maximálně svačím mouchy :-))) jinak s tím píchnutím do jazyku jsem slyšel průpovídku že se tu někdo na to udusil... Jinak ono se dá jezdit i se zavřenou hubou nebo ne?

        [ Zpět ]
        Datum: 24.05.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (james74)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      Tak kamoši, aby ste vedeli, ako včela, tak aj osa, čmeliak aj sršeň majú žihadlá ktorými bodajú, včela len raz, po prvom bodnutí jej žihado ostáva vbodnuté v koži kôli protihrotom. Ale osa, čmeliak a sršeň môžu bodať niekoľkokrát za sebou. To je smola dostať ich pod tričko prilbu alebo kdekoľvek o ústach ani vevravím. A že by aj hrýzli to neviem, hryzavé kusadlá síce majú ale neviem, či k obrane a aké sú silné. Ahoj

      [ Zpět ]
      Datum: 14.06.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Paľo ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vosa v puse.

             

        Čmelák nebodá žihadlem, ale kouše. Alespoň jsem to slyšel. Ještě mě nekousl ani píchl.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.06.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vosa v puse.

               

          Buď rád, páli to riadne, netvrdím, že nepoužíva hrizadlá, ale žihadlo má, už ma bodol.

          [ Zpět ]
          Datum: 18.06.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Paľo ([email protected]))
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vosa v puse.

               

          Ahoj. Mě tedy už čmelák kousl a to přes kapesník, když jsem ho zachraňoval z místnosti kam zabloudil. (Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán) Bylo to nepříjemné.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.11.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Peldy)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vosa v puse.

               

          Tak tentokrát se navěsím na oplátku já na Tebe (s tím "nemáš pravdu") :-).
          Ne.Ale je fakt že čmelák má žihadlo stejně jako všichni jeho příbuzní.Jako malej kluk jsem tomu neveřil stejně tak jako Ty,a jednou jsem to-dá se říct úmyslně-schytal.Natekla mi přitom ruka znatelně víc než třeba při včelím bodnutí.Od té doby to řadši nezkouším. :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 09.11.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (t_m)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    Odpověď by mne taky docela zajímala. Vosa ani včela mne sand neštípla od mých školních let (a to je už nějakej pátek :-(, tak nevím, jestli mám dost protilátek, abych hned nevotekl a neudusil se. Sice na kole vozím montrózní lékárničku, kde mám i plato zyrteku (antihystanimikum), takže pokud by mne nějaká mrcha kousla do krku/jazyku apod., tak rozkoušu pár tablet a hned si volám sanitku. Ale pro jistotu to prokonzultuju při nejbližší návštěvě u své doktorky.

    [ Zpět ]
    Datum: 23.05.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Plukovník)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      No já myslim, že když Tě vosa štípne kdekoliv uvnitř pusy, tak ti celý krk, hlavně v oblasti mandlí a to co následuje pak, asi ani nemá cenu psát. Určitě bych vykoupil stánek s Algidou a mazal k nejbližšímu doktorovi.

      ..a to zirtec zabirá i proti bodnutí vosy a včely??

      [ Zpět ]
      Datum: 24.05.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (hajky)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vosa v puse.

             

        Myslim, ze zyrtecem to nezachranis. To chce neco silnejsiho. Mnohem. Pokud ti alergolog zjisti alergii da ti nekolik veci ktere mas nosit u sebe. Ja mam alergii na jod, otece mi jazyk, takze porad u sebe nosim nekolik ruznych zachrannych leku (ani nevim jak se vsechny jmenujou, myslim ze jeden z nich je diazepam nebo taknejak)...

        Vosa ani vcela me do obliceje snad vzivote nebodla, ale pod dresem pravidelne, protoze ve vedru jezdim s rozepnutym zipem...

        [ Zpět ]
        Datum: 27.05.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (LUka)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      Plukovníku,
      reaguju na plato Zyrtecu. Já kdybych jich pár rozkousala a spolkla, tak spím 3 dny v jednom kuse jak Šípková Růže. Mně stačí půlka, ztěžknou mi nohy a ruce a můžu jít spát (je fakt, že pak teda opravdu nekýchám).

      [ Zpět ]
      Datum: 27.05.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Helena)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    On je také problém s otvory v přilbě. Ta, kterou mám nemá vnitřní síťku a tak se mi do vlasů každou chvilku dostává všelijaká "havěť".
    :-(

    [ Zpět ]
    Datum: 24.05.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (puschpull)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    Mě jde spíš o to, jestli máte zkušenost s nějakým lékem, který by po píchnutí člověk vzal a OK, věděl by, že se neudusí. Doktorka mi nabízela, abych vozil kalciovou injekci a sám si ji píchnul do žíly. Což vylučuji, anžto injekcí se od přírody bojím a bylo by už jedno, jestli zemřít od vosy nebo od té injekce. Znovu podotýkám, že na klasické vnější píchnutí alergický nejsem, prostě mě pouze zajímá možná prevence proti píchnutí do jazyka, jícnu apod.

    [ Zpět ]
    Datum: 24.05.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Airline)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      Pokud Ti jde opravdu jen o prevenci, tak asi nejrozumnější bude při jízdě neotvírat ústa...

      Tohle jsi asi ale slyšet nechtěl...;-)

      [ Zpět ]
      Datum: 24.05.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jarda)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vosa v puse.

             

        Bych je neotvíral, ony se otvíraj jaksi samy od sebe, hlavně ve stoupácích.

        [ Zpět ]
        Datum: 24.05.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Airline)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      No, dle meho nazoru je dobry vozit kejml a v naradi nuz, protoze kdyz uz te bodne do zadni casti jazyka, a zjistis ze to rychle natejka, jediny co ti 100% zachrani zivot je uriznout hadicku kejmlu a strcit si ji do krku, aby az oteces uplne ses nekde nezadusil, to je uznavana zachranarska technika pro tyhle lidi. Mam kolegu v praci, ktery kdyby ho bodla vcela, tak to ma fakt spocitany, a to ho muze bodnout kamkoli, a je to biker jako poleno, asi ma hold stesti...

      [ Zpět ]
      Datum: 27.05.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (LUka)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vosa v puse.

             

        LUko, víš jak je drahá hadice ke kejmlu???

        [ Zpět ]
        Datum: 27.05.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Airline)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vosa v puse.

             

        Ty by ses sam intuboval?

        [ Zpět ]
        Datum: 20.01.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (miťo ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    Tak právě téhle radosti jsem byl uštědřen na předloňském závodě seriálu Kolo pro život, načež když to tak znovu a znovu přemýlám, nemyslím si, že tomu lze předejít šátkem či jiným předmětem před ústy!? :o/ Nejdůležitejší je nepanikařit, i když i to se lehčeji řekne než koná, vyplachovat ústa studenou vodou, nebo je opatrneji nechat chladit proudem vzduchu, načež sám za sebe pak mohu směle tvrdit, že nealergik s přehledem dojede i závod maratonu!! :o)

    [ Zpět ]
    Datum: 24.05.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (e-zmije)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse nebo čmelák pod trikem

         

    Mě se to stalo už dvakrát a jediný co můžu poradit, je hned ji vyplivnout. Když jsem ji vyplivoval poprvý, tak jsem už cejtil, jak vytahuje žihadlo. Takže vosy už mám zmáknutý, ale kousnutí od čmeláka, to je zážitek. Narazil do mě, blbec, vlít pod tričko a ještě si kousnul. Žihadlo je sice protivný, ale todle bolelo jak čert, svědilo asi týden a doteď tam mám jizvu - po cca 10 letech. Takže bacha i na čmeláky!

    [ Zpět ]
    Datum: 25.05.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (MISH)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse nebo čmelák pod trikem

           

      A pak že kolo nejni adrenalinový sport...cítit, jak vosa drhne žihadlem po jazyku. A čmelák - já vůbec nevím, že dávaj nějaká žihadla, dyť já si ho dřív i hladil.

      [ Zpět ]
      Datum: 25.05.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Airline)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vosa v puse nebo čmelák pod trikem

             

        Čmeliak nemá žihadlo, ale hryzie! ;) Veď MISH písal, že ho hryzol a zdalo sa mu to horšie ako bodnutie žihadlom.

        [ Zpět ]
        Datum: 02.06.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (tomala4)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vosa v puse nebo čmelák pod trikem

               

          No já mám opravdu nedostatky v čmeláčkách. To má malinkatý zoubečky? Něco jako šelmička? Nebo kousne tak že to žužlá...

          [ Zpět ]
          Datum: 02.06.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Airline)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vosa v puse nebo čmelák pod trikem

                 

            Ha ha ha...:o))) Ty jsi vůůůl.. :o)))))

            [ Zpět ]
            Datum: 02.06.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Ukutys)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vosa v puse nebo čmelák pod trikem

               

          cmelak ma zihadlo - viz. treba http://www.priroda.cz/lexikon.php?detail=88

          jinak musim zaklepat, zatim zadna vosa, fcela nebo neco podobne bodavyho ani v puse ani po trickem
          zato musek a much spolykanych habakuk
          no jo - holt cyklista optimista - zuby plny musek :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 09.11.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (macikm ([email protected]))
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vosa v puse nebo čmelák pod trikem

               

          Čmelák MÁ žihadlo!!!Patří do stejné kategorie jako vosy ,včely a sršni! Akorát ho používá mnohem méně často než oni.

          [ Zpět ]
          Datum: 15.04.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Ina)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse nebo čmelák pod trikem

           

      Blesk je asi tvůj pomalejší brácha, když jsi stačil tu vosu vyplivnout před jejím bodnutím!!!!! Mě zavadila o ucho a cítil jsem jen píchnutí. A to jsem jel z kopce minimálně 40 a ona musela letět proti mě, takže rychlost míjení mohla být okolo 60 - 70 Km. Pozdravuj bráchu bleska.

      [ Zpět ]
      Datum: 15.06.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vosa v puse nebo čmelák pod trikem

             

        Jiste znas cestu do z Turnova do Jicina , ve Kbelnici to jsem byl jeste kluk jak cumel nekde pred Jicinskyma kasarnama , ((po obouch stranach silnice se pamatuju byli lipy ))chytil za kosili v tom fofru dolu vcely kdyz se rojili a jen nekolik zihadel ........ kosili jsem tenkrat ze sebe zchodil za jizdy a slapal do pedalu jak silenej aspon kilometr ...

        [ Zpět ]
        Datum: 11.11.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Vlad)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    Já to vidím na prevenci, protože co vím, tak ústní sliznice a jazyk otečou strašně rychle a pokud se ti to stane na švihu v pustině, nemusíš ani dojet domů. Zvažuju, že bych respirátor (co nosil po Praze Majkl Jackson) zbavil výplně a opatřil síťkou, kterou dávají proti hmyzu do přileb. Nebo jezdit v šermířský kukle. Slušivejch modelů je jistě dost.

    [ Zpět ]
    Datum: 29.05.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (abernathy)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      A s kordem u sedla?

      [ Zpět ]
      Datum: 30.05.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Airline)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • A co sršeň!?

         

    fakt je to všechno sranda, ale teď co jsem po víkendu na vyjížďce o5 spolykal několik zaplať panbuh jen much mě to stačilo.A při pomyšlení na takového sršně v puse mě jen běhal mráz po zádech...

    [ Zpět ]
    Datum: 30.05.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (james74)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    zajímavý článek o otravném hmyzu zde: http://www.ambike.com/view.php?cisloclanku...

    [ Zpět ]
    Datum: 05.06.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (james74)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    ...to by byla moje smrt, jsem silný alergik na vosy a včely, jsem za to odměněn modrou knížkou, páč třeba při kopání zákopu narazit na vosí hnízdo...tak maj o vojáka míň...na kole s sebou vozim PREDNISON a REACTINE, zatím jsem je nemusel nikdy použít, ale věřim jim...(co mi taky zbývá...)

    [ Zpět ]
    Datum: 10.06.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Radek)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      kristepane lidi,co tady čtu z toho mi běhá mráz po zádech. mě akorát tak za jízdy vypadla z oka kontaktní čočka(našel jsem ji!!),ale vosavpuse ještě ne. mimochodem nemá čmelák taky žihadlo? to s tím kousáním se mi nezdá.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.06.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (romin)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vosa v puse.

             

        Čmelák nemá žihadlo, ale v puse má takový žoužadlo a tím Tě rafne.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.06.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Airline)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vosa v puse.

               

          ;)))) skoro sa mi sánka vykĺbila (som si toho čmeliaka predstavil a vyšiel mi skoro votrelec ;))))

          [ Zpět ]
          Datum: 10.06.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (tomala4)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vosa v puse.

                 

            Abyste teda věděli, čmeláci žihadlo mají, akorát ho někteří něchtějí (nebo neumějí) používat. Když budete chudáka držet chvíli v ruce, většinou si vzpomene, a najedou mu to jde. Kusadla ale každopádně mají a koušou zběsile kolem sebe, ale že by nějak vážně štípli, to snad ani ne.

            [ Zpět ]
            Datum: 11.06.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Radek ([email protected]))
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      Jako těžký alergik musíš s sebou vozit
      1. především EPIPEN - adrenalinový (epinefrinový) aplikátor, umožňující nitrosvalovou injekční samoaplikaci tohoto životzachraňujícího léku. Stojí v lékárně kolem 1000m- Kč a jeho expirace je, tuším, 3 roky
      2. Nějaký kortikoid k injekční aplikaci ( Dexona, Solu-medrol )etc...
      Je zarážející, že nejsi dostatečně poučen svým alergologem nebo praktickým lékařem !!! Sám vozím KPZ s těmito léky, i pro případ že by je potřeboval někdo jiný. Na RZP se spolehnout v tomhle případě nedá - nění možné aby stihla někam dorazit během těch nejdůležitějších několika málo minut, kdy se rozhoduje o žití.
      Tyhle léky by měly mít efekt u někoho, koho bodne hmyz do HCD a dusí se. Důležité je i razantní lokální chlazení ( kostky ledu).

      [ Zpět ]
      Datum: 11.06.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (norman ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vosa v puse.

             

        V pátek jsem se ptal doktora na ty preparáty, co uvádí Radek. Reactine je prý stovnatelný se Zyrtecem, oba prý ODDÁLÍ nástup otoku, ale alergik by i po jejich požití měl vyhledat lékaře. Ty injekce tady výše jsou tvrdšího kalibru, ale ono jde v tom případě o život.

        [ Zpět ]
        Datum: 13.06.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Airline)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vosa v puse.

               

          Hoši díky. Zkusim se tedy na ty potvory trochu líp vybavit. :)

          [ Zpět ]
          Datum: 13.06.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (RadekII)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vosa v puse.

             

        EPIPEN je určitě skvělá věc, až na následující-je to injekce, což ne každý překousne, stojí minimálně o polovinu víc, expirace je kolem 1 roku, věčně není k mání a hlavně, neodborný užití je dost rizikový, takže ho nikdo nebude předepisovat každýmu cyklistovi. Jeho indikace je vysloveně pro těžké alergiky v akutním ohrožení života!!!
        Jinak alergikům naše alergoložka předepisuje pro případ poštípání čípky RECTODELT. Jsou v tom kortikoidy, takže taky na předpis, doplatek cca 20,-, jinak stojí tuším kolem 200,-. Způsob užití není pravda tak efektní, ale efektivní určitě. Jedinou nevýhodou je, že ve velkých vedrech se můžou začít rozpouštět. No ale ony všechny léky by měly být do 25 oC.
        Zdravýmu člověkovi při štípnutí jinam než do obličeje nebo krku by mělo stačit chlazení, případně ten Zyrtec=Reactin=Zodac=Analergin=Alerid=..., nebo jejich modernější verze Xyzal.
        Moje info jsou přímo od zdroje, jsem magistr v lékárně:)

        [ Zpět ]
        Datum: 15.01.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (mil)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vosa v puse.

               

          Dobře znovuotevřené téma před sezonou. Takže abych to shrnul, můžeš mi mile prosímtě napsat (můžeš to klidně napsat i nemile :-))), co já jakožto nealergik si můžu v lékárně koupit bez předpisu, aby mě to v případě bodnutí do krku nebo do pusy pomohlo než přijede sanitka? Prostě co ty mi pro tento případ doporučíš když přídu úplně laicky k tobě do lékárny.
          A taky by mně teda zajímalo, jak to u nealergiků probíhá, jestli je potřeba ihned volat sanitku, nebo jestli stačí jet okamžitě do nemocnice (autem). Vůbec si to totiž nedovedu představit.

          [ Zpět ]
          Datum: 15.01.2006
          Autor: Zakarr
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vosa v puse.

                 

            jeste jsem slysel neco o punkcni jehle, na tu koniotomii. Lepsi jak rezat.

            [ Zpět ]
            Datum: 20.01.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (miťo ([email protected]))
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vosa v puse.

                   

              Zákrok se jmenuje tracheostomie. Jedná se o propíchnutí dýchací trubice dole na krku. Měla by k tomu stačit nejsilnější injekční jehla nebo píchnutí nožíkem a vložení nějakého stébla, aby se otvor zase neuzavřel. Přesné místo by mělo být nezi dvěna chrupavčitými kroužky. Tolik teorie. V praxi si to nedovedu představit.

              [ Zpět ]
              Datum: 21.01.2006
              Autor: Peldy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vosa v puse.

                     

                No právě, aby se otvor zase neuzavřel. Od odorníků vim, že tahle tracheopříšernost neni vůbec nijak jednoduchej zákrok (jak si bohužel někteří myslí) a laik který k tomu neni vyškolen prakticky nemá šanci aby se mu to povedlo.Právě proto, že se to místo má snahu samo stáhnout. (prej) A proto bych moc rád věděl co kromě přivolání sanitky nebo okamžitého odvozu do nemocnice může člověk pro toho nešťastníka udělat.Nebo jestli se daj bez receptu koupit nějaký pilule, který alespoň trochu pomůžou. Tak jestli by se tu nenašel nějakej doktor nebo medik s fundovanou radou. Hlavně ne žádný cpaní trubek do rozřezanýho krku, to je mi jasný, že jako amatér nemám šanci zvládnout.

                [ Zpět ]
                Datum: 21.01.2006
                Autor: Zakarr
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    No žihadel jsem na kole dostal již několik, ale nikdy jsem žádnou potvoru sbodlem nespolknul. Ja jezdim s otevřenou pusou ale zjistil jsem že ten otvor nechavam dostatecne maly a vosy a včely se tam neprotahnout, už jich par mezi rty narazilo, ale to bylo vše.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.06.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Dan)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    Našel jsem na včelařských stránkách
    http://www.vcelarenihrou.cz/alergie.php4

    Já s sebou vozím dithiaden (ne alergie, jen přecitlivělost na bodnutí). Snad by pomohl.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.06.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Lamka)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      Jo, Dithiaden znám, díky němu jsem přežil dětství, ale i tak to vždy končilo v nemocnici. Ono tehdy nic moc jinýho než Dithiaden nebylo.

      [ Zpět ]
      Datum: 13.06.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (RadekII)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vosa v puse.

             

        Zajímavé téma zvlášt pro mě. Předloni mě píchla vosa do brady (zvenku) a skončil jsem na JIPce. Během několika minut otok v krku, dušení, vyrážky a puchýře po celém těle. Štěstí, že jsem se nacházel relativně blízko civilizace, i když na horách. Přijela rychlá, cpali do mě infuze s adrenalinem. Nedovedu si představit, jak bych reagoval, kdyby mě píchla zevnitř. To bych už tady asi nebyl. Alergolog mi nezjistil nic, což je podivné. Každopádně nepodcenovat!!

        [ Zpět ]
        Datum: 13.06.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Petr ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vosa v puse.

               

          Mě alergolog zjistil silnou reakci na jed vosí a včelí. Ten tvuj výsledek testu se mi rozhodně nezdá. Radil bych zkusit jít na test ještě jednou k někomu jinému. Jinak existuje terapie, tušim každý týden dostaneš pígo nějakýho sajrajtu (že by vosí jed v malé koncentraci?) a léčba trvá snad i několik měsíců, už si to moc nepamatuju, co říkali. To jen tak pro informaci, že alergie je léčitelná.

          [ Zpět ]
          Datum: 14.06.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (RadekII)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vosa v puse.

                 

            zapomeň na to, že je alergie léčitelná. Veškerá desenzibilizace, co se dělá (injekce, kapky a podobné preparáty) ji jen může zmírnit. Jsou to defakto pokusy alergologů něco s tím udělat, ale pravdou zůstává to, že na alergii zatím lék není. Věř mi, mám alergii od puberty, brala jsme injekce i kapky a nic nepomohlo.
            Každý alergik byměl u sebe vozit první pomoc, t.j. nějakýten prášek, jako je tenDithiaden nebo Claritine, Zyrtec, Zodac apod (ono je to vesměs všechno stejné) a snažit se co nejdřív zaprkovat u nějakého doktora. POkud někdo ví, že má na ty bzučcí mršky silnou alergii a při bodnutí jsou reakce velice rychlé,pak má určitě nějakou "pohotovostní" léčbu od doktora. Já osobně bez léků nevyjíždím.

            [ Zpět ]
            Datum: 15.06.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Dais)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vosa v puse.

                   

              No já sice vím, že mám silnou alergii na vosy, ale test u alergologa dopadl negativně, tudíž jsem žádné léky nedostal. Přitom jsem měl v ruce dokumentaci z nemocnice. Alergoložka mě prostě odbyla a já se ted těžko budu dovolávat pomoci. Prý existují nějaké adrenalinové injekce. Nicméně budu tuto věc konzultovat znovu při nejbližší návštěvě lékaře.

              [ Zpět ]
              Datum: 15.06.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Petr)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    Na to mám jedinou radu. Buď jezdit se zavřenou pusou nebo ve správný okamžik stisknout zuby a ukousnout jí hlavičku. Ale podle toho jakej to byl fofr, když mi letmo zavadila o ucho při jízdě z kopce a stačila bodnout, tak ta zavřená pusa je asi jistější.
    A když už bodne, chce to něco kyselého. Já si dával na to ucho limonádu, nic jiného jsem neměl při ruce, a moc to neoteklo, jen to tři dny bolelo.

    [ Zpět ]
    Datum: 15.06.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      a máme tu druhýho pavouka, sám se dokonce přiznal !

      "Ve správný okamžik je důležité stisknout zuby a ukousnout jí hlavičku a vysát lahodnou pochoutku, mňam, mňam"

      [ Zpět ]
      Datum: 10.11.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Morcak)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: A co tak srsen ....

         

    Me stipnul do hlavy mezi ucho a oko v Californii srsen a ja ho navic starej vul placnul , musel jsem 2x a podruhy jsem z ty bestie udal placku , Behem deseti minut jsem mel jen sterbinky na ocich a pravym okem jsem vubec nevidel . Na kole jsem dojel do nemocnice kde si me rovnou nechali a byl jsem v nemocnici tyden . Dokonce se me tenkrat sestricka postarala o bicycle a veci aby me je neukradli . V Japonsku jsem videl druh srsne ktery zije jen v Japonsku za sklem v laboratori ktery byly na velikost vetsi nez vetsi zdejsi kolibrik - (Rufous Humingbird - Selasphorus fufus) . Ten pry dokaze zabit cloveka behem nekolika minut ......

    [ Zpět ]
    Datum: 09.11.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Vlad)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: A co tak srsen ....

           

      Jo naprosty souhlas. To co popisujes jsem videl nastesti na jine obeti nez sobe. Pokud mi je znamo tak bodnuti srsne uvnitr ust bez okamzite odborne pomoci rozchodi malokdo. Takze pokud se to nekomu z pritomnych povede ma skoro jistotu ze se dostane do odborne literatury (medicinske).

      Videl jsem i podobny pripad z vcelou a bodnutim do jazyka. Kamarada jsem nastesti dopravili do nemocnice cca do 10 min a doktor rikal ze to bylo o chlup. Okamzite dostal tubus do krku a jen to zabranilo uduseni. Vysledek byl desetidenni pobyt v nemocnici. Podotykam ze nebyl nijak alergicky.

      [ Zpět ]
      Datum: 09.11.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Peter)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    Zdravím. Hmyzáci nemusí ani štípat a stejně ublíží. Jedné kolegyni z našeho cyklogastro spolku přistál v Černé Hoře za jízdy na pravém ňadru obrovský roháč. Následoval šeredný pád, protože chtěla okažitě za jízdy opustit kolo a utéct. Silniční lišej byl horší než jakékoliv bodnutí.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.11.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Peldy)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    Airline, nejseš náhodou maskovanej pavouk ? Žes ty tu mochu nasál do pusy, abys ji mohl vysát a potom ji zase vysátou vyplivnul ?

    A protože tě při tom někdo musel vidět tak to teď hraješ jako že to byla jen blbá náhoda ???

    [ Zpět ]
    Datum: 09.11.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Morcak)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      No fůůůůůůůůůůůj, to je teda úděsná představa...

      Jediné snad, kdy lze přimhouřit oko, že je tato strava bohatá na proteiny. Ale já je radši v jiné podobě :o)))

      [ Zpět ]
      Datum: 09.11.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vosa v puse.

             

        je to upír, že jo ?

        dneska nebudu spát, budu mít strach zamhouřit oka a do voken dám mříže, co kdyby přišel ??

        [ Zpět ]
        Datum: 09.11.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Morcak)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vosa v puse.

               

          a nezabudni na cesnak

          [ Zpět ]
          Datum: 09.11.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (tomala4)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      No můžu Ti říct, Morcaku, že v červenci jsem chytnul vosu mezi rty, naštěstí jsem ji hned vyplivnul, stačila sice bodnout, ale málo.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.11.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Airline)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vosa v puse.

             

        a vosí kašička ti chutná víc než muší ?
        myslím po vysátí a pohlcení...

        [ Zpět ]
        Datum: 10.11.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Morcak)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vosa v puse.

               

          Ale aby me dal nekdo radu jak se chranit proti black flyes , (takovy maly 3 nebo 4 mm zdejsi hrozne kousavy bestie ) to ne . Na black flyes jsem uz vyzkousel snad vsechno a neplati na ne ani spray proti komarum ...... Ve Skandinavii na severu jsou ty mrchy nakonec taky . Kdyz stipne tak to je jako by na vas spadla rozpalena jiskra z ohne .

          [ Zpět ]
          Datum: 13.11.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Vlad)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vosa v puse.

                 

            Ve Skotsku jsou také...

            [ Zpět ]
            Datum: 14.11.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vosa v puse.

                   

              ty 3-4 mm sou proti proti sibirskejm moskaram neskodny amateri

              [ Zpět ]
              Datum: 14.11.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Morcak)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vosa v puse.

                     

                Tak si to mysli vsudebyle nejhorsi je asi tiger mosquito ale to nic neni proto black fly ....., ja na Sibiri slouzil , teda byl mel jsem tam vycvik 5 mesicu , ja byl u specialnich jednotek a jsem stravil taky pul roku na Ussuri River , taky v ramci vycviku , tam jsme po sobe na care s cinanama ze srandy strileli a jednou na patrole jsem jednoho zlutyho zmetka musel zneskodnit kudlou ....

                [ Zpět ]
                Datum: 15.11.2005
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Vlad)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vosa v puse.

                       

                  A vůbec nejhorší jsou trpaslíci.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 15.11.2005
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (abernathy)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Vosa v puse.

                         

                    nejhorsi sou trpaslici, kteri kouri marihuanu a pijou moc piva

                    [ Zpět ]
                    Datum: 19.11.2005
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (Morca)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Vosa v puse.

                           

                      Nechteli by jste vy dva taky polechtat jak ten cinan ? Ale to by ste potrebovali neco silnejsiho na bolesti nez marihuanu ....

                      [ Zpět ]
                      Datum: 21.11.2005
                      Autor: Neregistrovaný uživatel (Vlad)
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Vosa v puse.

                             

                        nudaaa...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 22.11.2005
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (Morcak)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse!!!

         

    Doporučuji především prevenci - tady platí, že je třeba zkoušet a odzkoušet individuální citlivost a též selektivní citlivost (co funguje na mouchy a nebo na hmyz poblíž vodních toků, nemusí fungovat na klíšťata apod.
    Stejně tak je důležité jak přípravky reagují s potem a jak často je důležité je obnovovat - jednoduchá řešení neexistují


    Jako mechanickou prevenci doporučuji síťku na vnější straně přilby - já osobně si ji navíc napouštím osvědčeným repelentním přípravkem

    V dnešní době to není otázka alergií - ve smyslu vrozených alergických reakcí - hmyz infikovaný nejrůznějšími látkami se nachází u nás prakticky všude - reakci nelze předvídat; znám případ chlapce, kterého píchla obyčejná vosa do ruky, která mu do dvou hodin otekla na dvojnásobnou velikost obvodu končetiny;
    doporučuji - co nejdříve vymáčknout obsah vzniklého pupenu nebo čehokoli co se jeví jako kůži cizí; v rozhodující chvíli stejně nic po ruce není; okamžitou kontrolu lékařem - i banálně vypadající kousnutí může znamenat vážné ohrožení;

    [ Zpět ]
    Datum: 15.11.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (danny)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    Nemám v přílbě vnitřní ochranné síťky proti hmyzu, letos jsem chytla včelu do předního otvoru a zakousla se mi na hranici vlasů a čela. Menší otok spravil ocet v první restauraci, bolelo to dost. Pro alergika tragédie. Musím ale dodat, že mnoho lidí absolvuje několik bodanců za život a nic a pak najednou je to tady. Nikdy todiž nikdo neví, kdy jeho orgasnismus poprvé alergicky zareaguje. Od letošního léta vozím Dithiaden s sebou, ale při prudké reakci by asi nepomohl. Pak už nezbývá, než se modlit. Zažila jsem totiž reakci alergického chlapce na vosu a zírala jsem, co to udělá. Během cca 5ti minut mu visela na obličeji nateklá kůže, spodní ret měl někde na konci brady, špatně dýchal, vezla jsem ho k lékaři a měla jsem obavy, aby mi v autě neumřel. Neumřel, dostal injekci kalcia do žíly a bylo vše v pořádku. Stát se to někde mimo dosah lékaře, tak to asi neustál. Jezdit se šátkem, to bych asi nevydržela, ale snad se pusa zavřít dá - i když mně to jde špatně, jsem upovídaná i na tom kole. :-))))

    [ Zpět ]
    Datum: 15.11.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Švestka)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    Už mě to párkrát taky napadlo, so s takovou vosou. Za mých 42 cyklistických let, což už dělá 221 000 cyklokilometrů jsem ještě žádného "prevíta" s žihadlem do pusy nechytil. Je to zajímavé, asi mám štěstí nějaká ta moucha už mi občas vlétla nejen do pusy - ale přímo do krku a nezbylo už nic jiného, než jen zamlaskat. Preventivně je asi třeba neotvírat moc pusu, pamatuji si, že už mi taky něco brnklo o zuby a rychle jsem to vyplivnul, nebo se to jen odrazilo ven. Samozřejmě, že několik žihadel pod trikem, nebo dresem jsem už dostal, pokud něco vletí pod dres je nejlepší co nejrychleji to vytřepat spodem.

    [ Zpět ]
    Datum: 15.11.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Láďa N.)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    Do pusy se mi to ještě nepovedlo,ale 1x se mi trefil pučmelák do nohavice.Od té doby vím že volné kalhoty jsou na kolo nevhodné a vosa je kurva jedovatá.Několik dní jsem ho měl jak Rocco Sifredi.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.02.2006
    Autor: kani
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      Pro případnou potřebu zdejších dam koukej dodat adresu!

      [ Zpět ]
      Datum: 09.02.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Švestka)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vosa v puse.

             

        zdejší dámy zklamu,po několika ledových obkladech se to vratilo na svou původní velikost (malost)

        [ Zpět ]
        Datum: 10.02.2006
        Autor: kani
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    Doporučoval bych před cestou preventivně jednu vosu šikovně rozžvýkat. Pravděpodobnost, že budeš mít ten den v ústech druhou vosu se statisticky sníží :-)). V případě větších obav by bylo vhodné, těch vos řízeně spořádat více. Pravděpodobnost, že budeš mít ten den v ústech 3., 4., 5., vosu se sníží ještě výrazněji :-)))

    [ Zpět ]
    Datum: 09.02.2006
    Autor: Marco
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      A tím se staneš imunní???
      Takže když půjdu v létě bos na stráň, kde žijou zmije - tak mám taky jednu nejřív chytit a rozkousat?

      [ Zpět ]
      Datum: 09.02.2006
      Autor: Airline
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vosa v puse.

             

        A až pojedeš na Slovensko, tak to samý udělej s medvědem.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.02.2006
        Autor: Kominík
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vosa v puse.

               

          Ahoj, Kominíku. Včera psali, že v jihočeských infocentrech (teda i v Třeboni) by měli mít - zdarma - letošní brožury s cyklobusy - co kdybys mi tam jednu vzal, až budeš mít cestu kolem (loni v červenci už jsem to nesehnal). Díky moc.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.02.2006
          Autor: Airline
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vosa v puse.

                 

            Jako by se stalo. Pošlu ti to počtou.

            [ Zpět ]
            Datum: 09.02.2006
            Autor: Kominík
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vosa v puse.

                   

              Tak jsem to poslal.

              [ Zpět ]
              Datum: 09.02.2006
              Autor: Kominík
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vosa v puse.

                     

                Teda až tak rychle jsem to nemyslel. Děkuji, poštovné Ti dám na Sport Prague :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 10.02.2006
                Autor: Airline
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      Mluvil jsem na toto téma se statistikem a ten tvrdil, že takhle se to očůrat nedá. 8-)

      [ Zpět ]
      Datum: 10.02.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (NočníMyšák)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vosa v puse.

             

        Dá se to ale počůrat - moje babička vždycky říkala, že to je na vosí či včelí štípnutí to nejlepší.
        Jen v tý puse nevím, nevím - do toho bych teda určitě nešla :o)))

        [ Zpět ]
        Datum: 10.02.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vosa v puse.

               

          to je dobrý na jakýkoli otevřený rány, pokud není po ruce něco lepšího. Jsou v tom jakási přírodní antibiotika či co. Zkrátka se to potom zahojí dříve a bez hnisání. Používali běžně vojáci na frontě a pod. Občas jsem si podobným způsobem pomohl na vadru, když nebyla jiná možnost desinfekce.

          [ Zpět ]
          Datum: 15.04.2007
          Autor: Jurimír
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vosa v puse.

               

          pan doktor poučoval budoucí sestřičky, jak se zachovat když se do oka dostane chemikálie. " oko okamžitě vypláchnete destilovanou vodou, nemáte-li destilovanou tak obyč a není-li ani ta tak tam třeba načůráte." a neoslepne? zeptala se jedna zvídavá sestřička. "No tak se vám tam dívat nebude".

          [ Zpět ]
          Datum: 15.04.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (lanka)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vosa v puse.

               

          někdo mi radil přiložit rozkrojenou cibuli

          [ Zpět ]
          Datum: 17.04.2007
          Autor: cendik
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    Kdysi dávno mě štípla včela v ústech přímo do krku, být alergik 100% bylo po mě. Samozřejmě vám vletí do úst při sjezdu z kopce na který ste právě vystoupali, takže máte ústa dokořán a lapáte po dechu. Včelu sem sice vyplivnul, ale žihadlo v krku zůstalo, takže díky tomu že tam lechtalo sem ještě několikrát zvracel i když sem němel co. Po příjezdu do cíle (asi 10 km) zavolali záchranku, která dorazila během tří minut a naprali do mě injekci tzv kalciovku a odvezli do špitálu, kde sem musel ještě hodinu cucat led. Nevím jestli to bylo špatně píchnutou injekcí nebo reakci na obsah, ale ruku sem měl potom modrou od zápěsti až po biceps (asi horší následek, než píchnutí včelou :o)).
    Jako doporučení bych asi řekl, dávat si pozor po překonání vrcholu, kdy máte ústa dokořán a spouštíte se naplno z kopce.

    [ Zpět ]
    Datum: 15.04.2007
    Autor: Holfi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    Mě píchla vosa ze spodní strany chodidla. Stalo se to zrovna u jezera, kde jsem byl v nazouvákách. Nejhorší nebyla ani ta bolest ale to, že jsem 30 km šlapal na kole domů jen jednou nohou. No a následky - týden jsem nechtěl kolo ani vidět.

    [ Zpět ]
    Datum: 15.04.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (JiriPav)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      to se mi stalo taky, Loni na nudě ve Žlutých lázních. Ale byl jsem rád, že to bylo do chodidla. Chvilku předtím jsem ještě ležel na břiše a tam mám spoustu choulostivějších míst:o) Dal jsem na to cibuli, kterou jsem koupil v nejbližším krámě a kromě trochy bolesti se nestalo vlastně vůbec nic.

      [ Zpět ]
      Datum: 15.04.2007
      Autor: Jurimír
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    Kvůli tomu na masové akce vozím multifunkční nůž Ledermann. Na vojně nás ve zdravotním kurzu učili že v případě otoku dýchací trubice, je jediná záchrana tracheotomie. Laicky proříznutí dýchací trubice nožem nebo skalpelem v oblasti pod ohryzkem. Postup :

    1. Položte postiženého na zem a zakloňte mu hlavu tak, aby byl jeho krk volný a přístupný manipulaci.

    2. Přejeďte prsty dolů po krku, než nahmatáte prohlubeň centimetr pod ohryzkem.

    3. Proveďte malý řez.

    4. Prostrčte brčko nebo torzo propisky skrze otvor, který jste udělali. Vzduch by měl začít slyšitelně proudit dovnitř. Kůže se sama přisaje okolo a krvácení by mělo být jen slabé.

    5. Pokud je potřeba, budete muset profouknout brčko. Postupujte jako při dýchání z úst do úst, jen s tím rozdílem, že tentokrát jde o postup z úst do brčka.

    PS : Zbabělost může v tomto případě zabíjet !!!

    [ Zpět ]
    Datum: 15.04.2007
    Autor: Petrun
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      Před (neuváženým) "chirurgickým" zákrokem se však nejprve ujistěte, jestli po píchnutí včely DO JAZYKA nestačí ten jazyk jen vypláznout, aby případný (pravděpodobný) otok neucpal dýchací cesty. Vypadá to sice blbě, ale co by člověk neudělal pro záchranu vlastního života. :o))

      [ Zpět ]
      Datum: 15.04.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Medvěd)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vosa v puse.

             

        To je samozřejmé. Vždy se musí postupovat vylučovací metodou. Tohle je ta poslední zoufalá možnost když už je smrt udušením neodvratná!

        [ Zpět ]
        Datum: 15.04.2007
        Autor: Petrun
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vosa v puse.

               

          Určitě. Nejsem si ale jistej, jestli bych při řezu do cizího krku nenasadil mdloby.:-((

          [ Zpět ]
          Datum: 16.04.2007
          Autor: abernathy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vosa v puse.

                 

            To by ale mohl být pro dotyčného rozsudek smrti.

            [ Zpět ]
            Datum: 17.04.2007
            Autor: Petrun
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    Ještě je jedna možnost, jak se bránit žihadlu do jazyka. Buď striktní vegetarián jako já a nejez tedy ani mouchy ani včely nebo vosy :o)

    [ Zpět ]
    Datum: 15.04.2007
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vosa v puse.

           

      Taky je důležitý ZPOMALIT tempo, aby se to postižený místo tak rychle neprokrvovalo.

      [ Zpět ]
      Datum: 16.04.2007
      Autor: FastSnake
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vosa v puse.

         

    zrovna v patek mi neco vlitlo pod dres (bylo vedro, tak jsem jel rozhalenej). Pribrzdoval jsem, abych to nejak vyndal, a v tom me to dalo zihadlo do pupku. Reflexivne jsem zmackl obe brzdy a uz jsem se valel po zemi (a smichy to nebylo). Ted si lecim rameno po parakotoulu a zeru brufen. Kdyby mi to dalo zihadlo do pusy, tak se snad po....

    [ Zpět ]
    Datum: 16.04.2007
    Autor: bodlak
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

140 cyklistů (3 přihlášení)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024