chtel bych se zeptat. Pri prerazeni na nejtezsi prevody citim v pedalech pri jizde znatelne vibrace. Cim to muze byt zpusobeno? Diky.
Jen vibrace, nebo i nějaký zvukový efekt? Může o něco dřít řetěz..
jsou to jenom vibrace - zvukovy efekt jsou rozdrncane odrazky na pedalech
Mohlo by to byt tim ze retez spatne doseda na zuby prevodniku treba protoze je moc vytahany retez nebo opotrebeny prevodnik...
u těžkých převodů spíš řetěz... Takže přeměřit měrkou.. ale je divný, že by při takovém vytahání nezačal prvně střílet... A ty vibrace jsou úplně pravidelné, nebo nepravidelné?
Toto dělaly kola s jedním převodem s utahováním řetězu šroubama vzadu při přílišném utažení řetězu.
jsou pravidelne...neco jako holici strojek - vibrator :-)
opotrebenim to snad nebude, malinko mi to delalo hned jak byl novej
nemuze to byt treba neco s stredem ??
a to to dělá jen při zařazení na velkej tác, nebo při zařazení těžkých převodů? To je trochu rozdíl.... A taky jestli to dělá furt, nebo jen při šlapání:-) nebo jestli to dělá i když se šlape naprázdno nebo jen při záběru.
Jako to je celý nový kolo a hned to dělalo? Mohl by to dělat taky novej řetěz na starým převodníku (to opravdu dělává) - stačí pak přebrousit zuby zboku aby se do nich řetěz nezakusoval.
tie take nieco pocitujem...hlavne ked zaberam na tazsich prevodoch...a tiez sa skor priklanam k nazoru, ze to moze byt nieco v stredovej hlave...ale netusim co - som zatial len cyklista-amater :) ale rada od niekoho skusenejsieho by sa zisla...mam totiz podozrenie ze by sa to mohlo zhorsovat a zhorsovat a nakoniec cela hlava odide...
Tohle mě dělalo taky - u nového kola jsem cítil při dvou nejtěžších převodech jakési vibrace nebo taky pocit, že něco nejde úplně hladce. Taky jsem nemohl objevit příčinu, nicméně časem si to sedlo. Takže by se to snad mělo zaběhat.
Mám stejný problém. Při šlapaní na nejtěžší převody (čím těžší tím je to zřetelnější) cítím v pedálech znatelné vibrace. Kolo je nové takže chyba bude spíš v seřízení než v opotřebení.
Asi to bude rozštelované, treba doladiť radenie (prešmykovač, prehadzovačka).
u nového kola to určitě je cítit, a u převodů, které se málo používají. Já to po 1000km cítím na 8 převodu stále, prostě na tom malém pastorku to neni ošolíchané jako na třeba 5. nebo 4., které používám nejčastěji.
Přesně tohle mi dělala jedenáctka na osmičkový kazetě. Smyk i šaltr byly precizně seřízený. Nakonec jsem to nechal plavat, protože jsem ji skoro nejezdil a možná to taky bylo tím (neochodila se). Může to dělat i nabíhání dost vybočenýho řetězu na spodní kladku šaltru, nevím.
Na nejtěžší převod, to znamená na pastorek 11 zubů?
To mě dělá taky a je to asi tím, že 11 zubů už je téměř na hranici použitelnosti pro správný chod. Řetěz se už řádně neposkládá na zuby a zuby nemají ten správný profil. Zvlášť při hodně napnutém řetězu.
Buď klidný, tohle asi dělají všechna kola, která mají vzadu 11 zubů. Prošlo mi jich rukama hodně a dělaly to všechny.
V podstatě všechny připomínky jsou věcné a mohli by nastínit vyřešení problému. Mám jen jednu otázku. Jakou jedeš kadenci? Tento problém je i mě jasný, ale určitě ty vibrace ustanou, pojedeš-li na větší kadenci šlapání, alespoň klasických cyklo-vytrvalostních 90 ot/min, tzn každá bota udělá 90 otáček za minutu kolem středu. Někde něco nesedí, tak jak píšou ostatní, ale nic nepiluj, nehobluj, nech to tak, ono se to ojede samo. Ten řetěz není stejně vytahaný k méně používaným nejmenším pastorkům, sice nestřílí, ale nestačí si v prudkých ohybech přes kladky a pastorky ohýbat a sedat do zubů a vibruje to, je to jen levná mechanická součást, jak rachotí auta, motorky, a všechny další stroje, nicméně kolo jede relativně potichu a pasivní odpory cítíme ihned na svém těle. Neřeš to a kochej se jízdou.