rrád bych se vás zeptal jaké máte zkušenosti z azubem. objednal jsem si rám maxe slíbili mi dodací lhútu 4-5 týdnů. a skutečnost? záloha zaplacena 23.8. kolo dodáno po několika telefonických urgencích až dnes tj 25.10 a navíc ještě v matu ikdyž jsem objednal lesk a byl mi potvrzen.
třeba to byla jen náhoda. třeba mám jen smůlu
To jsem zvědavý na reakce zarputilých Azubáků....
Ja som pred cca dvoma týždňami preberal nový Azub Mini. Azubáci upozorňujú, že dodacia doba je 4-5 týždňov. Moj bol hotový za 3 týždne. Dodaný tak ako som objednal. Moja skúsenosť je taká, že velmi vychádzajú v ústrety. Je treba brať ohlad nato že lehokolo je dosť atypický tovar naviac stavaný na zakázku. Osobne si myslím, že lehokolo Azub je na dlho a tak sa oplatí naň počkať. Teraz sa určite na mňa všetci osopia že obhajujem Azub. Áno obhajujem a aj ich obdivujem. Postavil som už niekolko lehokol a rámov, ale aby som sa živil výrobou HPV na to by som odvahu nemal. Na koniec jedna rada. Ak si spokojný z Azubom povedz to ostatným, ak nie si, povedz to ľuďom v Azube a určite sa budú snažiť to robiť ešte lepšie.
Mám jeden z prvních rámů Azub 4. Dodán byl později (o tři týdny? Už si to přesně nepamatuju, je to už pár let)než bylo dohodnuto, protože prostě odešly z výroby později. FIrma Azub se mi omluvila a mohl jsem si vybrat jako omluvu jakoukoli barvu, takže mám kolo v barvě jaká se na Azub 4 nepoužívala a nepoužívá. Při všech dalších jednáních a dodání věcí a kol (a že jich bylo!) to bylo už vždy naprosto bez problémů.Takže já jsem naprosto spokojen.
Možná to bude i tím, že dělám vedoucího ve skladě a denně řeším to, že mi odněkud něco nepošlou včas, ačkoli to bylo slíbeno. A je uplně jedno jak velká je to firma, a z které je to země. A my to pak musíme vysvětlovat a omlouvat se zákazníkům. Když se pak dostanu jako koncový zákazník do stejné situace tak mám pochopení. Obvzvlášť, když je to v jednom případě ze sta.
já jsem čekal taky dýl na pětku, taky jsem měl zaplacenou zálohu a taky jsem byl poněkud dožranej, že to nejde podle plánu. na kole se, ale řešily nějaké záležitosti kolem zadní vidlice / kdo ji viděl, dá mi za pravdu, že je to uměleckej kousek/ , jednalo se de facto o novinku loňského roku. nakonec jsem vydržel a zálohu nestáhnul a dnes vím, že jsem udělal dobře. azuba bych neměnil za žádný jiný lehokolo /a že jsem jich pár na srazu viděl./ Konec dobrý, všechno dobré. Barvu jim odpusť a užívej si jízdy, věřím tomu, že po první vydařený jízdě se ti bude líbit i ta matná barva. Ahoj.
Dobré, kolo dodáno dle slíbeného data a to ještě před doručením zbylých peněz na účet (na základě dokladu o zaplacení). Tak nevím
Z jiného soudku:
Ale možná mám jenom štěstí, protože vím o mnoha lidech, kteří si stěžují na poškozené balíky doručené poštou a mě již cca 10 zásilek přišlo v pořádku (a to dokonce dvoumetrová krabice s anténou)
:-) :-)
Pokud jsem slyšel, tak toho mají hodně, což je ovšem jistě zcela úplně neomlouvá. Asi by měli přijmout nějakého človíčka na výstupní audit. Jako je tomu v automobilkách. Ten vždy na konci pásu před odesláním přejde všechno podle zakázky od zákazníka a zkontroluje, zda-li je všechno, jak má být. Jinak prostě auto neodjede. Pokud tomu tak není jde na repas.Jinak jsou z toho zbytečné trapasy. Jelikož AZUB považuji za Rollse mezi koly, u Rollse by si tohle taky asi nelízli.:-)))
Jinak s prvním kolem jsem měl také problémy a musel jsem ho urgovat několikrát, přestože bylo hotové - z výprodeje. Pak se objevila ještě vada rámu, ale s tou se popral AZUB báječně a dokonce mi nechal navrhnout, jak bych si opravu představoval. Kolo jezdí dodnes bez problémů.
Druhé kolo bylo také výprodejové, ale dorazilo zavčasu ihned po zaplacení. Bohužel v jiném osazení, než bylo deklarováno. Reklamoval jsem to a pan Zemánek se velice slušně omluvil a dohodli jsme se na dorovnání rozdílu v ceně náhradním zbožím, které ovšem také stále nebylo a nebylo..... na skladě a nakonec jsem ho musel také několikrát urgovat. Ale nakonec přišlo.:-) A slouží k naprosté spokojenosti.
Droubnou vadu středu, kterou jsem reklamoval následně počítám spíše za servisní doladění kola v době po zajetí.:-)
S těmi časovými prodlevami a drobnými "botkami" je to asi u AZUBu častější než by to mělo být. Ale z AZUBu mi bylo slíbeno, že příště - tedy do třetice - už se to skutečně opakovat nebude a bude vše OK. Tak doufám, že napotřetí už to snad klapne bez problémů.:-))))) Jinak zdravím AZUbáky do Uh.Brodu a omlouvám se za svou upřímnost : "Polepšete se!":-)
jak již psali jiní výše, není to u Azubu nic neobvyklého, taky jsem na kolo čekal déle, než bylo dohodnuto, i nějaké doplňky, které jsem řešil později, nebyly ze strany Azubu řešeny s nějakým extra nasazením (např. jsem na nové kolo dostal provizorně ojetý mírně zkřivený a odřený nosič, který mi slíbili vyměnit za nový, mám ho tam ale dodnes). Všechny tyto záležitosti mi ale nezpůsobily žádný zásadní problém (a taky jsem na jejich vyřešení nijak extra netlačil, kdybych tlačil, asi by to vyřešili). Na druhou oceňuji vstřícný přístup při reklamacích. Beru to tak, že Azub je malá firma vyrábějící kola, jejichž kvalita je srovnatelná s konkurencí a cena poloviční, tak jim takovéhle drobné prohřešky rád odpustím. Kdybych ale měl objednané kolo a počítal s ním na nějakou delší cestu a ono furt nebylo hotové, asi by mě to dost naštvalo. Ne za vše však může Azub, i ten má svoje dodavatele a jako malá firma asi nemá takové páky.
No o té poloviční ceně AZUBu vůči konkurenci by se dalo již dnes s úspěchem diskutovat. Na české poměry jsou kola AZUB pořád velmi finančně zatěžující. A pro českého zákazníka to kolikrát není vůbec zanedbatelná částka, kterou dá u AZUBu za lehokolo a i to by měl brát AZUB v potaz při dodacích lhůtách kol a jejich kvalitě. Přeci jen dát za kolo třeba 50 000 Kč a mít na něm jinou barvu, než jsem chtěl, nebo dokonce jiné osazení a hned po dodání kola muset za tu cenu ještě řešit reklamaci, je trochu dost veliký "luxus". Samozřejmě chybička se může vloudit, jsme jen lidi, ale zde, jak vidím, už se jedná o systémové chyby v dodávkách. Proto souhlasím s tím, že pokud toho má AZUB hodně, chtělo by to asi možná přijmout nějakého dalšího človíčka.:-)
Kedy ste naposled porovnávali český cenník z cenamy za ktoré sa ten istý model predáva v Nemecku trebárs. Azub 5 stojí 32490 Kč. Na západ od Vašich hraníc už stojí 1490 Eur. Neviem presne aký máte kurz eura, mám pocit že okolo 27 Kč, tak na západe stojí okolo 41 000,-. Polovičná cena to síce nieje, ale stále je to o cca 25% menej. Tá prehadzovačka, radenie, vidlica a ďalšie diely sú rovnako drahé v celej Európe. A prečo by si niekto nemohol nechať zaplatiť za myšlienku, vývoj a prácu, ktorú na tom strávil. Naviac keď je to kvalitný výrobok. Budme radi, že sú ešte tie ceny také aké sú, alebo chcete platit tolko čo ten Nemec? Skúšal už niekto spočítať kolko ho stálo zbastliť doma nejaký vehikel? Ja som to minule počítal a len materiál, súčiastky a to čo som dal majstrom /čo sám nezvládnem/ mi vyšli na polovicu Azuba. Nerátal som tie hodiny mojej práce, spústu telefonátov, jázd autom a pod. A aj tak to nebolo profesionálne vyrobené ako Azub. Preto som si svoje ďalšie lehokolo radšej kúpil nové. Zanedbatelná čiastka to nie je ani pre českého, ale ani pre slovenského človiečka, ale keď vidím za aké debiliny vyhadzujú ludia prachy, tak cenu Azuba hodnotím ako veľmi prijateľnú. Čo sa týka toho človíčka, ktorého majú podľa Vás prijať, tak to tiež niečo stojí a v konečnom dôsledku by to zase len zdvihlo cenu. Prirovnal by som to k výrobe prémiových luxusných áut. Vyrábajú sa na objednávku a čaká sa na ne dlhšie ako na Azub, ale majiteľ vie čo kupuje, čo to všetko obnáša a tak si rád počká. A pre mňa osobne je Azub Rolls-Royce medzi lehobikmi.
Tyhle Tvé názory nijak nezpochybňuji, ba s nimi téměř souhlasím. Přečti si, co jsem psal výše. Nicméně ty srovnáváš jen ceny azubů u nás a v zahraničí. Existují však i jiní výrobci lehokol. Koukni se i na jejich ceny. Je pravda jak říkáš, že Azub u nás je stále o něco levnější, ale sám uznáváš, že již ne o tu deklarovanou polovinu. A já psal, že se o té poloviční ceně dá s úspěchem diskutovat a ty už si tak učinil za mě. Ano, Azub je levnější u nás než v cizině, ale u nás jsou též podstatně nižší platy než v cizině. Škodovka, která se dělá u nás, také stojí jinak u nás, než v Rusku. Ano, na kvalitu jsem si ochoten počkat, taktéž považuji AZUB za Rollse mezi koly, což jsem psal již výše, ale, jak jsem také psal, u Rollse by si podobné trpasy např. s jinou barvou nelízli. A ne hned podobné časové prodlevy u několika zákazníků. Co se týče člověka navíc, je jistě v moci Azubu zhodnotit tuto potřebu, zda-li na to mají či ne a budou to muset stihnout ve stávajícím počtu lidí. Potom je na nich přijmout taková opatření, aby se podobné chyby, jak píší i kolegové výše, v dodávkách neopakovaly či se dokonce nestaly pravidelností.
Skusím to takto. Nehovorím že to je prípad Azubu, ale existovalo spústa tzv. garážových firiem hlavne v Amerike, ktorý vyrábali špičkové komponenty. Naschvál ich vyrábali malé série a ludia na ne čakali a platili neskutočné prachy. Príklad za všetky: prehadzovačka PAUL stála tolko čo niekolko XTR šaltrov. Sú vínimky na ktoré klasický zákon trhu neplatí. Inak čo sa týka ostatných výrobcov kvalitou porovnateľných z Azubom, všetci sú drahší a nikto z nich nerobí pod 1000 Eur. Sú možno aj lacnejšie, ale to sa divím ľudom čo to kúpia, lebo aj môj homebuild bol lepšie urobený. Inak čo sa týka Škodovky je to blbý príklad, lebo čo som to trocha sledoval v Čechách a na Slovensku je Škoda drahšia ako na západe. To sa tiež čudujem že to ešte niekto kupuje keď je spústa kvalitných áut za omnoho menej peňazí.
Dosť bolo dohadovania. Za všetko treba zaplatiť. Vždy je možnosť výberu. Niekto nakupuje na čínskom trhu a je spokojný a niekto v drahom butiku a aj tak sa mu čosi nepáči. Niekto je roky spokojný so svojim zbastleným vehiklom a ani ho nenapadne myslieť na Azub, Optimu, Greenspeed. Mňa tiež neláka vlastniť litrovú Kawasaki a pritom jazdím na osminkovej číne. Každý máme svoje nároky, možnosti, iný prístup. Niekto bez problému počká 5 týždňov na objednaný lehobike, lebo vie, že ďaľších 10 rokov na ňom bude spokojne jazdiť. Niekto už len z princípu ofrfle všetko, lebo to má proste v povahe. Na záver už len citát, ktorý som tu už použil. Myslím, že to povedal Baťa: keď si s nami spokojný, povedz to všetkým, keď nie si spokojný, povedz to nám a my sa z toho poučíme.
Jestli to chápu správně, tak sis objednal rám, slíbená dodací lhůta uběhla bez toho aby se z Azubu kdokoliv ozval s omluvou a návrhem dalšího řešení. Rám nakonec dodali po tvých urgencí a ještě ve špatné barvě.
Bez ohledu na to, jak je Azub jako firma skvělý a jestli toho teď mají a nebo nemají moc, je to prostě ohromná neprofesionalita z jejich strany. Já na tvém místě bych trval minimálně na barvě, kterou jsem si objednal. A na to nemůžou říct ani pumpička, musí to řešit jako reklamaci.
Nikdy jsem nekupoval nový Azub, takže s tím zkušenost nemám. Kupoval jsem tři ojeté, a to se vždycky do dohodnuté lhůty vešlo a dodané kolo bylo v pořádku tak jak dohodnuto.
Pamatuju si, že jsem asi před rokem nějak déle čekal na nějaké dráty na zapletení SONu do 20" kola (krátké co se v normálním obchodě neseženou), a asi dvakrát to urgoval. Jinak si nějaké zdržení nevybavuju.
Měl jsem možnost vidět dost podrobně, jak to tam u nich funguje, a celkem obdivuju, že jsou vůbec schopní nějaké dodací lhůty mít. Pro každého svého dodavatele jsou malý a nezajímavý zákazník se kterým ty gigantické firmy dovážející cyklokomponenty a podobně prostě vymetají, a ještě jim dají cenu skoro jak v maloobchodě.
Nedávno jsem nastoupil do práce u větší firmy, kde se výrobní linka právě začíná spouštět. Nevěřícně sleduju, jak si dodavatelské firmy dovolují všechno zpozdit (o měsíce), neprofesionalita jejich dělníků je donebevolající (čítač prachových částic za půl melounu postaví na zaprášený lešení a vjedou s tím do bezprašné místnosti zjišťovat, jestli už je teda konečně bezprašná) a to jde o zakázky v desetimilionech. Z tohohle pohledu se jeví firma, která dodává jednokusové zakázkové zboží vyvíjené a vyráběné v několika lidech a ješte do několika týdnů jako naprostý zázrak. Není to dokonalé, a rozhodně je extrémně nekorektní něco slíbit a nejen nedodržet, ale hlavně se neomluvit už při vypršení termínu a ne až při dodání. Ale vzhledem ke zdejšímu prostředí bych pořád ještě Azub zařadil do kategorie těch nejlepších.
Ahoj!
Tak já jsem letos byl v Azubu několikrát a musím říct, že toho mají nad hlavu. Dělají od osmi do osmi, vyjímky nejsou ani do desíti hodin do večera. Mají toho prostě moc a nestíhají montovat kola. Proto je obdivuju, že nejdou domů za rodinou,ale zůstavají ve firmě, montují a dělají i 14 hodin denně. Takže jim to nemám vůbec za zlé, že nestíhají dodržet lhůty.
No paráda, ale ještě je zde možnost zaměstnat někoho kdo jim pomůže, žejo, ale jako zákazník bych měl od velké, či malé firmy dostat informace a termíny, které budou dodrženy, to si myslím že je základ poctivého a slušného jednání v dobré víře, nicht wahr?
taky si myslím, že to nikoho neomlouvá, azub existuje už dost dlouho na to, aby věděli, kdy budou mít takovýhle kvalty a kdy trochu větší volno a mohli by novým nic netušícím novým zákazníkům dávat jasné termíny typu: "kolo bude s největší pravděpodobností za dva týdny až měsíc, úplně nejpozději za tři měsíce, pokud nebude do dvou měsíců, jsme ochotni vrátit plnou zálohu". Nebo jasně říct, že ten termín je pouze orientační nezávazný (to teda nevím, možná to říkají a pak je to všechno pouhé nedorozumnění).
Ale jak již jsem psal výše, myslím, že zpoždění způsobují hlavně dodavatelé (např. moje kolo bylo zpožděné proto, že jsem chtěl černou barvu, kterou zrovna v lakovně měsíc nedělali a jeden rám je prostě příliš malá zakázka). A taky jak psal Jirka - není to nic neobvyklého, je to celkem běžná praxe (kdo nakupuje např. v interetových obchodech ví svoje).
Mám pocit, že až si to tady bude číst někdo z Azubu, tak si bude myslet, že si to představujeme jak Hurvínek válku:-)
Zrovna jsem dočetl článek na www.hedvabnastezka o cyklovandru do Albanie na AZUBech. Potřebu reagovat jsem tam nelze ukojit, tak to udělám tady. Výhody lehokola jsou všeobecně známé, ale tvrdit, že jsou lepší na příšerně hrbolatých skalnatých tamějších cestách je naprostej nesmysl. Honzo Gallo, todle jsi přehnal. Kontroluj se při chválení svých produktů, nebo ti přestaneme věřit i to ostatní.
abych to upřesnil - lehokolo je do terénu absolutně nevhodný, na rozdíl od klasickýho picyglu.
No Honzo, dovolím si nesouhlasit. Já na svým neodpruženým prototypu jezdil po různejch cestách.
http://picasaweb.google.cz/lehosuchoj/Lehokola...
Nemohu sice objektivně srovnávat, bo na kalsickým drtikulu nemám najeto to co na lehokole. Ale myslím že až na opravdové extrémy, není pro zkušeného jezdce na lehokole, takovej normální terén problém.
mimochodem: opravdový a nefalšovaný Jan Vlasák?
A teď k tématu: mám naježděno něco málo na neodpruženém MTB natěžko i na lehokole AZUB natěžko. Co jsem viděl videa z Albánie od Honzy Gally, tak na takovýchto cestách je dle mých zkušeností (a nejsem v Azubu nijak zainteresován) skutečně lepší odpružený Azub a bude tomu tak až do doby, než se výrobci MTB umoudří a začnou normálně vyrábět celopéra, která lze naložit - pak se na širokých kamenitých cestách dostanou na úroveň azubu. V opravdu členitém terénu (tedy úzké křivolaké pěšiny) se na naloženém lehokole jezdí zejména do kopce skutečně hůř a mnohde se neprojede vůbec (mnohde se ale neprojede ani na MTB, z MTB se ale snáz slézá).
A mohu-li se zeptat: ty máš na azubech naježděno kolik, když děláš takovéto soudy?
(voriginál Vlasák)
(Na lehokole jsem toho fakt moc nenajezdil,)
Na albánských horských rugách (=cestách) s klasickým kolem a natěžko - jdu pěšky zatraceně často. A často to bývá boj to kolo tlačit. Rád bych tušil jak daleko se dá ujet na lehokole v takovým terénu za hodinu a kolik za den. Každopádně - zažil jsem zájezd do těchto končin, který vedla lehokolistka - konkrétně Eliška - zatímco my na klasických kolech nalehko jsme si v šutrech a skalách jen chrochtali blahem, (Odpružený předek zcela vyhovuje. Holt je potřeba zvednout zadek ze sedla.) ona s náma nejezdila, což jsme považovali za normální. Na lehokole to fakt objektivně nešlo, když potřebujete se kamsi do večera dostat. Šutry a skalní stupně na cestě se tam měří na decimetry.
Dovolím si nesouhlasit s tím, že na lehokole se nedá jezdít těžký terén. Sám si pokaždé po zakončení své denní vyjížd´ky zajedu u nás na takovou skalku a na 4-ce s 20´´ předním kolem!!! jezdím muldy, s kopce dolů, přes šutry, po vrstevnici napříč muldami a nakonec to zakončuji přímým výjezdem protí strmému vršku. Zadní tlumič jde kolikrát na doraz i přední odpružená vidle má obvykle doraz a dostane co zabrat. Ten výjezd přímo proti vršku bývá obvykle bod zlomu, protože kolo se mi obvykle začíná na horizontu již převracet na záda. Podařilo se mi to ale již několikrát i vyjet. Na AZUB Hardcoru si to dovedu bezproblémově představit. A kdo má praxi a letité zkušenosti s jízdou na lehokole v terénu, může bezproblémově soudit, že na lehokole je to v terénu stejné jako na klasice - na pohodlí možná lepší. Ovšem kdo na lehokole v životě neseděl, ten to asi dost těžko posoudí.
jasňačka. Kdo to na lehokole umí, ten umí. Takových je ovšem málo. Viděl jsem film s akrobatem na invalidním vozíku. Jaký sjezdy on absolvoval a co na tom vyváděl--úžasný. Počítám, že nikdo v kinosále si nezačal myslet, že invalidní vozík je vhodný vozidlo do terénu.
dík že jste zprznili moje vlákno, které bylo původně o něčem jiném.
tos měl napsat, že je tvoje! Pak by ti do něj ostatní nepsali a nemusel ses rozčilovat. Takhle si mysleli, že je veřejný a psali sem. Za sebe se moc omlouvám a kdybych mohl své příspěvky okamžitě smažu, abys tu mohl být sám a nikdo ti to tu neprznil. Promiň a nezlob se, prosím, nebylo to ve zlé víře.
nemusíš se hned urážet, opravdu jsem vlákno nezaloži pro to aby se tu diskutovalo o výhodách a nevýhodách lehokol ale pro to aby jsme tu diskutovali o tom jak se azub chová ke svým zákazníkům. sám tu opravdu být nechci.
hele lidi co se to s námi děje někdo něco řekne (napíše) a všichni se do něj hned začnou navážet.
přesně řečeno , jezdím celkem aktivně "podobojí", ale nevidím důvod proč bych se měl ploužit terénem na lehokole, když tam můžu prolítnout na MTB. ledaže bych si chtěl sám sobě něco dokazovat.opačně to platí stejně a na výlet po zpevněných cestách jednoduše zalehnu. neutuchající dizkuze - co je lepší ? nemá a nikdy nebude mít konec, ale účastníci si alespoň procvičí mateřský jazyk, což je jistě chvályhodné.
baže. Je to otázka gusta. Doufám, že si téhle diskuze všimne Honza Galla. Byl totiž letos v Albanii s kudrnovským zájezdem. Docela by mě zajímalo jak uspěl mezi průměrnýma bikerama na klasických kolech.
A ještě tip jak zavřít ústa pomlouvačům - lehokolisti, zúčastnit se ňákých MTB závodů....
to by bylo hodně průlomové, otázka je, jak by se k tomu postavil pořadatel - ale dotyčný borec by mohl jet jako samostatná kategorie mimo závod
Obzvlášť zajímavé by bylo, kdyby jel v té kategorii sám. První cena by ho neminula. :-)
Odpovídám na více otázek v této diskuzi:
-honza i Eliška v tomto roce absolvovali MTB maraton na lehokolech a další známí jezdí již 3.rokem Krále Šumavy a taky na lehokolech.
-firma azub od začátku roku 2007 přešla na lakování rámů v matu,od zač.roku cca 3 obj.lesk a na lakování odchází vždy serie více rámů ,proto se při objednávce na lak zapomělo dát rám na lesk toť chyba ,ke které došlo
-ke zpoždění dodávky došlo hlavně z důvodů pozdního dodání maxových rámu od firmy ,která rámy svařuje(ve firmě byla v 9/07 dovolená),tak se celá dodávka opozdila ,protože se svařují i azub 5 a azub mini.
děkujeme tímto za pochopení situace ke které došlo
kategorie se vyhlašují pouze věkové, takže v tomdle případě neaktuální. Drásala jel letos borec na Ukrajině a zdaleka nebyl poslední. Rusavskou 50 chlapík na skládací Libertě--ten byl poslední, ale dojel. Takže organizačně je účast lehokola bez probléma.
Akorát lidí jezdících na Libertách a Ukrajinách je stále řádově víc, než lidí jezdících na jakýchkoliv lehokolech, a v tom bude hlavní důvod, proč nejsou tolik vidět ani na závodech, ne proto, že by se na nich ty závody nedaly jezdit.
Možná je to i proto - teda to že na leháčích jezdí málo lidí - že cena Azubů, což je u nás myslím jediné komerčně prodávané lehokolo,je dost vysoká. Já osobně začínám čím dál víc o lehokole uvažovat a cena je to jediné co mi v tom zatím brání. Samozřejmě že je to relativní. Pro někoho je 30 tisíc málo, ale pro mě dost. No a to už nemluvím o manželce :-)
Vidíš, o tom jsme tady již diskutovali. To si myslím také. Myslím, že komerční levné a jednoduché lehokolo, jako byl Azub Cé, dnes v nabídce Azubu dost silně chybí. Azub Easy je dle mého názoru nevzhledný stroj připomínající "domo-robo". To Azub Cé, jehož jsem též vlastníkem, je přeci byl vzhledově zajímavý a se skutečným "dospělým" lehokolem měl již hodně společného. Navíc se prodával za cenu běžného kola i v pěkném osazení. Všude, kde jsem se sním objevil, budil zájem a dotazy, ačkoli to bylo takové "lehokolové mimčo".
Jako majitel azub ce a ted azub easy musim rict ze narozdil od cecka je easy opravdove kolo. Skvele jezdici lehce osklive technicistni kolo. Jeho jizdni vlastnosti jsou s ceckem nesrovnatelne.
Ne nadarmo je to kolo z dilny americke klasiky EASY RACER. Bylo designovano Gardner Martinem jako levna (proto osklivejsi) varianta k jeho Easy racerum pro jejich levnejsi znacku Sun Bicycles. Geometrie sezeni, slapani a rizeni je stejne dobra jako ER, ale vzhled je umyslne slabsi viz stafloidni ram ze ctvercoveho profilu. Azubu se podarilo dovezt mensi mnozstvi techto kol primo z asie.
Obaval jsem se u nej mensiho predniho kola a nedostatku odpruzeni, ale oboji zbytecne. Uz bych se k cecku nevratil a ýzina mne velmi mile prekvapila a nedam na ni dopustit.
Souhlasím s Váma oběma. Céčko se mi strašně líbilo a líbí po vzhledové stránce. Easy je po vzhledové stránce nic moc:o( Mě osobně se nelíbí. Na céčku jsem jezdil jeden celý den, na Easy jsem toho najezdil o dost víc a musím říci, že jízdními vlastnostmi je Easy úžasná! Na silnici naprosto skvělý, pohodlný a rychlý kolo. Nebýt toho, že jsme s Magdíkem chtěli jet cestou necestou, měla by Easy a ne Azub 4. Pro ten rozhodlo odpružení.
Nevím, na Easy nejezdím a na Céčku jsem odjel dvě sezony a pro začátky bylo fakt dobrý. Ale navíc k tomu se mi skutečně prostě líbilo designem. Easy se mi fakt nelíbí. Není na něm kus fantasie ani nápadu po návrhářské stránce. Je to prostě změt´ hranatých trubek. A pokud chci na kole jezdit, zajímá mě, i jak vypadá. Nejen jak jezdí. Ale říkáš, že jseš spokojen, tak je to prostě otázka priorit i vkusu. Já bych si to za cenu designově pěkného klasického kola v osazení střední třídy a s hliníkovým rámem - možná i s kotoučovkami jednoduše nekoupil. Připadá mi to jako důchodcovské lehokolo. Bez fantazie, čistě pro účel.
Azub Easy (SUN EZ-1 SC) klame tělem, je to perfektní kolo na jízdu do práce, na rekreační fitness ježdění a také pro lidi, kteří se jiných lehokol se šlapacím středem nahoře bojí. Já mám Azub Max, Azub 3 a právě to Easy, které používám jako zimáka pro ježdění za tmy. Výkonově ale to kolo na silnici jede stejně jako ta 3ka, zkoušel jsem to opakovaně na trasách na Šumavě, které jezdím pravidelně pořád dokola. I jinak ten pocit z řízení ala harley je moc fajn.
ta Ukrajina, to je docela dobrej vodvaz a musím přiznat, že podobné zprávy čtu rád, protože mě rozveselí / což bývá někdy během všedního dne nezvyklé/, pravdou je, že jsem letos absolvoval jeden drobný, lidový závod do vrchu / Štrauzák, u Olomouce/ na kole s jedním převodem, poslední jsem nebyl, ale Ukrajina to taky nebyla. občas je docela přijatelné čůrat lehce proti větru...
jezdíte někdo MTB závody? Zkoušeli jste si takovou trať projet na lehokole? Jaký jste měli čas?
Tak ja letos ten zajezd pruvodcoval taky. Odjel jsem vsechny etapy na lehokole a zadne moc velke problemy jsem s tim nemel. Do kopce to jde opravdu hur, protoze se neda postavit se do pedalu, ale v tech extremne dlouhych sjezdech vsichni na klasice trpi daleko vice nez ja na lehokole. A sjezdy jsem jezdil prinejmensim stejne rychle nez ostatni a mnozi byli pomalejsi. To, ze Eliska s Vami nejezdila je jina kapitola, neni tak nabusena jako zbytek, musi se starat o spoustu dalsich veci a starat se o Vas zakazniky, proto obcas hlavni pruvodce zvoli cestu autobusem. Nikdo netvrdi, ze lehokola jsou spickova do drsneho terenu, ale muj nazor je, ze pro Albanii je lehokolo fakt super a na klasickem kole bych ji jet nechtel.
A navic, nekterym cyklistum dela problem, kdyz je vede na drsnem zajezde zenska a jeste jezdi na necem, na cem se vlastne ani jezdit neda...,ze!?
Tak jsem si četl ten článek schválně ještě jednou a nikde tam netvrdím, že lehokola jsou do tamního terénu lepší. Je tam napsáno: "Naštěstí jsou lehokola plně odpružená s pohodlnými sedačkami a ruce se neopírají o řidítka, ale pouze upravují směr jízdy. Představa jízdy po zdejších silnicích na klasickém kole nás děsila." My už s Eliškou na klasických kolech nejezdíme několik let, protože máme své zkušenosti z dlouhých cest, rozbolavělých prdelí, bolestí za krkem, vydrncaných rukou atd. Pro nás představa jízdy na klasickém kole v Albánii je momentálně nepřijatelná.
Ještě bych rád doplnil svůj výrok o tom, jak jsem zvládal letošní zájezd, aby mě náhodou některý ze zúčastněných nenařkl, že lžu, protože mnozí na Nakole diskutují alespoň občas. Na etapy jsem vyjížděl většinou poslední, což je úděl průvodců a zpravidla jsem i s posledními do cíle dojížděl. Byl jsem schopen opravovat drobné technické problémy účastníků, pomoci tu a tam někomu s rehydratací a domluvit auto klukovi, který to přehnal. Bohužel i já jsem v jedné etapě odpadl, a bylo mi blbě, ale to rozhodně nebylo lehokolem, což dokazovali i jiní, kterým bylo zle. V takovém horku se občas holt něco semele. Bohužel však někteří jedinci každý problém přičítají lehokolu, což je však z mého pohledu blbost.
Příští rok možná pojedeme Albánii na skládacích horských kolech, abychom vyzkoušeli co zvládnou, ale to si nejdříve budeme muset nachystat na indoor cyclingu své chudáky zadečky.... :-)
máš na mysli Dahon / co prodává Azoubek/ na dvacítkách nebo na dvacetšestkách?
26", Dahon samo
Až teď mě napadlo, se podívat kdo to valstně ten Howgh je. Nějak jsem poznámky o Honzovi Vlasákovi nechápal. Jsem holt pomalejší. A jsem tedy dost překvapený. Asi by stálo zato si sednout a popovídat si o tom, kde si naložený tlačil ty, a kde jsem naložený a s vozíkem tlačil já. To by mě faaakt zajímalo. Na lehokole jsi toho odjel fakt hodně málo na to abys mohl soudit a Elišku si od některých etap přímo zrazoval, přitom byly na lehokole jetelné. Postupem když na tím tak přemýšlým, tak začínám být až trochu nasrán. Zajímalo by mě, kolik maratónů jsi ujel ty a jak ses umístil. A když jsi jel albánii na lehko se zájezdem, tak kolikrát jsi tlačil???? A kde?
proč se hned nasírat, chlape, nic tak zlýho se tu snad neřeklo, nebo jsem si nevšim?
Máš můj hlas.
Většina diskuzí tu bohužel končí zbytečnou konfrontací. :-(
panove, to je spise osobni, nez touto diskuzi. zvlaste proto, ze Honzu znam a s Eliskou by meli byt kamaradi a ne se takto "podryvat" Z Honzovych reakci to vypada, jakoby Eliska v Albanii neujela vubec nic, pritom Honza nekolikrat stal na hrbolate ceste, cumel na Elisku jak jede do kopce do serpentyny a nezastavi, a pritom povidal neco v duchu: "To jsem si nemyslel, ze bys toto vyjela". A pak ti do diskuze napise, ze nejezdila terenni etapy, a ze lehokolo je absolutne nevhodne do terenu. Chtel bych si to tam s nim fakt rozdat. Asi dam na web par fotek, ktere Honza fotil, a na kterych je Eliska na onech rozbitych cestach. Nebo se rovnou muzete podivat k nam na stranky www.eh-adventures.com po cem jsme tam jezdili nalozeni.
Zbytečná konfrontace. Lidi mluví a voda teče....A tady se dá dobře schovat za nějaký ten pseudonym. Z druhé strany to má výhodu, spousta lidí zde řekne i to, co by jinka do očí nikdy neprozdradila - myslím své nejniternější pocity - třeba i to naštvání. Ale z pozice AZUBu bych viděl lepší nekonfrontovat, nekomentovat a nehodnotit - ale spíše vyjasňovat a argumentovat.
Az na to, ze ja tu momentalne jsem za Honzu Gallu, ktery je take beznym obcanem a lehokolistou. Momentalne zde reaguji na a argumentuji proti jistemu Howgh, ktery se nijak nekryje, ze je Honza Vlasak, a ktery zde vpodstate lze. K jinemu problemu, ktery odstartoval tuto debatu se vyjadril ten nejpovolanejsi, tedy Ales Zemanek, a protoze naprosto vyjadril i muj nazor na vec, nemam duvot se k tomu vice vyjadrovat. A voda tece a voda tece....
V jisté rovině Tě chápu. Ale přeci jen, jsi členem AZUBu a děláš hodně reklamy právě této firmě a myslím, že spousta lidí to tak i chápe. Proto Tvé názory a konfrontace zde mají jistě jinačí váhu, než-li třeba názor můj nebo kteréhokoli jiného - jak říkáš - řadového lehokolisty. Je to s Tebou v této diskuzi podobně jako s politiky, kteří něco pronesou do medií a pak se diví, že jsou za to kamenováni veřejností, když následně prohlásí, že se vyjadřovali jako běžní občané. Oni prostě nejsou jen běžní občané. Běžní občané obvykle nereprezentují nějakou politickou stranu, nevystupují za ní v televizi apod. Ty rovněž nejseš zde běžným lehokolistou. Jsi reprezantantem firmy vyrábějící lehokola, pro kterou pracuješ, at´již se Ti to líbí nebo ne. Tvá slova mají jistě v této oblasti jinou váhu než-li má.
Oficiální reakce z AZUBu:
Pátral jsem po průběhu této objednávky a zjistil jsem toto:
1) Záloha byla připsána na náš účet 30.8.2007 - od zaplacení se počítá termín dodání
2) Doplatek byl zaplacen 15.10.207
3) Kolo bylo opravdu objednáno v lesku, udělali jsme chybu my, nepřepsali jsme si poznámku do oficiální objednávky. Standartně lakujeme v matu, ale pokud má zákazník zájem o jiný lak, rádi vyjdeme vstříc.
4) Zhruba od 1.10. do 10.10. jsme se neúspěšně pokoušeli zákazníkovi dovolat a domluvit se s ním na posunutí termínu dodání
5) Posunutí bylo způsobeno zpožděním dodání dílu od dodavatele - což také samozřejmě bereme na sebe, protože jsme zadavatelé my, i když jsme dělali co jsme mohli. Letos to byla první posunutá dodávka. Stadndartní doací lhůta u Německých a Holandských výrobců je 6-10 týdnů.
6) Nakonec domluva proběhla (po 10.10.2007) a kolo bylo zákazníkovi odesláno 24.10.2007 službou PPL.
7) Zákazník do tohoto dne nevznesl žádnou námitku - pokud taková situace nastane, jsme schopni ji řešit, ale musí se zákazník ozvat a ne, aby jsme se o problémech s dodávkou dozvěděli z diskuzního fóra !!!!
Neřeším obsah, ale je od Vás hezké, že takto reagujete.
opravdu už jsem byl natolik otráven že jsem už nic nechtěl řešit. o tom jak jste se mě pokoušeli kontaktovat netuším neměl jsem jediný ušký hovor, nedostal jsem jediný mejl. zdá se mi divné že bych uvedl špatné telefonní číslo i e-mailovou adresu. osobně jsem do azubu volal 3x a 3x mi bylo slíbeno že kolo bude počátkem příštího týdne, stalo se až napotřetí s omlouvou a drobnými dárky jako odškodné.
nicméne jsem rád že už mám kolo a můžu koněčně jezdi když zrovna neprší
Ještě pro upřesnění - v oficiálním potvrzení objednávky, kterou jste dostal před platbou zálohy bylo výslovně napsáno "RAL 9005 matná". Potvrzení objednávky se vydává mimo jiné proto, aby zákazník mohl v případě nepřesností toto rozporovat.
jen tak pro odlehčení přidám menší OT:
komu dodací lhůta 2 měsíce připadá dlouhá, koukněte na order-listy na http://velomobiel.nl/ (quest a mango)
A ??? Deklarovaná dodací lhůta je jedna věc, ale skutečné dodání, jak tak koukám, druhá... Pokud si něco objednám s tím, že to budu mít za 2 měsíce, tak s tím předem počítám, to ano. Pak ale také ty 2 měsíce budu vyžadovat ! A nezáleží od koho to bude, klidně i od Rolls Royce, když na to přijde... Přece si nepřekopu část cyklosezony jen proto, že někdo něco nestíhá... Toto mi měl oznámit ještě před objednávkou, ne až po původní lhůtě !!!
jasně říkám "na odlehčení" a "off topic" - tedy nereaguju na původní příspěvek - a s tebou samozřejmě souhlasím, jak je možno vidět podle mých reakcí výše.
Šmankote, po pár dnech koukám na tohle téma...diskuze se fest rozjela - myslím tu o vhodnosti lehokola do terénu ve srovnání s klasickým. Honzo, uznávám, že má iniciace debaty byla trošku konfrontační...může za to tvá věta: "...lituju ty co tady jedou na normál. kolech..." Ale pak už jsem byl jen konstruktivní. Ber to tak, jako když novinář klade nepříjemný otázky, čímž dává tomu dotyčnýmu šanci uvést věci na pravou míru.
K faktu, že Eliška nejezdila v Albanii všechny etapy se doopravdy slušelo dodat, že měla povinnosti šéfa zájezdu...máte mou omluvu. (Ta fotka Elišky v serpentině ve stoupání nad hráz přehrady je, si myslím, pěkná)
Na tamějších rugách nalehko samozřejmě netlačím kolo nikde.
Letos jsem objel asi 7 MTB závodů - pro zpestření života. Jsou fakt zábavný. Můj popis Drásala je na Cykloserveru. Umisťuju se na konci průměru. Pokecáme na Sportlife.
Koukám, že ten Honza Galla měl asi pravdu. Nejdřív to tu rozvíříš až k prasknutí a pak jen tak s lehkostí za týden nadhodíš "Sorry, jsem neřek všechno tak košér, no..."
tak jo, budem pokračovat. K faktu, že Eliška se nezúčastnila všech etap: opakuju to, co řek Honza - lehokolo v terénu je pro nabušený borce. (On to vyjádřil trochu jinýma slovama.) V tom vidím jádro p.
Myslím, že na lehokole v terénu nemusí jezdit jen nabušený borec, stači mít dostatečně silné svaly na nohou a to nakonec snad i na každém jiném kole. Je jen otázka, jestli při určité rychlosti není již jednodušší jít pěšky.A je jedno jestli tu rychlost mám na lehokole nebo třeba na horáku, tedy, pokud si nechci zrovna něco dokazovat. Osobně se držím zásady,,co nevyjedu, to vyjdu"