Stalo se na silnici Třeboň - Lomnice nad Lužnicí. Krajnice je tam široká maximálně 20 cm.
http://www.novinky.cz/krimi/kamion-smetl...
Tudy jsem jel jenom jednou v životě. V červnu, ve dne a za viditelnosti na kilometry daleko. Ještě dnes mně mrazí v zádech když si na to vzpomenu. Nikdy v životě už bych tudy nejel. To co se stalo mně vůbec nepřekvapilo. Jet tam za mlhy je to samé jako hrát ruskou ruletu.
... včera ráno. Listy Jidřichohradecka k tomu píšou:
Tento týden se staly u Třeboně hned dvě dopravní nehody, které měly zhruba stejný scénář. Řidič se míjel s protijedoucím vozidlem a neosvětlenou postavu na kole přehlédl.
Po první nehodě ze středečního dopoledne, kdy kamion usmrtil šestačtyřicetiletou ženu jedoucí ve směru od Prahy na Třeboň, včera přišla další mrazivá zpráva.
“Kolem 7. hodiny ranní jela třicetiletá cyklistka od Branné na Třeboň. V místech u Opatovického mlýna se míjel s protijedoucím vozidlem řidič Škody 120. Cyklistku zaregistroval v okamžiku, kdy ji ucítil na boku auta. Poskytl jí první pomoc a přivolaná záchranka ji odvezla,” uvedl mluvčí jindřichohradeckého okresního policejního ředitelství Jaroslav Beran.
Pokračoval v tom smyslu, že jízdní kolo navzdory zhoršené viditelnosti nebylo osvětlené. Což byl zřejmě i případ tragicky zemřelé cyklistky. Tam policisté hledali blikačku, kterou žena měla podle jejího manžela mít. Pátrání bylo podle Berana zatím bezvýsledné. V době střetu byla velká mlha s viditelností na asi deset metrů.
“Cyklisté by neměli zapomínat na jednu velice důležitou zásadu, a to nejenom aby sami viděli, ale hlavně by měli být oni viděni řidiči,” zdůraznil Beran a dodal, že policie přistoupí u neosvětlených cyklistů na tvrdé postihy.
Lidi jsou nepoučitelný...
Už aby k nim konečně přistoupila, neosvětlenejch šílenců v černejch hadrech vidím pořád dost. Přivádějí nejen sebe, ale i řidiče do zbytečnejch průserů.
Mne stačí to co vidím ráno cestou do práce - polovina cyklistů bez jakýchkoliv světel, z těch co mají světla má polovina tak vybité baterky že světla sotva mžourají ...
Zapomněl jsi ještě, že jsou téměř všichni tmavě oblečeni bez jakýchkoli reflexních prvků...
nějak sem tam zapoměl dát url...
http://zulda.rajce.idnes.cz/reflex/
Čert mě může vzít, když řidič objíždí neosvětleného debila a "nevšimne" si, že v protisměru jedu já na osvětleném kole.
Ne že by si nevšimnul, zabliká na mě dálkovými, jako že ho oslňuji a pak mě asi musí za to nepříjemné blikání potrestat ...
Na tohle mám fakt jinej názor. Když nevidím, kam jedu, je to můj problém, ne toho zvířete, dítěte, cyklisty, babičky, šutru, nepojízdného vozidla apod. To bychom se fakt ohli dočkat zákona, který bude přikazovat chodcům mít namontované airbagy, nosit přilby, lucerny, a zběsile přitom neúnavně mávat rukama nohama, aby byl vidět. To nemá rozumnou hranici. Jediná rozumná hranice je odpovědnost na straně toho, kdo do čehokoliv narazí díky vlastnímu pohybu.
.. dobrý den, bydlím v okresním městě, kde jízda na kole do práce, do školy, za zábavou je národním sportem...silnice ve městě (- který mimochodem nemá obchvat, takže je to asi jediné okresní město v republice, kde kamiony jezdí po "náměstí"¨) mají vyčleněný pruh pro cyklisty a je zde veřejné osvětlění... Ale denně v ranních hodinách v kteroukoliv roční dobu tu potkáte desítky ba i stovky cyklistů. Je velmi smutné, že velké procento z nich nemá ani blikačku ba někteří z nich nemají ani odrazku...a nejsmutnější je, že je mezi nimi mnoho dětí... Asi si myslí, že když oni vidí a veřejné osvětlení svítí - tak je to OK. Myslím si, že by i na takové cyklisty měla posvítit hlavně policie - když řidič auta pojede za sluného poledne bez světel, tak je to bráno téměr jako zločin, ale lidé na kolech bez světel v šeru a mlze jim připadá normální. (tím nechci říci, že jízdu autem bez světel omlouvám)
souhlas. I když všechno má své hranice. Ale když narazím do v podstatě stojící překážky (což ale nemusí být jedoucí kolo ani když jede mým směrem, záleží na situaci), je to jednoznačně pouze moje vina, ne vina té překážky.
Máte pravdu. Vina je jednoznačně na straně řidiče. Bohužel nkdo nebere v úvahu skutečnost, že k těmto nehodám došlo při vyhýbání protijedoucích vozidel. Řidič automobilu, který je oslněn protijedoucím vozidlem může jen těžko zastavit na vzdálenost, na jakou má rozhled.
Zákon bohužel nepočítá s touto polehčující okolností. Přeji Vám jen, aby jste se neocitl v podobné situaci.
Jo, tak to je fakt, tohle je pěkně prekérní situace. Na mnohých úzkých silnicích si říkám, jet teď něco v protisměru nebo vynořit se něco v zatáčce proti, koho by řidič míjející mě obětoval?!? Své auto nebo mě?!?
Vzhledem k tomu, že za volantem člověk instinktivně ucukne volantem vpravo, moc variant na odpověď není...
A můžu mít deset světel, deset přileb a blikačky kam se mi jen vejdou...
problém je v tom, že sražená cyklistka neměla na kole ani odrazku, natož funkční světlo
A za své opomenutí zaslouží trest smrti! Nebo jsi to myslel jinak? :o))
Ano, pane doktore, zaslouží. A za některá opomenutí nebo riskování je i ten trest smrti málo.
A už s tou obehranou deskou dejte pokoj. Šumí a přeskakuje...
Pak není o čem diskutovat. Zrušili jsme trest smrti například pro masové vrahy, ale pro slabší účastníky silničního provozu zůstává nadále v platnosti. A dokonce bez soudu.
Taky nelezeš za cirkusový ohrazení, když probíhá drezúra šelem, nebo jo?
To je moc hezký přirovnání - řidiči jsou jako šelmy, který maj bejt zavřený v ohradě:-)). Medvěd je taky šelma, co se zavírá do ohrady, koukám, že největší problém je v tom, že jsou v té ohradě zavřeni společně:-))
:-)))
No to asi fakt už neni.
Pokud vyjedu za špatné viditelnosti neosvětlenej, tak musim počítat s tim, že to může skončit malérem. Ty s tim nesouhlasíš, ale tak to prostě je. Je to hrozný, ale bohužel, taková je skutečnost.
Tady to zase prostě ženeš do extrému, tresty smrti, popravy a já nevim co ještě.
A já sem starej vosel že na to ještě reaguju.
Fakt mi někdo dejte tečku mezi tykadla jestli se zase já pitomec nechám zatáhnout do tohohle névrendyng stóry.
Hele skoč přes kopec k nám a dáme si mezi tykadla navzájem. Já bych to taky už potřebovala :o)))
Ale jo, já taky vím, že musím počítat s malérem, když pojedu neosvětlenej. Jestli to ženu do extrému, to nevím, protože "tresty smrti a popravy" mají naprosto stejný efekt jako "smrt na silnici" - zmařený lidský život. Pokud je to tedy extrém, tak ale obojí. :o))
Pleteš si pojmy s dojmy. TREST je něco, co je vykonáno jedincem nebo společností na někom, kdo se proti něčemu provinil, a jedná se o akt, který má vést k nápravě, dosažení spravedlnosti, ochraně společnosti a fungovat případně jako "odstrašující příklad". Pozor, neplést si se MSTOU, i když ta má kolikrát podobné znaky.
Co, k čemu došlo, je následek naprosté zhůvěřilosti a do nebe volající NEZODPOVĚDNOSTI, tentokráte na straně cyklisty. TRESTEM by bylo, kdyby ji takto přistihli policisté, dali jí pokutu a znemožnili pokračovat v jízdě, MSTOU by bylo, kdyby ji záměrně ohrozil řidič auta poté, co by ji nějakým zázrakem v té mlze spatřil a nesrazil, ale takto to zůstává pouho pouhou NEBETYČNOU BLBOSTÍ.
(samozřejmě to nic nemění na tom, že kdyby tam ten kamion nejel, mohla žít (s tímhle přístupem) o nějaký ten rok déle ... třeba než by za podobných podmínek potkala strom nebo tramvaj)
Já samozřejmě vnímám rozdíl mezi TRESTEM, na kterém se společnost či její zástupci dohodnou, a DŮSLEDKY, kterým společnost "jenom" odmítá bránit. Ale pro dotyčnou osobu to vyjde nastejno. Člověk je za svou nepozornost či nedbalost motoristou "trestána" přísněji než masový vrah společností jako celkem.
nepokoušej se to opět "jemně přeformulovat" ... pokud chceš pravdivou frázi, pak asi takto:
"Za nezodpovědnost či blbost v nebezpečném prostředí se platí kolikrát vyšší cena, než za nejtěžší trestný čin"
A neplatí to jen o silničním provozu.
Tak to je přesně teze, se kterou odmítám souhlasit. Zvláště pokud to nebezpečné prostředí svévolně vytvářejí ostatní lidé. Opravdu člověk nemůže být odpovědný za to, že se občas vyskytne v nejnevhodnější dobu na nejnevhodnějším místě.
To není TEZE, ale FAKT. A neodmítáš s ní SOUHLASIT, ale odmítáš se s ním SMÍŘIT. A jízda za husté mlhy na kole po silnici bez výrazného osvětlení (u motorových vozidel takzvaná světla do mlhy) je NEZODPOVĚDNOST.
A pokud se člověk vědomě ocitne v nejnevhodnější době na nejnevhodnějším místě v důsledku vlastního uvážení, pak je za toto své rozhodnutí ODPOVĚDNÝ. Kdyby tomu tak nebylo, pak bychom mohli rovnou všem sebrat občanky pro nesvéprávnost.
Ano, přesně tak to je: Odmítám se s touto situací smířit, protože mi připadá šílená. Vezmi si to třeba takhle: Když komunisti neopravovali baráky, byla NEZODPOVĚDNOST chodit pod římsami. Prostě je tady někdo, kdo vytváří (zbytečná) rizika, a pak ukazuje na ty ostatní, jak jsou NEZODPOVĚDNÍ, že se jim nepřizpůsobili.
Přesně tak. Situaci jsi popsal, řešení nabídnul, a prozatím nevím o nikom, kdo ze současných každodenních 1500000 řidičů aut jen v Praze ho u sebe uvedl do praxe v návaznosti na tvoji TEZI. Škoda. A než se tak stane, budou stále umírat desítky lidí ročně v tom démonickém provozu díky VLASTNÍ NEZODPOVĚDNOSTI.
Neříkám, že by svou vyšší opatrností nemohli své tragédii zabránit nebo snížit její pravděpodobnost. Vadí mi, že řidiči nebezpečných vozidel na to spoléhají a chovají se podle toho. Jejich úvaha je: Oni si přece budou dávat pozor - je to v jejich zájmu, tak proč já bych se měl omezovat?
Takže nejde o to, že by si každý mohl na silnici dělat, co ho napadne, ale aby riziko vyloučili nabo aspoň na minimum snížili ti, kteří ho vytvářejí.
Píšete, že to rozlišujete, tak proč pořád tvrdíte, že BYLA POTRESTÁNA?!? Ona prostě neodhadla rizika a "boží mlýny" holt domlely. To je život...
Navíc nemusel ji sestřelit kamion - v té mlze mohla vjet do rigolu, mohla sjet ze silnice do pangejtu nebo narazit do čehokoli, co je mimo silnici, mohla se něčeho leknout. I v těchto případech je snadné se zabít, protože člověk pád či náraz prostě nečeká.
Každý musí odhadnout rizika své činnosti a pokud se do něčeho pustí a ví, že tam určité riziko usmrcení je, pak je to prostě tak jak to je...
Pokud by sjela ze silnice, vjela do rigolu či do čehokoli narazila, jedná se o diametrálně odlišnou situaci než když ji srazí kamion. To doufám chápete. Ten kamion byl faktor, který ona ovlivnit nemohla - snad jen kdyby se zabila tím, že by do stojícího kamionu narazila ona sama. Rozlišujme rizika, která si člověk vytváří sám, a rizika, která mu připravují ostatní.
Byla na silnici, takže vše kolem skýtá naprosto stejná rizika. Každý sice jiným způsobem, ale v důsledku stejná.
A ty civilní oběti nedávného (12.10.) amerického náletu u jezera Tartar si za to mohly taky samy? Byly v Iráku a vše kolem tudíž "skýtalo naprosto stejná rizika"... Existují prostě rizika, která vytváří někdo jiný a za které oběť nenese žádnou odpovědnost.
Tak tenhle argument je zcela mimo mísu, pane doktore...
Tak na tuhle absurditu si najděte někoho jiného, kdo bude ochoten motat jabka s hruškama. Já tímhle směrem v diskuzi s vámi nepokračuji.
Ona si bohužel vytvořila krajní riziko tím, že vyjela na frkventovanou silnici v mlze bez řádného a předepsaného osvětlení. Ona tam vlastně v tomto případě neměla co dělat
Ale jinak kafemlejnek, kafemlejnek Medvěde, absolutně nic nového. Opravdu by ses měl jít léčit, jak ti tady radí.
Jára Cimrman zavedl ve školství převratnou novinku, a to trestání učitele učitelem. Když se mu zdálo, že udělal při výuce chybu, potrestal se třeba odepřením oběda. Řidiči by mohli vzhledem k závažnosti svých potenciálních zločinů pořádat na sklonku dne autodafé a rozhodnout i o uplatnění autoútrpného práva.;-))
Jako že by večer sami zpytovali svědomí a sami si propíchali pneumatiky nebo obešli auto s korunou a u toho si spílali do blbců a různých hovad?!?
To by nebylo špatný :o)))
Zkus to navrhnout parlamentu ať to dají do zákona - takovouhle ptákovinu určitě budou řešit celý týden :o)))
Balbínovci v parliku nejsou, zdejší zelení podporovali Kuchtovou a ostatní nemám rád. Těžká věc. ;-)
Yo, tak tomu rozumím :o)))
jde o to, že neosvětlený cyklista je něco jiného, než neosvětlený chodec. Chodec se pohybuje určitou malou rychlostí, je v podstatě stojící překážka. Naproti tomu cyklista většinou jede relativně větší rychlostí. Například v zatáčkách může být jedoucí cyklista bez světel snadno přehlédnutelný i když jede mým směrem (v nějakém širším místě zaregistruju temnou postavu, než si stačím všimnout, že nestojí ale jede rychle kupředu, můžeme se střetnout v nějakém úzkém místě, do kterého mezitím dojede (včetně protijedoucích vozidel). Řidič prostě nemá povinnost očekávat na silnici neosvětlené cyklisty, protože cyklisti mají povinnost jezdit osvětlení.
Já taky občes jezdím na neosvětleném kole, ale výhradně po městě a za nízkého provozu, vysoký provoz obcházím či objíždím mimo cesty. A kdyby mě někdo srazil, tak to budu považovat za svoji chybu. Mimo město bych si bez světel na rušnou silnici netroufl, většinou blikám i ve dne.
Nepopírám, že cyklista má nějaké povinnosti, ale není ten trest za jejich porušení či nesplnění přece jen trochu krutý?
Když jede (třeba i neosvětlený) cyklista stejným směrem jako auto, připadá mi, že pak má řidič o něco více času na něj zareagovat jako na překážku než na (stejně neosvětleného) chodce. Tím nechci říct, že by na to cyklisté měli spoléhat a jezdit neosvětlení.
Já osobně na neosvětleném kole nejezdím vůbec. Jen jednou se mi stalo, že jsem měl na osvětlení poruchu a musel jsem se dostat nějak domů. Musel jsem volit mezi tím, že to neosvětlené povedu nebo na tom neosvětlený pojedu. Riziko jsem vyhodnotil jako menší, když na tom pojedu - hlavně kvůli tomu, že na té silnici budu podstatně kratší dobu. Mimoto se jednalo jen asi o kilometr.
Nojo.. krutý... Když se někdo nenaučí plavat a utopí se - je za to trest smrti taky příliš krutý... To ti stavitelé rybníků, přehrad apod. taky nedomysleli...
Pokud se někdo nenaučí plavat a utopí se, opravdu si za to může sám, zvlášť pokud do toho rybníka lezl o vlastní vůli. Ale mě ta situace na silnicích připadá spíš podobnější tomu, že se ten člověk plavat naučil a na hladině toho rybníka mu někdo rozkřápne lebku motorovým člunem, protože se "nepřizpůsobil".
No, mně ani ne... Ale stejně - kdyby se všechny ty umělé vodní plochy nebudovaly (a ty přírodní oplotily) tak by se tím přece snížilo riziko utopení neplavců na minimum, ne?
:o) Stejně jako by ubylo poranění chodců, kdyby se nebudovaly silnice s tvrdým asfaltovým povrchem a místo toho se chodilo třeba po trávě. Tady je opravdu nutno rozlišovat nebezpečnost prostředí a nebezpečnost lidí, kteří se v tom prostředí pohybují. Pokud mě někdo sejme na silnici, není to totéž, jako když se utopím v rybníce. K smrti utopením bych přirovnal tak maximálně situaci, kdy se cyklista na té silnici zabije sám. Pak to přesně sedí, ale nepřirovnával bych to k situaci, kdy mě sejme někdo jiný. Aby to sedělo, musel bych opět předpokládat cizí "asistenci" i v případě toho utonutí v rybníce.
Upřímně - oba případy se mě dotýkají a to tak, že velmi. Před lety zemřel můj otec - srazil ho náklaďák. Před měsícem kamarád - utopil se při potápění...
Jakkoli jsem oba lidi měla velmi ráda, tak vím že tatínek šel nad ránem z oslavy... a kamarád byl člověk, co ho přitahují nepřekonané limity...
A přijde mi to jako úděsná nespravedlnost osudu, protože jinak to byli (přinejmenším pro mě) skvělí lidé...
Ale i tak bych z toho nedokázala obviňovat automobilismus ani potápěčský sport, natožpak volat po jejich omezování...
1. právěže ne vždy má více času, někdy má času i méně. Zatáčky se málokdy projíždí tak, že by se jelo stejně daleko od krajnice. Navíc stačí trocha vegetace (stromy podél cesty a pod.), za kterou se cyklista schová zrovna když je v bezpečném místě (které ten motorista třeba objede tak jako tak, tak mu nevadí i kdyby tam neviděl) a pak najednou se objeví na nebezpečném místě, kde ho motorista předtím neviděl a neočekává ho tam. Na rovné silnici se zase může schovat za nějaké jiné auto a podobně. Pokud by ale svítil/blikal, motorista si ho všimne s předstihem již z větší vzdálenosti a počítá s tím, že tam je. Prostě nemáš pravdu (v některých situacích ano, ale v některých ne.
2. s tím trestem smrti to přeháníš, viz to plavání, ale i spousta dalších činností, třeba když pojedu na kole bez brzd, taky se asi zabiju, a nemůže za to ten, kdo udělal pod kopcem zatáčku. Prostě všechno má své meze. Každý řidič má jet tak, aby nejel kam nevidí (tedy pokud narazí do stojící překážky i kdyby byla černá, je to většinou čistě jeho chyba (uprostřed silnice sice nemá černá překážka co dělat, ale může tam ležet např. někdo po nehodě, něco, co vypadlo z nějakého nákladního auta a podobně). Ale rychle se pohybující objekty (s vyjímkou zvěře samozřejmě) - tedy včetně cyklistů - mají mít světlo.
-nic z toho, co jsem napsal výše, se netýká žádného konkrétního případu, na základě kterých vzniklo toto vlákno, o nich nemám žádné podrobnější informace-
Mám ve zvyku domýšlet věci do důsledku, z čehož občas vznikají absurdní závěry. Z toho, co popisuješ, je patrné, že by řidič jel někam, kam dostatečně nevidí, rychlostí, které by mu neumožňovala včas reagovat. Z toho vyvozuju podíl takového řidiče na odpovědnosti za případnou nehodu.
V případě toho plavání v rybníce ten příměr fakt nesedí. Pokud se utopím v rybníce bez cizího příspění, tak by to skutečně byla moje vina, ale pokud mě na hladině sejme někdo nebo něco jako na silnici motorové vozidlo, je ta situace prostě jiná. Nemůžu si pomoct. Silnice není nebezpečná sama o sobě, nebezpečnou ji činí teprve ten provoz. Stejně jako není rybník pro plavce o nic nebezpečnější než silnice bez provozu.
nevím jak ty, ale dobrý řidič se při řízení dívá třeba kilometr před sebe, když 100 metrů před sebou vidím prázdnou silnici, a nikde nikoho, kdo by se tam mohl reálně ocitnout, tak prostě jedu a sleduju dále dění vpředu, vzadu atd. Pokud se tam najednou objeví neosvětlený cyklista (nebo klidně i motorista, to je fuk), kterého jsem jeho vinou předtím neviděl (protože cyklista má být osvětlený a tu temnou postavu jsem považoval za chodce, který se asi nebude pohybovat 30 km/h - případně neosvětlené auto jsem považoval za stojící, protože jedoucí auto musí svítit), tak je to především jeho chyba, že když jede neosvětlený, tak nedává dostatečně pozor na to, že ho někdo může přehlédnout. Je to stejné, jako když půjdu pěšky po dálnici a najednou se náhle rozběhnu a skočím pod auto - řidič toho auta pak nemůže za to, že to neubrzdil, prostě nemá povinnost to očekávat.
A nevím proč se hádáš i se mnou, já zastávám skoro stejný názor jako ty (akorát dokážu vidět absurdnost těch extrémů), vskutku tě tu právem považují za demagoga a naštveš tím víc lidí, než přesvědčíš o své "pravdě". Skoro mám pocit, že jsi placen nějakou automobilkou, aby lidi byli naštvaní na odpůrce aut. Už končím:-)
Chápu a rozumím tomu, ale přesto se nějak nemohu smířit s formulací "jeho vinou jsem ho neviděl". Tady snad nejde o nějakou vinu, ale o fakt, že řidič je POVINEN vidět a nebo přizpůsobit svou jízdu tomu, že někam nevidí. Vím, můžeš namítnout, že existuje i povinnost být viditelný, ale to má řidiči jen pomoci k tomu, aby viděl, a ne nahrazovat jeho opatrnost a ohleduplnost.
Ano, příklad z dálnice je působivý a já souhlasím, že v takovém případě jde o sebevraždu. Ale rozdíl je v tom, že na dálnici chodce předpokládat nelze, ale tady nemluvíme o dálnicích. V našem případě bylo povinností řidiče cyklistu na krajnici předpokládat.
Samozřejmě jsem si všiml, že zastáváš podobné nebo dokonce stejné názory jako já, a moc si toho vážím. Určitě se s Tebou nechci hádat. Na těch extrémech chci jen doložit absurdnost situace, která na českých silnicích panuje - je to jen ilustrace těch problémů, nikoli jejich popis.
Doufám, že jsou tu lidi natolik odolní, aby neměnili svůj názor kvůli jednomu "šílenci", kterému není jedno, že hynou tisíce lidí pod koly aut a chce na to co nejvíc upozornit. I za cenu vlastního zesměšnění. :o))
NIKDO NENÍ POVINNEN PŘEDPOKLÁDAT PO TMĚ PO SILNICI JEDOUCÍHO NEOSVĚTLENÉHO CYKLISTU. TEČKA.
je povinnen předpokládat neosvětleného chodce, běžce, srnu, ježka, žábu. Mohl by předpokládat i neoznačeného ležícího opilce, ocelovou rouru spadlou z náklaďáku, neosvětleného cyklistu, neosvětlené auto atd. (a většina řidičů to taky v omezené míře dělá) - pokud ale do něčeho takového narazí, není to jeho vina, ale především vina toho, kdo způsobil přítomnost takového objektu na silnici. Pokud tvrdíš, že když vidí neosvětleného chodce, tak musí vidět i neosvětleného cyklistu, jsi mimo, řidič rozpoznává objekty hlavně podle jejich pohybu, zkušenější rozezná třeba i jestli auto řídí Pražák či Brňák a podle toho očekává, jak pojede a co bude dělat (a připraví se na případné nestandardní nebezpečné situace z toho plynoucí) (samozřejmě ilustrační zjednodušující příklad). V rychlosti přemýšlí zkratkovitě - jinak by nedokázal vstřebat potřebné množství podnětů a byl by nebezpečný. Takže neosvětlená postava = toto není cyklista nebo je to stojící cyklista, tedy neočekává určitý druh pohybu. Pokud je to jedoucí cyklista a najednou někam neočekávaně vjede (což si sám nemusí uvědomit, i jízda přímo na přímé silnici může být v této situaci neočekávatelná), tak řidič už nemá dostatek času na adekvátní reakci. A cyklista jedoucí z nějakého důvodu neosvětlen MUSÍ předpokládat, jak ho budou ostatní vnímat a podle toho se zachovat (tedy např. když jedu neosvětlen po silnici a někdo mě míjí, tak vyjedu ze silnice či zastavím - to ale musím udělat předvídatelně, že kdo ve mě rozpozná jedoucího cyklistu, zase nepředpokládá, že z ničeho nic zastavím).
Jednou větou by se dalo říct, že pravidla silničního provozu (která mimo předností na křižovatkách a ježdění vpravo obsahují i povinnost potmě svítit) nejsou jen pro srandu králíkům, ale proto, aby byl provoz co nejplynulejší a nejbezpečnější.
Howgh.
Souhlasím. Nejde o povinnost, nýbrž o ohleduplnost vůči slabším účastníkům provozu, i když třeba porušují předpisy.
Skutečně si myslím, že by cyklistu řidič měl poznat lépe než chodce,protože sebehůř vybavené kolo přece jen nějakou odrazku nebo aspoň lesklou součástku mívá, což se u chodce nedá předpokládat vůbec. Kromě toho cyklista se hýbe dokonce ještě intenzivněji než chodec - šlapáním. Ale nechci se o tom přít, protože nemám řidičské zkušenosti.
To, co píšeš, beru. Zvláště pokud cyklista udělá navíc nějaký neočekávaný pohyb, nedává tím motoristovi moc šancí na reakci. Ale není to moc hříchů najednou? Takhle se přece chovají pouze opilí cyklisté, a to je kapitola sama pro sebe.
Jak jsem tu již psal, taky jsem se z nutnosti chviličku pohyboval za šera po silnici na neosvětleném kole, ale byl jsem si všech těch rizik vědom, navíc jsem tenkrát měl alespoň ty odrazky.
Takže s Tvým příspěvkem naprosto souhlasím. Neosvětlený cyklista by neměl spoléhat na to, že ho řidič uvidí. Řidič se zase nesmí nechat ukolébat tím, že budou všichni svítit jak vánoční stromeček. Může se stát, že cyklista bude mít poruchu na osvětlení a nějakou chvíli se bude (muset) pohybovat po silnici bez osvětlení. Přece ho kvůli tomu hned nezabije :o))
Tak na to mám celkem vyhraněný názor. Každý řidič musí PŘEDEM počítat s tím, že bude oslněn, a tomu přizpůsobit rychlost a styl jízdy. Ať mi nikdo netvrdí, že se nedá počítat s tím, že protijedoucí auto bude svítit a tudíž třeba i oslňovat. Kromě toho zvláště v této roční době je třeba také počítat s tím, že je slunce poměrně nízko a kdykoli může řidiče oslnit. Přece se nebudu vymlouvat, že jsem někoho zabil jen proto, že mě náhle oslnilo slunce. To opravdu polehčující okolnost není.
A ještě přidám jednu "stálici": Jakékoli, tedy i takovéto nehodě se dá vždy zabránit tím, že člověk nevyjede nebo aspoň nepoužije motorové (tj. nebezpečné) vozidlo. Pak se totiž v takové situaci ocitnout nemůže. ;o))
Proč brojíš proti MHD? Co ti udělala? Chytil tě snad revizor bez jízdenky? Zpytuj hochu své svědomí a začni uvažovat jako Kuba Kubikula a ne jako Kubula ...
Proti MHD nic nemám, ale proti nezodpovědným řidičům. To už je pak jedno, jestli řídí auto nebo vozidlo MHD. Omezení výjezdů motorovými vozidly se samozřejmě netýká MHD, i když i zde dávám přednost kolu. Na kole mě revizor fakt chytnout nemůže :o))
Mas pravdu, ale to preci neznamena, ze jako cyklista budu riskovat svuj cyklisticky zivot. Nemuzu preci vyjet na silnici s vedomim, ze az me nekdo srazi, ze to nebude ma vina. Nenecham preci doma svetlo jen kvuli tomu, ze si budu rikat, ze ten silnejsi motorista ma cumet a ze je to ON, kdo muze za to, ze me srazi. Az me nekdo srazi, bude mi uz sumak, zda to byla ma, nebo cizi vina. Ja se ridim jednim...chci byt viden a chci ostatnim ukazat, ze i ja na te silnici jsem! A pokavad nekdo nevozi svetlo, je u me sebevrah! A nase filosofovani o vinne a nevinne...to nikomu zivot nezachrani.
A to same plati i opacne. Pokavad jako cyklista uvidim, ze je venku mliko, vykaslu se na to a tentokrat na tu rusnou silnici nevlezu. Nestoji mi to za to!
Slyšel jsem o tom v rádiu - na druhou stranu si myslím, že jezdit v mlze po tak zatížené silnici je víc než hazard. Před třema rokama na podzim mě chytla u Ondřejova taková mlha, že blikačky bylo vidět cca na tři metry - tenkrát jsem zapad do příkopu a 200 metrů tlačil, pak to zmizelo.
Svým způsobem máš pravdu, ale v místě, kde nemůžeš jít jinudy, než po silnici, je asi jedno, jestli právě jedeš na kole, nebo kráčíš vedle něj pěšky, když tě někdo přehlédne na kole, přehlédne tě i když půjdeš pěšky. Těžko posuzovat pokud člověk nezná detaily. Taky obdivuju sebevrahy, kteří jezdí bez světel, ale i ostatní řidiči by měli snížit rychlost tak, aby byli schopni včas zastavit a né se pak divit a obhajovat.
Četla jsem,neni text o helmy. Nosila helmu?
Je zajímavé sledovat rozdílné názory na vinu a nevinu, na pojetí odpovědnosti řidiče, že neublíží, a cyklistky, že si nenechá ublížit.
Když na to kouknu biologickýma očima, pak mi to vychází jako přirozený výběr. Jedinci, kteří se dokáží přizpůsobit džungli, přežívají a dále rozmnožují své geny, jedinci, kteří to nedokážou nebo ani nechtějí, jsou vymýceni. Takže diskutovat o tom, co je a co není správné, můžeme do nekonečna, ale zůstáváme jen součástí přirozeného běhu v přírodě. A nic na tom nemění ani to, jak pokročilé technologie k výběru používáme. Nakonec to může skončit tak, že přes veškerou technologii budeme jako druh méně úspěšnější než želvy, protože se vyhubíme. Pracujeme na tom dost intenzivně.
Uz mam na kole raketomet a minomet. Beda prvnimu tiraku, ktery se objevi v mem teritoriu.
Nebo takhle jsi ten prirozeny vyber nemyslel? :)
Taky, jasně. Jde o to, aby Tě nechytli. Když Tě chytnou, zavřou a znemožněj rozmnožování, pak budeš patřit k těm vymýceným genům, když ale před akcí stačíš otěhotnět, pak jakési lidumilné ohledy této společnosti Ti umožní své geny dál šířit a výběr bude preferovat takový typ lidí, co jezdí s kosou na kole. Tak hurá pro kalašnikova:-))
A toho ridice tiraku pusti dal vrazdit a sirit tak svoje "geny"? Jestli jo, tak proc bych se mela bat chyceni. Vrazdit je prece tedka v mode.
Joooo, možná by bylo dobré zkusit vyjet na kole s Kalašnikovem v mlze a střílet do tiráků a pak se vymlouvat na to, že v tý mlze fakt nebyli vidět. Žes myslela, že střílíš do vzduchu nebo si jako slepec pročesáváš prostor před sebou, jestli tam není nějaká překážka. To by mohlo příslušníky zmást:-)))
Nespletla jsi se??? Ten raketomet a minomet máš už dávno, ale v puse .-)) a střílíš hlava nehlava :-)))
Kdepak, jen vracim tem co me urazi, blbecku :) A ted bez prosim do prdele, dekuji.
Dou tam radši voni, já jsem tam byl vloni ...
No taková bazuka na tirák je podle mně přiměřená obrana. Tirák je zbraň hromadného ničení! Já osobně bych použil protiletadlový kulomet. Je božsky rychlý, má obrovskou průraznost a je velmi přesný. Mňam :-)
Doporučuji rychlopalnou zbraň GAU-2B/A (M134)
http://www.youtube.com/watch?v=OGrp9RvvPqA
http://www.youtube.com/watch?v=BmftWnCLnlQ
Skončit to tak může, pokud použijeme něco pořádného kalibru. Zatím nám v "západní" civilizaci hrozí spíš vymření po přeslici, než po meči ;o)))))
jak píše výš dansed, je zajmavé sledovat... pro mě něco jinýho a to jak se i tahle debata zvrtla do potyček mezi známejma nickama. nemám sílu číst všech 55 novejch příspěvků za dobu, co sem tady neseděl ale dovedu si to představit. stačí si přečíst některý, někomu už se zase sypou z klávesnice nadávky a "prdele"... nevadí mi, že mě ti(y)to mají na blacklistu, naopak mě to možná těší, protože nechci mít nic společnýho s někým, kdo se neumí chovat:-I
Tu silnici znám, občas tudy jezdím. Problém je, že nejenom je krajnice téměř neexistující, ale navíc v těsném okolí rostou stromy a krajní část vozovky je tak často zvlněná. Což člověka nutí jet tak půl metru od boční čáry. Silnice je navíc úzká a tak i za plné viditelnosti to kamiony (a jezdí jich tam dost) berou dost natěsno. Za snížené viditelnosti bez dobrého světla je to opravdu sebevražda.
Na Jindřichohradecku je takových silnic většina. To bychom tam mohli úplně zakázat cyklistický provoz. Pokud se nezmění přístup motoristů (když neví, jak se má chovat, tak mám právo ho rozmáznout po asfaltu), bude "sebevraždou" KAŽDÁ jízda cyklisty po komunikaci společné s auty, protože bude prostě jen NÁHODA, kdy ho někdo přehlídne.
Jinak s Tvým příspěvkem samozřejmě bez výhrad souhlasím.
Pokud mě paměť neklame, zrovna v tomhle úseku je strom pouze jeden.
Na fotce je to místo nehody přibližně uprostřed
http://www.mapy.cz/#x=133823712@y=132158912@z...
Ta paní jela "odshora" z obce Lužnice.
Ty jo, komplet rovný úsek silnice jak podle pravítka. To je snad ještě horší než serpentýny...
Navíc tam se ta mlha musela držet jak přilepená...
Navic jsou tam diry. Neco jako shrnuty asfalt, ale jen obcas a v miste, kde je bila cara. Nejsou to ale vyjete koleje.
Jela jsem tam ted v lete s vozikem a je lepsi jezdit bliz ke stredu nez nadskakovat u kraje. Ani bych se nedivila, kdyby se ji v mlze nechtelo klickovat pres diry a jela vedle cary.
TADY jsi jela s vozíkem? Týý jo... :-o
Z Prahy do Trebone na me letosni dovolene. Na tehle silnici jsem uz ale mela cestnou eskortu v podobe mirka a kominika.
Jasně, já jen, že s vozíkem sice jezdím, ale zrovna na týhle silnici bych se s ním asi cítil hodně širokej. Jel jsem ji jen v autě, ale i tak stačilo - závodníci v kamionech, lidi, co si myslej, že každá rovná slinice = německá dálnice, není kam uhýbat - děkuju pěkně.
Ja mam s jednim koleckem a neprijde mi az tak moc siroky. Jela jsem s nim i mezi Taborem a Veselim po E55 a v pohode (ale tam je siroka krajnice). Navic na tyhle dalkove jizdy davam do riditek zrcatko a obcas i sleduju blizici se svetylka :)
Pravda, nevšiml jsem si pořádně, kde se stalo. I tak ale, vzhledem k hustotě provozu a šířce vozovky, silnice Veselí - Třeboň mi přijde nebezpečnější než třeba hlavní tah na Budějovice.
Pokud vezmu úsek Třeboň-ČB, konkrétně Dvorce-Vranín, tak ten je taky pro hodně otrlé. Nepřehledné zatáčky a žádná krajnice. Možná je vůbec ten nejhorší.
http://www.mapy.cz/#x=133722944@y=132071872@z...
Ale široké krajnice chybí téměř na všech výpadovkách z Třeboně.
reflexní vesta jakou nosí policajti a silniční dělníci je lepší než všechny světýlka dohromady. Já se bez ní nehnu z baráku.
Přesně tak! Nic, co bych mohl vozit rozumně na kole, nesvítí tolik jako reflexní vesta nasvícená reflektory auta. Jak už jsem tu někde jinde psal - nic to nestojí, neváží, větrá to a zachrání život. Jasně, člověk v tom třeba nevypadá nejlíp, ale já teda nejezdím na kole proto, abych předváděl svý blejskavý cyklistický voblečky (který ani nemám) :-)))
Jen malá poznámečka k problému úzké krajnice a stromů blízko silnice. Není pravda, že není možné mít na takových silnících bezpečné krajnice, ani není pravda, že stromy jsou blízko silnice. To se silnice přiblížila je stromům a zlikvidovala prostor pro krajnice. A to vše jen díky rozšiřování kvůli nebezpečnému zrychlování dopravy a opomenutí jiných druhů dopravy.