Nazdárek silničáři, poradte,má význam měnit pláště šíře 28mm za 23mm. Pomůžu si něco ?Pojedu rychleji a pohodlněji.
Dík za názory. Jiris
Myslím že pojedeš rychleji a ztratíš na pohodlí. Užší plášť s hladkým dezénem při správném nahuštění bude mít menší odpor vzduchu i menší valivý odpor. Naopak schopnost tlumit otřesy bude menší.
Už se to tu rozebíralo hodněkrát. Není pravda, že užší plášť má menší valivý odpor. Naopak - při stejném tlaku má širší plášť menší valivý odpor.
Celkově ve velkých rychlostech pak převažuje odpor vzduchu nad valivým odporem, ve větších rychlostech je tedy užší plášť rychlejší.
Pokud chces trochu zrychlit, pomuzou ti ty uzsi plaste. Co se ale tyka pohodli, docela silne ho ubyde, s tim musis pocitat. Jestli mas v okoli rozbity silnice, tak si tech 28 mm na kole klidne nech.
Sam mam ted na silnicce Michelin Pro2 Race v sirce 23 mm, jsou rychly a hodne mi pripominaji jizdu na galuskach. Vypada to, ze letos snad i doziji 10 tis. km, ale nevazim zase moc. Predtim jsem mel taky Michelin, Speedium. Mely vzorek (je na nic) a dost vysokou vrstvu behounu, zkus se toho vyvarovat, zvlast v zime se do nej kvuli tomu zapichavaly ostry kaminky a mel jsem casto defekty.
Rozdíl v rychlosti bude menší něž bys čekal. Zato v pohodlí půjdeš o dost dolů. Mám doma na zimu Maxxisy
Detonátory v rozměrech 23 i 28. Na zimu použiju určitě 28. Těch 23 se postupně zbavím tak že je dojedu na zadku. Ty 28 jsou o dost pohodlnější.
Ono asi zalezi i na jakem se jede kole.
Driv jsem mel Favorita s 25/630 a byl to "kostitras".
Po havarii mam jine kolo s AL ramem (ktery by mel mene pruzit, nez ocel) a s karbonovou vidli, ktera by naopak mela pruzit vice.
Kola mam mensi 23/622 Maxis Detonator, ale zato foukam na 120 PSI oproti drivejsim 80 PSI.
Rychlost bych rekl, ze jsou tak stejne (pokud jsem spravne nastavil comp na mensi obvod kola), takze nevim, jestli je to (nepatrne) mensimi koly a navic klikami 172,5 misto drivejsich 175 (nekdo rika, ze kliky moc vliv nemaji).
Pokud ale nefouka vitr, tak mi prijde, ze to precejen jede i s temi mensimi koly a (bohuzel) kratsimi klikami se stejnymi prevody jako driv subjektivne lehceji, i kdyz na tom kole jeste vychytamvam spravny posaz (musel jsem koupit kratsi predstavec a jeste laboruji se sklonem riditek).
Naopak proti "kostitrasu" Favoritu je to ted "skoro jako odpruzene" (na skutecne odpruzenem kole jsem jeste nikdy nesedel a neda se to samozrejme srovnavat), coz mozna dela ta karbonova vidle, jine sedlo a omotavky.
Za to jsem si byl drive docela jisty i za mokra a ted jsem jel s temi 23 / 120 PSI jen asi 20km/h, drzel se pohodlne nahore a i v mirne zatacce v jedne vesnici kdyz zacinalo prset (Lounsko, JZD ve vesnici ...) a silnice ani nevypadala moc necista uz jsem sel pekne prednim kolem do smyku a nastesti to jeste srovnal, ale od te doby uz se na tom citim oproti staremu kolu "ponekud nejiste" a jezdim do zatacek radeji pomaleji a zvlast za mokra ;-( ...
Detonatory opravdu na mokru v zatáčkách kloužou. Teď mám tréningový slicky Hutchinson Equinox Silver a na mokru v ztatáčkách problém nemám. Jsou to nejlevnější kevlarový hučky za pětikilo. Tohle o nich píšou :
Zcela nový tréninkový plášť Equinox míří k cyklistům kteří neopouštějí svůj stroj ani v zimě. Jeho vzorek umožňuje dobré vedení v zatáčkách na kluzkém povrchu a tvrdší směs na středu běhounu jej předurčuje k dlouhé životnosti v nejtěžších podmínkách. Společně s typem Quartz jde o „enduro“ modifikaci pro silniční cyklistiku.
Sice nerad, ale musím souhlasit. Jen ten vzorek jsem na nich nenašel, žádný tam není.
Ad vzorek- uz jsem to tu psal. Je dokazany, ze vzorek nema vliv na nejaky jizdni vlastnosti silnicniho plaste, resp. na jeho grip za mokra. Rozhodujici je jenom a pouze pouzity material behounu, ev. bocnic pri naklonu v zatacce.
Jinak na mokru v zatackach klouze kazdej silnicni plast, i kdyz pravda nekterej mozna malinko min. Cetl jsem spoustu testu na tohle tema a ty rozdily nebyly nijak velky. Sam uz mam vytrenovanej sluch na to, kdy zacinam mit pocit, ze to treba na kruhaci v desti ustreli, zatim dobry. Tuk tuk :o))
Ten vzorek jsem myslel tak, že oni píšou že Equinox má vzorek. Equinox je ale úplně hladkej, tak nevím jak na to přišli. Jinak je to přesně jak píšeš hlavně o zkušenostech.
Jo, pochopil jsem to :o) Jenom jsem neco dodal k vzorku jako takovymu.
Za ty penize je to i docela lehky, i kdyz silnicni plast zase vydrzi tolik kilometru, ze se u nej na penize nekoukam. Vlastne i u biku je cena i tech nejdrazsich plastu v porovnani s mymi ostatnimi naklady (na cyklistiku vubec) tak zanedbatelna, ze radsi kupuju osvedceny modely.
Životnost je relativní pojem. Na Equinoxech jsem najel zatím 3300 km. Bohužel včera mi při jízdě z kopce po dlouhé rovné silnici ve městě skočili před kolo 2 totálně vymaštěný krávy v okamžiku když jsem jel přes 50 km/h. Vyzkoušel jsem brutálně na hrubém asfaltu brzdný účinek skeletonů. Výsledek = zadní plášť probloušený na plátno. Ještě že jsem si toho všiml až doma, jinak bych jim dal snad pár facek.
dobrej zážitek. Ja jsem jednou předjižděl starou babku na nějáké rachtině a ta začala bez podívání zabočovat na na druhou stranu. Tak abych to do ní nenakouřil tak jsem musel odbočit s ní do nějákého dvora. Občas jsou dobré zážitky. Zdar
Ja jsem jel ted myslim ve stredu zase po jedne uzke asfaltce a uprostred bezela jakasi divcina. Kdyz uslysela, ze se zezadu blizi cyklista, ohlidla se, z jake strany ji objizdim a skocila mi pod kolo. Nektere takhle proste reaguji, asi je to uz od prirody :o/
mam uplne stejnou zkusenost a to jak z kola tak z motorky. Za suchu jen tak neustreli zadnej plast a na mokru ustreli uplne kazdej.
Rozdily sou minimalni.
mimochodem, maxxis detonator ma hodne vysokou zivotnost, byl sem s nim moc spokojenej...