Pro všechny kteří by chtěli rychleji, leč nejde to. Spojený nadzvukové stíhačky a silničního kola pro ty nejodvážnější z nás. Doufám, že to konstruktéři představěj letos v Brně.
Docela by mě zajímalo jestli je to na Sramu nebo na Šimánu..........
http://www.esdat.cz/kolo/
Hehe, "stíhací", a zatím to umí jen 40km/h ;-)))
Ale jinak náporové motory jsou dost pěkný vynález... Tenhle je ale už poměrně složitý, dá se to udělat i mnohem jednodušeji. A krmit jakoukoli hořlavinou...
Chceš říct, že tohle teď budete fasovat pro rychlý přesun po ploše?!? :o)))
To je speciální na výlety s wewerkou..
:o)))
Uplnym omylem jsem nalezl tuto diskuzi. Velice jste me potesili, protoze jsem jednim z autoru konstrukce kola a jsem i na obrazcich. Pokud budete mit nejake dotazy, klidne napiste ;), treba odpovim. Jen je to uz 8 let, co jsme to postavili.
já jsem , při pohledu na foto, myslel, že je to nějaká recese / sloužící nejspíš k vytápění nehořlavých objektů/, ale ONO! to opravdu jezdí? byl bych moc rád kdybys mi dal nějaký odkaz, kde bych se dozvěděl o principu pohonu. takto musím říct, že na to koukám jako tele
Abych rekl pravdu - tolik reakci jsem necekal ;) pred mnoha lety nasel kamarad ve starem polskem casopise navod na sane, ktere jezdily na ledu a jako pohon mely jeden nebo dva tyto vezventilove pulzacni motory, to co je na tom videu je ventilovy pulzacni motor, a ted k principu, je to trosku zahada, protoze tam neni jediny mechanicky prvek , ale i tak se to da trosku vysvetlit, ta mala roura, to je sani, ta velka je vyfuk, kdyz dojde k vybuchu, tak smes hori v te 'bambuli', jak nejvic sviti, a zaroven se plyny tlaci ven, jak sanim, tak i vyfukem, ve vyfuku se vytvori sloupec horicich plynu, ktery se posunuje smerem ven a pusobi jako pist, ktery udela podtlak ve spalovaci komore 'bambuli' a sanim se nasava vzduch, ktery se misi s palivem, ktere je vstrikovano pomoci trysky s virivou komurkou (dobre rozprasuje), no a takto vytvorena nova smes je pripalena od dohorivajici smesi z predchoziho vybuchu nekde mezi kolenem a spalovaci komorou, startovani se provadi pomoci zhavici svicky a hustilky, kdyz to naskoci, tak to puzuje cca 50Hz, je to docela dobrej rachot, jinak max tepelny vykon je 230kW, spocteno z max. spotreby nafty 28l/h, kdyby jste chteli ukazku a bylo by vas vic, tak bych asi i premluvil kamose a nastartovali byjsme to (jsme z Prahy), jo a jeste pro potecialni jezdce - fakt to HODNE topi
Na podobném principu funguje i "bramborové dělo" ;-)
;-)
http://www.youtube.com/watch?v=sAbGm9YaN1c
mě použití až tak moc nebralo, spíš jak to funguje. výroba je dobře ukázaná tady: http://kecy.roumen.cz/roumingVideo.php?id=5637 ale nemluví lidskou řečí, tak nevím, co říká:o) Nevíš, co tam cpe z toho spraye? Nebo je to fuk a prostě je třeba něco hořlavýho a stačí třeba odmašťovač apod.?
Kamarád do toho stříkal obyčejný plyn do zapalovače. Ono je to asi opravdu jedno, prostě něco hořlavého...
No nevim ;-)
http://kattarit.vyrobce.cz/delo.menu.htm
Jo tak proto je tam to koleno a "sání" zezadu, to musí být geniální vynález!
to koleno je tam z jednoduchyho duvodu, motor by byl moc dlouhej a nesloby otacet riditkama anebo jen jednou, nez by to propalilo gumu, kdyz jsme to fotili tak to jelo chvili vkuse (cca 5 minut) a jak se kola neotacela, dochazelo k lokalnimu ohrati gum a jedna z nich prdla, ani jsme to neslyseli ;)
Tak jsem si zase zaplnil jednu z mezer ve vzdělání :o). Tady mají obrázkově popsaný princip, na tahu se podílí obě roury a kratší mezi zážehy nasává vzduch.
http://www.home.no/andreas.sunnhordvik/English...
No jekot to musí dělat šílený, asi stejně jako ventilový, ten jsem zažil v provozu (modelářský).
bezventilovy motor dela, vzhledem k objemu spalovaciho prostoru, mensi kraval, kdyz u toho stojis a rves kamosovi primo do ucha, tak te slysi, ale vedle ventiloveho muzes rvat jak chces a neslysis sam sebe
zůstávám pořád ve stádu lidových telat, ale vidět TODLE na vlastní oči bych moc chtěl, třeba by se našla nějaká cyklistická akce, kde by se toto nadpozemské monstrum dalo ukázat veřejnosti - na mě to tedy působí naprosto mysteriózně!/ na naftu bych určitě přispěl, spotřeba je dost náročná/
Jak to tak chodí, zase jednou česká dovednost dopomohla k úspěchu cizím borcům:
http://blog.wired.com/cars/2008/05/jet-powered...
Jde o sprostou bezlicenční kopii. Ale maj tam i ty vídea, dokonce jedno (předposlední) s dvojitou montáží pulzačních motorů, a taky s proudovými :o)))
http://www.youtube.com/watch?v=5U-grFuXZ9U&...
a co nato Jan Tleskač--))