Co víte o nových kolech na rok 2008? Co říkáte tomuhle:
http://www.cyklosvet.cz/cela-kola-2008/trek/mtb...
?
Jj, hezký :-) Že Ai? Dobrá značka .-)
GT: www3.gtbicycles.com/default.aspx?fuseaction=product.displaySubcategory&&id=20
Cube: http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/mtb...
Lapierre: www.lapierrebikes.com/lapierre/en/home
Giant: www.giant-bicycles.com/en-US/
Merida: www.advancetraders.com.au/products.php?action=showSubs&brandid=1&cat=48
Canyon zatím jen fotky: www.canyon.com/eurobike2007/mtb2008.html
Kona: www.mtbs.cz/Biketech/Technews/kona2008news.html
Specialized: http://www.specialized.com/bc/home.jsp?a=b&...
No v podstatě by se dalo říct, že v tuhle chvíli se ví u téměř všech značek jaká budou kola 08, stačí jen hledat (bude toho mnohem více než jsem uvedl).
A jinak teď už se kola 08 nehodnotí, teď už je poslední chvíle na předobjednávky, ideálně už u některých značek mělo být objednáno minulý měsíc.
Hmmm, a jak si mám něco předem objednat, když ještě ani přesně nevím kdo co bude nabízet ? ;-) Konkrétně u Canyonu si to jen podle pár reklamních fotek moc netroufám ;-)))
Tak u Canyonu je ještě čas, to jsou jedny z těch pomalejších. Tam odhaduju, že bude konkrétní nabídka až tak za měsíc. Navíc u Canyonu je jedno kdy se objedná (tedy pokud to už nebude moc pozdě, kdy už nic nebudou mít), tam už kromě posezóního výprodeje zbytků žádné jiné slevy nefungují.
U ostatních značek, kde se začíná na vyšších cenách jsou na předobjednávky často velmi pěkné slevy.
Měl jsem možnost testnout dva dny předchůdce tohoto modelu /t.j. ročník 07/, který měl zdvihy 120 mm. Z kopce paráda, rovina a výjezdy mi už dávaly zabrat víc - o tak lehkých převodech jsem nikdy ani neuvažoval. Přechod z lehoučkého pevného kola / přední pevná karbon vidlice/ je prostě náročnější. Pokud není terén opravdu drsný / což v okolí Olomouce není/, tak asi nemá smysl o tomto kole uvažovat. Zdvihy jsou zbytečně velké, k tomu se přidává značná hmotnost a velký jízdní odpor širokých gum. Takže jsem se v úvahách dostal postupně k značce Gary Fisher a modelech na 29-tkách. Snad se mi poštěstí ještě na podzim jedno takové kolo otestovat. Vlastní zkušenost je nade vše! Cenově je pka člověk rázem o 20 tis. dole.
Díky, tou "značnou hmotností" - myslíš váhu celého kola nebo píšeš jen o pláštích.
VYZKOUŠEJ SI RŮZNÝ TAKOVÝ KOLA. co vyhovuje jednomu, nemusí druhýmu. 120mm mi rozhodně nepřipadá zbytečně velkej zdvih, hlavně na to, co ty jezdíš. mlok se ke mně jistě přidá:)
Jasně přidám :-)
Pokud člověk není chrt a jezdí na pohodu, tak 120mm není vůbec nějak moc a není ani potřeba na takový zdvih jezdit žádné drsnější věci.
Taky nejezdím žádné technické extrémy, o enduru u mě nemůže být ani řeč a i tak ze 125mm (u AMS 125ky opravdu plně trvale využitých, takže srovnatelný zdvih s většinou progresivnějších 140mm rámů) se na příští sezónu budu posouvat ještě o malinko výše. Ale stále kolo s XC osazením (Cube Stereo, váhově to bude zase zcela přijatelné, cca 12,5kg včetně pedálů), lehkou váhou, které docela slušně jede.
Váhový rozdíl kol oproti HT s pořádnou vidlicí taky není nijak velký, v podstatě tak cca 1kg navíc, což je není nic zásadního.
Pak je tu možnost přepínání tlumiče na propedal (Fox) nebo floodgate (RS), což úplně může eliminotvat pohupování od šlapání a je to hned velmi blízké HT jen s tím 1kg navíc (ale zase v tuhle chvíli to tak dobře nežehlí).
Mnohem větší rozdíl jak to jede dělají pláště a i tam není problém při pohodové jízdě vozit něco s pořádným vzorkem a alespoň 2,25 šířkou. Jediný, kde je to sakra znát, že to pak moc nejede je ve větších rychlostech na asfaltu (ale stačí jet tempem na pohodu a hned ten rozdíl je mnohem menší).
Celé je to prostě o přístupu k ježdění. Pokud někdo chrtí a potřebuje pořád jezdit na plno a neustále ho zajímají rychlosti a průměry, tak pro toho vyšší zdvihy nejsou.
Pro ty co jezdí na pohodu a užívají si jízdu, nikam nespěchají jsou i vyšší zdvihy než těch 120mm (pokud se vybere do XC lehčí zaměřené kolo).
Při volnější jízdě na pohodu jsem klidně po 80-100km v terénu unavený i výrazně méně než dříve na HT, jen se prostě člověk nesmí honit za původními průměry jako míval na HT.
100mm vzadu, co jsem jezdil loni bylo hrozně málo (zvlášť když to bylo s RS progresivnějším tlumičem).
Pocitově mi přijde současných 125mm asi jako dvojnásobný zdvih a nejen o 2,5cm větší. Pohodlí je úplně někde jinde a přitom rychlost kola je téměř stejná jako u těch 100mm.
celého kola, odhaduji s pedálama tak 13 kg / katalogy tento údaj často taktně zamlčují/, přesně jsem to nevážil, ber mě s rezervou. loni aletos jsem jezdil buď na lehokole nebo na kole s jedním převodem /singl/, které má pod 10 kg. Proto je pro mě větší hmotnost tak náročná, nicméně do kopce mi to prostě nejelo ani když jsem použil tkzv. propedal, který aktivitu zadní stavby tlumil. Já mám jinak jízdu do kopce rád a dokonce ji vyhledávám záměrně, ale to celopérko mi přišlo jako těžká brzda.
Zkus těch kol více. Zrovna Trek je ze skupiny těch fullu, které v dané zdvihové kategorii zrovna moc nejedou. Zkoušel jsem Treka jen jednou a chvilku, takže tady nemám příliš zkušeností, ale pocity z krátkého vyzkoušení (když jsem měl přímé srovnání se svojím kolem) byly, že to opravdu moc nejede.
Ve Velu jsou ty testy dost naprd. Já s nima nesouhlasím snad s hodnocením téměř žádného fullu, na kterém jsem jel a oni ho testovali. Navíc tam mají stejně téměř vždy jen takové obecné keci, ze kterých vlastně nevyplívá vůbec nic.
Celkem solidní testy má německý bike magazine. Nejen že si dovolí nefunkční rámy zcela zdrbat a klidně napsat, že opravdu stojí za ...
Ale hlavně tam má i spoustu měření, která jsou objektivní a nejen jejich subjektivní dojmy.
A tady je test, kde byl i Trek:
http://data.mlok.net/allmountainfullys-highend...
...obecné kecy - to asi myslíš tu NEKOMPROMISNÍ práci různých komponentů, co? :-)))
Díky za odkaz na němce :-).
No nejen. Já bych tam chtěl vidět věci jako jak se liší jednotlivá kola ohledně zamykání stavby při šlapání (tedy jak moc se při šlapání kolo pohupuje a současně jak v tuhle chvíli žehlí), jak se chovají pod brzdou, jaká je progresivita celku (tlumič + stavba) a tedy při jakém stylu jízdy využiju celý zdvih (nebo jestli budu mít nevyužitý nebo naopak jestli při trošku větších skocích nebude chodit pořád na doraz), jaká je citlivost na drobné nerovnosti, a další a další.
Z testu z Vela se většinou vlastně nedozvim vůbec nic i když je na několik stránek.
Na to by ale jednak něco museli měřit jako třeba v bikemagazinu a něco z toho není tak lehké otestovat a po pár minutách nic nepoznají.
Ani v bikemagazinu není úplně vše, co bych od testu chtěl vědět, ale snaží se (třeba efektivnost při šlapání tam mají pro různý druh terénu jako standardní hodnocení ve všech testech a i když je to subjektivní hodnocení, tak aspoň něco)
Jinak těch testů tam mám na stránkách více, nejen ten jeden konkrétní.
Mloku, nemáš náhodou nějakej testík s devětadvacítkama? Nějak mě ta myšlenka furt a pořád drží. Snažím se získat Garyho Fishera k projížďce, ale zatím se mi to nedaří.Nebo napiš názor, pokud jsi mi ho už nenapsal v příspěvku "devětadvacítka".Děkuji.
Tady bohužel nepomůžu. Všechny testy, co teď mám v pdfkách jsou na mém webu:
http://data.mlok.net/
S devětadvacítkama mám zkušenosti zcela minimální, proto jsem tam nic nepsal. Pro mě 29-ky nejsou, protože na zdvihy + velikost rámu (i když mám 182cm potřebuju dost krátké rámy, mám obě kola jen 18" rám) co potřebuju to ani není možné s 29-kami použít.
A testů na 29-ky nikde moc nebývá. Je ale možné, že v bikemagazinu něco bylo, zkusím se případně až budu něco stahovat mrknout. To ale nebude hned, stahuju ty články jen párkát do roka, protože to je placené. Vždy mají vystavy testy s 2-3 měsíčním zpožděním oproti tištěné verzi. A je to tedy hrozně levné, chtějí jen 2euro a za to je možné 20 minut stahovat cokoliv, co tam mají (ale abych neplatil zbytečně pokaždé 2euro, tak to stahuju jednou za čas více článků).
Pokud si větší postavy, tak určitě může být 29-ka dobrá volba.
asi tak, bike jsem kdysi i odebíral a je to něco úplně jiného než to mlácení prázdné slámy v našich periodicích, kdy vlastně každé kolo vyjde z testu jako dobré a zdrbat nemůže redaktor NIC, protože by příště neměl CO testovat. škoda, že neumím skoro vůbec deutsch a tak jsem jen koukal na hvězdičky a obrázky / no, něco jsem ale vždycky pochopil/
Pro mě taky bohužel až na tu němčinu. Něco malinko německy umim, ale je to opravdu bída. Ale když mě něco opravdu zajímá (třeba když si vybírám kolo), tak si toho i hodně přeložím. Začnu většinou tak, že to hodím do nějakého překladače, co umí celý text najednou. Sice to je pak hrozně přeložené, ale význam se téměř vždy pochopí. A případně sem tam nějakou větu, která nedává smysl, tak tu přeložím ručně.
Stejným způsobem teď v poslední době čtu mtb-news.de forum.
Škoda že tyhle zdroje nejsou raději v angličtině.
Koukám, žes z EX devítky přešel na EX osmičku :-). Já Ti to schvaluji, mimochodem - v posledním velu je test tohodle kola, jestli to nemáš, můžu Ti to odfaxovat :-).
testy ve Velu nejsou špatný, člověk je vděčnej, že si může něco přečíst, ALE - všechna testovaná kola vycházejí většinou velmi dobře a každý mi připadne jako bezvadnej stroj. praxe je ale trošku jiná. ostatně - kolik asi kol by redakce získala k testu, kdyby občas napsala nepříjemou pravdu?? jako vodítkou jsou testy asi dobrý, ale nebral bych je jako evangelium.
Souhlasím, beru to víceméně orientačně :-).
Teď v cykloservisu č. 13 byl test toho letošního fulla od meridy a dopad výborně, přitom já jsem ho měl půjčený a dojem negativní - tady můj orientační smysl dostal na frak :-))).
No, testy redakcí bych se moc neřídil. To zkušenosti uživatelů mají nesrovnatelě vyšší váhu.
Ono to funguje třeba takto: "otestujte tento notebook...pokud se recenze bude vedení naší frmy líbit, můžete si ho nechat"
For je v tom, ze redaktori takovych casopisu tech kol vyzkousi mraky, na rozdil od 99% normalnich smrtelniku. Hodnoceni typu "jezdim na nem uz pul sezony a super" je vis na co.
To máš sice pravdu. Ale jak jsem psal výše třeba z testů fullů z Vela jsem se snad nikdy nedozvěděl jedinou informaci, která by byla k něčemu dobrá.
V zahraničních časopisech to sice lepší je, ale taky pouze v některých - hlavně třeba ty změřené grafy v bike-magazinu + hodnocení efektivity šlapání (a to na různých typech terech) u všech fullů.
Odebírám elektronicky třeba ještě Mountain Bike Action a i když je lepší pro mě v tom, že je v angličtině, tak tam ty recenze taky stojí dost za prd, opět žádné měření, žádné srovnání důležitých vlastností, opět jen takové všeobecné zhodnocení kola.
Nakonec stejně člověk koupí to, co se tu dá vůbec sehnat. Praxe je totiž taková, že se namlsáš v nějakým katalogu na webu a když pak kontaktuješ dovozce, tak zjistíš, že má kulový. Taky je spousta dobrejch značek, které se tu prostě nevyskytují. On ten trh u nás je prostě orientovaný na kola masové spotřeby a takové ty fajnovosti by si člověk musel dovézt asi sám.
Tohle bych zase neviděl tak černě. Spousta se toho dá sehnat i u nás, jen je třeba kupovat vše na předobjednávku v září/říjnu, tedy teď už je nejvyšší čas.
Já třeba nevím o žádném konkrétním kole, které by se mi funčně líbilo více, než ty, které si vybírám a které se tu sehnat dají.
chtěl bych si koupit Kellys quartz dsc 2008....nevíte, jak se chvá vidle, kotoučovky atd...???