Ahuj lidičky.
Má někdo zkušenosti? Chci si je koupit a váhám mezi K 18 od Formuly a XT 08.
Jéje, to je krásné počteníčko. Konečně něco, co souvisí s cyklistikou. Díííííííííky :o)))
jj to jsem rád že jsem někomu udělal radost :))
Me taky!!! Ale bohuzel ti neporadim. Ale urcite prijde Vasek, Mlok nebo ostatni zdejsi technici....ty v tom maji prehled. Me uz nejak ujel vlak:-(
Neva...tak zase pojede další :)
Kdyby jsem měl na kole funkční véčka, tak do kotoučovek nikdy nejdu. Hydry bezpochyby brzdí líp, ale tak nějak jsem na véčka stačil svými technickými schopnostmi :-) Na treku je mám, tříbarevný špalíky v nich a naprostá spokojenost :-) a při sundavání kola kvůli výměně duše či pláště bych nemusel trnout, jestli kolo nasadím zpátky správně, či dokonce jestli nezavadím o páčku brzdy a nezavzdušním si systém :-.)))
Trochu ti rozumím ale co dva roky jezdím kotouče, tak už bych zase já nikdy nešel do V. Naprosto pohoda....nemusím na ně hrábnout jak je rok dlouhej :).
Jj, chápu, kdo jednou zkusí, nechce jinak a jak tu někdo říká, tak když jede na kotoučích v marastu tak on brzdí, zatímco ostatní soustruží ráfky :-))) Pro normální ježdění si myslím ale véčka naprosto stačí.
Ve větším marastu jezdím málo (ale takový ty případy, že projedu kratším bahnem po ráfek, to je tedy už častější), ale v-čka bych si nikdy zpět na kolo nedal (i kdybych jezdil pouze za sucha). Kotouče jsou prostě úplně o něčem jiném. U dobrých kotoučů je vše o třídu lepší než u dobrých v-ček. Tím myslím, jak maximální brzdná síla, dávkování i krok páky.
A co znamená stačí? Já bych rozdíl v-čka x kotouče (pokud jde o kvalitní kotouče) přirovnal k rozdílu spd x klasické pedály.
A na normálních pedálech se taky jezdit dá.
A k tomu zavadění o páku a správnému vrácení kola. Za tři roky na hydrách se mi tohle nestalo nikdy. A za ty tři roky jsem nemusel ani jedny brzdy ani jednou odvzdušňovat (z toho nejstarší, tedy téměř ty 3 celé roky jsou XT, dva roky jsou staré J7 a rok K24ky).
Nejvíc práce jsem měl pouze když jsem si hrál s experimenty s různě velkými kotouči. To bylo jediná situace, kdy jsem musel více seřizovat brzdy (protože jsem prohazoval několikrát ty kotouče).
No a pak 1-2x za rok seřízení kvůli výměně destiček.
A vlastně jsem zapomněl na jeden problém, abych taky trošku zhoršil situaci kotoučovek. U J7 jsem měl na začátku problémy s vibracemi. Vyřešilo se to výměnou kotoučů (původně tam byly Avid polygony).
No vidis....zrovna na tohle jsem ted myslel, protoze jsem mel moznost o vikendu poprve zkusit hydrauliky. Na svem kole mam mechanicke kotoucovky a na druhem Vecka. No o rozdilu nebudu ani psat:-) Hydraulika je fakt mnam. Ale prave me prekvapila vibrace. Nekdy to bylo docela dost. A kdyz jsem treba sedel, tak to bylo az moc....prijemne:-)))) Nevim teda, co ma bratr za brzdy, ale docela me to stvalo....Ale to bylo asi jedine.
Vibrace není ale vlastnost kotoučovek, ale závada a musí se to odstranit. Pokud vibruje brzda hodně, tak to může být až tak hrozné, že to rozvibruje celé kolo a nevydrží na tom ani sedět při delším brždění.
Bohužel občas není úplně jednoduché přijít na to kde je problém a může to být více faktorů dohromady. Hraje tu roli sfrézovaní dosedacích ploch (na což spousta výrobců a prodejců kol kašle), náboje, tuhost rámu/vidlice, seřízení, desky a kotouče (a často třeba jen konkrétní kombinace desek a kotoučů), dotažení všech šroubů, atd.
Takže se pak třeba stane, že z více totožných kol se problém vibrací projeví jen na některých.
mas mit poradny brzdy... Avid J7 maji moznost "vylomit" paku smerem od riditek... tim se zamezi pohybu pistku a paka ma volnej pohyb aniz by se hnuly desky... az pri uplnym zaberu se dostanou do pohybu :) tudiz neresis klepnuti do paky pri vymene kola :)
Mám Magura Julie a ten krok páky tam nějaký mám taky a nevím proč :-)))
Ja tam o vikendu narval takovou tu plastovou cedulku, co se dava na zahratku k sazenickam. Omotal spagatem a basta:-))) Ani se to nehlo:-)
Do taštičky s nářadím a s odrazkama a zvonkem co jsem dostal od výrobce jsem nahlédl a jsou tam pravděpodobně originál vymezovací destičky plastové, co by se asi měly dát do brzdy místo kotouče, když vyndám kolo :-))
Jojo...to uz tu nekdo psal, ze se to k tomu dava....jenze najdi to doma:-) Navic, kdyz to kolo nebylo me:-)
Otestované je zatím také nemám, co jsem mám zatím zprostředkované informace, tak někdo řiká, že brzdí stejně jako ty předešlé, někdo že malinko lépe. A pak jsou tu názory majitelů, že mají o malinko lepší dávkovatelnost. Tohle je ale vše zprostředkovaný názor majitelů, co jsem četl, neověřeno osobní zkušeností.
Co je ale zcela jasné, tak konečně opravili tu jednu debilitu, kterou měl starší model. Teď už nečumí hadičky z expanzky tak daleko (je to konstruované úplně jinak a mnohem lépe). Dříve na rovných řídítkách byl tohle velký problém, protože si levá a pravá brzda navzájem vadily a nešly dát dost k sobě (dalo se to řešit sice speciální zahnutou hadičkou, ale to je práce a prachy navíc a stnadardně se to s ní neprodávalo). Na širokých řídítkách to nevadilo.
Nově přibylo nastavení volného chodu páky jako mají třeba J7 (ty mají velký rozsah nastavení) nebo K24 (ty mají ten rozsah nastavení o něco menší než J7). Jak je velký rozsah nastavení u XT 08 ale nevim.
V tuhle chvíli dost těžká volba, můj odhad je, že jsou to teď zcela srovnatelné brzdy (dřívější XT se mi zdály o malinko horší než ORO). Každé ale budou mít trošku jiný chod a tvar páky, takže tady by to chtělo vyzkoušet. Každému může sednout jiná z těch brzd.
Možná bych osobně teď už volil ty XT (u modelů 07 bych volil ORO), obecně jsou XT asi nejméně poruchové brzdy vůbec.
díky za radu. Já jezdil jen El Camino od Hayesu.
Mloku gratulujem. Jsi absolutne nejchytrejsi na tomto serveru! Diky!
prosim te, muzes tyhle brzdy porovnat z hlediska servisu? treba k nim pridej este srovnatelny brzdy od avidu.
ja mam hayes a vsechno si na nich delam sam - koupil sem k nim odvzdusnovaci sadu.
do budoucna uz hayes nechci uz snad stokrat sem je rozebiral a nekolikrat i menil pistky, protoze se mi nechteli vracet...
dik
Z vlastní zkušenosti z hlediska servisu nemůžu porovnat vlastně brzdy téměř vůbec, protože žádná z brzd, které na třech kolech doma máme ještě servis ani jednou nepotřebovala.
Nevracení pístků se může stát jak na ORO, tak na XT, tak na J7, zatím se mi nestalo ani u jednich (a jak píšu více, tak jsem rok jezdil XT, ty jezdí teď další dva roky manželka, pak rok J7 a teď poslední rok ORO K24). A jediné co u všech brzd dělám je jednou za uherský rok jim prostříknu silikonovým olejem pístky (vlastně vždy jen když jsem s brzdou něco dělal, tzn. při výměně desek, když jsem zkoušel větší kotouče, atd.
Odvzdušnit nepotřebovaly zatím ani jednou ani jedny. I kdybych se v tom vrtal, tak by se mi finančně nevyplatilo kupovat si na každé odvzdušňovací sadu.
U ORO, co jsem četl se občas objevuje problém nevracení se brzdové páky.
No a jak to bude s novými XT po delší době, to teď nemůže vědět nikdo (i když zásadní změny byly pouze na páce, takže u třmenu lze vycházet ze zkušeností se starším modelem).
Nevraceni u ORO se resi par kapkami oleje. Tenhle problem se mi objevuje po 2-3 dnech nejezdeni a staci jen parkrat promacknout brzdu pripadne ji teda namazat.
Musím k tomu někdy najít trošku více info, jestli tady v tom není nějaký rozdíl mezi pákami mezi K18 a K24 a tou speciální edicí K24 s karbon. pákami, co mám na Cubu. Protože co jsem zatím viděl, tak byl vždy problém s K18, ale třeba to je jen tím, že jsou rozšířenější. Ale myslim, že není důvod, aby v tomhle byl rozdíl.
Moje a ještě dvoje další standardní K24 tohle po sezoně ježdění tenhle problém neměly zatím ani jednou (takže ani mazat nebylo třeba). Jedny K18ky, co mám v okolí taky v pohodě.
V podstate to zadny problem neni. Jen je sucha kluznice a pri prvnim zmacknuti se zrejme guma zasekne a packa se vraci priiiiiserne pomalu. Staci kapicka a jede to paradne. IMO to bude vsude stejne.
Wewerko, ty si myslim taky psala, ze mas hayes na jinym kole...
nepletu se???
ty s nim problemy nemas?
myslim s vracenim pistku?
Určitě to není obecný problém, že by to dělaly každé haesy. Viděl jsem několikery HFX-9ky (ale v tuhle chvíli nemám nikoho z blízkého okolí, kdo hayesy jezdí, takže nemám dlouhodobé pozorování), který tenhle problém neměly.
hm, ale ja to vazne nemam poprve. delala to uz predni i zadni. Dodonce sem i 2 pistky vymenil.
nakej cas to bylo ok, ale pak zase....
jeden pistek se zacne vracet min nez druhej a desticka zacne skrtat o kotouc.
ja si myslel, ze to vyresim tak, ze malinko posunu trmen brzdy, jenze pak ten pistek povyleze este vic a zase se nevraci.....
je hodne neprijemny jezdit z vrzajicim kolem, to nechci!
Jo, mela jsem. Jezdila jsem s nima v zime, dostal se tam bordel a sul. Nakonec to museli odfrezovat a pak mi i vymenili tesneni.
Jestli nepomuze zatlacovani zpet (pri sundanych destickach, pokud mozno necim drevenym a zkouset dlouho), tak bych to dala do servisu.
hm, je to docela nachylny na zanaseni bordelem...
o vikendu to zkusim poresit.
jen by me zajimalo, kde si sehnala vetsi pistek, dyz ti to frezovali
Oni to frezovali ten naneseny bordel. K tomu snad neni potreba jiny pistek.
dik za odpovedi. ja si na ty hayesy jinak nestezuju, ani mi nevadi, ze pri intenzivnim brzdeni uvadaji.
ale tohle me uz vazne se........
hele a jak mazes pistek?
vyndas desticku, nechas pistek povylezt ven, namazes tu treci plochu a necim zatlacis? rozumim tomu dobre?
ja se trochu bojim, jestli ten olej nevadi te gume, co ten pistek tesni....
Mažu pouze tak, že vyndám desky a prostříknu pořádně silikonovým sprejem, ten se tam všude dostane. Pak přebytečný olej utřu hadrem. Pístek jsem ani nenechával více vylézt, když jsem to stříkal vždy u sjetých desek, takže byly pístky poměrně dost venku. Kdyby se ale pístky špatně vracely a nebylo to jen preventivní stříkání, tak bych to dělal pořádněji. Tedy více vysunout pístky (ale opatrně ať to není moc, aby nedošlo k zavzdušnění), nastříkat, zatlačit pístky, dát desky a vložit něco mezi ně, pákrát zacvičit s pákou a tohle 2-3x zopakovat.
Zdravim, nechci zakladat nove tema a tak se zeptam tady. Nejde sice o hydrauliky XT, ale jejich vytunenejsiho bratricka:) XTR. U techto brzd je jiz integrovan trmen s adapterem a tak se chci zeptak, jaky adaptrer pouzit, kdyz bych chtel misto 160mm kotouce 180mm? Adapter ma IS vidlice tez. Pokud tomu dobre rozumim, tyto maji IS a jaky tedy pro tyto pouzit adapter.
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Zkus mrknout tady... http://www.a2zcomponents.com/ada.htm (zastoupení cykloprofi)
V podstate si protirecis, protoze adapter se pouziva prave v pripade, ze neni integrovany uchyt na dany system a velikost kotouce. Pokud teda pises, ze uz integrovany je, tak kup trmen rovnou na rozmer kotouce 180 mm (mam takovy trmen bez adapteru- redukce na svych Mag. Marta, primo na 180 mm).
Jinak pokud je mi znamo, s adapterem muzes pouzit kotouc 180 misto puvodnich 160 mm jenom pokud by slo zaroven o redukci z Post Mountu na IS, pokud uz mas IS, tak se da pouzit adapter IS-IS snad jenom ze 160 na 200 (203?)mm, proste skok pres 2 velikosti.